Zobacz pełną wersję : Wystajace koło pomocy
konradkg007
01-03-14, 16:12
Witam
Mam taki problem z swoja ek3 wystaje mi prawe koło około 0.5/1cm
cale zawieszenie przód robione około 3 miesięcy
dodam ze była uderzona lekko z prawej strony pod maska i pod spodem wszystko proste
prawa strona
http://images65.fotosik.pl/709/d8ec20ddb6c607d2med.jpg
http://images63.fotosik.pl/708/260252cb1ded1c56med.jpg
lewa
http://images62.fotosik.pl/709/a828bd49419c310amed.jpg
ja mam to samo, tylko u mnie lewa jest na rowno z buda, a prawa z 5mm wystaje.
konradkg007
02-03-14, 13:06
czy jest ktoś wstanie pomoc doradzić co zrobić z tym fantem czy to wina zwrotnicy czy czego innego
Camellia Racing
02-03-14, 13:44
Sprawdź na równej nawierzchni. Widzę że stoisz w polu z pochyłem na prawą stronę więc tak możesz mieć.
konradkg007
02-03-14, 15:46
postaram się dzisiaj wrzucić zdjęcia na równej nawierzchni
konradkg007
02-03-14, 20:35
o to zdjęcia na równej nawierzchni
prawa strona
http://images61.fotosik.pl/712/aae0216bf51dfac8med.jpg
http://images61.fotosik.pl/712/a72ed44ad343bfebmed.jpg
lewa strona
http://images63.fotosik.pl/713/d95e79a6349a66e1med.jpg
http://images62.fotosik.pl/714/8c92c8f9c91e4251med.jpg
Na moje to strzał, nie ma chyba innej opcji, jeśli masz felgi z tym samym et...na wahaczach raczej nie ma możliwości odsadzenia koła, nawet kombinując z gumami. Nie da się tego złożyć źle....Jak zbieżność? Nie ma problemów z ustawieniem?
Sprawdź najpierw felgi. Już kiedyś była sytuacja, że ktos szukał w zawiasie i budzie przyczyny a sie okazało, że kupił komplet felg gdzie 1 była dokupowana (zapewne jedna się właścicielowi "popsuła" na jakimś krawężniku czy dzwonie) i miała inne ET ;)
Zamień felgi stronami, jak będzie to samo tylko po drugiej stronie to masz problem z felgami, a dokładnie jedną. Druga sprawa, może zwrotnica mimo ze jest 4x100 ma inne odsadzenie tak jak te z mb6. Tylko czy są takie zwrotnice może ktoś doradzi.
porownaj wachacz gorny, dolny, zwrotnice z prawej i lewej strony czy jest takie samo
konradkg007
02-03-14, 22:34
zawieszenie przód cale robiłem około 3 miechów temu prawa strona z której kolo wystaje felga ma et jest 37 jak na innych kołach bylem u blacharza popatrzył pomierzył odległości miedzy wnękami kola a błotnikiem jest taka sama zdziwił się i ze widzi 1 raz taki przypadek zbierznosc jest ustawiona jak i geometria przednich kół, ze chyba muszę się wybrać na lepsza geometrie jak i na geometrie ramy
możliwe ze to wina zwrotnicy po prawej str czy raczej nie ??
A w jakim stanie masz gumy na wahaczu? Zerknij pod autem wzrokowo, czy są ok. Może to głupie, ale błotniki masz takie same? Lewy nie jest "rozepchnięty"?
jak sie dobrze przypatrzysz to pewnie dojrzysz tez roznice ze lewa strona jest z 1 cm nizej niz prawa;p tez sie kiedys dziwilem co jest grane a tu wychdzi na to ze lewy przod auta jest ciezszy silnik po lewej do tego czesto sie jezdzi samemu i lewe zawieszenie jest bardziej obciazone , a co za tym idzie kat pochylenia kola z lewej jest mniejszy niz z prawej , , chociaz nie musi to akuarat byc to o czym pisze ale byc moze ,,,
podjedz na stacje diagnostyczna i popros o wydruk ze zbierznosci, i porownaj wszystkie katy. opcje są dwie, jesli jest cos nie tak:
albo jest to krzywa zwrotnica, albo fura miala kiedys dzwona i jest krzywa buda.
ziomek mial identyczna opcje w eg4, wywalil szota prawa strona i potem niby byla buda na ramie, ale prawa strona wystawala okolo 1,5-2cm za obrys nadkola, na dodatek zdarzylo sie ze wypadala poloska prawa.
Walka z zawieszeniem to ciezka sprawa i mozliwosci jest tysiac, aby moc cokolwiek powiedziec musisz miec wydruk ze zbieznosci razem z kątami kół, dlugoscia rozstawu osi itd. Auto mialo w przeszlosci jakies "akcje" ?
konradkg007
14-03-14, 15:43
kartkę chyba mam w aucie a była zapewne uderzona z prawej strony bo błotnik był wymieniany
http://images61.fotosik.pl/756/eca9b34abf2fc41dmed.jpg
i tu link do samego zdjecia
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eca9b34abf2fc41d.html
Jak na moje to ewidentnie widac ze cos jest nie tak z przednia prawa strona, chociaz po lewej kat pochylenia sworznia zwrotnicy tez jest zastanawiajacy. Zapewne masz cos takiego ze kierownica szybciej wraca do pierwotnego polozenia przy skrecie w ktoras strone? Wydaje mi sie ze prawe kolo "cofnelo sie" w strone pozytywu, ale dlaczego jest tak wysuniete na zewnatrz auta.. Ja bym zaczal od sprawdzenia wewnetrznych tulei dolnego wahacza jak i samego wahacza czy nie jest krzywy, przy okazji sprawdz stan sworzni, zwlaszcza gornego. Jak z tym wszystkim bedzie ok to prawdopodobnie wina bedzie w gornym wahaczu. Oczywiscie moze byc krzywa zwrotnica ale osobiscie zaczal bym od sprawdzenia czesci o ktorych mowa wyzej. Lewarek, łapka i do dzieła.
Ciekawy przypadek.
Ja zadam jeszcze inne pytanie, czy podczas robienia tych pomiarow auto bylo rownomiernie obciazone z obu stron ?
konradkg007
14-03-14, 19:45
wahacze górne i dolny były wymieniane na nowe sam to robiłem cały przód około 4 miechów temu wydaje mi się ze to wina zwrotnicy a i nie jestem pewien czy przód był równo skręcony nie mierzyłem
konradkg007
22-03-14, 15:41
jeszcze takie pytanie możliwe ze sanki mogą być skrzywione
Nie tyle co skrzywione ale prawdopodobnie są przesunięte.
konradkg007
30-03-14, 19:00
wiec co z ty fanem zrobić szukać nowych prostych czy raczej próbować je ustawić ??
jeśli nowe czy od wersji z silnikiem 1.4 podpaszą ??
jutro postaram sie zapodać zdjęcie sanek w mojej hani
marcuz.kce
03-04-14, 07:35
Może piasta jest za płytko wprasowana? Zobacz czy w gwint z przegubu wystaje na taka sama odległość jak z drogiej strony.
konradkg007
04-05-14, 20:10
Witam byłem jeszcze raz na geometrii i mam lepsze wyniki i wychodzi na to ze będę musiał jechać na ramę bo gościu powiedział ze sanki bym musiał przesunąć o 1cm do przodu i w lewo żeby zlikwidować ta widoczna różnicę i będzie wszystko ok i nie wiem co robić jechać jeszcze pierw na ramę zobaczyć co mi tam powiedzą co sadzicie o tym ??
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.