Zobacz pełną wersję : Duży problem z odpowietrzeniem po wym. przewodów.
Witam wszystkich, mianowicie mam zaj.. problem w MB2 , zmienialem tylne przewody hamulcowe i.. nie idzie odpowietrzyć. Przelałem już 3 butelki płynu i objaw jest taki, że przy pierwszym wciśnięciu pedału wpada prawie w podłoge, trzeba wcisnać drugi raz i jest dobrze ( ale i tak jest miękki ) dodam że odpowietrzałem na różne sposoby ( PT,LT,PP,LP - LP,PP,PT,LT - LP,PT,PP,LT ) powietrze nieleci już z odpowietrzników, przed wymianą przewodów było wszystko OK! Dodam że to MB2, D14Z4 z ABS.
Sprobuj odpowietrzyc na wlaczonym zaplonie.
Zapewne zapowietrzyles pompe ABS. Bez cisnieniowego przyrzadu do odpowietrzania sie nie obejdzie w takim wypadku.
Bez kitu nieda się tego jakoś obejść, próbowałem juz wszystkiego jeszcze idę zaraz odpowietrzyć na podniesionych zaciskach tył, i cały czas robiłem to na przemian na włączonym zapłonie i wyłączonym wszystkie cztery koła, odpowietrzałem też przewody na pompie i pompie ABS i dalej nic coprawda hamulce są ale pierwsze wciśnięcie pedału jest bardzo niskie, a drugie trzecie dopiero jest wporzadku (ale i tak trochę miękkie) . Dodam, że przelałem już chyba ze 2,5 litra plynu przez układ.
Powaznie jest tak jak Karpiczek piszesz, że nieda sie w civicu odpowietrzyć abs bez tego urządzonka do odpowietrzania ??
Powaznie jest tak jak Karpiczek piszesz, że nieda sie w civicu odpowietrzyć abs bez tego urządzonka do odpowietrzania ??
są na forum tacy co im się udało podobno - ja też uważam że przy całkowitym zlaniu płynu, bez dużego ciśnienia się nie obędzie.
odpowietrzałem też przewody na pompie i pompie
a to ciekawe - jak ? producent nie przewidział tam żadnego odpowietrznika
Mozna to robic w przypadku,ze nie oproznisz calego zbiorniczka i ukladu z plynu. Wtedy zaczynaja sie takie jajca. Jesli dasz rade to pojedz do najblizszego warsztatu,ktory ma takie urzadzonko. Oczywiscie pod warunkiem,ze autko w miare hamuje ;p
Też miałem problemy ze swoim MB3 po wymianie pompy ABS, u mnie pomogło pompowanie pedałem na odkręconym odpowietrzniku zakładając wcześniej przezroczysty przewód na odpowietrznik, wtedy widać dokładnie kiedy przestanie lecieć powietrze, po tym odpowietrzałem normalnie 3 razy w pedał i popuszczanie odpowietrznika. Trzeba pamiętać o kontrolowaniu płynu w zbiorniczku bo zabawa będzie od nowa.
Ja tez mam chyba niedokończone odpowietzone hamulce po regeneracji tylnego zacisku.
wcześniej hamowala 'odrazu' teraz jest tak że pedal lekko wpada i zaczyna hamować.
Jeździłem inna sztuką ten sam silnik itd i tamta przy lekkim wciśnięciu odrazu zaczela hamowanie gdzie moja dopiero
zaczyna zwalniac. Podobno przy pedale hamulca jest jakaś regulacja i można coś tam podregulowac.
Temat poobserwuje podpytam bo wstawiam autko na blaharnie i nie będzie opcji poszperać
Podobno przy pedale hamulca jest jakaś regulacja i można coś tam podregulowac.
nie ma nic co wiązało by się ze skutecznością hamowania. Regulujesz luz
Ogólnie to niewyleciał mi płyn cały ale strzelił przewód stalowy i itak powietrze pociągneło do układu. Boje się że to pompa która ma 530tys. zapewne bez wymiany płynu , niewytrzymała poprostu nowego świerzego płynu ;/
Ja mogę polecić sposób, jak odpowietrzyłem u siebie. Zrobiłem tak, że przez każdy zacisk przelałem hektolitry płynu bez zakręcania co chwila odpowietrznika. Oczywiście trzeba uważać, żeby zbiorniczek się nie opróżnił, bo robota od nowa. Zaopatrzyłem się w wężyk ok. 5m, puściłem go na przedniej szybie, jeden koniec wciśnięty do zbiorniczka a drugi założony na odpowietrznik i tak elegancko samemu odpowietrzyłem sobie hamulce.
Aha i robiłem to po zmianie przewodów elastycznych, więc jeśli pompa abs miała się zapowietrzyć to raczej się zapowietrzyła, bo w układzie praktycznie nie było płynu. Uprzedzając pytanie: tak, płyn w układzie miałem już nowy, bo dzień wcześniej męczyłem się metodą tradycyjną :) Kolejność chyba nie ma znaczenia ale robiłem jak podaje manual do ukł. z ABS: LP,PP,PT,LT.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.