Zobacz pełną wersję : Camber kit- porównanie.
wodzio12321
04-03-14, 15:26
Czesc, zastanawiam się nad różnicami pomiędzy tymi regulowanymi wahaczami.
http://allegro.pl/wahacze-tylne-regulowane-honda-civic-88-00-ksport-i4004063658.html
http://allegro.pl/wahacze-tyle-honda-civic-regulowane-tuning-i3961043294.html
Na pierwszy rzut oka widać, że te droższe są jak by lepiej wykonane, coś jeszcze je różni ? Z obu można wyjąć tulejki i wymienić ? jak z żywotnością takich wahaczy ?
Szukałem na forum lecz nikt jeszcze nie porównywał tych camberów.
mam te tańsze, wymieniłem tulejki na poliuretan i jeżdżę już drugi rok bez problemów :)
Michalll_1991
04-03-14, 19:25
temat z nieba ! miałem dziś zakładać :)
Tez bede musiał kupić cambery i nie wiem co warto wziąć, najważniejsze zeby dało sie wymienić tuleje na oem bądź poli. Interesuje mnie zarówno przód jak i tył. Wypowiedzą się posiadacze ?
Możnaby z tego tematu zrobić kompendium o camberach przód / tył
Co do tych tanszych: koncowki z gwintem sa odlewami i moga byc kruche. Jak byla fala zakupow tych camberow to komus pekly.
Te drugie z kolei widac ze jest gwint spawany do oczka z tuleja. Ale jaka to ma wytrzymalosc, ciezko powiedziec.
STAFFA produkuje też cambery na tył i powiem wam że wyglądają bardzo solidnie od niż te chinczyki
wodzio12321
04-03-14, 21:01
STAFFA moze i ma dobre cambery, ale cena powala, na allegro 400 zł. Może i są bezpieczniejsze, ale ja po torach sie nie scigam, więc aż takich przeciążeń nie ma.
ja jeżdżę na tych od STAFFA, wyglądają one na solidne, jak na razie pół roku bez problemu, tylko smaru by trzeba dać bo skrzypią.
Michalll_1991
04-03-14, 21:45
Jakoś sprawiają te chińczyki słabe wrażenie, jedne odlewy, a drugie wydaje mi się że cienizna ta tulejka i spawik. Wiadomo nie chce wywalać pieniedzy niepotrzebnie, ale szkoda by było się rozwalić bo pożałowało sie 100 czy 200...
1.Bezpieczne te chińczyki ?
2. istnieją jakieś alternatywy w ludzkich pieniądzach?
3. do chińczyków pasują tulejki oem lub poli ?
ze jak byś brał od STAFFA same cambery bez poli to płacisz 245zł :) a czy ktoś brał od jarusneta cambery na przód te chinczyki??
ja mam przednie od jarusneta, mają ponad rok i trzymają sie dobrze :)
chudypiter
05-03-14, 00:05
Jakiś czas temu były cambery buddy cluba na password jdm, w cenie ok 200 pln z wymienionymi tulejemi ( pasują podobno do nich oem hondy) sam mam takie, ale gumek nie wymienialem, ogólnie polecam BC.
Wysłane z mojego Q10 przy użyciu Tapatalka
do chińczyków od jarusnet tez pasują oem tuleje, te wahacze wyglądają jak by były przerabiane z oem. loga wszystkie, wymiary takie same. nawet od spodu maja wspawane wzmocnienia a niektóre droższe noname nawet tego nie maja.
Grzybohun94
22-04-14, 12:56
A ktoś w tych od Maskunta (chinole za 120) wymieniał na oemy? pasuje do nich poliuretan p&p?
Michalll_1991
23-04-14, 12:21
p&p ponoć nie ale idzie ogarnać (nie wiem na czym polega przeróbka)
Witam, wznowię temat, ponieważ stoję przed wyborem camber kit'u do 6gena. Lubię szybko jeździć w zakrętach, wykorzystuję opony w 100%. Trochę boję się kupić chiński wyrób, a też wiadomo nie przelewa się aby kupować markowe zestawy, co mi doradzicie ? Kupić chińszczyznę czy dla bezpieczeństwa kupić coś pewniejszego. Jak na razie nie chcę poliuretanu, Buddy Club wydziałem za 130$ nowy na jakiejś zagranicznej stronie, za 245zł można kupić Staffe i przełożyć swoje tulejki? Może widzieliście inne ciekawe opcje? Chcę ustawić idealnie kąty i zrobić geometrię przed kupnem nowych opon. Proszę o poradę :) Pozdrawiam.
Jeśli rozmawiamy o tyle, to mogę się wypowiedzieć o chińczykach - raz jeden spotkałem się z sytuacją, że komuś pękł. Koleś rozkręcił camber na maksa, zapakował komplet ludzi i na dużej dziurze walnęło. Za 3 razy tyle masz Staffa, chociaż przyznam, że jeśli oni robią tak te cambery jak rozpórki, to dziękuję bardzo. Decyzję musisz niestety podjąć sam.
A w placku 4g ? Ziomkowi na na maksa skreconym czyli maks camber pekl.... A u mnie przy aucie nawet nim z garazu nie wyjechalem a w camberze sie gwint zatarl ....
W takim razie chińszczyzna odpada, staffę też sobie odpuszczę, a jakie znacie firmy które robią wytrzymały camber za rozsądne pieniądze? Buddy Club wydaje się chyba dobrą opcją. Myślałem aby też samemu zrobić porządny camber, spawanie i cięcie to nie problem, kwestia kupienia gwintowników i narzynek, a to koszt około 300-400zł plus materiały, czyli odpowiednie rurki i pręty które też nie mogą być byle jakiej jakości. Robić tylko dla siebie to tak średnio, jeśli by były osoby chętne na taki camber, wyszło by taniej. Co o tym myślicie?
A słyszał ktoś o firmie VMS? albo jeździł ktoś na camber kicie tej firmy?
http://www.sklep.carstuff.pl/wahacze-tylne-honda-civic-8800-camber-kit-regulowane-vms-p-22819.html
VMS to tajwan, jedne produkty maja lepsze, inne gorsze.
Z tylnych camberow w rozsadnej cenie moge polecic ingalls'a. Ale trzeba sciagac.
Motoboy sam chcialem robic takie cambery wychodzilo okolo 250zl komplet z poli z olkusza. Wyglada jak zwykly camber ale sruby 10.9 nakretka nie aluminiowa ale z kwasowki ogolnie dobre jakosciowo, tyle ze nikt nie chcial :/ A jednego camberu dla siebie nie chce robic bo mi sie nie oplaca musze tych nakretek minimum 10-20 wziasc...
Michalll_1991
29-05-14, 21:09
ingalls czy hardrace? jest jeszcze w UK japspeed i u nas Staffa, co wybrać ?
Z ingalls'em jest o tyle lipa ze trzeba sciagac ( z USA ?) , a pozostałę 2 dostepne na ebay UK
Montowalem ostatnii staffy i wygladaly solidnie, napewno bardziej zaufalbym stali niz chinskiemu gownolitowi.
Montowalem ostatnii staffy i wygladaly solidnie, napewno bardziej zaufalbym stali niz chinskiemu gownolitowi.
do staffy podchodzą seryjne silentblocki? Te od staffy wyglądają fajnie, mam nadzieje że i są wytrzymałe, bo chyba jednak je kupię ;)
a można te od staffy kupić bez poli? Bo ma świeże tulejki i szkoda byłoby wywalać ;)
Ingalls wyglądają jak najtańsze chińskie, nie jest to spawane, widać szew przez środek... ten hardrace już lepiej wygląda, ale po fotach to można gdybać, imhop to to samo co ma jarusnet u siebie tylko inaczej pomalowane...
Więc żeby nie wywalić 200+ $ na sam tył, to chyba jednak też od staffy wezmę...
może zrobić by zakup grupowy? może wyjdzie parę złotych taniej :)
może będę w przyszłą sobotę (07.06) w kraku własnie u staffy to mogę popytać ;)
napisałem maila, bez poliuretanu u Staffy 270zł, chyba kupię jeden zestaw i wtedy napiszę wam czy warto ;)
kup i daj znać :) ja też napiszę jak wpadną w rączki ;)
a ja zamówiłem D2 Racing u chavesa z tego tylko powodu że Staffa z dwa tygodnie "pieprzył" się z realizacja, która i tak nie doszła do skutku.. jak przyjdą to napiszę co i jak.. a i taniej generalnie mnie wyszły niż te stafy w komplecie z tulejkami..
http://i.imgur.com/ol4MOf0.jpg
zrób real foto jak przyjdą ;)
Dzisiaj doszły wahacze od staffy, 280zł już z wysyłką za pobraniem. Wyglądają solidnie, estetycznie wykonane, ocynkowane, waga jednego to 0,465kg bez tulejek. Real fotki: http://pokazywarka.pl/sfcvf2/
jaką m długość jak na maksa skęcisz??
Michalll_1991
09-06-14, 13:01
jakbys pokazal max skrecony jakie pochylenie daje to byloby bardzo fajnie ;)
Maksymalnie skręcony ma długość 152mm, mierząc od środków "oczek" czyli środków tulejek. Jeszcze czekam na tulejki i jak będzie czas to założę, jak będzie czas to skręcę na maksa i zrobię zdjęcie. Pozdrawiam ;)
Ile te d2?
Taptalknięte płaską 13stką ;)
Mam sprawe poki nie masz tulejek zmierzylbys mi srednice i szerokosc tych metalowych tulei? Chodzi mi o te co w nie tulejki nabija sie. Srednice wewnetrzna, zewnetrzna i szerokosc bylbym wdzieczny ;)
One sa z nierdzewki, czy z czarnej stali? Wygladaja na slabsze od ori.
Grzybohun94
11-06-14, 23:57
Ponawiam pytanie, które tulejki wchodzą do tych chińczyków za 150pln? Jak ktoś zmieniał i wie coś to może na PW będzie łatwiej napisać niż tu spamowac ;)
Mam sprawe poki nie masz tulejek zmierzylbys mi srednice i szerokosc tych metalowych tulei? Chodzi mi o te co w nie tulejki nabija sie. Srednice wewnetrzna, zewnetrzna i szerokosc bylbym wdzieczny ;)
Średnica wewnętrzna 30,85mm, zewnętrzna 37mm, szerokość 22mm ;)
motoboy dzieki wielkie :)
zrób real foto jak przyjdą ;)
fotki cambera D2 w moim temacie :)
ktoś coś*odnośnie przednich wahaczy regulowanych?
Kupić chińskie za 50$ i jak się sworzeń wybije to przerobić*pod oem czy kupić jakieś 'markowe' za 130-150$ z nadzieją to lepsza blacha i lepszy sworzeń? Bo ja się bardziej o wytrzymałość materiały martwię niż o żywotność gum/sworznia.
Michalll_1991
09-07-14, 01:09
ja to bym kupił z crx forum, typek handluje takimi płytkami pod sworznie 555 i sobie oemy przerobił :) ale posadzilem na glebie i sie same ładne kąty zrobiły wiec narazie odpusciłem
Nie mam jak i nie mam gdzie przerobić oem'ów. A jak mam komuś oddać to mnie wyjdzie tyle co import ;) Płytki pod sworzeń i tak sobie dorobie, niestety przerobienie wahacza już takie proste nie jest...
http://images65.fotosik.pl/1156/513834cc0e618ce1med.jpg (http://www.fotosik.pl)
ja mam podobny problem ze sworzniem wachacza. Zdjęcie powyzej, raczej nie da sie z niego wybic samego sworznia aby zostala sama plytka. W zestawie camber kit daja sworznie jednorazowe i ciezko takie dostac :/ ma ktos namiar albo login do tego kolegi ktory ma dostep do takich plytek ?
.
Prosze o porade jak to zrobic najlepiej i najtaniej aby wymienic sworzen i zostac przy regulowanych wachaczach
pozdrawiam!
a co za problem pomierzyć płytkę, kupić i pomierzyć sworzeń np. 555 i dorobić płytkę? Nie masz znajomych z 'metalurgii'?
Jak mi obmierzysz ta plytke to bez problemu moge ci to dorobic ;)
Camber kit tył od Staffy zamontowany, wciśnięte są nowe tuleje i cukierki Febest, cukierki obrócone od nominalnego ustawienia pod obniżenie -40 mm. Bez problemu udało się ustawić kąt, jeździłem ostro w zakrętach i jest spoko, jedna nakrętka kontrująca popuściła ale nic złego się nie stało, dociągnięte i jest dobrze. Michalll_1991 prosiłeś o fotki maks skręconego, są poniżej, pozdrawiam :)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9e26a5f21d7e.jpg (http://naforum.zapodaj.net/9e26a5f21d7e.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/06116c26f33c.jpg (http://naforum.zapodaj.net/06116c26f33c.jpg.html)
http://naforum.zapodaj.net/thumbs/9449f5c40e05.jpg (http://naforum.zapodaj.net/9449f5c40e05.jpg.html)
Jakby ktoś chciał pobawić się z przerabianiem wahacza przedniego do 6 gena, to jestem pierwszy chętny na takie cambery (podejrzewam, że nie tylko ja ;))
ja się właśnie boję przerabianych....już chyba chinola bym wziął...
stawik sam robił przednie wachacze regulowane i trzeba zajrzeć do niego do tematu i się zapytać co dalej :) Bo wyglądały za zarombiście mocne :)
Juz jakis czas temu mialem sie wziasc za robienie takich wahaczy ale zawsze cos :D Jutro obmierze wszystko i sproboje cos zdzialac. Mowie odrazu chyba (bo to nie jest pewne) o ile zrobie to bede sprzedawal bez sworzni i tulejek, ale wszystko bedzie pod oryginalne wymiary sworzni i tulei, takze mozna bedzie przebic z ori :) Cena mysle ze wlasnie bez tulei i sworzni bedzie naprawde niezla, nawet w porownaniu do chinoli :)
Ja kupiłem teraz oemy przerobione na cambery i wzmocnione :) Zrobione jest to o tyle mocno że w porównaniu z innymi to nawet nie mamy o czym rozmawiać :) sworzeń wymienny a dostałem cały solidny camber na przód za 180zł :D
Teraz pytanie jaka cena jest za D2 Spec od chavesa bo nie widziałem nigdzie ?
ja wybrałem blox'a, trzymając je w ręce mam wrażenie że są solidniejsze od fabrycznych :)
Kwestia dorobienia płytki pod oem sworzeń, co też będę ogarniał przed montażem, żeby było na zapas, i powinno być ok :)
Kwestia jak kto to zrobi :) Pokaże wam Moje i niedługo zrobię pare kompletów od siebie :) Solidne spawy , gruby płaskownik na wzmocnieniu i płytka do regulacji z porzadnego materiału a nie z metalogumolitu :P
A byłbyś w stanie dorobić samą płytkę regulacyjną pod sworzeń oem/555? :)
Byłbym ale to za jakiś czas ponieważ narazie nie mam nawet czasu usiąść spokojnie na tyłku ;/
Rozumiem że płytka regulacyjna pod sworzeń oem do oem przerobionych camberów ?
Nie,płytka regulacyjna pod sworzeń OEM na wymiar,który Ci podań:)
Rutus, a można wiedzieć od kogo kupiłeś te przerobione oemy i czy ta osoba robi może do 6 gen 3D HB ?
Miał jeden komplet tylko . Jak dostane oemy to zrobie i do 6 gena . Już niedługo 3 komplety oem przerobionych na regulacje będą na handel :) Młotem waliłem i i nigdzie się nawet nie ruszyło więc solidne to jest :)
Ja kupiłem takie chinole http://www.j-parts.pl/sklep-tuning/1525/32/Wahacze-przednie-Honda-Civic-1996-00-Typ-2.html
Wymienię tulejki na poliuretan i sworzeń na oem.
Tylko, że problem w tym, że ta płytka z chińczyka jest jakby zespolona ze sworzniem, tak mi się przynajmniej wydaje.
Na dodatek w jednym wahaczu coś ten sworzeń jest pod ukosem osadzony tak jak na zdjęciu tym http://www.j-parts.pl/uploads/_CGSmartImage/Wahacze-przednie-Honda-Civic-1996-00-Typ-2-4-6a92082c2f4dea97ad3aaded726f5a62.jpg
Rutus!
Po ile byś takie do VIgen sprzedawał i czy nowe? Jeszcze mam możliwość te chińczyki do 10 dni zwrócić.
Ja jeżeli bym robił to bym skupował używane wahacze i przerabiał na reulowane . A ceny jeszcze nie znam :D Ale to zalezy czy już ze wszystkimi nowymi sworzniami czy nie i tak dalej :)
powiedzmy, że interesuje mnie tylko wahacz, a tuleje nowe i sworznie we własnym zakresie.
Ważne tylko, żeby była możliwość wymiany sworznia, bo w chińczyku jak do tej pory się przyglądałem to nie wiem czy idzie to wymienić bo wydaje mi się to być jedną częścią z ta płytką.
W chińczykach raczej sworznia nie da się wymienić, trzeba by było dorobić płytkę i włożyć jakiś porządny. Sprzedają też zamienniki całego tego sworznia z płytką.
A nie wiesz gdzie takie zamienniki da się kupić?
Myślę nad tym żeby przerobić ta płytke, żeby wywiercić tego sworznia co tam jest i wsadzić w to 555 i tyle.
witam co sądzicie o takich
http://www.ebay.pl/itm/NAGISA-AUTO-REAR-CAMBER-KIT-CIVIC-92-00-EG-EK-DC2-PILLOW-BALL-ROSE-JOINTS-Z1447-/330670809255?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4cfd8420a7
jak myslicie zdają egzamin
skoro sprzedają to pewnie działa, ale tam jest pillow ball, więc tam nie ma żadnej amortyzacji. jak chcesz tym 'stać' to pewnie będzie ok, ale ja bym się bał, że mi podczas jazdy się to rozleci prędzej niż poźniej. No i nie wymienisz tych pillow balli jak się rozpadną, a w klasycznych podpasujesz tulejkę choćby z poli.
skoro sprzedają to pewnie działa, ale tam jest pillow ball, więc tam nie ma żadnej amortyzacji. jak chcesz tym 'stać' to pewnie będzie ok, ale ja bym się bał, że mi podczas jazdy się to rozleci prędzej niż poźniej. No i nie wymienisz tych pillow balli jak się rozpadną, a w klasycznych podpasujesz tulejkę choćby z poli.
dlatego się zastanawiam nad tym :confused:
Ja jeżeli bym robił to bym skupował używane wahacze i przerabiał na reulowane . A ceny jeszcze nie znam :D Ale to zalezy czy już ze wszystkimi nowymi sworzniami czy nie i tak dalej :)
jeżeli byś takowe robił, w rozsądnej cenie to ja był bym chętny :D
Orientuję się ktoś jakie są wymiary górnego sworznia w seryjnych, górnych, przednich wahaczach??
Nie było czasem dwóch różnych rozmiarów??
Chcę dorobić sworznie z płytkami do moich camberów Skunk2-a...
w katalogah jest zazwyczaj napisana srednica, zobacz tez na jdmshop.pl, a nie lepiej najpierw kupic sworznie i zmerzyc?
Orientuję się ktoś jakie są wymiary górnego sworznia w seryjnych, górnych, przednich wahaczach??
W 5 genie w oem wahaczu miałem 35 mm ale tak jak mówisz sprzedają w dwóch średnicach bo kiedyś miałem tak że kupiłem i było 35,5 .. może do zmieników wahaczy ???
Witam zeby nie zakladac nowego temtu pisze tu, 2 rodzaje caber kit czym sie roznia oprucz ceny? dzwonilem i pan mi powiedzial ze w samej konstrukcji nie ma roznic ale po zdjeciach wydaje sie ten drozszy jakby byl z grubszej blachy a tamtej znowu wzmacniany i pytanie czy ktos wie cos na ich temat czy rzeczywiscie nie ma sensu przeplacac ?
http://www.racingfactory.pl/wahacze-regulowane-honda-civic-1992-95-id-3490.html
http://www.racingfactory.pl/wahacze-regulowane-honda-civic-1992-95-id-664.html
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.