PDA

Zobacz pełną wersję : Zerwany gwint jarzma zacisku



Rrajk
17-02-14, 11:20
Jak w temacie. Podczas wymiany tarcz hamulcowych wyrwałem gwint w jarzmie zacisku hamulcowego i teraz się zastanawiam co z tym fantem zrobić.
Koszt kompletny zacisk to ze 450zł. Nie widzę samego jarzma do sedana a różnią się one chyba od hatchback.

Ale się zastanawiałem czy by nie nagwintować od nowa i powiększyć otwór mocujący do piasty, tylko czy dobiorę odpowiednią śrubę po prze gwintowaniu.
Ewentualnie myślałem nad wkładkami gwintowanymi czy też nitonakrętkami, tylko czy jest sens aż tak kombinować? Doradźcie panowie jak z tego wybrnąć.

PS: Gdyby ktoś miał na sprzedaż jarzmo albo zacisk po cenie to chętnie wezmę bez zastanawiania się. Model w profilu.

Zdjęcie przykładowe, chodzi o to miejsce gdzie jest jedyna śruba wkręcona, tam zerwałem gwint przykręcając kluczem dynamometrycznym ustawionym na 108Nm.

http://i157.photobucket.com/albums/t55/sy272004/Projects/legend%20GS%20calipers/IMGP9645-1.jpg

probestic
17-02-14, 11:23
U kumpa ostatnio w Astrze mieliśmy podobny problem :) Nagwintowane, gość w sklepie dobrał odpowiednie śruby/prowadnice ...z jakiegoś Iveco :p za 40 zł 2szt (komplet)
Ale były też i jakieś po 90zł, więc pytanie czy jest sens się w to bawić jak może Ci wyskoczyć z ceną podobną do ceny jarzma :]

Rrajk
17-02-14, 11:29
Troszkę zedytowałem post, bo to jarzmo za 120 to akurat do hatchback a do sedana jak patrzę teraz to nie widzę ;/.

Piszesz nagwintowane, więc rozumiem, że otwór mocujący(przelotowy) rozwiercaliście, żeby nowa śruba przeszła przez niego?

filipfm
17-02-14, 11:39
Troszkę zedytowałem post, bo to jarzmo za 120 to akurat do hatchback a do sedana jak patrzę teraz to nie widzę ;/.

Piszesz nagwintowane, więc rozumiem, że otwór mocujący(przelotowy) rozwiercaliście, żeby nowa śruba przeszła przez niego?

Tu masz zacisk z jarzmem za 80 zl http://allegro.pl/okazja-zacisk-honda-civic-sedan-06-12-okazja-i3899230761.html

Rrajk
17-02-14, 11:42
No tak ale jak na nie patrzę to trochę masakrycznie wygląda a ja mam ledwo 100k nabite.

filipfm
17-02-14, 11:47
No tak ale jak na nie patrzę to trochę masakrycznie wygląda a ja mam ledwo 100k nabite.

Szczotka druciana i bedzie jak nowka :D
przy okazji mozesz sobie pomalowac zaciski ;)

To pierwszy z brzegu przyklad. Pewnie mozna znalezc cos w lepszym stanie

Rrajk
17-02-14, 11:50
Przewertowałem allegro i nie znalazłem nic lepszego poza tym za 80zł i za 220zł w stanie idealnym, reszta to hatchback. Moje w sumie wyglądają podobnie poza tą rudą częścią. Czy piaskując można doprowadzić je do takiego wyglądu -> http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-przod-honda-civic-sedan-06-11r-4d-i3926901988.html
Te za 80zł niby z przebiegu 60tyś.

filipfm
17-02-14, 12:00
jeszcze tu (http://allegro.pl/civic-sedan-06r-1-8-zacisk-hamulcowy-lewy-przedni-i3962635336.html)

Rrajk
17-02-14, 12:05
No tak ale czy mogę lewą stronę założyć na prawą? Chyba nie bardzo? A u mnie poszła prawa strona.

filipfm
17-02-14, 12:14
jarzmo jest L=P, Zacisk sie rozni. bo musi miec odpowietrznik na gorze.

kobert
17-02-14, 13:26
Przewertowałem allegro i nie znalazłem nic lepszego poza tym za 80zł i za 220zł w stanie idealnym, reszta to hatchback. Moje w sumie wyglądają podobnie poza tą rudą częścią. Czy piaskując można doprowadzić je do takiego wyglądu -> http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-przod-honda-civic-sedan-06-11r-4d-i3926901988.html
Te za 80zł niby z przebiegu 60tyś.

to sa wlasnie wypiaskowane zaciski,ale jak sie ich nie pomaluje po tej robocie to po tygodniu-dwoch,beda takie same jak przed piaskowaniem. po piaskowaniu rdza lapie momentalnie,bo fabrycznie z pewnoscia byly czyms zabezpieczone i piaskarka to zedrze