PDA

Zobacz pełną wersję : Czy wymieniać szpili przy zmianie głowicy?



LechuLK
25-02-14, 13:32
Będę zmieniać głowicę w D13B7 na D16Z6 i mam pytanie czy jak odkręcę głowicę to potem do nowej z Z6 mogę spokojnie użyć stare szpilki z D13B2( wiem, że będą pasować)? Tylko że są to chyba szpilki od które były od nowości czyli mają ok 19lat, czyli jak silnik ma więcej wytrzymać to należało by już zmienić? Mogą być zamienniki earlinga ze względu na cenę, czy OEM dużo lepsze i nie warto oszczędzać? Czy zostawić te stare z D13B2?

sivy
25-02-14, 18:11
wymien.
nowy elring bedzie lepszy niz stary oem.
nowy oem bedzie lepszy niz nowy elring ;)
czy warto dokładac? Ty decyduj :)

ambasador
25-02-14, 18:17
Podobno to co OEM to najlepsze :P ;) Ja kiedyś przy remoncie Y7 wymieniałem szpilki (tak mi mechanicy zalecili a ja się na mechanice nie znam znam stwierdzili że mogą być nadwyrężone i może być problem przy wkręcaniu z gwintami). Wsadziłem Elringa za ok. 400 z IC i samochód jeździł nic się nie działo.... a myślę, że i na starych dałoby się go złożyć

reaktor
25-02-14, 18:35
jak masz dawac 400 to juz kup arp za 450-500 które są wielokrotnego uzytku

pablo_020
25-02-14, 18:43
Tydzień temu składałem z kumplem głowice w z6 na uszczelce erlinga i na starych śróbach i jest elegancko, na jak długo sie zobaczy.
Ale robota nic nie kosztowała bo robiliśmy to sami, jak miał by robić to u mechanika i płacic za robote złożył bym na nowych szpilkach i OEM uszczelce.

ma1ster
25-02-14, 20:16
Bez sensu jest wydawanie choć złotówki na nowe śruby... Zakładaj stare i będzie wszystko git... złożyłem już tak setki silników, a raz wymieniłem na nowe firmy jakiejś tam erling, bo sobie tak klient zażyczył i chciał zdjęcie podczas montażu, no i jak to mówią... nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu, czasła jedna nowa szpilka przy ostatnim dokręcaniu, i to jeszcze w takim miejscu, że lepiej aby się to nikomu nie przydarzyło...

LechuLK
25-02-14, 23:20
Sam wymieniam głowicę to za robociznę nie płacę, oprócz planowania. Zostawię jednak stare śruby, na oem nie chce wydawać 340zł. Earling kosztuje 155zł ale jak nie są jakieś rewelacyjne to nie zmieniam.

pablo_020
25-02-14, 23:34
Najważniejsze to jak sruba zacznie wydawać odgłos przy wkrecaniu, żeby dalej jej nie wkręcać, tylko wykręcić, wyszyścić gwint, przemuchać, troszeczke oleju na koniec śróby i od poczatku ją dokręcać

kruczekvu
26-02-14, 01:10
Bez sensu jest wydawanie choć złotówki na nowe śruby... Zakładaj stare i będzie wszystko git... złożyłem już tak setki silników,
Ja to samo
Warunkiem jest dobre wyczyszczenie śrub plus gniazd gwintów w bloku i jazda
To nie są śruby które się odkręca jak co roku śruby od kół więc bez paniki i nadgorliwości

ambasador
26-02-14, 09:10
Mnie kosztowały chyba ok 370 ? Ale to bylo 3 lata temu do D16y7.... 150 to nie duzo ale zrob tak jak pisza koledzy

Karroll
26-02-14, 09:21
KFAS w D16z6 dmucha w piku 2 bary spadające na około 1,6 przy odcince, i ma skręconą głowice na stare OEM śruby... trzyma.
IMO wyczyścić gwinty, zrobić inspekcje czy nie przeciągnięte gdzieś i zakładać "stare"

http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=116150&st=0&start=0

stolarz
26-02-14, 11:02
Ogólnie przyjęta zasada jest taka że fabryczna śruba wytrzymuje 3 krotne dokręcanie. przy czwartym montażu głowicy należy wymienić chociaż wiem że niektórzy nie robią tego nigdy i też żyje. Jeśli już wymieniać to na ARP

LechuLK
26-02-14, 12:49
Uszczelkę pod głowicę daje OEM ale mam jeszcze pytanie bo będę zmieniać głowicę pierwszy raz, ale koniecznie chcę to zrobić sam. Klucz dynamometryczny oczywiście mam. Czym najlepiej wyczyścić blok silnika po zdjęciu głowicy z oleju i tłoki z nagaru? Benzyna ekstrakcyjna daje rade? Czytałem, że Tenzi truck clean dobry jest. Delikatnie mechanicznie bardzo drobnym papierem 1000 też można, czy to nie za dobry pomysł?

ma1ster
26-02-14, 21:14
Ogólnie przyjęta zasada jest taka że fabryczna śruba wytrzymuje 3 krotne dokręcanie.

Kto przyjął taką zasadę... Podaj tytuł artykułu, lub książki w której ktoś coś takiego napisał...

reaktor
26-02-14, 22:40
Kto przyjął taką zasadę... Podaj tytuł artykułu, lub książki w której ktoś coś takiego napisał...

chodzi o te ze za jak ci wy*ebie przez nie uszczelkę po raz 3 to je wywalasz ze złosci

kruczekvu
27-02-14, 00:13
chodzi o te ze za jak ci wy*ebie przez nie uszczelkę po raz 3 to je wywalasz ze złosci
No leżę i kwiczę hahaha
Swoją drogą to chyba już by się każdemu odechciało całości a nie tylko śrub

LechuLK
27-02-14, 10:32
Ponawiam pytanie :P

Czym najlepiej wyczyścić blok silnika po zdjęciu głowicy z oleju i tłoki z nagaru? Benzyna ekstrakcyjna daje rade? Czytałem, że Tenzi truck clean dobry jest. Delikatnie mechanicznie bardzo drobnym papierem 1000 też można, czy to nie za dobry pomysł?

falek84
27-02-14, 17:00
Ponawiam pytanie :P

Czym najlepiej wyczyścić blok silnika po zdjęciu głowicy z oleju i tłoki z nagaru? Benzyna ekstrakcyjna daje rade? Czytałem, że Tenzi truck clean dobry jest. Delikatnie mechanicznie bardzo drobnym papierem 1000 też można, czy to nie za dobry pomysł?
Proponuje zastosowac nafte bardzo dobrze sobie radzi z rozpuszczaniem syfu.

Muzyk-Grzes
27-02-14, 18:37
Lechu ja swoje szpilki w D16Z6 robionym na bloku Y7 wsadziłem z D13 właśnie (bo te z Y7 są krótsze) .Co do czyszczenia to jak Falek na pisał - nafta

ma1ster
27-02-14, 20:17
chodzi o te ze za jak ci wy*ebie przez nie uszczelkę po raz 3 to je wywalasz ze złosci

Niestety jak nie wiesz co kto robił wcześniej to i 20-sty raz zakręcisz głowicę na tych samych szpilkach i będzie ok... A jak kajtek bez wiedzy się zabiera za dokręcanie głowicy, no to mu wywala, a później najłatwiej zwalić na śruby, uszczelkę itd...


Czym najlepiej wyczyścić blok silnika po zdjęciu głowicy z oleju i tłoki z nagaru? Benzyna ekstrakcyjna daje rade? Czytałem, że Tenzi truck clean dobry jest. Delikatnie mechanicznie bardzo drobnym papierem 1000 też można, czy to nie za dobry pomysł?

można myć czymkolwiek... benzyna, rozpuszczalnik farb, nafta... na koniec warto odtłuścić czymś co nie zostawia tłustych plam, np zmywaczem do tarcz hamulcowych, czy benzyną ekstrakcyjną... papieru nie stosowałem nigdy... ale w przypadku bloków aluminiowych nie stosujemy żadnych agresywnie rysujących sprzętów...

Warto pamiętać również o wydmuchaniu powietrzem płynów z otworów osadczych, czy otworów których gwint nie jest przelotowy w bloku...

LechuLK
28-02-14, 11:59
Ale z ta naftą to zalewam i trzeba zostawić na co najmniej kilka godzin, żeby trochę rozpuściło? Bo tak od razu to chyba nie puści?

Arturvf500
28-02-14, 12:44
Ale z ta naftą to zalewam i trzeba zostawić na co najmniej kilka godzin, żeby trochę rozpuściło? Bo tak od razu to chyba nie puści?

nie nafta a spirytusem i nie blok a gardło :)
bierzesz papier 300 na duży klocek i lecisz aż będzie czysto; umyć to sobie można ręce po wszystkim :)

LechuLK
28-02-14, 13:10
300 na klocku nie porobię za dużych rys na powierzchni bloku? Czy mówisz tylko o tłokach?

birchie
28-02-14, 13:28
300 na klocku nie porobię za dużych rys na powierzchni bloku? Czy mówisz tylko o tłokach?

Ja czysciłem blok wełną stalową.

Arturvf500
28-02-14, 16:25
300 na klocku nie porobię za dużych rys na powierzchni bloku? Czy mówisz tylko o tłokach?

nie, tlokow to Ty lepiej sie nie dotykaj i dobrze oslon cylindry zeby Ci pylu nie nalecialo miedzy tloki a gladzie ;]

Karpiczek
28-02-14, 16:29
Jesli tloki masz wyjete,zanurz je w nafcie na caly dzien. Caly syf sie rozpusci i beda jak nowe. Nic nie szlifuj papierem.

kamil39
28-02-14, 17:23
Gosciu zmienia glowe, i pewnie chce wyczyscic nagar jak sobie bedzie walem krecic na GMP poszczegolnego tloka:P

cOObra
01-03-14, 00:25
Temat mi baaaardzo bliski więc napiszę kilka słów, z moich spostrzeżeń (silnik na zewnątrz samochodu) Praktyki jeszcze nie mam na 100% ale już część za mną a od teorii aż głowa mi dymi.
1. Nie robiłeś nigdy remontu i nie odpaliłeś nigdy niczego co poskładałeś !!!! A więc zakup nawet najlepszych części OOOEEEMMM nie uchroni cię od niczego co zrobisz źle.
2. W silniku można wymienić:
- tylko to co bardzo wymaga tego - byle się turlało
- to co wymaga tego + uszczelki, uszczelniacze i co tam może jeszcze się powinno WG. MANUALA - żeby działało jak powinno
- to co tego wymaga + uszczelki ..... + wszystko inne co da się wymienić na OOOOEEEMM , wydać kasę i mieć poczucie dobrze spełnionego obowiązku z dużą nadzieją że to co ew. spierd... nadrobią oryginalne części a i to zależy gdzie kupione.
Co zrobisz twoja decyzja i pieniądze (patrz pkt. 1+ zasoby finansowe)
3. Zanim cokolwiek porozkręcasz/zdejmiesz/dotkniesz sam, poczytaj wpierw manual (plik pdf obsługa serwisowa hondy http://hondatech.info/downloads/Auto/Manuals/Civic/) jak to się powinno odkręcać (kolejność śrub, temperatura silnika, itd. BAARDZO dużo rzeczy może mieć znaczenie)
4. Jeśli nie zdążyłeś poczytać a jesteś już w gąszczu części to pamiętaj, że to co jest pod maską nie lubi zbyt agresywnej chemii na dłużej (niektóre części nawet na trochę), inne nie tolerują benzyny, jeszcze inne uchronić od oleju trzeba. WSZYSTKIE NATOMIAST OD WILGOCI, RUDZIELCA, PYŁU, PIACHU, DROBINEK METALU ABSOLUTNIE
5. Jak użyjesz papieru ściernego przy otwartym silniku to może zacząć lepiej wyglądać, ALE GORZEJ DZIAŁAĆ
Nagar i olej wbrew temu jak to wygląda potrafi często pomoc w uszczelnieniu silnika i utrzymaniu jego osiągów oraz zdrowia (czyt. brak nagaru ładniej wygląda ale bez kompleksowego remontu może zaszkodzić osiągom i kulturze pracy silnika).

Skup się na tym co chcesz zrobić, jeśli to nie wypali to nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów !
Jeśli tylko wymienić głowicę to połączenie musi być szczelne i odpowiednio skręcone.
Śruby mogą mieć nawet 30 lat i w zupełności się nadawać do tego - sprawdź czy nie są rozciągnięte za bardzo wg. manuala i jaki jest stan gwintu.
Gniazda śrub w bloku oczyszczone z syfu - wkręć oczyszczone i posmarowane olejem szpilki w blok ręką, czy wchodzą bez problemu
To że masz klucz dynamometryczny nie znaczy że działa,mam dwa: super nowy i 20 letni - z którego wszyscy się śmiali a pokazuje prawidłowy moment dokręcenia
Oczyść dokładnie powierzchnie głowicy i bloku (nie papierem na rozebranym silniku) zabezpieczając cylindry. Bez planowania głowicy i bloku spróbuj narzędzia do zeskrobywania resztek farby z szyb i rozpuszczalnika ze szmatką. Bez planowania bloku i głowicy a jedynie po oczyszczeniu myślę że dobra uszczelka będzie wskazana z jednym ale: dobra bo wytrzymała (stalowa) !? dobra bo uszczelniająca (grafitowa) !? Jak wydmucha uszczelkę, to silnik nie wybuchnie raczej, jak założysz źle pasek rozrządu to będzie gorzej.

reaktor
12-07-14, 17:00
ponawiam pytanie

czy należy zmienić śruby przy zmianie uszczelki?

oem- odpada
najwyżej elringi

ma1ster
12-07-14, 18:37
czy należy zmienić śruby przy zmianie uszczelki?

nic nie trzeba zmieniać... zerknąć wystarczy, czy gdzieś aby nie popłynęła i się nie przewęziła...

reaktor
12-07-14, 18:39
nic nie trzeba zmieniać... zerknąć wystarczy, czy gdzieś aby nie popłynęła i się nie przewęziła...

mam nadzieje ze to była ironia

birchie
13-07-14, 08:33
Składałem 2 silniki i w żadnym nie wymieniałem śrub głowicy. Także, moim zdaniem, nie trzeba.

reaktor
13-07-14, 16:02
problem wtym ze ktoś juz go otwierał i prawdopowbnie skrecił bez wymiany czego kolwiek ale tego nei wiadomo

birchie
14-07-14, 08:16
problem wtym ze ktoś juz go otwierał i prawdopowbnie skrecił bez wymiany czego kolwiek ale tego nei wiadomo

To skręcaj na nowych i będziesz przynajmniej spał spokojnie :)

reaktor
16-07-14, 21:30
nic nie trzeba zmieniać... zerknąć wystarczy, czy gdzieś aby nie popłynęła i się nie przewęziła...

to juz chyba wiem skąd takie silniki sie biora ..



"WARSZTAT u MIRASA"
http://biala24.pl/artykuly/20120508125822-11-1.jpg
DOŚWIADCZENIE, ZAUFANIE, PRECYZJA












http://i57.tinypic.com/ddnhch.jpgprzykręcona na 2 nakrętki....

pytanie jak to teraz wykręcić

ma1ster
17-07-14, 21:45
z ciekawostek dodam, że warto zbadać, czy szpilka już uciągnięta 10 razy, nie dostaje do dna otworu, jeśli jest on nie przelotowy, bo może nam wtedy wybić klucz graniczny, a uszczelka goni luźno... Wtedy trzeba skrócić o kilka mm końcówkę gwintu takiej śruby...


przykręcona na 2 nakrętki.... pytanie jak to teraz wykręcić

Trzeba coś przyspawać, albo szczypce hydrauliczne typu żaba...