PDA

Zobacz pełną wersję : CIVIC VI gen. Problem z zawieszeniem.



dzidek8989
28-02-14, 18:50
Tak jak w temacie.
A mianowicie problem polega na tym ze z przodu po wymianie sforzni i trzech tulei (zalecenie diagnosty) jazda autem jest praktycznie nie możliwa. Słychać dziwne stuki i strasznie prowadza na boki a w dodatku dziwnie lekko kręci się kierownicą.
Dodam ze zauważyłem luz na elemencie który wchodzi w maglownice (tam jest taka kulka w środku)

Tiga
28-02-14, 18:55
Wyglada na to, ze koncowki drazkow kierowniczych sa do wymiany, nalezy sprawdzic czy same drazki sa tez sprawne, jak nie to komplet wymienic, pozniej zbierznosc i powinno wrocic do normy.

dzidek8989
28-02-14, 19:02
Wyglada na to, ze koncowki drazkow kierowniczych sa do wymiany, nalezy sprawdzic czy same drazki sa tez sprawne, jak nie to komplet wymienic, pozniej zbierznosc i powinno wrocic do normy.

Nou mnie własnie luz jest na samym drążku. W tym miejscy pod tą gumą co zachodzi na maglownice.

dzidek8989
01-03-14, 06:26
Sorry ze jedno pod drugim ale mam dodatkowe pytanie. Czy jesli drazek ma dosc spory luz (chodzi mi o ruchy kierownicą na boki) to czy bedzie je slychac przy jezdzie na wprosy po jakis nierownosciach???

falek84
01-03-14, 09:20
możliwe, żę bedzie słychać wrecz napewno bedzie slychac zwlaszcza na nierownosciach

dzidek8989
01-03-14, 09:30
Właśnie wróciłem ze stacji diagnostycznej. Diagnosta stwierdził że jedyna rzecz jaka jest do wymiany to drążki kierownicze. Zaraz jadę na zakupy jak tylko ogarnę temat do napisze czy problem się rozwiązał :)

piotreek23
01-03-14, 10:51
Tylko się przygotuj że tylne śruby od zbieżności mogą być nie do ruszenia :-) Chociaż może nie będzie potrzeby ustawiania tyłu ale i tak od sprawdzenia go trzeba zacząć.

_Mucha_
01-03-14, 11:34
A tak głupio zapytam wymieniłeś z obu stron tuleje i sworznie ? Bo napisałeś że wymieniłeś 3 tuleje ? :) Jak robić to komplet bo jedna strona będzie sztywna to zaraz druga się rozleci od luzu...

damian.n
01-03-14, 15:55
Właśnie wróciłem ze stacji diagnostycznej. Diagnosta stwierdził że jedyna rzecz jaka jest do wymiany to drążki kierownicze. Zaraz jadę na zakupy jak tylko ogarnę temat do napisze czy problem się rozwiązał :)

jak cos mam 2 nowe drążki kierownicze firmy yamato na handel

dzidek8989
01-03-14, 16:12
Do piotreek23: Zbieżność z tyłu musi być ustawiona bo na diagnostyce mi sprawdzał, a śruby napewno nie pójdą po dobroci :)

Do _Mucha_: Wymieniłem tylko te elementy, które mi wskazał diagnosta (choć wiem że powinno się parami)

Do damian.n: Z miłą chęcią bym zakupił ale już zamówiłem w sklepie (nie było na miejscu) i na poniedziałek będę miał :P

piotreek23
01-03-14, 18:26
@Dzidek8989 jak nie pójdą to czasem nie idź na wycinanie elementu konstrukcyjnego i wspawywanie z innego auta!!! Drogi są dwie..
Albo wywalasz kanape i tniesz blachę pod kanapą i wchodzisz od góry. Albo rozcina się go od dołu i odchyla blachę ;) i jest dostęp do wszystkiego. Niestety licz się wtedy z cięciem śrub (nowe tylko z ASO 2szt koło 80zł można te same dorwać w sklepach taniej ale tylko OEM!!) i wymianą tych małych tulei.

dzidek8989
01-03-14, 20:03
@Dzidek8989 jak nie pójdą to czasem nie idź na wycinanie elementu konstrukcyjnego i wspawywanie z innego auta!!! Drogi są dwie..
Albo wywalasz kanape i tniesz blachę pod kanapą i wchodzisz od góry. Albo rozcina się go od dołu i odchyla blachę ;) i jest dostęp do wszystkiego. Niestety licz się wtedy z cięciem śrub (nowe tylko z ASO 2szt koło 80zł można te same dorwać w sklepach taniej ale tylko OEM!!) i wymianą tych małych tulei.

Miałem ostatnio problem z odkręceniem dwóch śrub to pomogłem sobie palnik gazowym ( oczywiście z umiarem) Rozgrzane odkręcają się aż miło. Z tym że minus jest taki ze akurat w miejscu gdzie jest śruba od zbieżności jest tuleja więc najprawdopodobniej pójdzie z dymem więc będzie trzeba nowe. Według mnie lepsze to niż cięcie pod kanapą. A tak swoją drogą to podgrzewanie już mnie nie jeden raz uratowało więc polecam tą metode :P

piotreek23
01-03-14, 20:26
U mnie nic nie działa :D w sumie to palnikiem mleko nie traktował bo stwierdziłem że rozjazd zbieżności jest na tyle mały że opon nie tnie wiec przy okazji wymiany przodu się zrobi.

dzidek8989
01-03-14, 20:37
No u mnie akurat rozjazd jest bardzo duży więc wypadałoby ustawić :)

damian.n
05-03-14, 14:40
Do damian.n: Z miłą chęcią bym zakupił ale już zamówiłem w sklepie (nie było na miejscu) i na poniedziałek będę miał :P

powiedz ile daleś za jaką firme bo sam nie wiem ile to warte teraz....

dzidek8989
05-03-14, 22:02
powiedz ile daleś za jaką firme bo sam nie wiem ile to warte teraz....

Szczerze to nie wiem co to była za firma a pudełka już wyrzuciłem, więc nie mam jak sprawdzić.
A co do ceny to za dwie sztuki płaciłem 100 zł (ponoć jakieś lepsze ale nie wiem ile w tym prawdy bo uwierzyłem na słowo bo kumpel mi sprzedawał)

A tak ogólnie to po ich wymianie stukanie o którym mowa wcześniej zupełnie ucichło, więc myślę że temat do zamknięcia :)