Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem ze śrubami ARP w bloku silnika



toby86
06-03-14, 19:02
Panowie nie wiem czy ktoś już przerabiał coś podobnego więc zapytam a raczej poproszę o pomoc.
Dziś zabrałem się za założenie głowicy. Z racji że mam kupione śruby ARP to zacząłem je wkręcać w blok silnika. Wszystko ładnie szło ale do pewnego momentu. 7 śrub wkręciło się prawidłowo natomiast 3 sztuki obok siebie wkręciły się tylko troche i tyle. OEM śrubki wchodzą bez problemów bo sprawdziłem to.Suwmiarką zmierzyłem ARP i OEM i wychodzi na to że ARP są o dosłownie piczny kłak większa no ale w inne otwory się dało wkręcić. Klucz imbus włamałem przy wkręcaniu - całe szczęście że koncówka wyszła ze śruby po użyciu magnezu. Co mam teraz zrobić ??? Kupić klucz i poprostu dokręcić na chama czy jak ???

bednar_ek35
07-03-14, 07:45
Może pozostał olej w otworach na śruby i robi sie poduszka.

kristico86
07-03-14, 08:03
albo co siedzi tam

toby86
07-03-14, 08:27
Nic nie siedzi bo stare ori sruby sie wkrecaja.Suwmiarka mierzylem stare i nowe i arp sa kilka setek grubsze.Moze gwint jest zbyt pasowny i przez to arp'y sie nie chca wkrecic,albo faktycznie poduszka powietrzna sie robi.

Tapatalk

reaktor
07-03-14, 08:42
a próbowałeś podmienić ?

wkręcić te które wchodza gdzie indziej tam gdzie nie chca wejsc?

toby86
07-03-14, 08:53
Tak,zamienialem sruby miejscami i tylko w tych 3 dziurach jest problem

Tapatalk

reaktor
07-03-14, 08:56
no to chyba ni zostaje nic innego jak wkręcić na hama
ew na wkretakrke jak jest złapać stara srube wkręcić i wykręcić stara z 50 razy i może sie poluzuje lekko


duzo tego gwintu zostaje?

toby86
07-03-14, 09:08
No sporo,w moim temacie jest fotka bloku ze srubami i widac na nim jak te 3 sztuki wystaja ponad reszte- ok 2-3 cm i glowice by dociagnal

Tapatalk

Kunis
07-03-14, 09:26
Wkręcaniem na chama to możesz sobie jedynie gwint z bloku usunąć :) U mnie też był problem z jedną szpilką, a raczej gwintem w bloku bo zamiast wkręcić się delikatnie palcami musieliśmy wkręcać przy użyciu klucza modląc się z każdym obrotem żeby nie zerwać gwintu.

Niestety sam nie wiem co poradzić - ale z chęcią się dowiem jak sobie z tym dałeś rade. Więc napisz na forum jak się sprawa zakończyła.

reaktor
07-03-14, 09:41
Wkręcaniem na chama to możesz sobie jedynie gwint z bloku usunąć :).
nie dramatyzował bym

u mnie ta wielka sruba od skrzyni wyszła ze sporym kawałkiem gwintu przy końcu

wykreciłem na hama potem wkręciłem na hama i teraz chodzi prawidłowo
sruba jest stalowa blok aluminiowy wiec tragedii nie ma to bardziej przegwintowanie bedzie:D

piroman
07-03-14, 09:44
ja bym spróbował gwintownikiem pomału ten gwint przeleciec

FaziRBK
07-03-14, 09:47
No wkręceniem na Chama to sobie możesz gwint w bloku rozwalić do końca :)
Kup smar miedziowany, posmaruj lekko gwinty i wkręcaj i wykręcaj śrubę po trochu kluczem. Na zasadzie wkręć nieco wyciągnij wyczyść gwint z ewentualnych opiłków. I tak powtarzaj zabieg aż wkręcisz całą śrubę.

toby86
07-03-14, 09:51
Wszystko jest na miedziowym,momentami myslalem ze to jego wina i wycieralem.Musze ogarnac od kogos gwintownik

Tapatalk

reaktor
07-03-14, 10:21
Kup smar miedziowany, posmaruj lekko gwinty i wkręcaj i wykręcaj śrubę po trochu kluczem. Na zasadzie wkręć nieco wyciągnij wyczyść gwint z ewentualnych opiłków. I tak powtarzaj zabieg aż wkręcisz całą śrubę.

czyli wkrecaj na hama..:D

Sheiva
07-03-14, 18:48
Na hama, to jest niczym się nie przejmuj i kręć ile sił.
To jest opcja bezpieczna i rozsądna.
Zastanawiający jest fakt, że stare śruby wchodzą bez problemu, ARPy na dobrą sprawę także. Tylko te trzy miejsca, niezależnie od szpilki się buntują. Czyli reasumując inne pasowanie. Osobiście zastosowałbym opcję, którą podał Fazi, poprzedzając ją opcją wkręcania ręcznie kilka razy OEM szpilkę. Żmudna praca, ale przynajmniej nie będziesz później musiał się martwić o to, że gwinty trzeba zreperować. Chyba, że znajdziesz gwintownik, jak pisał Piroman, wtedy oczywiście wybierz tę opcję.

wiesko1261
07-03-14, 18:56
Nic nie siedzi bo stare ori sruby sie wkrecaja.Suwmiarka mierzylem stare i nowe i arp sa kilka setek grubsze.Moze gwint jest zbyt pasowny i przez to arp'y sie nie chca wkrecic,albo faktycznie poduszka powietrzna sie robi.

Tapatalk

a niema tam oleju czasami ? odessij nawet strzykawką z wężykiem , lub wydmuchaj sprężarką
cisik i u mnie było kiedyś oleju w otworze i też jednej nie mogłem dokręcić

toby86
07-03-14, 21:20
Oleju nie ma ale moze byc smar miedziowy bo do kazdej dziury psikalem przed wkrecaniem.

Tapatalk

LechuLK
07-03-14, 22:00
To może ten smar przeszkadza jak go dużo dałeś i jest na dole. Może to jakoś wyczyścić i smar dać tylko trochę na gwint szpilki.

reaktor
07-03-14, 22:38
Czemu dales miedziowy , w komplecie z arp jest specjalny smar

toby86
08-03-14, 10:32
Bo tak sie na necie doczytalem ze na gwint do bloku dac miedziowy a smar co mam ze srubami to na gwinty na ktore ida nakretki

Tapatalk

toby86
18-03-14, 15:28
problem śrub ogarnięty, otwory zostały wyczyszczone i wydmuchane sprężonym powietrzem, gwinty przeczyszczone natomiast samo wkręcanie śrub było na raty czyli troche wkręcania i odrazu odkręcania i tak mozolnie ale poszło do końca :)
Teraz czeka mnie złożenie rozrządu ale mam nadzieje że i z tym nie będzie problemów :)
Serdeczne dzięki wszystkim za pomoc ;)