Zobacz pełną wersję : D16Z6 nie chce zapalić. A powinno!
Siema wszystkim,
nie bardzo wiedziałem jak trafniej nazwać ten wątek, ale taka własnie jest istota rzeczy.
Zeswapowaliśmy do jajka następujący silnik:
dół y8, czapka z6, dolotowy y8. Po kpl. remoncie.
Wszystko poskładane. Zapłon, luzy, rozrząd ustawione. Iskra jest, wacha w garach również. Ale można kręcić do usranej śmierci, nie odpali. Nawet paliwo w baku zmienialiśmy, bo półroczne, może wywietrzało ( o.O ).
Po krótkim kręceniu wykręcaliśmy świece żeby odparowało, bo przelane. Samodiagnostyka wykazała czujnik temp powietrza lub jego obwód i rzeczywiście, owy czujnik jest spalony. Ale przecież powinna odpalić mimo jego braku i ew. potem wykazać problemy z idle czy wkręcaniem. Oczywiście czujnik siedzi i nie zasysa lewego powietrza.
Panowie i Panie, proszę, doradźcie mi co jeszcze ewentualnie sprawdzić lub wyśmiejcie mnie, jeśli jakaś oczywistość została przeoczona. Po prostu chcę odpalić wreszcie tę padakę... : /
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi najpiękniej jak umiem.
edit: Jedyne co mi jeszcze wpadło do głowy, to to, że może wtryski leją zamiast rozpylać? Z jakiego powodu coś takiego mogłoby mieć miejsce i jak to sprawdzić?
ha tez dzisiaj odpalałem swapa
u mnie kable były w złej kolejności
na googlu pierwszy schemat jest zły
Ja na samym początku sprawdziłbym, czy wszystkie kable są dobrze podłączone, czujniki map sensor, eacv, iat itd. może być benzyna może być iskra, a jeden głupi błąd w kabelkach i nie zagada :)
motomaniak1988
24-02-14, 23:37
jak koledzy pisza sprawdz kolejnosc kabli WN czy wgl jest iskra ?? czy nie pomyliles zadnych kostek i czy poprawnie jest ustawiony rozrzad .
i sprawdz immo. :)
Na bank zła kolejność kabli lub odwrócone kółko na aparacie to które wczepia się wałek rozrządu.
PaTrYk93-p2
25-02-14, 01:15
Tego kółka które wczepia się w wałek rozrządu nie da sie pomylić. po prostu nie pasuje, sam ostatnio zakładałem aparat i wiem =D
Tak jak piszą wyżej.
1.Kolejność Kabli WN
2.Ustawienie rozrządu
3.Immo?
4. Czujnik położenia wału?
5. Map sensory i te wszystkie "pierdołki"
Sprawdź też czy wszystkie świece dają iskre i czy nie jest za słaba. U mnie po SWAPie też nie chciała odpalic. Okazało sie że swiece były padnięte. Kupiłem z Denso i smiga bez problemu.
Może na pych odpali :P Już widziałem takie rzeczy ze nic mnie nie ździwi ;)
dzięki za odpowiedzi.
Immo nie mam, poza tym z tego co wiem on odłącza w ogóle rozrusznik?
Kolejność kabli sprawdzę! A tak dla pewności, skoro
na googlu pierwszy schemat jest zły
To mógłby ktoś podrzucić poprawny?
Tak jak pisałem, rozrząd jest ustawiony. Iskra jest silna, nowe świeczki i aparat po regeneracji.
Na pewno mam spalony czujnik z tyłu kolektora dolotowego, tak to wygląda:
http://imageshack.com/a/img844/5372/da7n.jpg
http://imageshack.com/a/img691/8872/6jo9.jpg
http://imageshack.com/a/img19/6971/l1kl.jpg
Z tym, że nie mogę znaleźć IAT OBD1 do kupienia, a w ASO ofc zaszaleli z ceną i czasem dostępności (350 PLN).
Nie jest tak, że nawet z niedziałającym IAT powienien zapalić?
4. Czujnik położenia wału?
czujniki map sensor, eacv,
Gdzie one są i jak je sprawdzić?
Przepraszam za te laickie pytania ale elektryka i elektronika samochodowa to dla mnie niemal czarna magia.
wiesz od czego ci sie spalił czyjnik ?
O czujnik IAT popytaj na forum, poszukaj w dziale sprzedam, znajdź samochód z rozbiórki na pewno ktoś będzie miał taki na sprzedaż.
Zrobiłem rysunek gdzie znajdują się czujniki przy przepustnicy:
http://i.imgur.com/2HFtiC1.jpg
MAP SENSOR, kostka 3 pin, kable: ŻÓŁTO/CZERWONY|BIAŁY|ZIELONO/BIAŁY ewentualnie jeśli masz wiązkę z D15B7 to: ŻÓŁTO/ZIELONY|BIAŁY|ZIELONO/NIEBIESKI
THROTTLE ANGLE SENSOR: kostka 3 pin, kable: ŻÓŁTO/BIAŁY|CZERWONO/NIEBIESKI|ZIELONO/BIAŁY
PURGE CUT SOLENOID VALVE: kostka 2 pin, kable: ŻÓŁTO/CZARNY|CZERWONY
IDLE AIR CONTROL VALVE: kostka 2 pin, kable: ŻÓŁTO/CZARNY|NIEBIESKIE/ŻÓŁTY
INTAKE AIR TEMPERATURE SENSOR: kostka 2 pin, kable: CZERWONO/ŻÓŁTY|ZIELONO/BIAŁY
Tutaj masz poprawne schematy podłączeń w OBD1, z opisem kolorów i wtyków w komputerze:
http://www72.zippyshare.com/v/13178356/file.html
Tego kółka które wczepia się w wałek rozrządu nie da sie pomylić. po prostu nie pasuje, sam ostatnio zakładałem aparat i wiem =D)
To jednak malo wiesz bo sie da ;) moze byx przestaiwiony o 180'' i bedzie krecic i krecic ale nie odpali
To chyba zależy jak bardzo jest wyrobiony, u mni eteż nie da się tego obrócić 0 180 stopni bo nie wchodzi, aparat wchodzi całkiem krzywy że nawet debil by się obczaił że coś jest źle.
No chyba nie od tego bo u mnie na 3 roznych aparatach najpierw d15b2 potem b7 i z6 dalo rade przekrecic o 180'' iu kumpla tez był taki przypadek
Widocznie nie ma na to reguły, gdy ja nie mogłem zapalić postanowiłem przestawić wałeczek o 180stopni i w żaden sposób nie chciał wejść, a w poprawnej pozycji jak po masełku :)
jak robiłes wg tego to jest żle
http://img19.imageshack.us/img19/8665/gyfyftyf.jpg
Tego kółka które wczepia się w wałek rozrządu nie da sie pomylić. po prostu nie pasuje, sam ostatnio zakładałem aparat i wiem =D
Widzę że co nie których temat aparatu przerasta więc postaram się rozrysować o co mi chodzi :
Znajdź jedną różnicę:
http://www.pablo.lapeno.ayz.pl/uploadplikow/pliki/25022014315.jpg
http://www.pablo.lapeno.ayz.pl/uploadplikow/pliki/25022014316.jpg
Da się czy nie da się założyć odwrotnie ?
Jeśli ktoś to ściągał i założył odwrotnie to jest tak jakby aparat był założony odwrotnie mimo że pasuje do głowicy, kolega napisał że aparat by regenerowany więc prawdopodobieństwo jest spore.
Czujnik temp. mógł się spalić od złego podłączenia np. podłączył ktoś wtyczkę od krokowca do niego, przez co popłyneło przez niego 12v, to też znam z autopsji .
Co do kolejności kabli to podaje wycinek z manuala. jak widać w karzdym aparacie układ jest ten sam ( za mostkiem kolejno 4213)
http://www.pablo.lapeno.ayz.pl/uploadplikow/pliki/Przechwytywanie.PNG
Da się czy nie da się założyć odwrotnie ?
Nie da się. Lepiej ujrzysz to patrząc na końcówkę wałka rozrządu.
Nie da się. Lepiej ujrzysz to patrząc na końcówkę wałka rozrządu.
OMG, chłopie, nie widzisz białej kropki na wałku aparatu ?
Chodzi mi o to że koniec wałka aparatu jest wygięty tak że inaczej nie wchodzi może że ma się wyrobiony wałek w samochodzie. Zrobiłem rysunek żeby było prościej zrozumieć:
http://i.imgur.com/Oaov5xy.jpg
Kolor czarny to jest poprawne ustawienie a czerwony po obróceniu. Jak widać kształt różni się tak że np. u mnie ten wałek nie chciał wejść.
PaTrYk93-p2
26-02-14, 14:25
Czujnik położenia wału widziałeś przy zakładaniu rozrządu, za kołem pasowym.
Mi chodzi że to kółku co jest na aparacie można założyć NA APARAT odwrotnie !!! Kropka biała oznacza że wałek aparatu nie został przekręcony a mimo to kółko jest odwrotnie. Aparatu nie da się założyć odwrotnie, ale kółko na aparat już tak czy to jest jasne ?
Dziękuję Wam wszystkim za odpowiedzi, szczególnie za rysunek z rozrysowanymi czujnikami!
Zmieniłem IAT na sprawny, no i czujnik położenia przepustnicy też był niesprawny. Po wymianie auto zagadało! : )
Pozdrawiam serdecznie
PaTrYk93-p2
26-02-14, 22:45
Mi chodzi że to kółku co jest na aparacie można założyć NA APARAT odwrotnie !!! Kropka biała oznacza że wałek aparatu nie został przekręcony a mimo to kółko jest odwrotnie. Aparatu nie da się założyć odwrotnie, ale kółko na aparat już tak czy to jest jasne ?
Nie szło tak od razu powiedzieć? ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.