Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Turbo-informacje ogolne



Plastikowy
16-02-14, 17:01
hej posiadam turbo bodajze ihat z silnika d4d 180km diesel avensis w stanie idealnym chlodzone ciecza i smarowane olejem z zmienna geomatria, jest dosyc spore ma duzo oznaczen nie wiem ktore to model
pytanie moje ile to turbo moze pompnac na maxa nigdzie nie moge znalesc?
czy do b seri by sie nadalo? nie ukrywam ze wole kupic d serie w zelazku, kolektor od eco vteca i zespolic to razem, zawsze tansze przy wykorbieniu:) chcialbym sam zomontowac to w jakims aucie i pytanie czy ta geometrie ustawic na otwarta na maxa czy podlaczyc waz podcisnienia do kolek. ssacego? to bedzie dzialac?
wiadomo potrzebuje blow of, kolektor i intercooler, waz do smarowania, spustowy mam, wodne podlacze, zalozmy do przepustnicy? ile km moge na takim turbo osiagnac, planuje kupic zelazko 1,3 i gora od z6, lub dohc 1,6 d serie pompnac, chyba ze to turbo nadaje sie do b seri, wtedy wyladuje w moim coupe nie przecze ze by to wtedy fajnie latalo tylko szkoda mi troche tego motoru:) zelazko turbo by latalo jak nalezy, poprostu nie myslalem ze bede mial turbo ale trafilo sie tanio i pasuje je wykorzystac szkoda zeby tak lezalo:) z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi wyczerpujace ,pomoze mi to wbudowaniu potworka i organizowaniu potrzebnych gratow, ciekawe jakie oemowe wtryski zaspokoja głod na paliwo jakies nie drogie? nie ukrywamn ze chce zrobic to dobrze i w miare po tanich kosztach... taki maly sofcik niepozorny....tylko czy ten ihat sie na da?

Bartek`
16-02-14, 18:12
Myślę, że turbo z zmienną geometrią, nie podejdzie do benzyny...

1,3 turbo w 4genie to też chybiony pomysł.

Lepiej już ed7 z d16a9 + soft turbo i masz te ~160-180koni.

Plastikowy
16-02-14, 20:25
Myślę, że turbo z zmienną geometrią, nie podejdzie do benzyny...

1,3 turbo w 4genie to też chybiony pomysł.

Lepiej już ed7 z d16a9 + soft turbo i masz te ~160-180koni.
wydaje mi sie ze podejdzie geometrie mozna zablokowac
d13z6+turbo dobry pomysl w razie awari tani slupek ewentualnie 1,4 ma byc tanio bez zadnych kuc itp itd najwyzej sie bedzie czesto slupki zmieniac:) d13z6 moim zdaniem najlepszy customowy motur wiadomo wieczny nie bedzie,
a9 w turbo podejrzewam ze ponad 200 moze miec ale to kwestia ile ta turbina pompuje a tego nie wiem, dlatego zalozylem watek
wiadomo prawdziwe turbo to koszt 12k a to ma byc tani setup
ewentualnie y7 mozna dmuchnac ale silnik bedzie jaki sie trafi narazie info co do tej turbiny i geometri musze uzyskac

Maksio
16-02-14, 21:58
Będziesz przekinał turbo z diesel'a, na początku fajnie, bo boost na każde depnięcie prawą nogą w pedał gazu, ale po pewnym czasie staje się uciążliwe w codziennej 'spokojnej' jeździe po mieście, jak turbina będzie Ci wstawać nawet przy wkręcaniu silnika w obroty na biegu jałowym :f

Na forum jest sporo wiedzy na temat turbienia silników hond, poprzeglądaj tematy użytkowników, rozejrzyj się, poszerz horyzonty a odpowiedź 'czy opłaci się' przyjdzie sama.
btw. IHI nie ihat ;)

Plastikowy
16-02-14, 22:11
Będziesz przekinał turbo z diesel'a, na początku fajnie, bo boost na każde depnięcie prawą nogą w pedał gazu, ale po pewnym czasie staje się uciążliwe w codziennej 'spokojnej' jeździe po mieście, jak turbina będzie Ci wstawać nawet przy wkręcaniu silnika w obroty na biegu jałowym :f

Na forum jest sporo wiedzy na temat turbienia silników hond, poprzeglądaj tematy użytkowników, rozejrzyj się, poszerz horyzonty a odpowiedź 'czy opłaci się' przyjdzie sama.
btw. IHI nie ihat ;)

no co mi z przegladania jak akurat mam takie turbo i innego nie zamirzam kupywac caly pic na tym polega jutro spisze nazwe i model dokladnie a to ze bedzie wstawalo to wlasnie fajnie nie bedzie mi to przeszkadzac do spokojnej jazdy mam inne auto i tak go butuje bo mam ciezka noge:) no ale jest ta geomatria jak by to podlaczyl jakos sprezarka by powoli wstawala po to jest chyba do hondy to ja wiem ze od volvo najlepsza jest ale pytanie czy ta bedzie mi do konca dmuchac czy przy duzym zakresie obrotow nie bedzie spadala a wstawanie to wiesz male piwo, turbo jest w idealnym stanie i zamierzam je wstawic jak nie do hondy to wleci do swifta 1,3 ma pompowac i to duzo:) tylko jak z ta geometria zblokowac i zalozyc to ustrojstwo do cisnienia?

kuster
16-02-14, 23:04
ja chce w swojej H pompować ~0,7bara i do tego zakuć silnik a Ty w D13/D14 chcesz pompować ile się da z turbiny z Diesla? Nie znam się na tym za bardzo ale... Powodzenia...

Plastikowy
16-02-14, 23:10
ja chce w swojej H pompować ~0,7bara i do tego zakuć silnik a Ty w D13/D14 chcesz pompować ile się da z turbiny z Diesla? Nie znam się na tym za bardzo ale... Powodzenia...

cisnienie trzeba bedzie ustawic odpowiednie dla silnika nie wiem gdzie to przeczytales, z kad mam wiedziec czy dmucha 0,5 czy wiecej, dla mnie to mozesz zakuc i 0,1 dmuchnac nie za bardzo pomogles w temacie pytalem o co innego

sodemarco
17-02-14, 10:54
ja chce w swojej H pompować ~0,7bara i do tego zakuć silnik a Ty w D13/D14 chcesz pompować ile się da z turbiny z Diesla? Nie znam się na tym za bardzo ale... Powodzenia...

Kuster chcesz zakuć d15 i dmuchać 0.7b ?

Plastikowy - Uzytkownik Rafal69 ma turbine bodajże z ducato 2.5td w swoim d16z6 , uderz do niego , pozatym kup mbc skręć go na maksa , powoli podkręcaj i metodą prób i błedów ustaw zadane ciśnienie jeśli nie wiesz ile ona seryjnie pompuje - jaki to problem ? Ale nie wydaje mi się żeby więcej niż 0.6 ładowała jeśli nie grzebałeś przy aktuatorze.
A geometrią podejrzewam że steruje jakieś podćisnienie , jeśli jest mozliwośc to na pewno da się to zablokować :)
Pozatym podejście jest dobre , wysra się to wysra - jestem tego samego zdania , słupek kupisz za 300 zł i przełożysz w 2 godziny a projekt sam w sobie nietypowy i nie wiem czy jeździ coś takiego w Polsce.

Plastikowy
17-02-14, 16:05
Kuster chcesz zakuć d15 i dmuchać 0.7b ?

Plastikowy - Uzytkownik Rafal69 ma turbine bodajże z ducato 2.5td w swoim d16z6 , uderz do niego , pozatym kup mbc skręć go na maksa , powoli podkręcaj i metodą prób i błedów ustaw zadane ciśnienie jeśli nie wiesz ile ona seryjnie pompuje - jaki to problem ? Ale nie wydaje mi się żeby więcej niż 0.6 ładowała jeśli nie grzebałeś przy aktuatorze.
A geometrią podejrzewam że steruje jakieś podćisnienie , jeśli jest mozliwośc to na pewno da się to zablokować :)
Pozatym podejście jest dobre , wysra się to wysra - jestem tego samego zdania , słupek kupisz za 300 zł i przełożysz w 2 godziny a projekt sam w sobie nietypowy i nie wiem czy jeździ coś takiego w Polsce.
o taka odpowiedz chcialem:) dzięki:), turbo jest nie grzebane znajomy mowi ze moze nawet pompnac 2 bary no ale nie wiem ile to dmucha, podejscie moze i dobre pozatym chce zrobic to sam kolektor downpipe i inne zawsze mialem marzenie cos uturbic a silnik jak silnik jeden bedzie chodzil drugi wysra sie po tygodniu, a to mbc co to? geomaetrie mozna zablokowac chociaz jak bym ja podlaczyl turbo plynnie by wstawalo,, metoda prob i bledów jakos to zloze dzis zamieszcze foto turba z toyoty d4d ktore mam:)

sodemarco
17-02-14, 18:08
Dawaj fotki , zrób je dokładnie tylko :)
MBC - Manual Boost Controller , zawór sterujący doładowaniem , przeważnie używany do oszukiwania turbiny żeby dmuchać więcej ale w twoim przypadku równie się przyda.

Plastikowy
17-02-14, 18:15
http://abload.de/img/dsc00119hkanw.jpg
jutro zrobie dokladniejsze bo takie na szybko robilem:) zaznaczylem sobie przewody powroty, zasilania itp.
http://abload.de/img/3974072834bfsux.jpg

demiss
21-02-14, 17:36
mbc nie da sie obniżyć doładaowania tylko je podnieść.

sodemarco
21-02-14, 20:00
Skręca na maxa mbc i rozciąga maxymalnie cięgno aktuatora i wtedy stopniowo podnosi ciśnienie.

MArcin91
24-02-14, 19:56
Plastikowy, większość VNT jest sterowane podciśnieniem także czeka cię kombinowanie. Można wymienić aktuator na nadciśnieniowy ale nie wykorzystasz wszystkich zalet VNT. Polecałbym ci poszukać np. na forum golfa tematów dotyczących montowanie VNT w stary turbodieslach. Jest tam opisanych kilka sposobów na wysterowanie VNT. Najlepszym sposobem była by pompka podciśnieniowa i EBC.

Hektor139
24-02-14, 22:33
lepirj sprzedaj to turbo na allegro i kup cos bez geometri naewt od sprintera 2,9 bo były takie projekty benzyniaki nie mają geometri ze względu na temperature spalin geometria predzej czy póżniej sie stopi