PDA

Zobacz pełną wersję : porownanie twardosci scianki bocznej TOYO T1R VS Uniroyal RS3



Infi
02-03-14, 15:13
jak w temacie interesuje mnie czy moze ktos mial do czynienia z opona UNIROYAL RAIN SPORT 3 (205/45/16 87W)

gdyz musze kupic na sezon zestaw nowych opony, aktualnie mam TOYO T1R i w nich scianka boczna mi pasuje bo w porownaniu do Uniroyal Rainsport 2 (a tez mialem te opony) jest o wiele sztywniejsza i nie ma wizualnie efektu kapcia... tylko ze toyo w deszczu w porownianiu do uniroyala to niebo a ziemia.

i teraz gdyz jest uniroyal rainsport 3 moze poprawili cos ze sztywnoscia scianek zeby nie wygladalo to ciagle tak jak oklapniety balon.

oczywiscie w sklepach niczego sie dowiedziec nie mozna bo tam to wiedza jest taka ... toyo = tunerka opona wiec oczywiscie lepsza pod kazdym aspektem od uniroyala wiec rozmowa zadna z takimi ludzmi.

sodemarco
02-03-14, 15:36
Infi musi być opona cywilna ?
Federale są teraz w super cenie.

Infi
02-03-14, 16:13
samochod nie jest na tor czy do upalania , a do codziennej jazdy wiec tak opona normalna:)
http://www.oponeo.pl/dane-opony/federal-595evo-205-45-r16-87-w-xl#46292647

nie mam pojecia jak ze scianka w federalach czy tez kapec sie nie robi mimo poprawnego cisnienia

sodemarco
02-03-14, 16:37
Stroiłem auto na federalach 595ss tylko 195/45/15 i żadnego kapcia nia było , swoją drogą super opona tylko trochę głośna.

Cywa
02-03-14, 17:17
Jak chcesz dobra opone to polecam Ci Pirelli P Zero Nero, mialem toyo bridgestony i uniroyal 2, pirelli zostawia wszystko w tyle. Scianka boczna bardzo wytrzymala na deszczu tez jest rewelacyjnie do tego wszystkiego nie jest glosna. Minusem jest cena.

Infi
05-03-14, 13:41
no cenowo chce cos w okoli 350zl od sztuki

spychu
06-03-14, 10:34
nie mozna bylo zadac pytania w temacie o oponach, ktory jest przyklejony i ma 170 stron ? :)

PIMPEK_EJ2
06-03-14, 10:59
Miałem ostatnio w rękach uniroyala rainsporta 3 bo sam chciałem takie zakupić ale miały bardzo miękką ścianke:/ T1r ma na pewno twardsza;)

Infi
09-03-14, 10:18
na angielskim forum znalazlem powrownanie wlasnie T1R vs Rainsport 2 i 3, bezkonkurencyjnie w deszczu zawsze wygrywal uniroyal ale na pseudo torze toyo wygrywalo, no i scianki w Rainsport 2 i 3 sa wg oceniajacych danal najwiekszym minusem tych opon.

Co do federali to jednak pekajacy bierznik do mnie nie przemawia nie wyda po to pieniedzy zeby miec opone z jakims fabrycznymi wadami o ktorych dystrybutor mowie "ze to nic takiego"

sodemarco
10-03-14, 10:29
Infi :
http://allegro.pl/4szt-bridgestone-adrenalin-re002-205-55r16-sport-i4019229473.html
Czy rozwiałem wszelkie wątpliwości n/t wyboru opon ?

endriu286
10-03-14, 21:30
Infi :
http://allegro.pl/4szt-bridgestone-adrenalin-re002-205-55r16-sport-i4019229473.html
Czy rozwiałem wszelkie wątpliwości n/t wyboru opon ?

też się zastanawiam nad nimi albo yokohama parada

sodemarco
10-03-14, 21:48
Parady sobie odpuść , tragedia.
Miałem 3 lata temu te opony i 7 letnie micheliny pilot primacy lepiej się sprawowały , poza ładnym bieżnikiem i twardą ścianka nic dobrego w nich nie było , twarda bardzo mieszanka gumy i tylko jak było bardzo gorąco to śie dobrze śmigało , a na mokrym to nie ma nawet co gadać.
Potenzy podobno są git i właśnie je przygarnę sobie , mam kilometr od domu do tych kapci , cena w ogóle promo w huy , 15 są za 900 komplet - kosmos w ogóle.
Jak nie zrobią roboty to na następny sezon leca do primery.

Infi
11-03-14, 15:56
no tylko ze wyglada to inaczej jak wybierze sie ten rozmiar ktorego potrzebuje ;) http://allegro.pl/4szt-bridgestone-adrenalin-re002-205-45r16-sport-i4014854875.html
600zl wiecej:)

tak wiec z racji braku lepszego wyboru zamawiam 3ci raz 4x TOYO T1R:)

sodemarco
11-03-14, 18:02
No infi jak chcesz , na toykach też jeździłem jak tylko auto kupiłem.
Zwykła najwyzklejsza opona tyle że tania.

Gorliś
11-03-14, 18:36
A te adrenaliny sa cokolwiek warte na deszczu? Bo szczerze mowiac, to bym sie nie spodziewal;)
T1R opona jak opona, szczegolnie te kilka lat temu mialy fajny stosunek cena/jakosc. Do dupowozenia mysle ze bym je nawet dzis mogl polecic.
Ale infi, skladasz b20 i chcesz t1r pchac? Wiem ze nie upalasz, ale nawet w sprincie do setki nie wykorzystasz potencjalu silnika bo opony go nie przeniosa na asfalt.

sodemarco
11-03-14, 20:04
Do dupowożenia to można dębice nawet kupić , nie patrzę na oponę pod kątem deszczu bo w deszcze się nie upala auta ani nie jeździ 140+ civiczkiem chyba że ktoś jest hardkorem.
No ja właśnie też nie rozumiem że składasz mega setup a szukasz oszczędności na kapciach - jedyną rzeczą która łączy Cię z drogą i to co napisał Gorliś jest w 100% prawdą.

Infi
12-03-14, 00:14
powiem ci tak myslaem o tych fedralach bo niby fajna twarda scianka ale jak poczytalem o tym pekaniu to dziekuje...
tak jak powiedzieliscie nie upalam auta nie bralem i nie bede bral udzialu w zadnych pseudo wyscigach itp a opona ma byc do jazdy na codzien, toyo spisywalo sie poprawno szalu nie bylo ale na pewno nie jest to poziom polskiej debicy zeby nie przesadzac tez w druga strone.


Dla mnie opona nie moze byc chinska, ma miec twarda scianke boczna ja kupuje opony co 2 sezon wiec tez nie widzi mi sie wydawac 2tysiace na kapcie co drugi rok gdzie ostatnio 2 opony musialem wymienic przedwczesnie jak jacys debile rozsypali gwozdzie na ekspresowce i rozerwalo mi opony (na szcescie pancerne fake advany i to przezyly)

i nie chce isc tez w pseudo slicki bo juz toyo jest dla mnie glosna opona a wiadomo im bardziej opona w slick tym glosniej.

Gorliś
12-03-14, 05:09
Federal oferuje dobra przyczepnosc dopiero po rozgrzaniu (mowa o rs-r), a twarda scianka akurat w rozgrzewaniu nie pomaga. Do jazdy na codzien srednio, bo nie ma kiedy tego dogrzac, a wiosna czy jesienia kiedy juz/jeszcze mamy letnie felgi to juz w ogole bez szalu. Wiem bo mam i do odpowiednich zastosowan (czyt. upalanie na torze) nadaje sie dobrze.

Glosnosc toyo wynika tez troche z budowy - kierunkowa jodelka jest glosniejsza niz np opony asymetryczne. Ale ja tam lubie szum opon:D
A co do dupowozenia na t1r - upalalem ja na torze i bardzo szybko plynela, ale na ulicy takich problemow z nia nie mialem. Nie popadajmy w skrajnosc;) Mamy w PL tendencje do wychwalania opon, a pozniej do ich deprecjonowania - tak bylo z t1r, z parada, z rs-r. Ominelo to tylko rainsporta i r888, po rainsporcie nikt sie nie spodziewa cudow na suchym, a r888 jest przydrogie i nie jezdzi na tym co drugi civic.

Ja bym jednak poszukal czegos z segmentu extreme performance (czyli segment r1r, ad08, rsr-r, rs-2, adrenalin CHYBA tez), na mokrym bedzie gorzej od t1r, ale na suchym przyjemniej - cos za cos.

piroman
12-03-14, 12:07
Dla mnie opona nie moze byc chinska, ma miec twarda scianke boczna...
to t1r ma twardą ściankę boczną?, zależy do czego porównać ale twarda to ona nie jest na pewno...


Ja bym jednak poszukal czegos z segmentu extreme performance (czyli segment r1r, ad08, rsr-r, rs-2, adrenalin CHYBA tez), na mokrym bedzie gorzej od t1r, ale na suchym przyjemniej - cos za cos.

akurat w przypadku r1r czy ad08 to nie bylbym taki pewny czy będzie gorzej od t1r, rsr na pewno, ciekawi mnie tez jak działa adrenalin na mokrym.

Gorliś
12-03-14, 16:47
fakt, za duzo informacji chcialem w jednym zdaniu umiescic;)

sodemarco
13-03-14, 08:47
Gorlis , nie wiesz ze najwięcej chwala Ci co tych opon nie mieli ? :-)
Infi to bierz Toyki jak zawsze skoro nie upalasz. Jak wg Ciebie jest dobrze to po co zmieniac.

Wysłane z mojego ST26i przy użyciu Tapatalka

Gorliś
14-03-14, 14:39
Hahah no tez fakt.

Sluchajcie dorzuce do tej naszej dyskusji jeszcze 3gr. Jutro jak powszechnie wiadomo ma byc powrot zimy, a conajmniej deszcz i tak sie sklada ze mam zawody na kartodromie.
Federale jeszcze leza luzem bez felg wiec pomijam je tutaj. Hankooki RS-2 sa na tyle dobre ze uzywam je na pojezdzawki jak nie jest goraco i na codzien. Fajnie trzyma w zakrecie, scianka umiarkowanie sztywna (nie tak jak federal). Dobrze hamuje i przyspiesza. Ale tylko i wylacznie na suchym. Na mokrym/wilgotnym jest w moim odczuciu zwyczajnie slaba, zreszta widac po biezniku ze nie bardzo ma to ktoredy wode odprowadzac.
Zatem pozyczylem dzis od brata jego felgi z opla (LOL) z Rainsportami 2. Felga 6'' opona 195/50 wiec troszke balon. Przejechalem sie troszke zeby wyczuc opone.
Kurde Panowie, te nasze dywagacje sa nic nie warte, jesli nie mamy porownania. Ruszanie z piskiem, przy heblowaniu (konkretnym) szybko blokuje kola a w zakrety to w ogole balem sie wchodzic tak agresywnie jak na hankooku. Ok, mozna jezdzic w miare dynamicznie tym po miescie, ale tak jak mowilem opony extreme perf. beda po prostu szybsze i przyjemniejsze w prowadzeniu. Przypuszczam ze t1r daly by mi podobne wrazenia (2-3 lata bedzie jak ostatnio na nich jezdzilem).
Podsumowujac, ja juz do opon UHP nie wracam:P
A jak jutro bedzie sucho, to zakladam spowrotem hankooki;)

I jeszcze edycja po dzisiejszych zawodach, gdzie zajalem 3 miejsce w klasie i 4 w generalce miedzy innymi za docietym slickiem i r1r: na deszczu sa po prostu swietne.
Po raz kolejny sie przekonuje, ze po prostu nie ma opon dobrych do wszystkiego.
Zatem rainsport 2 moim zdaniem fajna opona do dupowozu, ale do hothatch'a to juz srednio. Jednak jak jest sucho to czlowiek chce poza@#$dalac, a rainsport tego nie da.

PIMPEK_EJ2
16-03-14, 23:33
Sam chciałem Bridgestone adrealine re002 dzwoniłem do bridgestone i już ich nie produkują:/ Zdecydowałem się Nokian Line, ciekawe jak się bedą sprawować!

Gorliś
17-03-14, 05:35
Lol gdzie Ty dzwoniles? W Europie sa dostepne gdzies od 2012 roku, a czas produkcji danego modelu to zdecydowanie wiecej niz 2 lata.
Zamiast zdzwonic, gdziekolwiek dzwoniles, trzeba bylo je po prostu kupic, bo pelno ich;)

PIMPEK_EJ2
20-03-14, 22:10
Dzwoniłem do Bridgestone Sales Polska Sp. z o.o :)

Masz numer do nich 22 606 18 20

Zadzwoń i zapytaj...

Kori
23-03-14, 23:19
Deszczowka bedzie zawsze miala boki mieksze.
Uni Rain 3 to deszczowka.
Na forum Forda byl konkretny temat o tym.
Tak jak r8 po mokrym a w deszczu:D
Gorlis dobrze pisze:D albo dynamika szybka na asfalt albo na wode ale patrzac na nasz klimat to do czerwca bdz mozna latac na zimowkach^^ ja np na duze deszcze smigam na nich M3 Dunlop.

choyli
24-03-14, 19:37
Jescze proponowal bym opone goodyear F1 (dsg3 <-- tak sie chyba nazywala, moze byc tez asimetric) Na suchym bija T1R, na mokrym tez. Zanim jeszcze wymyslono R888 w Szczecinie wszyscy sie scigali wlasnie na tym. Uniroyal to poezja na mokrym (szczegolnie rainsport 1), ale efjedynka nie ustepuje jej tak bardzo. Nie wiem czy goodyery jeszcze produkuja (chodzi o model w jodelke). Ale do codziennego dupowozu z opcja szybszego pojezdzenia jest to super opona. Niestety posiada tez minusy:( jest drozsza od konkurencji.

Pozdrawiam.

Sozan_
31-03-14, 00:33
^ F1 oponka bardzo dobra ! Super na deszczu, ale na suchym też daje radę. Niestety nie jest już produkowana w rozmiarze 195/50 r15 :/ jest tylko 195/45 r15 ale trochę drogie http://www.sklepopon.com/goodyear-eagle-f1-gs-d3,p-4824

kuster
31-03-14, 08:15
Miałem Toyo T1R 195/50R16 ;) na początku użytkowania było fenomenalnie (zmiana z Barum Bravuris2 to nie ma co się dziwić ;P) ładnie trzymała i dzięki sporej wysokości ładnie tłumiła. Równo ze spadkiem wysokości bieżnika spadł komfort na suchej nie mówiąc juz o mokrej nawierzchni... No po prostu tragedia... Nawet przy dosyc małym deszczu auto robiło się"dzikie" traciło trakcje, wyrzucało na spokojnych, wolnych zakrętach.
Teraz testuje Uniroyal ale RainSport2 205/45R16 i jest bajera ;) autko prowadzi się pewnie, stabilnie, nie pływa przy szybkich ruchach kierownicą (na T1R było to lekko odczuwalne) jak na razie nie testowałem w dużym deszczu ale na "lekkim" sprawuje się bardzo dobrze. Troszkę szumią i lekko uślizgują ale i tak jestem zadowolony z zakupu.
Mam odczucie jakby miały mniejsze opory toczenia niżeli Toyo przy mniejszym rozmiarze.

Co do ścianki bocznej to rzeczywiście są miękkie ale nie ma tragedii

Infi
31-03-14, 11:00
Miałem Toyo T1R 195/50R16 ;) na początku użytkowania było fenomenalnie (zmiana z Barum Bravuris2 to nie ma co się dziwić ;P) ładnie trzymała i dzięki sporej wysokości ładnie tłumiła. Równo ze spadkiem wysokości bieżnika spadł komfort na suchej nie mówiąc juz o mokrej nawierzchni... No po prostu tragedia... Nawet przy dosyc małym deszczu auto robiło się"dzikie" traciło trakcje, wyrzucało na spokojnych, wolnych zakrętach.
Teraz testuje Uniroyal ale RainSport2 205/45R16 i jest bajera ;) autko prowadzi się pewnie, stabilnie, nie pływa przy szybkich ruchach kierownicą (na T1R było to lekko odczuwalne) jak na razie nie testowałem w dużym deszczu ale na "lekkim" sprawuje się bardzo dobrze. Troszkę szumią i lekko uślizgują ale i tak jestem zadowolony z zakupu.
Mam odczucie jakby miały mniejsze opory toczenia niżeli Toyo przy mniejszym rozmiarze.

Co do ścianki bocznej to rzeczywiście są miękkie ale nie ma tragedii

Rainsporty w deszczu bajka, tna wode jak noz maslo, mozna wjechac z duza predkoscia w bardzo duza kaluze i zero strat kontroli nad samochodem

matirex
31-03-14, 23:02
Rainsporty w deszczu bajka, tna wode jak noz maslo, mozna wjechac z duza predkoscia w bardzo duza kaluze i zero strat kontroli nad samochodem
a jak na suchym?

Infi
01-04-14, 17:18
na suchym mi sie lepiej jedzie na ti1 ktore kupilem do drugiego kompletu alufelg i mialem przez pewien czas alu z rainsportami i alu z t1r, deszcze - nie ma dla mnie lepszej opony niz rainsport na suchym jest dobrze, wg mnie maja tendencje do w miare latwego polslizgu na suchym

endriu286
01-04-14, 21:34
Rainsporty 3 ma bardzo miękkie boczne ścianki ,pracuje przy oponach sprzedaje się trochę tej 3 ogólnie to opona deszczowa chwalą sobie ze na deszczu jest dobrze co do suchego to różnie :)

kuster
01-04-14, 23:59
na suchym jest dobrze, wg mnie maja tendencje do w miare latwego polslizgu na suchym

tez to zauważyłem... Na szybkich zakrętach i żwawszym starcie spod świateł lubi uslizgnac.

rem1k
02-04-14, 13:15
No dobra. Ale jakby rozstrzygać kwestie codziennego nie sportowego użytkowania? Czy ta miękka ścianka tak rzeczywiście przeszkadza?

MarcinWL
23-02-15, 11:52
Odgrzeje kotleta bo mam ten sam dylemat - kolega ma na sprzedanie 2 letnie rainsporty, a do tej pory jeździłem na T1R i te opony mi odpowiadały - dobrze trzymały na suchym, na zakrętach samochód nie miał tendencji do uślizgów - ciężko było przegiąć na tych kapciach w niepomodzonym ek3 w sedanie (prowadzenie na mokrym to sprawa 3 rzędna)

Rainsporty są z pewnego źródła i niewiele zużyte za mniej niż połowa ceny nowych T1R ale pomimo tego nie chciałbym się rozczarować że auto pływa w zakrętach i ma tendencje do uślizgów, i jeśli tak ma być to wolę dołożyć do T1R.

Ktoś miał okazję przetestować te dwa rodzaje opon na swoim aucie i może bezpośrednio porównać prowadzenie?

Cywa
23-02-15, 13:36
Ja jezdzilem na tych i na tych. Szczerze to ani jedne ani drugie nie sa dobrymi oponami na suchym z tym ze rainsport duzo lepiej sprawuje sie na mokrym, t1r to jakas porazka jezeli chodzi o mokre. Aktualnie mam 2 komplet Pirelli P Zero Nero i te opony deklasuja powyzsze pod kazdym wzgledem i w kazdych warunkach.

MarcinWL
23-02-15, 14:33
Zapomniałeś dodać że to również inna półka cenowa :) do mojego dupowozu nie potrzeba super opon które spisują się dobrze w każdych warunkach, mają się kleić możliwie dobrze na suchym i nie kłaść na zakrętach a obawiam się że Rainsporty nie podołają.

Cywa
23-02-15, 15:31
Jezeli mowimy o seryjnym dupowozie z 1.4-1.5 to obie wymienione przez Ciebie opony dadza rade. Dla mnie t1r to porazka na mokrym, na suchym tez rewelacji nie ma dlatego do zwyklego dupowozu bral bym rainsporta, przynajmniej na mokrym bedziesz sie pewnie czuł, a i ten silnik z seryjna zawiecha nie zrobi na nich zadnego wrazenia na winklach, trakcji podczas przyspieszania tez wystarczy z zapasem. Bierz 195/50 i bedziesz Pan zadowolony. (p.s pisze o rainsporcie 2 z 3 nie mialem do czynienia)

Labed2007
26-02-15, 01:29
Rainsporty mają bezkonkurencyjną trakcję na mokrym. Jeździłem na wielu oponach - na takich z najwyższej półki też. Jedyna wada wspominanych opon Uniroyal to mała sztywność ścianki bocznej - na zakrętach czuć jakby opona traciła już przyczepność albo chciała zejść z felgi :D Podbicie ciśnienia rozwiązuje problem częściowo - tyle że wtedy jest gorsza przyczepność a auto podskakuje jak piłka....
Od siebie polecam Bridgestone Potenza Adrenalin - najlepsza opona w tej klasie cenowej, na mokrym jednak są przeciętne. Gdy nawierzchnia sucha można sobie pozwolić na wiele.

kubson012
28-02-15, 17:05
Przeciez jak jest mokro to sie nie szaleje, chyba ze miala by byc do scigawek na mokrym torze, jak dla mnie bez sens kupowac opony ktore w deszczu sa dobre a na suchym takie sobie albo nawet slabe jak mowicie ze t1r sa lepsze. Jest sucho to zawsze lepiej sobie troche pozwolic na zakretach czy lukach bo jest jakas pewnosc, bez kaluz i ukrytych pod nimi niedoskonalosciami naszych pieknych drog. Ale to tylko moje skromne zdanie.

Kriss91
01-03-15, 15:04
Rainsporty wcale nie są słabe na suchym. Do dupowozu spokojnie starczą z nawiązką. Wiadomo, że nie będą kleić tak dobrze jak produkty z najwyższej półki, ale w tej cenie, wg mnie nie ma wiele tak dobrych opon na co dzień. Ze swojej strony śmiało polecam (posiadam RS 2).

Labed2007
02-03-15, 18:28
Przeciez jak jest mokro to sie nie szaleje,

Jak wychodzisz z takiego założenia, to bierz Potenza adrenalin :).
Może RS2 nie są słabe na suchym, ale przeciętne. Ja mam wrażenie że te opony zostały zaprojektowane właśnie do jazdy po mokrym.... Chociaż sama nazwa to mówi :D
Gdy jest gorąco rainsporty ze swoją miękką ścianką boczną dają uczucie jakby boki były z plasteliny.

birchie
03-03-15, 15:24
Może RS2 nie są słabe na suchym, ale przeciętne. Ja mam wrażenie że te opony zostały zaprojektowane właśnie do jazdy po mokrym.... Chociaż sama nazwa to mówi

Nie wiem na ile duża jest różnica pomiędzy RainExpert a Rainsport, ale kiedy swego czasu, bodajże w Autoświecie, był test porównawczy opon, to Rainexpert na mokrym bił wszystkich konkurentów na głowę, zaś na suchym nawet chińczyki wypadały lepiej ;)