Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : kolejny remont czy na szrot d16y7 :/



prestoneg3
01-03-14, 22:56
w sierpniu zeszlego roku (16tyś km temu) robiłem remont mojego d16y7
pierścienie i wszystkie uszczelki i uszczelniacze oem . panewki ok wiec nie wymieniałem

na stożku i z 4-2-1 wypluł na hamowni 129km

niestety ostatnio z ciekawości sprawdziłem kompresję bo troszke zaczęło oleju ubywać i na każdym cylindrze wyszło 9.5
kopcenia się nie dopatrzyłem i chyba spadku mocy też ale odkąd się dowiedziałem że jest taki kibel to chyba sobie wmawiam że coś się zamulił .

i co z tym fantem zrobić silnik już raz wymieniałem i zaraz musiałem go remontować a teraz znowu ..... hmmm

jaka moze być przyczyna takiej lipnej kompresji ? może to być kwestia samych zaworów że się "ułożyły'' i teraz trzeba wyregulować ?

Davido_
01-03-14, 23:19
Nawet w instrukcjach jest napisane ,że do sprawdzenia kompresji trzeba sprawdzić luz zaworowy ... mierzyłeś na ciepłym silniku ?

prestoneg3
01-03-14, 23:43
co do tej ciepłości to tak nie dokońca może bo z godzinkę auto stało . a to ma aż taki wpływ na pomiar ?

Ralfi
02-03-14, 01:36
Az tak to nie. Ja bym sprawdzil innym urzadzeinem do pomiaru kompresji, prawdopodobnie masz błąd pomiaru :P A ile jest to troszke oleju co ubywa? I jakie pierscienie zakladales?

kruczekvu
02-03-14, 10:43
może to być kwestia samych zaworów że się "ułożyły'' i teraz trzeba wyregulować ?
Od tego bym zaczął

prestoneg3
02-03-14, 13:43
niby była obróbka całej głowicy ze sprawdzeniem szczelności ale ok niech zerkną pod dekiel bo mam już powoli dość tego paździerza . trzeba było starą naprawiać :)

Davido_
02-03-14, 13:45
Wyreguluj zawory , rozgrzej auto do normalnej temperatury , zgaś i dopiero zabieraj się za pomiar kompresji . Ja tak po remoncie sprawdzałe mto wyszło idealnie ; )

x-tygrysek-x
02-03-14, 13:49
jesli na każdym wyszło 9,5 to chyba kwestia złego pomiaru, bo raczej zdechły silnik ma nierówne wartosci na każdym z cylindrów.... regulacja zaworów i pomiar innym miernikiem..

Rajan
02-03-14, 20:42
przy zdrowym silniku powinno wyjść 12-13 zrób tak jak mówią koledzy, wyreguluj zawory i użyj innego miernika

Brylant1
02-03-14, 23:58
Opisz jak przebiegal dokladnie pomiar kompresji, byc moze w samym pomiarze byl blad.

prestoneg3
03-03-14, 02:55
Opisz jak przebiegal dokladnie pomiar kompresji, byc moze w samym pomiarze byl blad.

na spocie była cała seria pomiarów i u innych było ok .
pedał w podłodze i kręcenie rozrusznikiem przez kilka sekund

prestoneg3
07-03-14, 19:48
dziś byłem na kontroli i sezonowym przeglądzie (olej,filtry,itp) .kompresja między 14 a 14,2 więc nie wiem jak wyszło wcześniej te 9 ;)
co do ubywania oleju to wypowiem się za parę dni bo byl lekki wyciek przy misce . ogólnie dolewałem ostatnio 300ml na 1000 . jazda dynamiczna do 7k rpm
niby bez tragedii ale upierdliwe po 1000 to w 2 tygodnie robię .

Hektor139
07-03-14, 22:28
może źle ktoś odczytał parametry z miernika