Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Blok D13B2/1 a blok D15B2/7



KAMIL21
26-02-14, 19:59
Siemka!

mam pytanie, chcąc doprężyć blok D15 wstawiamy tłoki z D13 ale czy to po prostu nie wychodzi nam z tego to samo co seryjne D13B1/2?

Bo doły są identyczne w obu przypadkach, jeśli się mylę proszę mnie poprawić ;)

Liczę na konkretne odpowiedzi. Pozdrawiam

jasiek09
26-02-14, 20:17
korby zostają z d15 i wał też zebys miał dopręzone d15

KAMIL21
26-02-14, 20:33
większa moc wyjdzie z doprężonego D15 czy z seryjnego D13 biorąc pod uwagę osprzęt z D15B7 (pełny wtrysk)?

adam11d
27-02-14, 07:48
Witam podłącze się w moim przypadku jest jakaś tam rzeźba (kod silnika na bloku zaklepany) ale na 95% rozszyfrowałem że d13b2 również w głowicy mam zaślepiony otwór po pompie paliwa, lecz co mnie zdziwiło skok tłoka wynosi ok 84mm gdzie przy 1.5=84.5 a 1.3=76 Możliwe że ktoś założył wał z d15? o ile tak to mam nadzieje że tłoki z d13 też ale znając życie poszedł na łatwiznę i założył kpl z tłokami od d15...

KAMIL21
27-02-14, 15:04
Bo już nie wiem co robić, mam blok D15 i D13 i nie wiem czy robić doprężone D15 czy walić pełny wtrysk na D13

kris920
28-02-14, 23:47
a ja takie pytanko mam :) chce rowniez doprezyc d15 i pytanie skad dostane nowe pierscienie na tłoki d13 ?

qureku.
28-02-14, 23:53
Bo już nie wiem co robić, mam blok D15 i D13 i nie wiem czy robić doprężone D15 czy walić pełny wtrysk na D13
W N/A pojemność ma kolosalne znaczenie, więc sensownym ruchem jest w tym przypadku włozenie D15

skilo_one
01-03-14, 10:23
Bo już nie wiem co robić, mam blok D15 i D13 i nie wiem czy robić doprężone D15 czy walić pełny wtrysk na D13

Bloki są identyczne, ale różnią się pozostałe bebechy, włącznie z wałem.

KAMIL21
01-03-14, 17:18
czyli blok D15 wał też z D15 tłoki z D13 a co z korbowodami? mogą być z D13? są takie same? a i czytałem gdzieś że uszczelka głowicy z D16A9 dopręży, to prawda?


a ja takie pytanko mam :) chce rowniez doprezyc d15 i pytanie skad dostane nowe pierscienie na tłoki d13 ?

Są ogólnie dostępne w sklepach motoryzacyjnych

skilo_one
01-03-14, 20:33
czyli blok D15 wał też z D15 tłoki z D13 a co z korbowodami? mogą być z D13? są takie same? a i czytałem gdzieś że uszczelka głowicy z D16A9 dopręży, to prawda?


Kurcze, niestety nie pamiętam, a na prędkości też nie znalazłem - chyba korby od d13 są krótsze, ale głowy nie dam. Uszczelka za to nie od a9, bo to dohc, tylko od d16y8.

jasiek09
02-03-14, 08:04
trzeba przekładać tłoki z d13 na korby z d15, na gorąco na prasie.

damian7444
02-03-14, 08:56
ja ostatnio składałem d13/d15 i y8 a dokładniej blok z d15b2 wał korby z tłokami z d13b2 głowica z y8 z sacym y8 wydechem 4-2-1 auto jest na dotarciu na chwile obecna ale jak sprawdzałem kompresje to na kazdym było prawie po 16 ;)

KAMIL21
02-03-14, 11:30
ja ostatnio składałem d13/d15 i y8 a dokładniej blok z d15b2 wał korby z tłokami z d13b2 głowica z y8 z sacym y8 wydechem 4-2-1 auto jest na dotarciu na chwile obecna ale jak sprawdzałem kompresje to na kazdym było prawie po 16 ;)

Liczę po dotarciu na wykres z hamowni ;)

KAMIL21
05-03-14, 10:59
Rozebrałem blok D13, mam tłoki ale jak je wyczyścić żeby ich nie uszkodzić? ma ktoś jakiś sposób na to?
https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/1620977_672071952831476_1493712580_n.jpg
https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1/1794765_672072006164804_1232446543_n.jpg

motomaniak1988
05-03-14, 13:01
Rowki po pierścieniach możesz czyścić starym złamanym pierścieniem .denko tłoka możesz nitro umyć a resztę twardego nagaru delikatnie szczotka druciana albo włuknina do matowania lakieru zrobić.możesz sobie wypolerować denka tłoka nie zaszkodzi tez.

A i jeszcze jak mocno doprezasz motor to mało kto o tym wie ale zawory w z6 czy y8 są większe niż wycięcia na tłokach d13 i zawory mogą lekko dotykać krawędzi wycięcia tłoka. Ja jak kiedyś robiłem nimi me to frezem podcinalem te miejsca na zawór. Potem kładłem tłoki z plastelina na denku w blok zakładałem głowice i patrzyłem czy zawór zejdzie w wycięcie na tłoku. U kumpla kiedyś rozbierałem nimi me po ostrym katowaniu i kręceniu na wysokiej obroty to było delikatnie na tłokach widać miejsca gdzie zawory dotykaly.

kaczka208D
05-03-14, 13:58
Z tego co czytałem to przecież korby w d15 i w d13 są identyczne, więc nie widzę sensu wkładania korb z d15 do d13 i na odwrót skoro są takie same :) Może po prostu wybierz te które są w lepszym stanie.

motomaniak1988
05-03-14, 15:16
nie sa identyczne roznia sie.

kaczka208D
05-03-14, 16:13
nie sa identyczne roznia sie.


A czym dokładnie się różnią ? Pytam bo na tej fotce http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?182216-EG3-T-Bia%B3y-terrorysta-by-Rutus&p=2161908#post2161908 wyglądają podobnie, ale może rzeczywiście różnią się wymiarami.

jasiek09
05-03-14, 17:36
choćby długością.....

kaczka208D
05-03-14, 17:50
Aha w takim razie sorry za zamieszanie ;) Czyli żeby doprażyć d15 wystarczą tylko same tłoki od d13 + ewentualnie cieńsza uszczelka głowicy + splanowanie głowicy ?

jasiek09
05-03-14, 17:52
wystarczą + nowe pierścienie uszczelki itp, jak mało to żeby doprężyć bardziej możesz założyć głowicę od d16z6

kaczka208D
05-03-14, 18:10
A tak z ciekawości jeszcze, jaka moc i ile niuta wyjdzie z takiego doprężonego d15z6+ (+ zrobiony wydech i dolot, lekki zamach). +Ewentualnie porting kanałów w głowicy .

Sheiva
05-03-14, 22:12
Nikt Ci nie napisze ile koni, a tym bardziej ile niuta, bo u każdego będzie inaczej, co miejmy nadzieję wiesz.
No, ale obstawiam 120-140 w zależności od stopnia doprężenia.
140+ przy ogarniętym strojeniu.

KAMIL21
06-03-14, 10:12
Ja będę to składał na głowicy D15B7 i mam nadzieję że te przynajmniej 120hp wyjdzie ;)

motomaniak1988
06-03-14, 10:38
Wg mnie jak juz się bawisz to założył bym głowice od z6 bo stroić i tak musisz tylko vtec podpiąć przy kompie ew dołożyć obsługę vtec przy kompie jeśli nie masz p28 i zawsze parę km więcej, no chyba ze masz za free lub pół darmo górę b7 to co innego. Wybór należy do ciebie, ale pojeździsz tym trochę i zaraz ci będzie km brakowało a tak to masz trochę więcej km

PS jak coś nam głowice b7 z nowymi uszczelniaczami po przebiegu ok 160 tys oddam za parę groszy bo lezy i miejsce zajmuje.

KAMIL21
06-03-14, 16:52
Koszta poskładania tego na Z6 sporo większe a w planach jest swap na B serię więc szkoda mi trochę ładować kasę w ten motor, wolę przeznaczyć ją na budę ;)

KAMIL21
12-03-14, 12:37
jeśli będę chciał wyczyścić tłoki bardzo mocnym rozpuszczalnikiem np. to nie będzie on miał destrukcyjnego wpływu na tłok? przeprowadziłem próbę na zaworach i nagar schodzi perfekcyjnie ale boje się że może uszkodzić powłokę tłoka

czaku131
12-03-14, 12:44
Nic się nie stanie. Ale do takiego czegoś używa się ropy.

KAMIL21
12-03-14, 12:51
mam środek którego kolego używa w warsztacie do ściągania naklejek z naczep i wydaje mi się, że będzie czyścił lepiej niż ropa ;)

KAMIL21
12-03-14, 14:23
Kolejne pytanie, na tłokach są znaki (0,8 a pod nim strzałka w "dół" i drógi nad nim PM a pod spodem IG) czy mają one jakieś znaczenie podczas montażu tłoka w bloku?

jasiek09
12-03-14, 20:15
od strony ssącej jest "in", wycięcia na zawory ssące są większe niż na wydechowe

KAMIL21
13-03-14, 16:15
od strony ssącej jest "in", wycięcia na zawory ssące są większe niż na wydechowe

Podziękował ;)

KAMIL21
16-03-14, 16:36
Tak wyczyszczone tłoki można już ładować w blok czy walczyć dalej?
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1926764_677556465616358_123781075_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/1978732_677556442283027_90887617_n.jpg

jasiek09
16-03-14, 23:17
ładować