Zobacz pełną wersję : Błędy na kompie, co oznaczają?
Witam.
Sprawdzałem błędy na komputerze w V genie, zostały pousuwane, jednak nadal Check się świeci, potrzebuję jakichś wskazówek i podpowiedzi.
Wypisałem wszystkie wyskakujące błędy:
1. 60 AIR PUMP SYSTEM FAILURE,
2. 60 AIR PUMP MOTOR FAILURE,
3. 61 03 H02S (A/F SENSOR) S1 IDLE RANGE PROBLEM,
4. 62 01 H02S (B1) S1 SLOW RESPONSE,
5. 63 03 H02S S2 SLOW RESPONSE,
6. 64 01 H02S B1 S2 VOLTAGE LOW,
7. 64 02 H02S B1 S2 VOLTAGE HIGH,
8. 65 03 H02S S2 HEATER CIRCUIT MALFUNCTION,
9. 66 H02S B1 S2 HEATER CIRCUIT MALFUNCTION,
10. 68 01 CATALYST B1 DETERIORATION,
11. 69 03 IMA SYSTEM MALFUNCTION.
Potrzebuję pomocy i najlepiej POPRAWNEGO przetłumaczenia tych błędów, proszę pilnie o pomoc.
Z góry dziękuję, pozdrawiam!
Nikt nie odpisuje, bo chyba nikt nie ma pojęcia o co dokładnie pytasz :P
Co to za błędy ? Czym to zostało odczytane ?
W V genie, z jakim to silnikiem jest, Z6 jak w opisie ?
Check Ci się świeci ?
Tak, dokładnie. D16Z6, błędy odczytane przez jakiś komputer, wykazał te 11 błędów - Check po lekkim nagrzaniu silnika się zapala, jednak gdy jest zimny to lekko się dławi, jakby paliwo nie dochodziło czy lewe powietrze dochodziło - nie jestem znawcą, więc mogę pisać głupoty i w związku z tym odezwałem się na forum.
No, a błędy, to wyżej wypisałem - mam inaczej to odczytać ?
Błędy od 3 do 9 powoduje Sonda Lambda. Resztę nie wiem ale być może to pokłosie błędów Sondy. Zrób samodiagnostykę, te kompy diagnostyczne to czasem pokazują różne cuda-wianki.
Jak zrobić samodiagnostykę??
- pod schowkiem poszukaj dwóch niebieskich wtyczek. Jednak będzie 2-pinowa, druga 3-pinowa
- wybierasz tę 2-pinową i zwierasz ją jakimś drucikiem
- przekręcasz kluczyk na zapłon ale nie uruchamiasz silnika
- jeżeli dobrze zwarłeś wtyczkę to po selfteście kompa, Check nie zgaśnie tylko zacznie mrugać jeśli masz jakieś błędy. Check mruga tak, że dłuższe błyski to dziesiątki a krótkie to jedności. Przykładowo dwa długie błyski i jeden krótki to błąd 21. Pomiędzy kolejnymi błędami Check gaśnie na jakieś 2-3 sekundy
- Zanotuj co wymrugał Check i napisz, ewentualnie nagraj filnik to ktoś ci rozszyfruje to :)
Wiem jak się robi samodiagnostykę - wyskakuje błąd 9, czyli grzałka sondy Lambda - kupiłem nową sondę za 230zł i błąd dalej się pokazuje ? Przecież to jest niemożliwe.
Co z tym zrobić ?
Błąd 9, to czujnik identyfikujący pierwszy cylinder...
Nie wiem skąd wziąłeś, że jest to związane z sondą, no ale nie jest.
Czujnik jest w aparacie i aby mieć pewność, że objawy znikną, dobrze byłoby podmienić z kimś aparat na test.
błędy odczytane przez jakiś komputer, wykazał te 11 błędów
Pokazał bzdury. Z odczytu samodiagnostyki masz właściwy problem i nie jest to żadna sonda, tylko j.w. z czujnik w aparacie lub jego obwód.
Tu jest podane jak szybko zlokalizować tą usterkę http://www.uees.edu.sv/sae_foro/manual/pdf/11-44.pdf
Ja także potwierdzam że błąd 9 to czujnik identyfikujący pierwszy cylinder.
Tak więc potwierdza się to co napisałem wyżej, że:
kompy diagnostyczne to czasem pokazują różne cuda-wianki.
:)
W każdym razie na pewno prawdą jest, że błędy od 3 do 9 wskazane przez komp diagnostyczny dotyczą Sondy Lambda. Żeby nie było że szerzę herezję i wprowadzam w błąd ;)
Mam 2 aparaty, w jednym praktycznie nie ma łożyska i pokazywało na grzałkę sondy lambda, sonda wymieniona, błąd pokazywał się dalej - zmieniłem aparat, ogółem, jak ręką odjął, ale po kilkunastu sekundach wyskoczył błąd 9 - co dokładnie trzeba wymienić w aparacie(o ile się da)?
Sprawny aparat najlepiej kupic - znajac twoje szczescie ktos ci sprzeda uwalony.
Poszukam w sobote i jak ci mowilem - jak bedzie to samo to mi go odesles i oddam ci siano
Ja celuje w tego halla - ale ile aparatow w zyciu rozebralem to za uja nie umiem tego naprawic
Pewnie dlatego, że tam nie ma czujników Halla..
Wymienić się da cały zespół czujników, ale jest to nieopłacalne względem zakupu drugiego aparatu.
Pierwsze też słyszę aby uszkodzony w jakimkolwiek stopniu aparat powodował błąd grzałki sondy..
Podmień aparat na w pełni sprawny i powinieneś mieć już spokój.
Pewnie dlatego, że tam nie ma czujników Halla..
A jakie czujniki w nim sa? :)
Aro - a moze pokazuje blad ze wzgledu na walniete lozysko w aparacie i nierowna prace oski?
Indukcyjne.
Zużyte łożysko miało by sens, gdyby nie fakt, iż autor pisze odwrotnie, tzn. łożysko uszkodzone w drugim aparacie, aniżeli na tym, na którym wyskakuje błąd 9. Zużyte łożysko musi mieć luz, aby wałek odsuwał się od czujnika dalej, niż tolerancja, a taki luz już słychać. Oczywiście może to być w dalszym ciągu łożysko, ale gwarancji nie ma, a aparat rozebrać trzeba cały.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.