Zobacz pełną wersję : Naprawa nadkoli w Honda Civic 5d 96r
Siema
Nadkola w mojej Hondzie są w stanie tragicznym po zimie rdza przeżarła się na wylot i wcześniejsze szpachlówki dyndają żeby zaraz się ułamać. Czy ktoś już wspawywał reperaturki nadkoli i progów do Civików 5D, i czy da się to jakoś bez szpachli żeby sam element jakoś zintegrować z resztą karoserii. Koleszka mówił, że bez szpachli się nie obejdzie, bo trzeba wyrównać wszystko a potem pomalować lakierem duży obszar żeby wycieniować. Tylko niewiem czy ta szpachlówka po lakierowaniu po kilku latach nie poodpada od rezonansu karoserii razem z lakierem.
Szpachla jest konieczna, jeżeli oddasz auto w dobre ręce to napewno nic nie odpadnie i bedziesz miał spokój z rdza na ładnych pare lat.
A to cynowanie elementu gdzieś w internecie widziałem takie techniki, ktoś miał styczność z taką techniką naprawy ?
Czy ktoś już wspawywał reperaturki nadkoli i progów do Civików 5D,
Tysiąc pińcet sto dźiewińcet osób :p :D
Koleżka dobrze Ci mówił. Grunt, żeby wiadra tego nie narzucił na same reperaturki ;)
Chyba większość osób posiadających 5D ma za sobą wspawywanie reperaturek, zobacz na mój temat miałem robione reperaturki nadkoli w grudniu po południu :D
Wyglądało to wszystko jak na stole operacyjnym ale teraz jestem zadowolony, z cieniowaniem elementów również nie ma tragedii gołym okiem nie widać kompletnie nic że było coś ruszane przy aucie.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?159809-Srebrna-Strza%B3a-MB1-D16Y2-%29&p=2139148&viewfull=1#post2139148
Teraz autko nie ma ani grama widocznej rdzy, jest po prostu pyszotka :D zobaczymy ile toto wytrzyma ale mam nadzieje że kilka lat ;)
Grunt, żeby wiadra tego nie narzucił na same reperaturki
Bo szybko pęknie wszystko i znowu robota
No właśnie ja miałem obdarte do żywego ze 2 lata temu zabezpieczone antykorozją, szpachlówkami, i podkładem a i tak powyłaziły rdzawe naloty z powrotem i na dodatek teraz już wszystko odpada. A ty MichałCK robiłeś reperaturki i potem je szpachlowałeś czy też pooczyszczałeś wżery, szpachle na to i kolorek ?
Miałem wstawiane reperaturki najzwyklejsze z PolCaru, ja ich nie montowałem tylko znajomy blacharz.
Reperaturki z polcaru mają dość cienką blachę, z resztą nasza blacha i tak jest cienka w 5d :D
Jeżeli zamierzasz iść na łatwiznę i nie wstawiać reperaturek tylko czyszcząc wżery i dając szpachlę to nie zdziw się jak za kilka miesięcy wyjdą Ci pierwsze bąble,
Przy tym jak wyjadło ci na wylot to daj sobie spokój ze szpachlą i wstawiaj reperaturki jak ci zależy na aucie, a w jakim masz stanie progi pod nakładkami plastikowymi ? :)
Lepiej już wstawić reperaturki i mieć spokój na dłuższy czas niż mieć całe auto w szpachli jak ser żółty, być może kolejny właściciel będzie się o to znowu kiedyś martwić a nie ja :)
Reperaturki będziecie wstawiać regularnie, jak niczym od środka nie zakonserwujecie, a auto raz na pół roku umyjecie. Trzeba tam czasem zaglądać, bo - jak mówię już któryś raz - to nie jest audi 80.
Mam nadzieje że mnie ten problem powinien ominąć. Na myjkę śmigam po każdej jeździe a z myjki na parking mam może około 800m.
Po każdej trasie dokładnie wypłukuję syf który przykleja się od wewnątrz, reperaturki jak i nadkola przy wstawianiu były dobrze zakonserwowane.
Blacharz mówił ze nie ma prawa nic się z nimi stać przez najbliższe 2-3 lata, a nawet jak by to jadę do niego i mi robi to w ramach "gwarancji"
Co do rdzy to mam ciekawy przykład mojego znajomego, kandydat Polo 96r. Kończyły mu się tarcze i klocki z przodu, jeździł tak około miesiąca przy czym przy każdym hamowaniu było słychać jak trze klocek o tarczę.
Opiłki tarcz trafiały na całą długość progów oraz dół drzwi bo nie miał chlapaczy. Śmigał tak z tymi naniesionymi opiłkami na drzwi i progi kilka miesięcy po czym opiłki później przeistoczyły się w rdzę, teraz całe progi zabiera mu ruda ;)
Dlatego taka puenta przestrzegająca przed myciem auta "raz na pół roku" jak to MM63 napomknął, oraz niedbalstwem o blachę.
Progi też już są do wymiany najprawdopodobniej, bo zaczyna rdza wychodzić na lewych drzwiach i lewym przednim błotniku. Wiadomo trzeba będzie wspawać nowy element a nie bawić się tynkiem
http://www.youtube.com/watch?v=kRvzjN1kC6Q:P . Jeden kolega zaoferował pomoc w wspawaniu elementów ale zażyczył sobie 600 złotych, więc narazie odkładam naprawę na później bo mam jeszcze przeguby do wymiany i maglownice o ile syf z popękanych manżet narobił tam szkód.
Wspaniała nie bita Laguna :D swoją droga niezły przedział tyle szpachli..
jak masz dziury na wylot na nadkolach to pewnie oprócz nadkoli zewnetrzych do roboty bedziesz mial wewnetrzne i kawałek progu badz caly. Ja w tym roku wstawałem KLOKKERHOLM'y - calkiem niezle spasowanie no i blacha chyba grubsza niz papierowy oem.
a idzie gdzieś kupić tajle do MB1 ?? np błotniki przód z tego KLOKKERHOLM ? albo progi ? bo jakoś znaleźć nie umiem :(
cos slabo szukasz:)
http://autodetale.pl/pol_m_Honda_Civic-VI-hatchback-5-D-MA-MB-1994-09-1996-12_1-4-i-MA8-75KM-D14A5-_Czesci-nadwozia-446109.html
co myślicie o takich nakładkach http://allegro.pl/nakladki-nadkola-blotnika-honda-civic-1995-2000-i3918736695.html - jestem w trakcie wymiany progów i zastanawiam się w jaki sposób je zabezpieczyć - czy zakładać tą gumę, która była nałożona czy takie nakładki - jak myślicie ?
troche jarmarczne te nakładki. Ja ranty zabezpieczylem noxudolem 1600 na to dam nowe ori gumki ( ktore raz na jakis czas trzeba zdjac i wyczyscic) i powinno byc git
co myślicie o takich nakładkach http://allegro.pl/nakladki-nadkola-blotnika-honda-civic-1995-2000-i3918736695.html - jestem w trakcie wymiany progów i zastanawiam się w jaki sposób je zabezpieczyć - czy zakładać tą gumę, która była nałożona czy takie nakładki - jak myślicie ?
Moim zdaniem te ala chromowane dokładki to straszna kiszka niby z zewnątrz piękne ładne świecące a pod spodem i tak dzieje się mexyk ;p
Jeszcze przed zrobieniem blacharki w moim 5D sąsiad raz do mnie zagadał w stronę tych nakładek chromowanych "ee co się będziesz przejmował i robił te rdzę Michał, kup sobie takie eleganckie nakładki chromowane i problem z głowy"
Po tym pomyślałem że spoko jak tam kto chce, jeden kupuje auto do jazdy nie wkładając ani złotówki w blacharkę nie przejmując się totalnie wyglądem, drugi chucha i dmucha jak na salonówkę :)
Ja tam wychodzę z założenia że jeżeli kupuje się auto i wkłada duże pieniądze we wszelakie sprawy mechaniczne i nie myśli o rozstaniu z nim, to również i blacha powinna być w nienagannym stanie, bo po cholerę wrzucać pieniądze w rdzewiejącego szkieta.
cojapisze ;) nie wymiany progów a nadkoli tył - i faktycznie nie napisem, że chodzi mi o te czarne a nie chromowane :) chromów bym w życiu nie założył
Jak dla mnie, to jedynym zadaniem tych nakładek jest zakrywanie bałaganu - jak widzę je na aucie, to na 90% wiem, że pod nimi jest rdza.
Dostanie się pod nie brud i piasek, a potem mamy porysowany lakier -> korozję.
Lepiej załóż te plastikowe nadkola na tył.
karas ale chodzi mi o błotnik przedni ;p pozatym tam nie pisze jakiej firmy są te progi, tylne nadkola owszem są firmy Klokkerholm ale akurat ja mam zjedzony przód a nie tył :p
fajna stronka, a spotkaliście się z reperaturkami które idą aż pod tylny klosz? bo ten "rożek" tez juz mam rdzawy wiec mozna by było wymienić calość niestety nie moge znaleźć, a i nie za bardzo ogarniam o co chodzi z progiem górnym i dolnym:/ mam dziury tam gdzie są mocowania plastikowych nakładek na progi to to jest górny tak?
cos slabo szukasz:)
http://autodetale.pl/pol_m_Honda_Civic-VI-hatchback-5-D-MA-MB-1994-09-1996-12_1-4-i-MA8-75KM-D14A5-_Czesci-nadwozia-446109.html
bartek1706
23-02-14, 21:17
Wycinkę z anglika polecam. U mnie jest z tego robione ;)
Ej a myslicie, że lepiej zabezpieczyć po wspawaniu od wewnątrz bitexem te ranty gdzie zbiera się piach, czy włóknem szklanym i żywicą epoksydową zalać ten rant żeby sie nie zbierał brud i woda? Bo to chyba głównie od tego tam tak rdzewieje u mnie garściami z tamtąd osolony piach można było wybierać.
Ej a myslicie, że lepiej zabezpieczyć po wspawaniu od wewnątrz bitexem te ranty gdzie zbiera się piach, czy włóknem szklanym i żywicą epoksydową zalać ten rant żeby sie nie zbierał brud i woda? Bo to chyba głównie od tego tam tak rdzewieje u mnie garściami z tamtąd osolony piach można było wybierać.
Niee, nie kombinuj tam nic z żywicą i włóknem. Zrobisz niedokładnie i może być większy bałagan niż bez tego.
Lepiej nadkola założyć, wtedy rant będzie całkowicie osłonięty.
Czyli zapryskać nadkola czym kto lubi->wmontować nadkola. Ja mam taki plan na wiosnę.
Niektóre można przykręcić do plastikowej nakładki na próg, rozwiązuje to wtedy przy okazji problem lecącego błota spod kół pod nakładkę progową.
piszecie o takich nadkolach ? http://allegro.pl/nadkole-nadkola-honda-civic-91-95-95-01-tyly-i3955638838.html
Heh, tylko, że u mnie nadkola plastikowe aż tam nie zachodzą :P, i tak sobie własnie myślałem kiedyś jak miałem "kaszlakolino" to podwozie był biteks.
piszecie o takich nadkolach ? http://allegro.pl/nadkole-nadkola-honda-civic-91-95-95-01-tyly-i3955638838.html
OOOO!!
no, no one chyba nie zachodzą aż na ten rant nie ?
Ciekaw jestem kiedy dojdziecie do jednego wniosku. Nadkola nic nie pomoga bo rdza na tylnych nadkolach wychodzi od srodka... Tylko i wylacznie konserwacja od srodka czyli od strony progow i bagaznika.
Wysłane z mojego GT-I9505
Tak, ale te http://allegro.pl/nadkole-nadkola-civic-5d-1995-2000-tyly-tylnie-i3992180674.html wydają się bardziej wyprofilowane. Grunt, żeby na rant nachodziły.
Ciekaw jestem kiedy dojdziecie do jednego wniosku. Nadkola nic nie pomoga bo rdza na tylnych nadkolach wychodzi od srodka... Tylko i wylacznie konserwacja od srodka czyli od strony progow i bagaznika.
Wysłane z mojego GT-I9505
Też byłem tego samego zdania, ale mimo, że myję nadkola, to i tak na rancie lubi się pojawić nalot. No i z nadkolami będzie dużo schludniej, bo nie wozi się kilogramów błota.
Brak konserwacji od środka skutkuje najczęściej bąblami i tego typu rzeczami. Generalnie jak coś takiego się pojawi, to tylko wycinanie i wstawienie nowego.
Ciekaw jestem kiedy dojdziecie do jednego wniosku. Nadkola nic nie pomoga bo rdza na tylnych nadkolach wychodzi od srodka... Tylko i wylacznie konserwacja od srodka czyli od strony progow i bagaznika.
Wysłane z mojego GT-I9505
u mnie najpierw pojawiła się korozja na zewnątrz a po jakimś czasie - po około roku wyszła od wewnętrznej strony nadkola więc chyba nie można tego generalizować.
MM63 - moja honda stoi właśnie u blacharza na wstawieniu reperaturek i zastanawiam się jak najlepiej zabezpieczyć je aby wytrzymało jak najdłużej.
Tylko i wylacznie konserwacja od srodka czyli od strony progow i bagaznika.
To jest podstawą i inaczej zawsze wyjdzie rudzisko
No, tak wiadomo jak biteks i włókno nie dobre, no to te nadkola. Siknąć tym biteksem na grubo tam gdzie widać od wewnątrz potem na to nadkole plastikowe i już chyba nic by nie dolegało, co do progów kolega w dużym fiacie jak renowacje robił w słupki i w progi wpsikiwał jakiś środek do profili zamkniętych niewiem czy były jakieś otwory fabryczne czy sam robił ale w progi to tylko bym to władował nic innego mi nie przychodzi do głowy.
jak renowacje robił w słupki i w progi wpsikiwał jakiś środek do profili zamkniętych
fluidol przynajmniej ja tym chce zabezpieczyc
fluidol przynajmniej ja tym chce zabezpieczyc
Robiłem u ojca w Maździe i u żony w ejotce rak temu
Do dzisiaj nic się nie dzieje
Fiat też do dzisiaj hula ale on był malowany cały na nowy kolor to nie ma prawa po 1,5 roku cokolwiek wyjść.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.