PDA

Zobacz pełną wersję : płyn układu hydraulicznego sprzęgła



grypsownik
03-03-14, 19:48
panowie jak to się wymienia ???? chodzi o ten zbiorniczek szary obok zbiorniczka na plyn hamulcowy

Ordi
03-03-14, 20:17
jak masz plastikową obudowę/dekiel silnika, to jak stoisz frontem do auta to popatrz pod ten dekiel w prawym dolnym narożniku. Tam niżej (około 30cm pod 'dekle') masz siłownik sprzęgła i na nim jest śrubka odpowietrzająca.
Tutaj masz schemat a na schemacie śrubka to cześć nr 2
http://www.lingshondaparts.com/HPL/image_car_large/17SMR701/imge/B__2322.jpg

Odpowietrzasz tak jak hamulec - jedna osoba wciska pedał a druga luzuje śrubke. Później dokręcasz śrubke a druga osoba dopiero wtedy puszcza noge z pedału. Pilnuj ciągle stanu płynu w zbiorniczku

grypsownik
03-03-14, 22:34
Chodzi ci o ta pokrywę na silniku z napisem icdti tak o ten dekiel ??? A czyli odkrecam ta srubke i wtedy wycieknie z niej płyn tak i wciskam pedal sprzęgła zeby wyciekło wszystko ?? Potem zalewam nowy płyn i wciskam pedal sprzęgła aż do momentu gdy bedzie wyciekal płyn z odpowietrznika ???

andkas
04-03-14, 20:46
Najlepiej ściągnąć stary płyn strzykawką, zalać nowy a następnie cały układ odpowietrzyć tak samo jak to się robi z układem hamulcowym. Ordi to dokładnie opisał, nic dodać nic ująć :).

grypsownik
05-03-14, 08:59
a duzo tego płynu idzie tam ??? czyli strzykawke wlozyc do tego zbiorniczka i spuscic ???

140KM
05-03-14, 09:05
najpierw odsysasz płyn strzykawką ze zbiorniczka, potem wlewasz nowy , następnie 1 osoba "depta " pedał sprzęgła a 2 osoba popuszcza zaworek ( śrubkę ) aby wypłynęła reszta starego płynu z obwodu ( powtarzasz czynność kilka razy aż poleci czysty - nowy płyn ) , cały czas uzupełniasz nowym płynem zbiorniczek

grypsownik
05-03-14, 09:35
a te zaworek gdsie jest dokładnie bo ja nie moge tego znaleźć moze jakas fotke ??? ile tego płynu się miesci tam wymienial to ktos ??

140KM
05-03-14, 11:02
0,5 l płynu wystarczy ,

"śrubki" szukaj w pobliżu ruchomego ramienia sprzęgła przy skrzyni - po otwarciu maski jak spojrzysz w dół - pomiędzy chłodnicą a skrzynią / sprzęgłem - mała śrubka ( chyba klucz 8 ) z gumowym kapturkiem który do spuszczenia należy zdjąć ) foto nie mam

grypsownik
05-03-14, 11:17
juz znalazłem ta srubke na niej jest gumowa czarna czapka.

panowie a mozna zrobic tak ze jeden wciska pedal sprzegla zwalnia wciska a ja w tym czasie luzuje srubke i czekam jak wycieknie caly płyn potem kolega wciska pedal i trzyma a ja dokrecam srubke on puszcza pedal sprzegla jak dokrece i wtedy wlewam płyn do max???

czesto sie wymienia ten płyn ????

czy układ sprzęgła połączony jest z hamulcowym jak zmienie płyn z układu sprzegla to nie bedzie uciekac wpłyn z ukladu hamulcowego ???

140KM
05-03-14, 13:07
właśnie tak ...

jeden kilka razy depta pedał aby wytworzyć ciśnienie i przytrzymuje wciśnięty w podłogę , drugi odkręca trochę śrubkę i wtedy płyn wypływa i zakręcamy śrubkę - tak klika razy aż poleci nowy płyn ( w tym czasie należy kontrolować poziom płynu zbiorniczku i dolewać na bieżąco ) po kilku wypływach płyn wymieniony ;

układ sprzęgła jest osobny dla sprzęgła i hamulców,

płyn wymieniamy gdy jest " brudny " ( brunatny , czarny ,galareta, itp )

piter7766
05-03-14, 17:21
płyn wymieniamy gdy jest " brudny " ( brunatny , czarny ,galareta, itp )

Płyn wymienia się co 2 max 3 lata i w ukł. hamulcowym i w ukł. sprzęgła .

grypsownik
06-03-14, 08:37
pAnowie sprawdziłem płyn sprzęgła i jest koloru żółtego czysty ale na dnie zbiorniczka zauważyłem takie coś metnego i jak to poruszałem patyczkiem to się zrobiło czarno taki nagar jest na dnie zbiorniczka. Wymieniać płyn ?? Bo jak stoi jest zolciutki ładny kolorek ale na dnie leży jakiś nagar

140KM
06-03-14, 08:43
wymień , na pewno nie zaszkodzi , płyn kosztuje "kilka złociszy" a robota żadna .

ważniejszy jest stan płynu w układzie niż zbiorniczku , skoro tam coś pływa czarnego to więcej brudu pewnie jest w przewodach .

grypsownik
06-03-14, 17:03
Jak bede odpowietrzac to korek od zbiorniczka ma być odkrecony czy zakręcony

piter7766
06-03-14, 18:26
Po pierwsze ,to masz wymienić płyn, a nie odpowietrzać układ :) Po drugie korek ma być odkręcony żeby na bieżąco dolewać świeży płyn (żeby nie dopuścić do zapowietrzenia układu ;) )
Napiszę Ci krok po kroku jak wymienić płyn w układzie sprzęgła ,bo z tego co przeczytałem to nie masz pojęcia o tym ,nic a nic :p
Jak sumiennie zastosujesz się do moich wskazówek to już nigdy nie będziesz stawiał pytań w tym wątku :D

Potrzebne materiały i narzędzia:
1.Klucz płasko-oczkowy 8mm
2.Wężyk przeźroczysty o długości ok. 20cm i średnicy wewnętrznej 6mm
3.Wygodne naczynko (np. dolna część butelki PET,słoik itp)
4.Strzykawka 10-20ml
5.Płyn hamulcowy DOT4 -0,5L (dlatego pół litra bo takie opakowania są najczęściej dostępne w handlu)
6.Szmatka
7.Kolega,koleżanka lub ktoś z rodziny (wystarczy jedna dodatkowa osoba) ;)

Wymiana płynu krok po kroku:
1.Odkręcamy korek zbiorniczka
2.Wyciągamy strzykawką płyn ,,do dna''
3.Zalewamy zbiornik do pełna świeżym płynem
4.Zdejmujemy kapturek ochronny z odpowietrznika siłownika sprzęgła ,zakładamy kluczyk oczkowy i wężyk na odpowietrznik,drugi koniec wężyka wkładamy do przygotowanego naczynka (słoik/butelkę można postawić na dolnej osłonie silnika)
5.Jedna osoba wciska pedał sprzęgła do oporu i trzyma
6.Druga osoba luzuje odpowietrznik aż płyn pojawi się w wężyku
7.Kiedy płyn przestanie wypływać zakręcamy odpowietrznik (lekko,delikatnie bez przesady :) )
8.Krzyczymy do osoby wewnątrz auta aby puściła pedał sprzęgła UWAGA!!! W wielu autach pedał nie chce sam powrócić do góry,w takim przypadku trzeba go ręcznie,bądź stopą podnieść do górnej pozycji. W czasie ,,podnoszenia'' pedału sprzęgła poziom płynu w zbiorniczku opada.
9.Powtarzamy punkty 5,6,7,8 aż płyn wypływający z wężyka będzie czysty (świeży)
10.Na bieżąco kontrolujemy poziom płynu i co kilka operacji (5,6,7,8) dolewamy świeżego płynu do zbiorniczka
11.Po zakończeniu operacji dolewamy płynu do poziomu max. i zakręcamy korek
12.Zdejmujemy wężyk z odpowietrznika,dociągamy kluczykiem odpowietrznik do oporu (nie za mocno bo to delikatny gadget )
13.Wciskamy kilka razy pedał sprzęgła i obserwujemy czy płyn nie pojawia się w otworze odpowietrznika,jeśli nie to zakładamy gumowy kapturek a jeżeli pojawi się kropelka w otworze (menisk wypukły) :) ;) :p to dociągamy delikatnie odpowietrznik i zakładamy kapturek.
14. Cieszymy się pięknym,świeżym płynem w naszym ukochanym układzie sprzęgła.
UWAGA!! Płyn hamulcowy jest silnie żrący i w kontakcie z lakierem może go uszkodzić,więc należy unikać rozlania płynu,a jak będziemy nieuważni i coś zalejemy to trzeba spłukać go obficie wodą.
Dziękuję i pozdrawiam.

Ale się rozpisałem ;) ;) ;)

andkas
06-03-14, 18:57
Instruktaż wręcz wzorowy. Lepiej chyba już nie można :). Chyba żeby jeszcze pokusić się o nakręcenie małego filmu instruktażowego i wtedy dopiero byłby komplet :).

kobert
07-03-14, 01:55
niewiem jak przy sprzegle ale odpowietrzajac hamulec,przy operacji naciskania zakrecam zbiorniczek,czasem potrafi chlapnac a jak sam napisales plyn hamulcowy jest silnie zracy

grypsownik
07-03-14, 17:11
ok dzeki juz wiem wszystko tylko 0.5l wystarczy zeby wyplukac stary płyn ???? to nie za malo 0.5l na układ sprzęgła ?? tak malo się mieści płynu ??

Tiga
07-03-14, 19:36
Wystarczy.