PDA

Zobacz pełną wersję : d16z6 -> ec8 swap



Pifko
01-03-14, 14:43
witam
rozpoczynam swapik d16z6 z eh9 do mojego ec8 na początek mam kilka małych pytanek

jak jest ze skrzynią biegów? czytałem ze moge zostawic tą od d13 a jak to sie ma ze sprzęgłami? w d16 jest hydrauliczne a tu normalne na linke coś modzić czy podejdzie? tarcze sprzęgła obie mam w nie najlepszej kondycji ale to chyba juz do d16 dokupić czy sie myle?

noi drugi problem ... elektryka :( wiązki silnikowe z kabinowa chyba sie nie rozłączają i trzeba ciąć/lutować? rozmawiałem z kolega i najprościej chyba będzie z eh9 przełożyć całość tyle ze tam jest troche w elektryce ale to najwyżej będą wisieć kabelki czy jest jakaś lepsza opcja?

ec8 mam juz w garażu rozebrane troszkę eh9 jeszcze jeździ ale lada dzień rozpocznę zabawe
chce to zrobic po woli by nie zgubić się w tych częsciach najpierw przelozyc silnik elektryke i odpalic dopiero potem zawieszenie i ewentualnie skrznie i co tam jeszcze fajnego sie znajdzie. prosze o rady wskazowki wasze zdanie wszystko sie przyda niczym nie pogardze :)

Wenega
04-03-14, 14:14
skrzynia może zostać bo to nie sprzęgła sa hydrałliczne/na linkę tylko skrzynie :D

sprzęgło kupujesz do d16, z tym że wysprzęglik może się różnić bo ten musi być do skrzyni

wiązka silnikowa z kabinową się rozłączają, z tym że musisz przejść na OBD1 jeśli się nie mylę.. czyli komp p28 chyba plus wtyczki plus wiązka silnikowa, aparat itp. itd.

poszukah na forum tu oraz na civic4g - na pewno znajdziesz wszelkie informację na temat swapa

Jetson
09-03-14, 12:30
Wybrales sobie jedna z gorszych opcji swapa - raz ze 4 gen a do tego EC8 czyli brak wtrysku.
Skrzynia zostaje twoja bo masz na linke, lape silnika z d13 przekładasz do D16 . Dalej silnik laduje w aucie.
Glowna przeszkoda to elektryka a wlasciwie jej brak w d13 czyli budowanie całej wiazki silnikowej + kabinowej
Tutaj bez fachowej wiedzy nie widze szans.

marcias
10-03-14, 20:27
Nie można też zapominać o zbiorniku paliwa i o tym że w EC8 nie ma w nim pompy także jego też trzeba zmieniać.

Dodatkowo w 4genie były różnice w wałkach sprzęgłowych - polift miał 20 a przedlift 21 zębów (albo odwrotnie) na wielowypuście, także zwróć uwagę na ten fakt kupując sprzęgło.

Pifko
01-04-14, 20:58
takie szybkie pytanie sanki mają takie same mocowania? w sensie czy te z 5gena podejda do 4gen?