PDA

Zobacz pełną wersję : Regeneracja Silnika Honda Civic 1.5 90KM Vtec 1997r



bialko1994
18-02-14, 21:12
Witam. Zamierzam poddać kompletnej regeneracji mój silnik 1.5 90km vtec. Chciałbym się dowiedzieć m.in. - Jakie części wymienić aby silnik był w pełni zregenerowany. Chodzi mi o to aby nie pominąć żadnego ważnego elementu. Wiadomo że mechanik powinien wiedzieć co i jak ale chciałbym mu nadmienić aby nic nie zostało ominięte. Prosiłbym o podanie tak najważniejszych rzeczy które musiałyby zostać wymienione. Stan silnika oceniam na dobry (jest jeszcze żywy i potrafi przyspieszyc) lecz martwią mnie skoki obrotów. Krokowy był czyszczony, wtryski, przepustnica. Więc stąd też moja skłonnosc do regeneracji silnika. I jesli moglbym prosic kogos obeznanego aby podał mi przyblizony koszt takiej regeneracji. Wiadomo nie co do zlotowki ale z zapasem kilku stowek. Dzieki wielkie ! Pozdro

karolzales
18-02-14, 23:11
Bierze olej obroty to nie powód do remontu, jeśli chcesz zrobić cały na dobrych gratach to około 2500. czy warto remontować.

fakir
19-02-14, 07:48
obroty falują i dlatego chcesz robić remont? :D
kapitalka takiego silnika to przynajmniej 2-3tys na oem czesciach, razem z panewkami, pierscieniami, glowica i bóg wie czym jeszcze

probestic
19-02-14, 07:54
Nie lepiej chociaż na początek sobie kompresje zmierzyć ... ?

Jak wspomniał kolega fakir, objawy o których piszesz, słabo mają się do kapitalnego remontu serducha.
To się rozwiązuje trochę inaczej :]




Jeszcze Ci tak powiem, bo znam się "przyjacielsko" z jednym świetnym mechanikiem ...i nie obrażaj się, ale połowę z takich grubszych robót jak opowiada, robi zupełnie niepotrzebnie, ale skoro ktoś przyjeżdża i upiera się żeby mu wyremontować, to remontuje - chociaż fizycznie nie ma takiej potrzeby :)
Złota robota ... ;)

Seba27
19-02-14, 08:01
Bialy - nie remontuj tego bo to zupelnie nie ma sensu - nie silnik do remontow, poratowac bzdetami go mozna ale kapitalke zupelnie odradzam - stosunek kosztow do efektow jest niekorzystny dla ciebie - no chyba ze lubisz wywalac heist za okno jak jedziesz - wtedy rozumiem podejscie

bartek_levis
19-02-14, 08:56
buahahaha kto Ci taki pomyśl podsunął żeby remontować prawdopodobnie zdrowy silnik ?
zmierz kompreche dużo oleju bierze może problem obrotów wynika z awarii osprzętu albo elektroniki ? może cewka albo aparat umiera może wiązka gdzieś zgniła albo coś się skopało sprawdź to zanim wywalisz kasę w błoto
kolejna kwestia to sens takiego remontu za max 1000zł kupisz taki silnik w dobrym stanie przekładasz i jeździsz dalej albo nawet d15z6 możesz kupić ma 115 km i będzie pasował

bialko1994
19-02-14, 14:30
Przeglądałem wczoraj mache i zauważyłem że lekko się poci na mocowaniu śrub. Może słabo dokręcone lub uszczelki powyjeżdżane. A obroty wkurzaja mnie z racji tego że spadaja drastycznie i aż prawie gaśnie ;)

Endrju1
19-02-14, 17:43
Pojedź do porządnego warsztatu, niech zrobią ci porządny przegląd, wpięcie w komputer i pomiar ciśnienia.
Tak jak probestic pisał, nie robi się kapitalki od tak bez diagnozy.
Co do sensu inwestowania w remont to zdania są podzielone, bo po remoncie wiesz co masz, choć za cenę większą niż drugi silnik (ale jak to mówią, lepiej jeden a porządny, niż 3 ch***e).
Dodam coś z własnego doświadczenia, u mnie po przekroczeniu 230tyś km zaczął brać olej, stał się mułowaty i od czasu do czasu sypnął błędem, zbierałem się żeby na wiosne robić wymianę słupka, jednak po diagnozie wyszło że pierścienie zdrowe, na uszczelce przedmuchów nie ma, a olej bierze uszczelniaczami zaworów, wymiana zajęła mi jeden dzień i wraz z rozrządem jakieś 4stówki i jak ręką odjął, bo oleju przestało ubywać, jak już się katalizator przepalił to i sam silnik się odmulił i śmiga do teraz.

bartek_levis
20-02-14, 07:26
Przeglądałem wczoraj mache i zauważyłem że lekko się poci na mocowaniu śrub. Może słabo dokręcone lub uszczelki powyjeżdżane. A obroty wkurzaja mnie z racji tego że spadaja drastycznie i aż prawie gaśnie ;)

rozumiem że piszesz o misce olejowej, jak się poci wymień uszczelkę i dokręć z odpowiednim momentem jak sam nie możesz to zaprowadź do warsztatu ale nie do tego Mietka co Ci kazał remont silnika robić... co do obrotów to pytanie co robiłeś z układem zapłonowym świece przewody kopułka palec wymieniane ? ustawienie zapłonu ? filtry paliwo powietrze wymienione ?
przewody paliwowe sprawdzone ?
samo diagnostyka na kompie może coś powie ?
i nie napisałeś czy oliwę pije ?

Poll
20-02-14, 13:08
Kolego, a zawory kiedy regulowane? Niech najpierw to Ci ztobi za 100 zl, a przyczyna przy zaworkach taka moze byc : )

bialko1994
21-02-14, 14:28
Świece wymienione, wtryski byly czysczone, przepustnica i krokowy rowniez, Olej bierze (nie duzo ale cos ubywa). kumpel jeszcze nasunał pomysł że uszczelka pod glowica moze być walnieta bo ubywa mi troszke plynu chlodniczego. Filtr paliwa wymieniany również 4 mies. temu a powietrza (stożkowy) przedmuchiwany był. Co do przewodów paliwowych nie były sprawdzane jeszcze. Ale uwaga, tankowałem ostatnio za 100zł (19litrów) i po przejechaniu 167km benzynki brakło co jest nie możliwe jak na ten motor aby brało mi 9.5l/80km ... Jeździłem bardzo ale to bardzo spokojnie.

Saiti
21-02-14, 14:33
Objawy podobne do zalewania silnika tak po krótce. Zrób samodiagnostykę, podejrzewam lambdę.

bialko1994
21-02-14, 14:35
Samodiagnostykę tzn. ? Gdzie i jak ? ;)

I co dodatkowo zrobić jeśli chodzi o skoki obrotów ? Wymienic uszczelki zaworów, sprawdzić przewody, ustawić zapłon, wyregulować zawory ?

bialko1994
21-02-14, 16:31
Wiele osób mówi żeby to olać i jeździć az silnik siadzie ale włożyłem w nia juz troche kasy i mam do niej sentyment. I chce ją modyfikować i każdy szczegól jest dla mnie ważny i chce go zrobić na 100% sprawnie więc prosze o rady :)

mirasek
21-02-14, 16:50
Jak wykonać samodiagnostykę znajdziesz na forum (opcja "szukaj"). Sprawdź luzy zaworowe i szczelność kolektora ssącego.

Gacekk
21-02-14, 16:51
Opcja szukaj nie boli... http://hondy.republika.pl/samdiag.html

bialko1994
21-02-14, 16:58
Znalazłem pewien filmik w miare ukazujący moj problem z obrotami. http://www.youtube.com/watch?v=QxLQOD2U0_o Mam podobnie lecz nie gasnie mi tak z buta. Jak dam mu gaz i puszcze noge, to schodzi na okolo 400-500rpm i skoczy do gory na 1000 zas spadnie i tak sobie skacze az w koncu stanie na 700.. To jest moj problem

Marecki
21-02-14, 17:00
Nie szukaj, tylko od razu wymieniaj silnik, bo i tak nie czytasz rad:eek:

bialko1994
21-02-14, 17:10
Naucz sie czytać. Przedstawiłem jaśniej mój problem żeby wszyscy mieli czarno na białym. A jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to opuść ten temat :)

kruczekvu
21-02-14, 17:18
Nie ma się co unosić tylko zrób podstawy jak chłopacy piszą
Podstawowe rzeczy typu samodiagnostyka itd... i potem można iść dalej

Poll
21-02-14, 17:27
Bo miał rację. Piszę Ci o zaworach, a Ty tego nie masz zamiaru zrobić, tylko dalej pytasz. Remontuj, wpakuj na dzień dobry 2k i prawdopodobnie to pomoże, bo ktoś np. wyreguluje po remoncie zaworki. Sam byś wyregulował, ale wolisz dalej pytać. Młodzi, gniewni, narwani...

Marecki
21-02-14, 17:36
Naucz sie czytać. Przedstawiłem jaśniej mój problem żeby wszyscy mieli czarno na białym. A jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia to opuść ten temat :)

Ty siękolego tak nie wznosiś, tylko jak wcześniej napisałem- posłuchaj dobrych rad bądź co bądź bardziej doświadczonych osób niz Ty, czy nawet ja zamiast co chwila podsuwac jakieś przykłady zmieniające teorie co do wymiany silnika. Nie rozumiem po co ktoś zakłada temat, skoro i tak nie wyciąga wniosków.;)

tapatok

bialko1994
21-02-14, 18:27
A czy napisałem że nie zamierzam tego robić ? Znajdz mi takie zdanie albo nauczcie sie czytać ze zrozumieniem. Napisałem co chce wymienic i czy to wystarczy i nikt nic nie dodał. Wiec jeszcze raz. CZYTAJ.

bialko1994
21-02-14, 20:08
Dobra panowie teraz tak bez spin i na spokojnie. W ten weekend podjade do ziomka na warsztat i zrobię najpierw samodiagnostykę i zobaczę co wyjdzie. Jak coś dam znać. A następnie wyreguluje zaworki i posprawdzam uszczelki miski olejowej, kolektora, zaworow. Jak coś będzie nie tak to będę naprawiać i wymieniać. Dam znać jak będe w trakcie roboty :) dzięki za rady

fakir
21-02-14, 22:03
samodiagnostykę zrób, zworka w kostkę pod schowkiem i jak będą błędy to masz już coś :)
skąd jesteś ?
do porządnego majstra jedź, ten silnik bez remontów wytrzyma drugie tyle, tylko trzeba mu dobrej dłoni

bialko1994
22-02-14, 07:42
Jestem ze śląska a tej samodiagnostyki zbytnio nie ogarniam

fakir
22-02-14, 08:19
co tu jest do ogarniania :) jeśli potrafisz czytać ze zrozumieniem to dasz rade
http://www.fotoporadnik.cba.pl/samodiagnostyka.htm

Marecki
22-02-14, 11:10
No właśnie. Kolega uczy czytania że zrozumieniem, a sam nie ogarnia:confused:
Powodzenia w samodiagnostyce;)

tapatok

Seba27
22-02-14, 11:30
No właśnie. Kolega uczy czytania że zrozumieniem, a sam nie ogarnia:confused:
Powodzenia w samodiagnostyce;)

Umieram :o remont lepiej odrazu - po co sie rozdrabniac

Marecki
22-02-14, 11:58
Jestem tego samego zdania:thumbup:

tapatok