Zobacz pełną wersję : Krótka skrzynia FD 4,437 D16Z6
Witam jak w temacie posiadam silnik D16Z6 z seryjną skrzynią S20.Chciałbym się dowiedzieć jaka krótsza skrzynia z FD 4.4 będzie dobra żeby auto szybciej się zbierało.Myślałem o tej z silnika D13B2 95 r wersja noblesse jak i również D16W3 również z tym samym przełożeniem głównym.Tabelke odnośnie przełożeń studiowałem ale chciałbym zeby na ten temat wypowiedzieli się znawcy tematu.Jak bardzo będzie odczuwalne włożenie krótszej skrzyni biegów.
kristico86
01-03-14, 17:45
jedna to s20 druga s40 w, pierwsza ma ameliniowe widełki wybieraków i małe łozyska, druga metalowe widełki wybieraków i duże łożyska. poza tym s40 jest nowsza :)
jesli już chcesz skrzynię z FD 4,437 to grzech nie wsadzić 3 i 4 biegu ze skrzyni l3 cx - wtedy będziesz pan zadowolony :)
a dla żywotności to włożyć samo FD 4,437 do S40 na metalowych wybierakach :)
a pod turbo panowie jaka skrzynia bedzie najlepsza dla D serii????
Michalll_1991
02-03-14, 14:04
zalezy pod jakie moce, osobiscie do tych 200-220km wsadzilbym sobie 4,25, do wiekszych mocy dłuższe
moc okolo 280KM teraz mam w L3 4.25..
moc okolo 280KM teraz mam w L3 4.25..
załóż 4.058
Mam teraz seryjną skrzynie z noblessa 4.437 - Moc 214km , bardzo odczuje przesiadkę na jakąś skrzynie z eco-vteca?
Na jakiej zasadzie będzie lepiej z mniejszym FD ? Mam jeszcze skrzynie ze swojego d15b7 FD bodajże 4.058 , zostawiłem ją bo była w super stanie co wy na to ?
Michalll_1991
03-03-14, 11:38
Ja sode wstawiłbym sobie jakąś 4.05 albo 4.25. Z eko IMO za długa... A lepiej będzie o tyle ze nie będziesz mielic tyle i Boost będzie dłuższy na danym biegu. W skrajnym przypadku przykładowo z krótką skrzynia chodzi o to ze zmienisz bieg zanim nadmucha.
Wysłane z mojego LT30p przy użyciu Tapatalka
Hmmm , zapakuje skrzynie od coupe w takim razie na ten sezon , myślicie że będzie lepiej ?
Oj znowu ktoś się rozpędza z teoriami, ze pod turbo to trzeba długie skrzynie zakładać...długa skrzynia jest potrzebna wtedy, gdy auto ma na tyle dużo mocy, że mieli na suchym 3ci bieg. Dopiero od takiego poziomu mocy dłuższa skrzynia wymiernie przełoży sie na lepsze przyspieszenie w funkcji czasu spędzonego na danym biegu. 300-350konne setupy nie mielą trójki na porządnej oponie, więc nic dłuższego niż seryjne Z6 dla Dserii, czy seryjne Y21 (300KM) bądź S9B (350KM-450KM) dla Bserii absolutnie nie jest potrzebne. Ja w sedanie czułem wręcz potrzebę skrócenia 3jki i 4rki, bo były już nudne. Taką skrzynie mial u siebie Berni i 13,0 chyba na Bemowie, w setupie 300 lekki plus pyknęło.
Także Sode - 4,4 jest już pod turbo raczej przykrótkie, więc spokojnie możesz wrócic do serii. A w ramach odwdzięczenia możesz mi oddać 4,4 w dobrym prajsie, bo własnie szukam do dupowoza :)
A w ramach odwdzięczenia możesz mi oddać 4,4 w dobrym prajsie, bo własnie szukam do dupowoza
To sobie wsadź z ECONO :P
Sode, ja też Ci tak radzę, możesz mi kupić tylko pół litra :D
Nie no, do Turbo wolałbym wrzucić krótszy 3 i 4 bieg zamiast krótszego FD. Mam wrażenie, że przy dłuższym FD skrzynia przenosi mniejsze obciążenia. Ale nie chce mi się już myśleć :<
Panowie , tylko ja nie mam skrzyni seryjnej od z6 fd4.25 tylko mam dostępną od b7 fd4.058 - czy w takim razie nie będzie przydługa ?
Jak coś to zamienie chętnie mogę zamienić się ale skrzynia nie jest w najlepszym stanie ( Szumią łożyska , dwójka czasem zgrzytnie a trójka zgrzyta delikatnie prawie zawsze odkąd mam turbo ) a tą swoją od coupe mam igłe maline.
Jak masz to załóż.
Tylko potem wspomnij na forum jakie masz odczucia.
Wtedy będziesz miał pewność.
To sobie wsadź z ECONO :P
i tu jest własnie pies pogrzebany - mam i chce się jej pozbyć, bo niejedzie.pl :D
soda - 4,0 bym nie wsadzał, a zajechanej 4,4 nie chce :P
Oddam ją za browary , może ktoś będzie chciał dla samego FD.
Szukam zatem jakiejś hybrydy z FD 4.25 :)
a dla żywotności to włożyć samo FD 4,437 do S40 na metalowych wybierakach :)
S20 Też ma metalowe wybieraki ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.