Zobacz pełną wersję : zmiana skrzyni z automata na manual
witam
od jakiegoś czasu jestem posiadaczem hondy civic V gen. (1992) 1,5 automat
I WSZYSTKO BYŁOBY PIĘKNIE I CACY gdyby nie spalanie :( ok 14l/100km
poza tym troche się ślizga przy zmianie biegów
W tej sytuacji zastanawiam się nad przekładką skrzynii na manualną
Cz y ktoś już to robił? na jakie problemy moge natrafić?
Pomocy
shantillas
22-04-08, 17:11
Było już tematów na ten temat, wystarczy abyś poszukał. Aha i skoro pali Ci aż 14 litrów to sprawdź sondę lambda, mi przy butowaniu po mieście pali 12litrów a przy ekonomicznej 8l/100km.
też stawiam na sonde skrzynia nie moze miec takiego znaczenia. sprawdz filtr powietrza. on tez ma znaczenie
piotrek-mi
22-04-08, 22:15
automatyczna skrzynia to wieksze spalanie o około 1-2 litry.
Ja zmieniałem skrzynie z automata na manual, ale w bmw. Rzeczy do wymiany było wiele. Lewarek, tapicerka przy lewarku, pedały, były problemy z komputerem ponieważ skrzynia miała opcje "ekon" "sport" (tzw. kickdown sporo zamieszał), zmiany w układzie wysprzęglniania (inna pompka, dodatkowy zbiorniczek, węże, wysprzęglnik), mocowania skrzyni (poduszki), sprzęgło, koło zamachowe, (kilka rzeczy związanych z tylnim układem napędowym-most, wał, naszczęście Hondy to nie dotyczy), oraz wiele innych rzeczy o których zapomniałem...
plus duuuuużo czasu oraz własmej pracy, teraz wydaje mi się, że korzystniej byłoby zmienić auto na takie same, ale w manualu...
Piotrek-mi wytłumaczył w duzym stopniu - NIE OPŁACALNE. Za dużo roboty i czasu. Wpływ na spalanie może mieć pare czynników - sonda lambda, rozregulowane zawory, czystość przepustnicy i wiele innych ... a nawet filtr powietrza :piwo:
[ Dodano: Sro 23 Kwi, 2008 ]
A i no to ze się ślizga przy zmianie biegów to może sie myle ale w manualu jest to zazwyczaj sprzęgło. :aloha:
Zalezy co dla kogo jest oplacalne. Jesli ma sie samochod w naprawde dobrym stanie, plus kupe kasy w niego wlozone to lepiej zrobic swapa skrzyni w swoim niz sprzedac i kupic innego w niewiadomo jakim stanie. Koszt wcale nie jest taki wielki. Oscyluje w okolo 2-2,5 tysiaca, a pamietajmy, ze automat strasznie zamula auto.
Moze sie podlacze i spytam gdzie w Warszawie lub okolicach ktos by to ogarnal?
filtr wymieniałem, sondę też sprawdzałem
poza tym świece i kable także
gość w serwisie hondy powiedział mi że tak już jest w automatach hondy
praktycznie mam już części z powypadkowej hondy mam tylko nadzieję że nie zaczną mnożyć się problemy podczas przekładki
poza tym na automacie ten samochód to straszny mół na początku (to nie to co hondy potrafią :d ) dopiero jak się rozkula to widać co to auto potrafi
A mi pali 10 L gazu przy spokojnej jeździe tak do 3 tyś i jak mocniej wciskam to 14 l gazu.
dzięki za uwagę :) klamka zapadła. w przyszłym tygodniu autko jedzie na zamiane.
po wszystkim napisze czy wszystko ok. trzymajcie kciuki. ja osoboście modle sie żeby wszystko było ok.
skrzynke od automata ma CHYBA!! x-tygrysek-x zapytaj..
pewnei jakies "grosze" ale jak chcesz zmieniac to zmieniaj :)
To nie wina skrzyni. Moj automat w D15B2 pali 7l przy normalnej jezdzie.
shantillas
10-05-08, 10:58
To nie wina skrzyni. Moj automat w D15B2 pali 7l przy normalnej jezdzie.
Normalnej tzn jakiej ?? Mi nigdy nie udało się zejść niżej aniżeli 8l/100 w miescie to jak Tobie się udaje??
x-tygrysek-x
10-05-08, 13:38
jak masz troche pojęcia to zmieniaj, zwłąszcza że masz już graty :)
"ekon" "sport" (tzw. kickdown sporo zamieszał)
tak poza tematem, to co kickdown dziala tylko przy opcji sport? Bo tak to rozumiem...a wiem ze dziala i przy sport i ekonomy chociaz to sport to nie sport a raczej standart ale kazdy wlewa sobie ze ta litra S przy automatach to SPORT....
A ma ktoś może listę gratów potrzebnych do zmiany? I kogoś kto to ogarnie w Warszawie lub okolicach?
piotrek-mi
11-05-08, 09:16
u mnie było "economic" i "sport", dwóch trybów ekonomicznych raczej nikt by nie robił ;) .
Chodziło o to, że "kickdown" był elektryczny i trzeba było przy komputerze się paprać bo wyskakiwały różne dziwne błędy komputera. Życzę powodzenia w przekładce. Z własnego doświadczenia wiem, że jest trochę roboty...
Normalnej tzn jakiej ?? Mi nigdy nie udało się zejść niżej aniżeli 8l/100 w miescie to jak Tobie się udaje??
spokojnej :d
A ma ktoś może listę gratów potrzebnych do zmiany? I kogoś kto to ogarnie w Warszawie lub okolicach?
lewarek, pedały, wysprzęglik, półosie no io oczywiście skrzynia. nie wiem jak z komputerem. jak skończe przekładke napisze dokładnie co było potrzebne. możesz także wymienić zegary
[ Dodano: Wto 13 Maj, 2008 ]
To nie wina skrzyni. Moj automat w D15B2 pali 7l przy normalnej jezdzie.
nie wiem jakim cudem ci się to udaje. mi w serwisie hondy powiedzieli że w automatach hondy spalanie 14l/100 km (zimą) to norma ok 12l latem. silnik 1,5 to troche zza mało do automata.
[ Dodano: Wto 13 Maj, 2008 ]
u mnie było "economic" i "sport", dwóch trybów ekonomicznych raczej nikt by nie robił ;) .
Chodziło o to, że "kickdown" był elektryczny i trzeba było przy komputerze się paprać bo wyskakiwały różne dziwne błędy komputera. Życzę powodzenia w przekładce. Z własnego doświadczenia wiem, że jest trochę roboty...
z wypowiedzi wnioskuje że robiłeś już coś takiego. powiedz mi prosze czego moge się spodziewać po takiej przekładzce? miałeś jakieś problemy z autem?
piotrek-mi
13-05-08, 20:56
Było trochę zamieszania i różnych problemów. Części potrzeba wiele:
min. jak ktoś już wspomniał, lewarek kompletny z drążkami (oczywiście mieszek i elementy wewnątrz autka), pedały, pompka sprzęgła, wysprzęglnik, węże, zbiorniczek od płynu, skrzynia + łapa + poduchy, koło zamachowe, sprzęgło kpl., (półosie i przeguby wew.pewnie będą razem ze skrzynką), ja musiałem dać komputer żeby troche spec majster w nim pogrzebał bo wywalało mi cały czas błąd skrzyni, czujnik biegu wstecznego. Pewnie o czymś zapomniałem bo pierdół było dość sporo, z tym, że ja wymieniałem skrzynie w bmw a nie w Hani (miałem dodatkowo problemy z wałem, mostem).
Ja zmieniałem tylko dlatego na manual, że automat kosztował około 2'000zł... a za cała przekładkę z gratami zapłaciłem 2'300zł. Wrażenia po zmianie były super, POWODZENIA
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.