PDA

Zobacz pełną wersję : gaz bez miksera??



Gąsior
20-04-08, 17:49
W mojej Hani 3gen w silniku 1,3 gaźnikowym nie ma zamontowanego miksera. Gazownicy zamontowali zwykłą rurkę która znajduje się zaraz nad wlotem do gaźnika. czy to rozwiązanie może być przyczyną że ma mało mocy na gazie?? dodam jeszcze że gaz jest przełożony z takiego samego civica ale w tamtym był zamontowany mikser i tamten Civ śmigał nawet lepiej na LPG jak na benzynie i palił przy tym w mieście o litr gazu mniej

Bassmaster
20-04-08, 21:48
Gazownicy zamontowali zwykłą rurkę która znajduje się zaraz nad wlotem do gaźnika.
O w mordę, co oni chcieli przez to osiągnąć to nie wiem.
Wytłumaczę przy okazji jak działa mikser ku przestrodze innych:
Mikser jest najczęściej pierścieniem połączonym rurką z reduktorem, mającym od wewnętrznej strony otwory, przez które zasysany jest gaz do silnika.
Jeśli gazownicy zamontowali ci zamiast miksera rurkę, to silnik nigdy nie będzie miał siły zassać gazu tak jak przez mikser (stąd spadek mocy).
Jeśli masz gwarancję na to co ci zrobili, to jedź do nich czym prędzej i niech ci założą mikser. Później omijaj ten zakład szerokim łukiem bo chłopaki w ogóle nie znają się na robocie.

DareC
20-04-08, 21:51
I od razu zrób jakiś porządny dym u właściciela gazowni tak aby Cię zapamiętali dobrze... i tu chyba nie ma znaczenia czy jest gwarancja czy jej nie ma... przez jakiś okres czasu klient ma prawo reklamować towar.. szczególnie jak takie coś zrobili.

Gąsior
20-04-08, 22:15
Z tym gazem już tak "śmigam" prawie od 1,5 roku więc raczej zamiast dalej się denerwować lepiej samemu już ogarnąć jakiś mikser i zrobić to jak należy.W jaki sposób dobiera się mikser?? sam to ogarnę czy raczej jechać do gazowników?? i drógie pytanko czy da się do takiego starego gaźnikowca założyć blosa??

Bassmaster
20-04-08, 22:40
Jeśli już spytałeś o BLOS-a, to bardziej bym jego polecał do twojego auta zamiast miksera.
Minusem założenia BLOS-a w twoim przypadku będzie modyfikacja układu dolotowego (czytałem trochę temat o twoim aucie, po modyfikacjach silnik nie będzie już niestety serią).
Za tym posunięciem przemawia na pewno fakt, że silnik będzie lepiej pracował niż na jakimkolwiek mikserze.
Poczytaj temat o BLOS-ie, zobacz jak mają założone to inni użytkownicy forum, np. kolega NFS (zdjęcia są w temacie o jego aucie) i sam to ogarniesz. Potem tylko jedź na regulację (analizator spalin będzie bardzo przydatny).

gregor
23-04-08, 19:06
nie wiem jak w hondzie ale w golfie ta rurak byla o wiele lepszym rozwiazaniem niz mixer, co najwazniejsz nie byfo zwezki.pozostaje kwesti wyregulowania parownika.mysle ze w hondzie tez to bedzie dzialac lepiej niz parownik(zastanawiam sie czy nie zastosowac tego zamiast blosa ktory tez zweza dolot :bicie:

Gąsior
23-04-08, 21:30
nie wiem jak w hondzie ale w golfie ta rurak byla o wiele lepszym rozwiazaniem niz mixer, co najwazniejsz nie byfo zwezki.pozostaje kwesti wyregulowania parownika.mysle ze w hondzie tez to bedzie dzialac lepiej niz parownik(zastanawiam sie czy nie zastosowac tego zamiast blosa ktory tez zweza dolot :bicie:

To prawda na benzynie nie zmniejszyły się osiągi w żaden sposób może tylko w taki że instalacja to parę dodatkowych kilogramów na pokładzie. Mikser na pewno poprawi osiągi na gazie. a na Blosa szkoda mi kasy i czasu na przerabianie dolotu:)