Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Spadające obroty przy ssaniu na LPG



Muzyk-Grzes
17-02-14, 19:38
Nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia swojego Staga pod kątem ciśnienia (przez interfejs) ,ale mam dziwny objaw. Do rzeczy ,kiedy zrobiło się zimno zawór FITV przestał działać i obroty na ssaniu były tak niskie że praktycznie auto gasło. Zawór został wyczyszczony (a dokładniej wymieniony na uprzednio wyczyszczony) i wszystko wróciło do normy. I jak minęły mrozy a temperatura powróciła do plusowych ,nagle problem powrócił ,ale jedynie na LPG. Czyli rozruch na PB obroty OK ,przełączenie na LPG i padaczka się zaczyna. Filtry wymienione na nowe w weekend ,ale nic to nie zmieniło. Zastanawiam się czy Alaska zaczyna padać ,czy jest inna przyczyna?

Muzyk-Grzes
08-03-14, 19:30
Widzę że nikt nic w temacie nie wie ,więc sam napiszę posta pod postem (chyba że forum automatycznie edytuje pierwszy post) Zniknęło nagle ciśnienie na reduktorze na zimnym silniku. Pytanie teraz czy warto za 50 zł kupić zestaw naprawczy do Alaski czy kupić za 200 zł Zavoli Zeta S.

Lune
08-03-14, 19:37
Ale sprawdzałeś chociaż intefejsem co się dzieje czy nadal tylko gdybasz? Zarzuć jakieś .osc wtedy można cokolwiek ocenić. Jakie masz wtryskiwacze? Przebieg na tym zestawie?
Ja się dziwie, że Twoje auto smiga na Alasce. Zapewne powyżej 4 tys masz przejście na PB? Bo moje Z6 przy AC R01 ledwo daje rade pod odcinką.

Szkoda głowicy na tej alasce... Sprawna czy nie i tak bym ją wymienił na coś lepszego - np. Zavoli które zaproponowałeś.

Dawid0688
08-03-14, 19:45
Odpalasz auto i od razu przełączasz na gaz?

Lune
08-03-14, 19:50
Sekwencja sama przełącza przy zadanej temperaturze np. 30stopni.

Muzyk-Grzes
08-03-14, 19:55
Widzicie u mnie Alaska dawała dotychczas rade (około 40 tysięcy na reduktorze) Filtry wymieniane co 10 tysi i zawsze czyste były. Teraz kiedy temperatura jest powyżej zera to po przełączeniu jest lekkie szarpanie ,ale szybko się nagrzewa i obroty się trzymają normy.

Ale sprawdzałeś chociaż interfejsem co się dzieje czy nadal tylko gdybasz?
Jakbym nie sprawdził to skąd bym wiedział że ciśnienie spada?

ps: Przebieg 40 tysi, wtryski OMVL -niebieskie ,Stag 4 Eco i reduktor wiadomo.
ps2: Nigdy się nie przełączył na PB nawet przy 7900 rpm (odcinka) może przez to że mam dwie mapy zapłonu inne dla PB inne dla LPG co powoduje że na LPG duzo lepiej się wkręca na obroty niz na benie.

Dawid0688
08-03-14, 20:06
No tak powinno być:) chyba że klient chce inaczej bo są tacy... Ile się trzeba było natłumaczyć że po coś reduktor jest ogrzewany...Ja osobiście wolałem ustawiać temperature deczko wyżej.Troche dłuzej trwało przelaczanie ale wtryskiwacze paliwa nie padały i gaz był cieplejszy eliminowalo to szarpanie i nie równa prace silnika przy przełączeniu.
Jaki kolega ma teraz reduktor ? Tomasetto 100 kw?

Muzyk-Grzes
08-03-14, 20:10
Tomasetto Alaska 140 PS (139 KM)

Lune
08-03-14, 20:11
Chciałbym zobaczyć przebieg sondy przy odcince... Szkoda głowicy.
Szarpanie - brak korekt po temperaturze + zapewne trochę już klejące Reg Fasty.
Ale nie będe się mądrował. Polecam lpg-forum.pl

Dawid0688
08-03-14, 20:15
Kolega Lune ma racje na gazie lata się ekonomicznie jak się chce ********** to tylko benzyna.Kup zestaw naprawczy sam ogarniesz i będzie znowu ok:)

Muzyk-Grzes
08-03-14, 20:21
Sonda przy tych obrotach już nic do kompa nie podaje (chyba że szerokopasmowa) Głowica jest niedawno po remoncie ,ale i stara nie miała problemów z powypalanymi gniazdami czy trzonkami. Co do lpg-forum.pl to mam złe wspomnienia ,zbyt dużo tam ludzi powtarzających utarte przez sponsora teksty Alaska be AR01 cacy .... Alaska do 90 KM jest nie do 140 itd. To forum jest założone i administrowane przez ludzi z AC o BRC piszą same złe opinie mimo że jest od AC lepsze.

ps : Ja nie "oram" silnika do 7900 bo mi go szkoda ,ale czasem się zdarzyło i Alaska daje radę. Teraz dopiero na rezerwie zaczyna się wyłączać przy dużym obciążeniu (jazda pod górę)

Lune
08-03-14, 20:35
Kolega Lune ma racje na gazie lata się ekonomicznie jak się chce ********** to tylko benzyna.Kup zestaw naprawczy sam ogarniesz i będzie znowu ok:)

Nie nie uważam, że na gazie nie można przycisnąć. Po prostu alaska na bank nie wydoi Z6 w całym zakresie.

Muzyk-Grzes, czyli chcesz mi powiedzieć, że przy wysokich czasach wtrysku stroiłes instalacje na stagowskie " mapki "? Sonda przy WOT nie ma nic do składu mieszanki, ale przynajmniej daje pogląd na to czy jest bogato czy ubogo. Na alasce na bank leży na 0. Polo 1.2 12V alaska ledwo obrabia z padami 0,3 bara.

A no jeżeli uważasz się za guru, kręcenie silnika na czerwone pole jako "oranie, a lpg-forum to dla Ciebie zło to w sumie nie mam tu nic do gadania. Sam sobie to ogarniesz przecież. Żałuje, że zacząłem tą dyskusje.
Powodzenia.

Muzyk-Grzes
08-03-14, 21:04
Szkoda że tak szybko mnie oceniasz ,"oranie" było dla kolegi Dawid0688 a co do strojenia ,nie dotykałem sterownika Stag tylko komp P28 . Co do sondy to teraz pogladowo AFR stoi na wysokich obrotach (Sprawdzane przez Datalogger na szerokopasmówce a nie aplikacje Stag przez interfejs przy zwykłej sondzie) na niższym poziomie (wysoka zawartość tlenu) czyli 11 przy czym 12,7 na PB . I dlatego pytałem bo dotychczas jak stroiliśmy mapy zapłonu (nigdy paliwowe bo te są dla PB) AFR było na równym poziomie i tu i tu. Mniema więc że Alaska ,albo padła ,albo dobrze chodzi tylko jak jest nowa (ewentualnie czysta etc.)
Gdybym był Guru to jak myslisz pytał bym kogokolwiek? Skoro sam bym sobie ogarniał temat.

rooter666
08-03-14, 22:01
rozkręć alaske a w środku będzie zapewne zastygnięta oleista maź, odrazu przyda się nowe membrany zalożyć i reduktor jak nowy.

Muzyk-Grzes
08-03-14, 22:26
Tylko czy warto ją za 50 zł reanimować skoro za 160 zł kupie nową Zavoli Zeta N lub za 190 zł Zavoli Zeta S.
ps U mnie filtry gazu zawsze czyste były bez nawet grama osadu (w temacie o D16Z6 są zdjęcia filtra)

Lune
08-03-14, 22:47
Jezeli dobrze zlozysz ta alaske na zestawie naprawczym to niczym nie będzie odbiegala ona od nowej sztuki.
Filtr fazy cieklej zatrzymuje zazwyczaj tylko jakies cala stałe, zanieczyszczenia. Caly mazut wydzielany podczas grzania gazu zostaje w reduktorze. Daj na faze lotna jakis Dobry filtr, najlepiej z odstojnikiem - zeby ta maz nie leciala na wtryski. Bo akurat czysty filtr fazy lotnej to wrozy zazwyczaj syf na wtryskiwaczach.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Muzyk-Grzes
09-03-14, 00:04
Tylko czy w alasce (po naprawie) kolejne 40 tysi spowoduje kolejne zapchanie mazutem - mniemam że tak. I czy większy reduktor (Zavoli Zeta S albo N lub KME Silver) poradzi sobie z problemem zapchanej Alaski? Czytaj - dłużej na reduktorze bez regeneracji.

artek0903
10-03-14, 10:52
Tylko czy w alasce (po naprawie) kolejne 40 tysi spowoduje kolejne zapchanie mazutem - mniemam że tak. I czy większy reduktor (Zavoli Zeta S albo N lub KME Silver) poradzi sobie z problemem zapchanej Alaski? Czytaj - dłużej na reduktorze bez regeneracji.

jakiego byś reduktora nie kupił, i tak będzie się syf zbierał, to kwestia jakości gazu

Muzyk-Grzes
10-03-14, 18:29
Mniemam jednak że jesli reduktor będzie miał spory zapas mocy (zavoli zeta S - 250 KM) to dłużej potrwa zabicie go mazutem jak to jest teraz z Alaską.
Generalnie to juz się skłoniłem do zakupu nowego reduktora i tu kolejne pytanie czy i jaki elektrozawór założyć do Zavoli Zeta S bo z tego co patrzyłem to Alaska ma zintegrowany a Zavoli nie ma wcale. Lovato ma elektrozawory z filtrem pasował by do Zety?

artek0903
10-03-14, 19:05
wątpię w twoją teorie ;)

a zavolaki są podatne na zabrudzenia i jeszcze upewnij się na jakim ciśnieniu u Ciebie instalka pracuje bo na seryjnym Zeta S nie zejdziesz poniżej ok 1.2

Rodzynki
11-03-14, 23:14
Generalnie to juz się skłoniłem do zakupu nowego reduktora i tu kolejne pytanie czy i jaki elektrozawór założyć do Zavoli Zeta S bo z tego co patrzyłem to Alaska ma zintegrowany a Zavoli nie ma wcale. Lovato ma elektrozawory z filtrem pasował by do Zety?

Chyba nie ma to większego znaczenia.
Ja przy zawolaku mam elektrozawór Valtek.

http://autogaz-market.pl/45-619-thickbox/valtek-elektrozawor-gazowy-z-filtrem.jpg

Muzyk-Grzes
12-03-14, 18:38
Ma on od razu filtr ,czy trzeba dokupować osobno?

artek0903
12-03-14, 18:42
Ma pod ta srebrna przykrywa sruba przykrecona

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

Rodzynki
12-03-14, 19:53
Tak jak napisał artek0903. Filtr jest, a jeśli chodzi o sam wkład filtra to trzeba spytać sprzedającego czy dodają do zestawu. Wydaje mi się ze powinien być. Ważne że Valtek jest popularny wiec filtry tanie i dostępne. Montujesz sobie na grodzi w wygodnym miejscu (cewką do góry) i tyle.

Muzyk-Grzes
12-03-14, 21:33
Ma pod ta srebrna przykrywa sruba przykrecona
Jakby 4 razy wymieniałem ten filtr w Alasce to pewnie wiem gdzie będzie założony ,pytałem czy jest w zestawie kolegi Rodzynki

artek0903
12-03-14, 22:16
Poluzuj warkoczyki, skoro wiedziales ze zawor ma miejsce na filtr a chciales wiedziec czy tylko jest w zestawie to trzeba bylo napisac o co Ci chodzi albo zapytac jakiegos sprzedawce a nie teraz masz pretensje, ze ktos chcial pomoc i odpisal. Bo to przeciez od razu widac, ze 4 razy filtr w takim zaworze wymieniales...

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

Rodzynki
12-03-14, 22:44
Spokojnie chłopaki. Nieporozumienia w rozmowach na odległość to norma. Trzeba być wyrozumiałym. :)

Muzyk-Grzes
13-03-14, 05:55
Artur przepraszam za nieporozumienie ,moja wina źle zrozumiałem twój post (albo coś źle przeczytałem) A może za dużo piwa przed meczem było....tak czy owak sorry.

artek0903
13-03-14, 08:04
spoko, peace ;)

Muzyk-Grzes
23-03-14, 16:11
Dziś a dokładniej wczoraj przełozyłem Zavoli za Alaskę

...filtry tanie i dostępne. Montujesz sobie na grodzi w wygodnym miejscu
Podjechałem do gazownika i u niego kupiłem nypel którym połączyłem bezpośrednio do reduktora. Pytanie tylko bo sprawdzić tego nie mogę (za bardzo pada żeby iść z lapkiem do auta) jakie ciśnienie jest obecnie śrubą ustawione (może seryjnie wychodzi z takim samym) Bo jak wczoraj jechałem na wieczór to wszystko chodziło OK. I jeszcze jedno jakie ciśnienie bedzie najlepsze? 1,25?

Rodzynki
24-03-14, 00:45
Nie wiadomo. Trzeba podłączyć pod lapka.

Muzyk-Grzes
05-04-14, 14:58
W końcu znalazłem czas na ustawienie ciśnienia na reduktorze . I tak 1,25 Bara ,potem kalibracja i wreszcie działa jak trzeba.