PDA

Zobacz pełną wersję : Montaż zmiennych faz rozrządu Vtec w silniku D14Z6



jaro195
03-03-14, 10:33
Witam
Patrząc na budowę silnika d14z6 a d16v1 to niczym one się nie różnią tylko ten drugi posiada Vtec a pierwszy nie. I stąd moje pytanie czy da się przerobić silnik d14z6 tak aby miał zmienne fazy rozrządu? Dużo przy tym rzeźby czy przekładki? Z tego co się orientuje to na pewno komputer silnika trzeba będzie przełożyć ale co jeszcze jeśli się da to zrobić?

itor
03-03-14, 11:51
roznia sie pojemnoscia, pewnie i skokiem tloka

jaro195
03-03-14, 13:25
Wiem tylko czy da się zrobić w d14z6 vtec czy nie?

pwl
03-03-14, 15:21
Na pewno się da - pytanie tylko czy jest sens grzebać w D14 zamiast przełożyć cały silnik. Poza tym, Vtec w D16V1 to ecovtec, a nie stary dobry Vtec znany z wcześniejszych generacji.

Starstruck
03-03-14, 15:47
roznia sie pojemnoscia, pewnie i skokiem tloka

Inna pojemność wynika właśnie ze skoku tłoka w Hondzie.

Można to zrobić, ale nie będziesz i tak miał 110 KM jak 1.6 a może 100. I tak nie będzie to jechało, bo wciąż pozostanie 1.4.

Jeśli już musisz coś grzebać, to lepiej wymienić słupek na ten D16V1 z kompem itp.

jaro195
03-03-14, 17:32
Opłacalne jest swap silnika na D16V1? Jak byłem na kupnie to właśnie chciałem Hanie z takim silnikiem tylko wtedy nie byli pieniążków :-D

iljash
03-03-14, 22:28
Swapa nie rozwaza sie w kategorii oplacalnosci :) Jest gdzies temat ( niedawno poruszany ) o swapie d16v1 i tam sobie obliczysz ile to kasy