Zobacz pełną wersję : Rozwiercanie otworu centrującego w alufelgach
Deszczyk0000
19-02-14, 14:54
Witam Serdecznie :P
Jako ze w 5D, srednica piasty to 56,1 nie ma mozliwosci założenia felgi o otworze 54, i stąd moje pytanie:
-jak w temacie, przerabiał ktoś coś takiego ? istnieje w ogóle taka możliwość? jakieś magiczne dystanse czy cokolwiek?:D
okej okej, wiem, było juz na forum, wyczytałem co i jak, nie bijcie :P
wie ktoś gdzie w krakowie mozna cos takie zrobić na wczoraj ?
Wiem, że jak jest zapas materiału, to ktoś kiedyś robił coś takiego na zwykłej tokarce.
Osobiście nigdy nic takiego nie robiłem, ale widziałem u kogoś w temacie o hondzie (ale chyba nie 5d).
Znajdz zaklad z wytaczarka, bo na tokarke ciezko bedzie do zamocowac i ustalic. Bo sa takie rozwiertaki, ale ciezko takie duze srednice. Jeszcze mozna ladnie wyfrezowac to tez w zakladzie. Zrobia wszystko, ale jakis hajs za to wezma to niewiadomo. Szukaj a znajdziesz :D Zadzwon, podpytaj, ale mozliwe jest. To nie duzy naddatek.
http://www.plastikon.combiz.pl/ zerknij i zadzwon
wiesko1261
20-02-14, 17:28
nawet jest możliwe roztoczenie otworu na frezarce wytaczadłem ,zdarzało się mi kilka razu mocować (jak klient dobrze zagada) z oponą ( bez zdejmowania opony) :)
i niema znaczenia jaki naddatek 1mm czy 5mm
na tokarce da się ,tylko zazwyczaj nie chce się tokarzowi zmieniać uchwytu i odsyłają z kwitkiem
:)
Obstawiam, że nie są to jakieś kute bbsy, więc warto tak kombinować?
Felg jest mnóstwo a wybrałeś akurat niepasujące...
Koleszka w wakacje kupił do Esioka XR3 właśnie nie pasujące felki BBS 14" montowane w tamtych czasach seryjnie do Audi 80/90.
Po zakupie felg okazało się z dniem kolejnym że te felgi nie pasują, nie zgadzał się otwór centrujący.
Koleś krzyknął mu w zakładzie za rozwiercenie 300zł! a więc cena niemal taka za którą kupił felgi, przy odbiorze jednak udało się go ścisnąć i usługa była wykonana za 100zł :d
Dlatego tak drogo bo mówił że na jedną felgę schodzi około godzina czasu by było to dobrze zrobione, plus cena opłacenia pracownika.
Moim zdaniem średni sens, lepiej nie łapać się jak szczerbaty na suchary tylko być pewnym co się kupuje :)
Felgi z Toyoty MR2 też mi nie wejdą do Civica bo jest za mały otwór i mniejsza piasta w MR-ce i otwór centrujący własnie będę rozwiercał... Nadmiaru materiału jest grubo, więc jest z czego zebrać te kilka mm...
MM63 - To czy felgi pasujące czy nie - znajdź mi felgę która nie ma nadmiaru materiału na piastę, coby zebrać się trochę z tego nie dało... Wedle tego toku myślenia pierścienie centrujące to druciarstwo i powinny być zabronione, bo to przecież kawałek plastiku i jak można w ogóle kupić niepasujące felgi (z większym otworem)...
Felgi z Toyoty MR2 też mi nie wejdą do Civica bo jest za mały otwór i mniejsza piasta w MR-ce i otwór centrujący własnie będę rozwiercał... Nadmiaru materiału jest grubo, więc jest z czego zebrać te kilka mm...
MM63 - To czy felgi pasujące czy nie - znajdź mi felgę która nie ma nadmiaru materiału na piastę, coby zebrać się trochę z tego nie dało... Wedle tego toku myślenia pierścienie centrujące to druciarstwo i powinny być zabronione, bo to przecież kawałek plastiku i jak można w ogóle kupić niepasujące felgi (z większym otworem)...
To nie zapomnij z ramion też trochę zebrać. Zawsze to ze 2kg mniej.
A z tymi pierścieniami to poszedłeś trochę w skrajność.
Nikt o wadze tutaj nie mówi przecież... Debil, który w taki sposób odelżał by felgi jeszcze się nie narodził, więc to znów Twoja skrajność... Felga po delikatnym rozwiercie nadal będzie spełniać swoje zadanie, bo osiądzie na piaście tak samo jak przed operacją + będą ją trzymały śruby (wytrzymałość nie ulegnie zmianie, btw wątpie też, żeby felgi były liczone i produkowane bez zapasu sił tworzących się i występujących w trakcie pracy))... Nie jeden lata z większym otworem na samych śrubach, bez pierścieni...
Nikt o wadze tutaj nie mówi przecież... Debil, który w taki sposób odelżał by felgi jeszcze się nie narodził, więc to znów Twoja skrajność... Felga po delikatnym rozwiercie nadal będzie spełniać swoje zadanie, bo osiądzie na piaście tak samo jak przed operacją + będą ją trzymały śruby (wytrzymałość nie ulegnie zmianie, btw wątpie też, żeby felgi były liczone i produkowane bez zapasu sił tworzących się i występujących w trakcie pracy))... Nie jeden lata z większym otworem na samych śrubach, bez pierścieni...
To idź podpasuj felgi z supry czy tam gallardo i przestań się pluć na forum.
Ciężko zaakceptować inny pogląd na pewne sprawy, nie?
To było pytanie retoryczne.
Ty bardziej się unosisz i sam przestań się pluć! Forum - miejsce gdzie jest kilka tysięcy osób i każdy ma prawo mieć inne zdanie! Tobie ciężej zaakceptować zdanie innych, zbyt stronniczy jesteś - Ty masz racje i basta!
Haha :cool:
http://gifsforum.com/images/gif/c'mon%20son/grand/cmon-son-eccbc87e4b5ce2fe28308fd9f2a7baf3-175.gif
Deszczyk0000
21-02-14, 17:16
Oj spamerzy spamerzy :P
słuchajcie, dzownilem w parę miejsc, i generalnie, każdy mówił mi to samo, da się, pewnie, ale felga w tym miejscu będzie korodować i po roku może się tak zapiec ze bedzie baaaaardzo ciężko ją ściągnąć, mówili o podkładach itd itp, ale czy warto tyle problemów sobie robić? uznałem że nie-
tak więc, poradziłem sobie w ten sposób, ze sprzedałem felunek z za małym otworem, i zakupiłem większe :)
dziękuję wam za tak obfitą dyskusje :P
Tak dodam, że alu skoroduje, ale jakbyś to smarem zabezpieczył np. miedzianym to nie korodowałoby, ale problem rozwiązany, niektórzy się wyhuczeli, pokrzyczeli ; D
moj sąsiad dał do przetoczenia moje felgi ATS CUP 13" otwór z vw żeby weszły na Twingo :) zapłacił chyba stówke za komplet jego matka jeździ już 2 lata i sobie chwali :) alu nie rdzewieje ;p a stal bedzie rdzewiec z toczeniem czy bez wiec? jesli masz znajomego tokarza to CI za Jacka może zrobi :)
Hej, no to juz wiemy że można rozwiercic otwór centrujacy a czy jest możliwość zwiększenia ET felgi np z 38 na 45?
Hej, no to juz wiemy że można rozwiercic otwór centrujacy a czy jest możliwość zwiększenia ET felgi np z 38 na 45?
Jak najbardziej. Musisz po prostu zeszlifować trochę płaszczyznę montażową :eek:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.