PDA

Zobacz pełną wersję : Instalacja LPG pod B16A2 EK4



Willy
27-02-14, 20:37
Witam, piszę w imieniu kolegi który to posiada EK4 sedan z b16a2, w silniku z dłubniętych rzeczy to dolot cai i wydech cały na 2.5 z kolektorem 4-2-1. Dostał to auto od wujka jakiegoś który miał na benzynkę, on jednak nie ma kasy na regularne użytkowanie auta na benzynie i chce założyć sekwencje. Szukaliśmy w internecie opinie jak ten silnik znosi gaz ale ogólnie nic nie wyszło poza kilkomoa opiniami "że do b16 gazu sie nie zakłada, bo nie i już". Chcieliśmy się dowiedzieć jakie podzespoły konkretnie można użyć żeby ten silnik pracował bez utraty mocy względem benzyny. Dowiedzieliśmy się że dobrą opcją będzie instalcja STAGA tylko jakie konkretnie podzespoły użyć, gdyż tematy które czytaliśmy mają po kilka lat i zapewne "trendy" jeśli chodzi o instalcje się zmieniły. Z góry dzięki za podpowiedzi.

qureku.
27-02-14, 20:44
Tutaj jest odpowiedni temat :)

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?62615-Mam-gaz-w-B18C4-i-jestem-zadowolony-)&highlight=b18c4+jestem+zadowolony

Willy
27-02-14, 21:27
Czytałem ale ten temat tez jakby nie patrzeć ma 5 lat i może są jakieś inne dobre podzespoły niż podane w temacie podanym przez kolegę wyżej :)

marcinkovsky
27-02-14, 21:40
mam u siebie B16A2 tez z dolotem/wydechem, a od ok 3 miesiecy instalke LPG.

sterownik STAG 4 ECO
wtryski Hanna-4 H2000
Reduktor AC R01

Naprawde nie moge zlego slowa powiedziec. B16stka caly czas dostarcza frajdy z jazdy, za połowę ceny. Powyzszy setup wytrzymuje do 200KM, wiec przy wyzszych obrotach nie powinien puchnąc. Ja jednak mam od niedawna ustawione, ze przed vteciem przelacza sie na benzyne.

Brylant1
27-02-14, 21:40
Ja mam b16 lekko pomodzonym 178km
Komp stag 4
Wtryski Hana niebieskie tak wiem ze zielone by wystarczyly ale chcialem miec zapas pod ewentualne modyfikacje.
Reduktor kme gold
Smiga az milo, niema roznicy czy jade na lpg czy pb, same komponenty to nie wszystko nawazniejszy jest czlowiek ktory montuje i stroi instalacje.

Willy
27-02-14, 21:52
Dzięki chłopaki, o takie odpowiedzi mi chodziło właśnie :D

artek0903
28-02-14, 08:18
nie bierz sterownika eco, jak już to 4 plus. Eco to taki dziwny sterownik okrojony z korekt po ciśnieniu/temp. gazu (tzn są korekty ale jedynie te zaszyte przez producenta, nie można ich ręcznie zmienić) i różnie z nim bywa, możesz mieć problemy ze składem mieszanki

możesz też rozważyć sterownik LPGTech oraz wtryskiwacze Barracuda (oba polskiej produkcji)

ma1ster
28-02-14, 12:56
Ja zakładałem sam do b16a2, kupiłem stag 300-4 isa2, reduktor ac-r01, wtryskiwacze valtec typ 30, kosztowało mnie to kilka lat temu z butlą i przewodami 1400zł...

D15Z6
28-02-14, 12:59
valtec nie za słabe do tego silnika?

cor7ez
28-02-14, 14:00
A na ile stag eco ogranicza wystrojenie lpg?
Czy mozna przepiac samego kompa z eco na plus?

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

artek0903
28-02-14, 14:24
można, hardware jest ten sam, sterowniki różnią się od strony softu jedynie

cor7ez
28-02-14, 15:28
Kwestia jakieks aktualizacji softu? Czy myso byc nowy komp

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

artek0903
28-02-14, 16:00
nie zagłębiałem się aż tak, musiał byś poszukać czy da się zrobić update choć wątpię w to

ma1ster
28-02-14, 17:36
A na ile stag eco ogranicza wystrojenie lpg?
Czy mozna przepiac samego kompa z eco na plus?

Niestety nie da się zmienić oprogramowania z staga plus do eco... a dlaczego... wiadomo to polityka firmy...

Nie zawsze brak wyżej wymienionych korekt będzie oznaczało jakieś problemy, czy złą pracę silnika... Po prostu jeśli pojawia się problem w jakichś zakresach parametrów, możemy je ręczne zmienić... Czasami to pomaga załatwić jakieś dziwne objawy złej czy nie eleganckiej pracy w danym silniku...


valtec nie za słabe do tego silnika?

Nie są za słabe, ta listwa obsługuje nawet 50KM na cylinder, a ja mam tylko 40KM na cyl., kwestia średnicy dyszy oraz skoku tłoczka...

Problemem jest jedynie mniejsza precyzja dawkowania, oraz problemy z wyjściem z najniższym czasem wtrysku, oraz z max obciążeniem...

Ja sobie poradziłem z niskimi czasami wtrysku dyszą 2.4mm oraz skokiem tłoczka 0.55mm, natomiast z max obciążeniem jest już gorzej, natomiast mi to nie przeszkadza, bo nie jest samochód użytkowany na LPG w takich zakresach...

Dodatkowo dodam, że samochód spala 10L LPG przy delikatnej jeździe, pół na pół miasto i trasa... więc wynik jest zadowalający...

cor7ez
28-02-14, 20:01
Ma1ster w takim razie warto wymienic kompla na plusa czy nie oplaca sie?
Jakby nie patrzec to jest to kilka stowek.. bo zakladam ze jest to tylko kwestia przepiecia kompow lpg

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

artek0903
28-02-14, 20:04
jak nie masz problemów to nie warto, co innego jak zakładamy dopiero instalke do samochodu, wtedy warto dopłacić te 50 zł i mieć możliwość skorygowania kilku parametrów więcej w razie czego

ma1ster
01-03-14, 18:20
jak nie masz problemów to nie warto, co innego jak zakładamy dopiero instalke do samochodu, wtedy warto dopłacić te 50 zł i mieć możliwość skorygowania kilku parametrów więcej w razie czego

x2