Zobacz pełną wersję : D15B2 szarpanie przy zmianie biegów
triline123
26-02-14, 10:59
Witam,
mam eg6 z jednostką 1.5. Przy szybkiej zmianie biegów auto strasznie szarpie. Dodatkowo zauważyłem, że obroty strasznie szybko spadają do poziomu początkowego przy wciśnięciu sprzęgła i tak jakby musi potem "nadskoczyć" (z powodu za szybkiego spadania) do prawidłowych obrotów po zmianie biegu. Co ciekawsze, problem absolutnie nie występuje na LPG. Chciałbym czasem troche polatać na benzynce ale poprostu nie ma sensu bo jest to strasznie irytujące, wolno muszę zmieniać biegi żeby nie szarpało. Dodatkowo po wciśnięciu sprzęgła z biegu obroty spadają do ~600, następnie szybciutko się podnoszą do 1500 i spadają na 900-1000. Na gazie również nie ma tego objawu.
Czekam na wskazówki i pozdrawiam
Kolego a szarpniecie występuje gdy zmieniasz biegi czy jak wciśniesz sprzęgło ?? Czy gdy jedziesz na luzie obroty spadają poniżej 700 lub falują ?? w jakim stanie masz sondę lambda?? Co z obrotami i dodawaniem gazu na luzie i spadną do normalnych czy sa jakieś wahania. Co do podpięcia pod kompa może nikt sie nie chce podpiąć bo nikt nie ma interfejsu do japońców??. Nie łam sie wystarczy sprawdzić parę czujników w autku i sie dowiesz co sie popsuło dużo tego nie ma
Map sensor Sprawdź
Czujnik Temperatury (Przy około 20 stopniach powinno byc około 3000Ohm miedzy stykami )
Przepustnica
Sonda lambda (Sprawdź napięcia na grzałkach i czy masz na nich jakaś rezystencje powinna byc niewielka kolo 10 do 20 ohm )
Czujnik prędkości obrotowej wału (sprawdź rezystencje powinna sie mieścić w przedziale 300-700 ohm )
Czujnik ciśnienia at (tego na dworze nie w kolektorze :) )
EGR ( to to profilaktycznie możesz juz zacząć czyścic bo i tak na pewno sie przyda)
Świecę i iskrę ( jak jest marna to może zanikać i będzie sie dławiło )
Tyle co możesz sprawdzić prostym miernikiem.
BTW. z tym silnikiem na benzynce, to słabo polatasz
Zacznij od wymiany filtra paliwa , jak znam życie to nie był ruszany od lat.
triline123
26-02-14, 11:30
Zacznij od wymiany filtra paliwa , jak znam życie to nie był ruszany od lat.
Silnik dopiero od półtora roku jest na LPG. Wcześniej nie był wogóle nim skażony. I był wymieniany chyba rok temu jak dobrze pamiętam.
Kolego a szarpniecie występuje gdy zmieniasz biegi czy jak wciśniesz sprzęgło ?? Czy gdy jedziesz na luzie obroty spadają poniżej 700 lub falują ?? w jakim stanie masz sondę lambda?? Co z obrotami i dodawaniem gazu na luzie i spadną do normalnych czy sa jakieś wahania. Co do podpięcia pod kompa może nikt sie nie chce podpiąć bo nikt nie ma interfejsu do japońców??. Nie łam sie wystarczy sprawdzić parę czujników w autku i sie dowiesz co sie popsuło dużo tego nie ma
Map sensor Sprawdź
Czujnik Temperatury (Przy około 20 stopniach powinno byc około 3000Ohm miedzy stykami )
Przepustnica
Sonda lambda (Sprawdź napięcia na grzałkach i czy masz na nich jakaś rezystencje powinna byc niewielka kolo 10 do 20 ohm )
Czujnik prędkości obrotowej wału (sprawdź rezystencje powinna sie mieścić w przedziale 300-700 ohm )
Czujnik ciśnienia at (tego na dworze nie w kolektorze :) )
EGR ( to to profilaktycznie możesz juz zacząć czyścic bo i tak na pewno sie przyda)
Świecę i iskrę ( jak jest marna to może zanikać i będzie sie dławiło )
Tyle co możesz sprawdzić prostym miernikiem.
BTW. z tym silnikiem na benzynce, to słabo polatasz
Jesli czujnik wału jest czujnikiem hala to nie sprawdzisz miernikiem tylko go zepsujesz. W d15b2 sonda nie ma grzałki. A egr w ogole tam nie ma... Nie rozumiem po co to wszystko piszesz skoro nie masz wiedzy na ten temat.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.