Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : honda civic 5d problem z obrotami



hornet87
16-02-14, 13:40
Witam mam nadzieje ze pisze w dobrym dziale ,mam problem z obrotami w mojej hondzie . Chodzi o to jak silnik rozgrzeje sie do wlasciwej temperatury obroty silnika zaczynaja falowac od 1000 do 1800 , byla czyszczona przepustnica i nic to nie dalo . jaka moze byc przyczyna jak mozna to naprawic ?.
honda civic 5d rok 1998 silnik 1.4iS 90 KM MB1 D14A8

MichałCK
16-02-14, 14:25
Dziękuje, dobranoc:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?16456

dudi189
16-02-14, 14:31
w mojej obroty spadały za nisko po wciśnięciu sprzęgła i dwa razy mi zgasł, rozebrałem przepustnicę wyczyściłem bo była chyba nigdy nie czyszczona i po złożeniu, zrobieniu resetu kompa miałem to samo co Ty. U mnie przyczyną były uszczelki bo puszczały powietrze a wyglądały bardzo dobrze. Kupiłem nowe w ASO za 61zł.(między przepustnicą a kolektorem i przy silniczku krokowym)podobno trafiłem jakąś obniżkę bo teraz by kosztowały ponad 200zł. nr OEM 16456-p2a-003 ;
17107-p1j-e01

hornet87
16-02-14, 14:45
W mojej hondzie byla zamieniana przepustnica i mechanik stwierdzil ze to nie to i dal sobie spokój z naprawa. zamontowal ta moja przepustnice i koniec a obroty nadal skacza aha i moja przepustnica byla tez czyszczona i nic . czy jest takie cos jak nauka obrotow w tej hondzie po resecie kompa ??? czy samemu mozna wyczysci ten krokowy lub tez nazywany czujnik biegu jalowego ??

czey przyczyna falowania obrotow moze byc tez zapowietrzony uklad chlodzenia

MichałCK
16-02-14, 15:21
czy samemu mozna wyczysci ten krokowy lub tez nazywany czujnik biegu jalowego ??

Chyba nie czytasz tego co Ci podsyłam, po co zadajesz głupkowate pytania skoro wszystko Ci tam pisze?
Przecież chyba po to wszyscy zadają takie pytania w odpowiednim temacie oraz po to wklejam ten link byś sobie WYCZYŚCIŁ SILNICZEK KROKOWY.
Tak sam, roboty tyle co jego odkręcenie oraz zainwestowanie 10zł w litr benzyny ekstrakcyjnej by silniczek się w niej wymoczył by się wyczyściły wszelakie zalegające skrzepy z syfu.
Trzeba jedynie pamiętać by uszczelki silniczka krokowego nie wkładać do benzyny tylko ją zdjąć ponieważ może Ci napuchnąć i będzie 2x większa niż powinna.
Mnie tam ta metoda pomogła już nie falują mi tak obroty jak kiedyś, chociaż przy dojeździe do świateł zdarza się ale faktycznie wielki mi problem jedno zafalowanie obrotów przy daniu na luz..
U mnie jeszcze jest taka faza że przy wrzuceniu na luz przy ok 80-90km/h jadąc z górki przy tym pojedyńczym zafalowaniu obrotów światła przez sekundkę słabiej świecą :)
Co jest raczej normalne bo alternator przez chwilę nie wie co się dzieje :D

hornet87
16-02-14, 15:50
ok spoko tylko gdzie dokladnie jest ten krokowy na przepustnicy czy gdzies pod przepustnica ,widzialem te zdjecia z czyczenia krokowego wielkie dzieki

VTECE
17-02-14, 13:57
Nie musi to być krokowy, w moim przypadku była to uszkodzona uszczelka kolektora dolotowego.
Uszczelka pomiędzy kolektorem a silnikiem.

hornet87
21-02-14, 19:15
Witam mam nastepny problem silnik przestaje pracowac zaraz po uruchomieniu . szukałem czegoś z tymi falującymi obrotami i coś schrzaniłem , czy może byc to czujnik pompy paliwa albo zabezpieczenie przed kradzieża ,mam alarm firmy STER. co moglem zepsuc??? wyjmowalem tez bezpieczniki