Zobacz pełną wersję : korby z d14a1 do d13b2 ?
Myśląc o modach w d13b2, pomyślałem że może udałoby się zmienić korby na jakieś inne i pomyślałem o korbach z d14a1. I pytanko do Was takie, czy coś takiego zdałoby egzamin, czy jest to wykonalne.
Skok tłoka d13b2: 76.0
Skok tłoka d14a1: 79.0
Pytania i myśli jakie się rodzą:
- otrzymamy jakąś moc? (ja myślę że tak gdyż zwiększy się pojemność)
- jeśli się to uda to otrzymamy takieo d14b2
- ile z tego wyciśniemy KM ?
Mechanikiem nie jestem więc jeśli wszystko jest bez sensu proszę głupie komentarze zostawić dla siebie.
skolopendra
20-04-08, 08:43
Skok tłoka d13b2: 76.0
Skok tłoka d14a1: 79.0
trochę dziwna zabawa bo o skoku decyduje nie tylko sama korba ,lecz i wał
więc jak zmieńiać to razem z wałem i z d15 i ponad 100km pewne
no tak, ale czy czopy główne na wale d15 mają tyką samą średnice co czopy na wale d13?? oraz czy nie będzie kolizji tłoka z zaworami?
skolopendra
20-04-08, 10:31
o ile sie nie mylę wszystko pasuje
o skoku tloka decyduje TYLKO wal, jak sobei zmienisz korbowod to bedziesz mial tlok wyzej albo nizej. nawet jesli srednice na walach powiecmy d15 i d13 sa takie same to pewnie znajac zycie jest inna wysokosc bloku, generalnei o niebo prosciej zmienic kompletny blok i pewnie za ta sama kase a tary jeszcze na zlom zostanie ;)
No to jeśli jest inna wysokość bloku to nie upcha tych gratów.
skolopendra
20-04-08, 13:28
No to jeśli jest inna wysokość bloku to nie upcha tych gratów.
jest chyba taka sama ale dopytaj sie jogal
on siedzi w temacie ;)
jesli wysokosc bloku w d13 i d15 jest taka sama, taka sama jest srednica cylindra, to rozny jest skok. jesli jest rozny skok, to i korbowody sa roznej dlugosci.
jesli wysokosc bloku w d13 i d15 jest taka sama, taka sama jest srednica cylindra, to rozny jest skok. jesli jest rozny skok, to i korbowody sa roznej dlugosci.
korbowody oraz skok na wale głównym jak ktoś wyżej napisał...
tylko jaka jest różnica pomiędzy gratami z d15 a d13
na niemieckim forum koleś wsadził wał i korby z d15b2 głowicę też(chociaż nie wiem po co, jakby nie mógł samego wałka przełożyć, pewnie nie chciało mu się zaślepki dorobić zamiast pompki paliwa) do bloku d13 i zostawił też tłoki z d13b2. Taka konfiguracja dała mu stopień spręzania ok 11:1. Po założeniu mpfi ma coś ok 130 km i 150NM obecnie, więc jak widać da się. Śmiem twierdzić że wszystkie bloki D-serii są takie same, poszczególne pojemności uzyskiwane sa za pomocą innych wałów i korb.
http://www.maxrev.de/civic-eg3-hubraumerweiterung-1-3-auf-1-5-liter-t1117.htm
http://www.maxrev.de/civic-eg3-hubraumerweiterung-1-3-auf-1-5-liter-t1117,start,70.htm
twierdzić że wszystkie bloki D-serii są takie same
o nei sa napewno ;)
Taka konfiguracja dała mu stopień spręzania ok 11:1.
a jak zostal ustalony ten stopien sprezania?
jak to jak? jesse james style. na oko ;)
nie zakladajac nowego tematu...
ma vtec-e a podobno w D15Z6 korbowody sa cieniutenkie niz w pozostalych D15...moze ktos potwierdzic te info i zaproponowac od czego wal lub korby albo jedno i drugie wstawic zeby moc dmuchnac w miare bezpiecznie 0,3-0,4 bara na seryjne reszcie gratow.Lub moze bardziej sensowne i latwiejsze w realizacji byloby zeby caly dol wymienic tylko od jakiego modelu zeby wszystko gralo? z gory wielkie dzieki
Według EPC 13 bloki od d15 i d13 są takie same, od d16 jest inny blok. Napewno z d13 mozna sobie zrobić d15b3 wkładając wał z d15. Zostawiając tłoki z d13 (korby tez podobno są nieznacznie wyższe, tak wyczytałem z niemieckiego chociaż nie znam tego języka :P) stopień kompresji będzie większy bo w d15 tłoki są płaskie a w d13 są wypukłe (ich "Piston Dome Displacement(cc per piston)" wynosi ok 3.75") w połaczeniu z uszczelką z d16z6 mamy CR w okolicach 10.2:1 (jeśli można wierzyć tym kalkulatorom na necie).
to jak juz sie bawisz tymi kalkulatorami to pokombinuj jeszcze ze wspolczynnikiem 'piston to deck height'...
a najlepiej zloz tak silnik
siwas,
PANOWIE to jak z tym dolem w moim przypadku?
no dobra, a jest jakieś ryzyko związane z tym modem? tzn że np tłoki mogą "spotakać" się z zaworami?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.