PDA

Zobacz pełną wersję : Nadmierne kopcenie b18 :/



adrianp02
25-02-14, 17:51
Witam
Panowie nan problem nastepujacy z Moim B18...Generalnie Autko stalo nie odpalane przez ponad 6tygodni,wczoraj zostalo odpalone i ku mojemu zdziwieniu autko bardzo kopci :confused: wystarczy delikatne dodanie gazu do 3-3,5tys i z rury wywala niezla chmurke :/ dodam ze wczesniej wszystko bylo ok tzn. silnik nie kopcil itp....zauwazylem tez ze dosc dziwnie pracuje tzn.wydaje sie ze niby rowno ale siedzac w srodku i dodajac gazu mam wrazenie ze pod maska siedzi sinik z Subaraka :/ wykrecilem swiece no i okazalo sie ze nie byly w najlepszym stanie (a na dodatek byly wilgotne) wiec podjechalem i zakupilem nowe....zamienilem kable,wyczyscilem kopulke,rozdzielacz ale auto mimo to dalej pracuje jak pracowalo a chmurka nie znika :/ ma ktos jeszcze jakies pomysly co sie moglo stac...??? nie wierze ze od stania zrypaly sie pierscienie czy uszczelniacze no i po za tym mialem doczynienia z Hondami ktore chlaly tyle oleju na setke co bezyny a nie puszczaly chmury przy az tak niskich obrotach :/ aha dodam ze chmura ma bardziej siwy kolor a nawet na jalowym przy 900rpm widac delikatnie wydobywajacy sie dym z rury... :(

FaziRBK
25-02-14, 17:59
Norma też mam za sobą chmurę dymu :) Jak auto stało długo nie odpalane to wilgoć dostała się do wydechu, być może wygłuszenie tłumików jest wciąż mokre. Jak zrobisz dłuższą trasę i przepalisz porządnie auto to problem powinien zniknąć.

kristico86
25-02-14, 18:00
para wodna z wydechu

Saiti
25-02-14, 20:13
Pojeździj trochę, ostało się pewno trochę wilgoci, i w wydechu i w elektronice. Rozruszaj to a potem polamentujemy z Tobą ;)

rafsio
25-02-14, 21:39
A jak nie to na części :D

Karpiczek
25-02-14, 22:36
A jak nie to na części :D
Ale sądzisz, że takie coś jest okej. Jeśli zajechany motor to można na części powciskać innym co nie ogarniają?

rafsio
25-02-14, 22:42
Ale sądzisz, że takie coś jest okej. Jeśli zajechany motor to można na części powciskać innym co nie ogarniają?

Taki żarcik... a jeśli już sprzedawać to dokładnie opisać co i jak lub na części.

adrianp02
26-02-14, 02:49
panowie wiem jak para wodna wyglada i nie w tym tkwi problem....podejrzewam jeszcze uszczelke pod glowica bo zauwazylem ze plynu chlodniczego ubylo a juz raz dolewalem :/ jutro postaram sie cisnienie na cilindrach posprawdzac i powinienem wiedziec na czym stoje...mam nadzieje ze w najgorszym wypadku skonczy sie na wymianie uszczelki i planowaniu głowicy...

Fawor
26-02-14, 12:25
Jeśli chodzi jak subaru - albo jest faktycznie nieszczelność i wali wodę do cylindrów, albo np powaliły się jakieś podciśnienia (nieszczelności) i auto jest zalewane paliwe. Odkręc na zimno korek od chłodnicy, odpal auto, dodaj gazu i patrz co się dzieje. Jeśli dolewasz dużo i dymi cały czas to przy wywalonej uszczelce powinna pójść z chłodnicy fontanna.
Co do dalszych kroków - silnik wcześniej juz chłeptał więc zrób mu porządny remont z doprężeniem i zamknij temat ew swapów, a nie po kosztach uszczelka i planowanie, a z olejem dalej średniako i nie wiadomo co dalej z tym silnikiem robić..

adrianp02
26-02-14, 13:47
Fawor mowa o silniku w Integrze....z tym ze Biala na VTECu puszcza dyma to juz sie pogodzilem z tym ze pierscienie poszly,ale tu zaczelo kopcic nawet na jalowym :/ Biala na jalowym pusci mi niewielka chmurke dopiero jak wkrece ja na 7,5-8tyś a tu ledno pedal gazu ruszam i jest znacznie wieksza chmura i powoli juz znaczyna mnie to wszystko w****iac do tego stopnia ze chyba w ****u zmienie marke bo mam dosyc ciaglego topienia kasy i użerania sie z tym wszystkim a efektow jak nie bylo tak nie ma!!!

DjHammer
26-02-14, 15:16
to pewnie uszczelka
trzeba modzic raz a dobrze a nie potrochu bo w tedy efektu nie ma

Fawor
26-02-14, 15:37
aaa, myslalem, że o Civica chodzi. W takim wypadku faktycznie dziwne, skoro autem jeździłeś i nic sie nie działo. Chyba, że po prostu nie zauważałeś...dolewałeś wody wcześniej? Dymienie i chodzenie jak Subaru po odpaleniu jest proste do wytłumaczenie jeśli to uszczelka - po zgaszeniu auta ciśnienie w układzie wpompowuje wodę do cylindra. Przy ponownym odpaleniu silnik na początku nie jest w stanie tego w ogóle opróżnić, więc chodzi na 3 cylindry, a z czwartek dym z wody, bo robi się ciepło. Nieraz sa przypadki przy niewielkich 'przeciekach', że po jakiejś chwili wody już nie ma i cylinder zaczyna pracowac normalnie z racji wyższego ciśnienia przy sprężaniu w porównaniu do ciśnienia w ukladzie chłodzącym. Po zgaszeniu natomiast dzieje sie to, co powyżej i kółko sie zamyka.
Po prostu - jeśli z chłodnicy buchnie ciśnienie to sprawa jest jasna. I prawdopodobnie tak będzie..

adrianp02
26-02-14, 15:49
trzeba modzic raz a dobrze a nie potrochu bo w tedy efektu nie ma
mozesz rozwinac swoja mysl???
na odpalonym silniku i odkreconym korku poziom wody rosnie i wylewa sie z chlodnicy,zdjolem kolektor wydechowy i o to co ukazalo sie moim oczom :/

http://fotoo.pl//out.php?i=736474_20140226-150626.jpg

po za tym woda w kolektorze i reszcie wydechu :/
BTW.sluchajac silnika pod maska wydaje sie ze pracuje rowno i wszystko jest ok,jednak po wydechu jak i w aucie slychac wspomniany "Subaru Sound"....

Fawor
26-02-14, 16:29
czy jak z wolnych przegazujesz przepustnicą to woda wylewa się jeszcze gwaltowniej? Bo rozumiem, że ta woda wylewa sie nawet na wolnych obrotach i nie ustaje - wyrzuca tą wodę cały czas?

albanOS
26-02-14, 16:32
Masz wywaloną uszczelkę pod głową i co tu polemizować, płyn chłodzący dostaje się do komory spalania tak jak fawor napisał, ja na Twoim miejscu przy okazji bym zrobił to i tamto, żebyś potem sobie nie pluł w brode że miałeś bebechy na wierzchu i olałeś temat.....

Wysłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk

adrianp02
26-02-14, 16:54
czy jak z wolnych przegazujesz przepustnicą to woda wylewa się jeszcze gwaltowniej? Bo rozumiem, że ta woda wylewa sie nawet na wolnych obrotach i nie ustaje - wyrzuca tą wodę cały czas?
tak,wyrzuca ja caly czas,czy to na wolnych czy jak dodam gazu moze nie jakos gwaltownie ale poziom caly cas rosnie...zamawiam uszczelke i moze glowice oddam odrazu do kumpla zeby mi zrobil generalke dla swietego spokoju...
Powiedz ty mi tylko skad ten stan kanałów bo jak sprawdzalem to palcem to mam wrazenie ze to olej silnikowy jest :/ uszczelniacze by tak puszczaly...??? :/

Karuzel
26-02-14, 20:31
w kanalach w glowicy to olej silnikowy i watpie zeby to byly uszczelniacze... a to wyrzucania plynu to tak wyzeh chlopaki pisza, dmuchnelo uszczelke pod glowica i robi sie poduszka powietrza w ukladzie chlodzenia.
woda leci na tlok i jest wyrzucana wydechem, a niemasz problemow z odpalaniem auta?? bo jak nieraz sie zdarza, ze woda nataluje na tloki i jest problem z odpaleniem bo blokuje silnik bo niestety ale woda sie nie ściśnie :/

Yotomeczek86
27-02-14, 12:22
w kanalach w glowicy to olej silnikowy i watpie zeby to byly uszczelniacze... a to wyrzucania plynu to tak wyzeh chlopaki pisza, dmuchnelo uszczelke pod glowica i robi sie poduszka powietrza w ukladzie chlodzenia.
woda leci na tlok i jest wyrzucana wydechem, a niemasz problemow z odpalaniem auta?? bo jak nieraz sie zdarza, ze woda nataluje na tloki i jest problem z odpaleniem bo blokuje silnik bo niestety ale woda sie nie ściśnie :/

A nie widzisz kropelek wody?

PIMPEK_EJ2
05-03-14, 23:34
tylko sprawdź od razu szczelność głowicy!!!