PDA

Zobacz pełną wersję : MB6/MC2 "Angielka" jako dawca do Vgen. Co można przełożyć do Vgen?



kaczka208D
16-02-14, 22:23
Witam, mam pytanie jakie części można przeszczepić z MB6/MC2 1.8VTI z Anglii do civic Vgen HB ? Zastanawiam się czy bardziej opłaca się kupić sam swap silnika, czy całe auto. Oczywiście interesują mnie części które nie wymagają rzeźby i pasują P&P, czyli np swap hampli, stabilizatory... ?

Greg001k
16-02-14, 22:31
Prawie wszystko oprócz jednej z półosi (bo jest minimalnie zbyt długa), kompa (potrzeba P30ki lub przerobionej P28ki), poprzedłużać niektóre kabelki w wiązce silnikowej. Układ hamulcowy podejdzie chyba bez problemu, stab przód również (jedynie inne końcówki potrzebne), itd...

W sumie wszystko na forum znajdziesz bardzo ładnie opisane -> szukaj :)

kaczka208D
16-02-14, 23:14
No właśnie szukałem, ale nie znalazłem jakiegoś konkretnego tematu o tym.

Czyli wszystko co można przełożyć do Vgen to :

1.Swap silnika ze skrzynią
2.Swap hamulców , tam jest 282/260 tak? A jaki rozstaw szpilek ? Pompa hamulcowa też podejdzie - jest wydajniejsza ?
3.Stabilizator przedni. A stab na tył - o ile w ogóle jest to czy pasuje ?
4.Dokładka zderzaka przód- czytałem, że również pasuje.

HEG8
16-02-14, 23:21
Nawet nie wiesz co jest w tym aucie a pytasz co podejdzie? Nie podejdzie 70% części - pozostałe 30% trzeba przerabiać mniej lub bardziej żeby dopasować do Vgena!

kaczka208D
17-02-14, 08:21
Dokładnie nie wiem dlatego pytam! :)

birchie
17-02-14, 08:23
Jesli idzie o hamulce, to na pewno trzeba zmieniać zwrotnice...

PixeL
17-02-14, 08:38
podejdzie
swap silnika
swap hamulcow,inny rozstaw 4x114,3 (v gen ma 4x100)
pompa hamulcowa (wersje vti mialy wydajniejsza 1 calowa)
stabilizatory p+t
kierownica z vti jest grubsza i obszyta skora
chlodnica w vti jest grubsza
rozporka gora przod

i pewnie jeszcze jakies inne drobniejsze, rzeczy reszte zawsze mozna rozsprzedac

kaczka208D
17-02-14, 09:05
Dzięki chłopaki, właśnie o taką konkretną odpowiedź mi chodziło :)

HEG8
17-02-14, 13:49
Powodzenia... ;)

Greg001k
17-02-14, 14:20
x2


podejdzie
swap silnika
swap hamulcow,inny rozstaw 4x114,3 (v gen ma 4x100)
pompa hamulcowa (wersje vti mialy wydajniejsza 1 calowa)
stabilizatory p+t
kierownica z vti jest grubsza i obszyta skora
chlodnica w vti jest grubsza
rozporka gora przod

i pewnie jeszcze jakies inne drobniejsze, rzeczy reszte zawsze mozna rozsprzedac

ps. Dodatkowo wybieraki skrzyni biegów pasują również plug&play :) Ja gdybym miał sam jeszcze raz robić swap na B-serię to wolałbym już kupić MB6 i poprzekładać większość rzeczy - wyszłoby zapewne znacznie taniej, tym bardziej, że można również spokojnie swap na większe tarcze przy okazji zrobić (pozatym do zrobienia swapa to jedynie komp, jedna z półosi i wiazkę silnika europejską bym skołował, ewentualnie przerobił wiązkę z angielki i chyba to bedzie wszystko na Swap B-serii potrzebne) :)

rem1k
17-02-14, 17:43
Pompa hamulcowa nie jest w 100% p&p. Musisz przedłużać jeden przewod i na nowo zarabiać końcówki.

birchie
17-02-14, 22:40
i na nowo zarabiać końcówki.

Wystarczą przejściówki

Kazik_h9w3
18-02-14, 12:53
Ja jestem dokladnie po takiej operacji tzn kupilem angielke mb6 zrobilem swap serducha i kilkunastu innych części i uwazam ze nie opłaca sie kupować samego silnika no chyba ze ma się grubawy portfel albo nie ma sie warunkow do rozbiorki anglika , ogólnie chodzi mi o to ze kupujac mb6 przekladasz wszystko co mozesz albo na czym Ci zalezy a reszte sprzedajesz :-) , jak kalkulowalem później sobie koszta to nawet mimo szybkiego i dobrze hamujacego auta jakie zrobilem to udalo mi sie odzyskać z nawiązką całą kasę która wydałem na angielskie vti .
Podaję czesci ktore mi udalo sie zaadoptowac do mojego eg5 :
- Swap silnika ( bez potrzeby przerabiania polosi itp po prostu p&p )
- Swap hamulcy - fakt jest jakas mała rzezba z przewodami ale ja dolozylem sobie jeszcze abs
- Stab przod bez wymiany jego końcówek , rozporka przednia gorna i dolna p&p , rozporka tylna dolna - trzeba tylko -przespawac mocowania z budy mb6
- Chłodnica
- Dzwignia recznego p&p
- Podstopnica tez pasuje p&p
- Najprawdopodobniej pasuje tez p&p zbiornik spryskiwaczy z dodatkowa pompka do reflektorow
- Pompa paliwa , tylko trzeba zzałożyć do niej koszyk od eg
- Kierownica
- Zawiasy drzwi sa p&p mysle ze to info moze sie przydać bo v gen ma swoje lata i zawiasy czesto juz mają duże luzy :-)
galka zmiany biegow p&p
- Wahacze przednie dolne i górne p&p

... Jak jeszcze sobie cos przypomne to dopisze

kaczka208D
18-02-14, 15:12
Fajnie, że dalej ciągniecie temat :) Wszelkie informacje na pewno się przydadzą. Z b18c4 chciałbym podziałać na przyszły sezon. W związku z tym, iż mam EG3 (trochę więcej roboty) na ten sezon robię mpfi, wiązkę będę kład z ej2 albo Eg5 zależnie co się trafi ale wolałbym z Eg5. Czyli auto będzie już na OBD1, a b18c4 jest na OBD2 dużo rzeźby jest z przeróbko instalacji? Bo w sumie tej kabelkologii najbardziej się boję, mechanikę spokojnie ogarnę :)

Guscioren
18-02-14, 15:32
Kiera pasuje, Końcówki drążków (Według oryginałów są inne) lecz u mnie działają już z rok.

Nawet nie wiesz co jest w tym aucie a pytasz co podejdzie? Nie podejdzie 70% części - pozostałe 30% trzeba przerabiać mniej lub bardziej żeby dopasować do Vgena!
Kolega z grona "W dupie byłem, gówno widziałem"
Jeśli dobrze pamiętam to ma\mb\mc jest budowane na podstawie 5gena?

Kazik_h9w3
18-02-14, 16:43
Czyli auto będzie już na OBD1, a b18c4 jest na OBD2 dużo rzeźby jest z przeróbko instalacji?

B18c4 jest też w sumie na obd1


Jeśli dobrze pamiętam to ma\mb\mc jest budowane na podstawie 5gena?

masz dobrą pamięć :)

HEG8
18-02-14, 16:53
Kiera pasuje, Końcówki drążków (Według oryginałów są inne) lecz u mnie działają już z rok.

Kolega z grona "W dupie byłem, gówno widziałem"
Jeśli dobrze pamiętam to ma\mb\mc jest budowane na podstawie 5gena?

Hmm... Przez jakieś ostatnie 5 lat przez moje ręce przeszło więcej Hond niż Tobie gówna przez dupę jeśli już tak mamy sobie dogryzać... ;)

Jak kolega powyżej nie ma pojęcia co tam jest, to wszystko nie będzie pasować P&P...

Nie będziemy sobie jazdy robić...

kaczka208D
18-02-14, 17:24
B18c4 jest też w sumie na obd1

Z tego co czytałem to podobno obd2.

Kazik_h9w3
18-02-14, 17:32
Z tego co czytałem to podobno obd2.
Nie będe już robił tu smietnika bo nie o to Ci chodziło w tytule więc jak już bedziesz miał dawcę i wiązkę od d16z6 to zapraszam na pw - służę pomocą :)

kaczka208D
18-02-14, 17:53
Ok dzięki na pewno się odezwę :)

Dawid0688
18-02-14, 19:40
B18c4 jest też w sumie na obd1
C4 ma wiązke obd2 inne wtyczki wtrysków, alternatora, aparatu zapłonowego.Inne gniazdo pompy wspomagania, przepystnica bez FITV co po przejsciu na obd1 powoduje problemy ze ssaniem.ECU po wywaleniu imo i podpiłowaniu wtyczek pasuje i to tyle z trudności przy swapie silnika. Swap hebli raczej p&p jedynie przy serwie trzeba wygiąć lub dorobić przewód i zmienic długość drążków kierowniczych. Tyle pamietam co co bylo u mnie:)

Kazik_h9w3
18-02-14, 21:42
C4 ma wiązke obd2 inne wtyczki wtrysków, alternatora, aparatu zapłonowego.Inne gniazdo pompy wspomagania, przepystnica bez FITV co po przejsciu na obd1 powoduje problemy ze ssaniem.ECU
Kolego wiem ze te wtyczki to obd2 ( dlatego użyłem słowa w sumie :)) ale ich nie trzeba w wiązce silnikowej wogóle ruszać wystarczy przedłużyc kable na tyle żeby przełożyć kostki połączeniowe na odpowiednią stronę żeby połączyć się swobodnie z wiązką kabinową ( wszystkie są obd1 ) .W wiązce kabinowej (w przypadku d16z6 obd 1)brakuje tylko przewodu ks sensora który dodatkowo przeciągamy do kompa + vtec bypass , no i tak jak napisałes podpiłować trochę kostki, strojenie przerobionego kompa lub p9k bez immo i ogień

po przejsciu na obd1 powoduje problemy ze ssaniem
Jeżdżę na tak zrobionym swapie szósty rok i nie miałem nigdy problemu ze ssaniem i nie chodzi mi o to żebyśmy się teraz przepychali ze tak jest nieprofesjonalnie itp tylko uważam że ten mój sposób jest o wiele łatwiejszy i o mniejszym ryzyku pomylenia np pinów przy całkowitym pruciu wiązki dla kogoś kto nie zajmuje się elektryką nacodzień

birchie
19-02-14, 07:37
Swap hebli raczej p&p jedynie przy serwie trzeba wygiąć lub dorobić przewód i zmienic długość drążków kierowniczych.

To z MB6 hample pasują P&P? Jak wrzucałem do mojego jajka hamulce z MB2 - musiałem wymienić zwrotnice, bo nie pasował rozstaw srub mocowania jarzm.

Dawid0688
19-02-14, 07:51
U mnie były problemy ze ssaniem i odpalaniem zimnego silnika:/ Zmieniasz całe przednie zwrotnice z mb6 bo inaczej to nie zagra