Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Silnik 1.7 w coupe



LechuLK
17-02-14, 09:36
Planuje w przyszłości zmianę civica z V gen na VII gen. Zastanawiam sie nad HB 1.6 lub coupe 1.7. O silniku 1.6 już trochę wiem, że jest całkiem niezły, oprócz tych łożysk w skrzyni ale nie mam kompletnie wiedzy o silniku 1.7.

Jest to konstrukcja Hondy?
Są różne wersje tego silnika?
Jest w miarę bezawaryjny?
Też ma problem w z łożyskami skrzyni?
Jak wygląda spalanie w mieście, w 10L można się zmieścić jeżdżąc dosyć dynamicznie?

W temacie V gen jest fajny temat jaki silnik wybrać a tu nie mogłem takiego tematu znaleźć.

pwl
17-02-14, 14:23
Ze skrzynią te same cyrki, D17A8 (nonvtec) lubi sobie UPG zjeść i siorbać płyn chłodniczy, nie wiem jak D17A9(Vtec). Trzeba uważać na smarowanie bo panewki padają. A najlepszy z VIIg jest sedan i tyle :P

Są 2 wersje silnikowe europejskie + wersje na rynek USA.

DragonSmok89
17-02-14, 22:01
O silnikach 1.7 cos wiem. Najpopularniejsze są D17A8 120KM (nonvtec) i D17A9 125KM (vtec) bo te silniki występują w wersjach europejskich. Łożystka w skrzyni, to jak można się domyśleć, to części skrzyni biegów a nie silnika a skrzynie są takie same w 1.6 i 1.7. W silnikach D17 lubi wylecieć uszczelka pod głowicą i co gorsze panewki. Silnik 1.6 pod względem panewek wypada troszkę lepiej. Spalanie w 1.7 spokojnie w mieście zamknie się w 10l

LechuLK
17-02-14, 23:47
Dzięki za odpowiedź. Z wyglądu bardziej mi sie podoba coupe ale HB 3D też nie jest zły. Wynika z tego, że 1.6 jest trwalszy i chyba tym się będę kierował jak uzbieram kasę. Ta uszczelka i panewki to jakaś typowa usterka? Przy jakich przebiegach lubi się to wysypać?

DragonSmok89
18-02-14, 20:52
to typowe usterki. Ciężko mówić o konkretnych przebiegach, uszczelka głowicy szacuje na około 150tys a panewki potrafią polecieć poniżej 200tys. Problemy z panewkami to problemy wszystkich silników serii D17 montowanych nie tylko w civicku copue.
ja np. kupiłem swoje EM2 z silnikiem D17A9 a przez panewki właśnie, mam zamontowany obecnie silnik D16V1 ;)

DRIVERRS
19-02-14, 09:31
Czytalem ze D17 nie lubia miec oliwy na polowie bagnetu tylko miec gorny stan. Bierz coupete zawsze mozesz zrobic hybryde D16 z gora od D17 ;)

LechuLK
19-02-14, 13:24
Zanim uzbieram kasę to jeszcze trochę minie. Wcześniej czaiłem się na HB 1.6 ale z wyglądu coupeta bardziej mi się podoba. Szkoda że seryjnie nie było tam D16V1 a co trzeba zmieniać przy podmiance na np dół z 1.6 gdyby silnik klęknął? Wiązka zostaje ta sama?
Więcej mocy i momentu jest z D17 z czapką D16 czy to na jedno prawie wychodzi co D16V1 lub D17 seria? Jeszcze jedno pytanie czy opłaca sie montować do D17 D16V1 głowicę z D16z6 ? bo będę mieć taką z obecnego auta.

DRIVERRS
19-02-14, 18:00
Dobry wybór ze chcesz coupe ;) silniki sa bliźniacze w razie czego, D16 ma wiekszy moment i kompresje niz D17 moc jest zbliżona. Glowica od z6 nie podchodzi ale wałek tak pod warunkiem ze sie kolo przerobi.

DragonSmok89
20-02-14, 21:04
Odnośnie przekładki silnika w coupe na D16V1 (podobno dobrze podchodzi też D16W7, ale teo nie testowałem) coś wiem :D
Ja przerzuciłem cały silnik, ich bloki i osprzęt są identyczne więc wszystko pasuje P&P, nie przeba nic dokupywać poza blokiem silnika. Z zamiast do dołu D16V1 dokładać głowice z D17 przerzuciłem jedynie wałek rozrządu z D17A9, bo głowice poza wałkiem są identyczne.
Odnośnie mocy to mój poprzeni silnik D17A9 miał katalogoto 125KM, obecny D16V1 ze zmienionym wałkiem na hamowni pokazał 120KM i 145Nm, ale powiem Ci szczerze, że z mojej subiektywnej oceny wynika ze D16 zasówa lepiej mimo teoretycznie mniejszej mocy ;) I do tego mniej pali o około 05-1l/ 100km

LechuLK
20-02-14, 21:53
A D16V1 potrafi wytrzymać soft turbo 0,5 bar czy to już za dużo będzie na ten silnik? tak żeby miał koło 180-200KM?
W razie czego są jakieś kute części do tego silnika?

DragonSmok89
21-02-14, 18:22
Nie widziałem projektu D16V1 Turbo nigdzie, ale to silnik konstrukcyjnie identyczny do D17A9 (jest projekt z turbo na tym forum) główna różnica to mniejsza średnica cylindrów czyli mniej wysilony, więc turbo powinien wytrzymać.

slawny
24-02-14, 21:35
Mam dwa em2 przedlifta i polifta oba z silnikiem d17a8 z przebiegami 180tys i 60tys i przez 3 lata użytkowania nic się nie działo z silnikami. Wkurza brak mocy.