Zobacz pełną wersję : Obroty d13b2
Witam. Ustawilem sobie obroty na benzynie na 1tys i jezdzilem chwile na lpg. Przelaczylem na benzyne a obroty 500rmp. Dodam ze mam troche zasloniety dolot bo wtedy silnik rowniej pracuje,wymienialem eacv. Co mam jeszcze zrobic ? Bo nudzi mnie ciagle ustawianie obrotow.
Dolot zasłonięty? gazownik tak zrobił ? Tak nie można robić, silnik dostaje więcej gazu bo zasysa go na silę. Dolot ma być nie zasłonięty a instalacja ponownie wyregulowana.
zasłoniety dolot tez mi sie nie widzi...
Chlopaki ale mi chodzi o obroty na benzynie. Gaz to sie pozniej wyreguluje. Ale gdy odslonie dolot calkowicie to silnik pracuje bardzo nie rowno a gdy zaslonie troche to jest o wiele lepiej.
Teraz ustawilem obroty na benzynie i narazie jest ok. Na gazie tez ustawilem na 1tys. I auto chodzi okolo minuty i trzyma ten 1tys obrotow ale po okolo 2minutach wskakuje na1300 rmp i po chwili znowu na 1tys i tak w kolko. Ale zejdzie ponizej tys wtedy zaslaniam troche dolot i wskakuje na 1tys i juz tak czesto nie zmienia tych predkosci.jest lepiej jak troche zaslonie.
Zasłanianie w tym wypadku nie ma znaczenia. Jeśli jest źle dobrany mikser, to jest to poprawna droga do tego, żeby "jakoś" jeździł. Zrób procedurę tak, jak w manualu: odepnij i zaślep wężyk 14, odepnij EACV (krokowy), ustaw na 900 obr./min. bez włączania odbiorników elektrycznych (800 to za nisko do jazdy na światłach). Po tych zabiegach podepnij wszystko z powrotem i jedź na stację diagnostyczną na analizator - sprawdź skład mieszanki na jałowych. Jeśli będzie za bogato, to EACV będzie korygował na jałowych mieszankę do stachiometrii i będą za wysokie obroty jałowe.
Mam tak zrobic na benzynie czy na gazie?
i co zrobic jesli analizator pokaze ze jest zlla mieszanka? I jaka wgl powinna byc?
Na obu, i na obu ma być taki sam czyli stechiometryczny (14.7)
No dobra gaz to wyreguluje gazownik ale na benzynie to jak?
Wkradł się tam mały błąd - masz zaślepić wężyk 2 a nie 14. On odpowiada za wzbogacanie mieszanki na jałowych.
Jechać na analizator masz na PB. LPG w ogóle zostawiamy. Jeśli pokaże, że za bogato to należy odpiąć to wszystko tak jak napisałem i regulować mieszankę śrubką z tyłu gaźnika (trzeba "wybić" dekielek, którym, jest zasłonięta). Teraz przy zasłoniętym dolocie masz więcej benzyny niż powietrza, ponieważ na jałowych benzyna jest tak samo dawkowana nawet przy minimalnym podciśnieniu w dolocie. Trzeba zatem ustawić prawidłowy jej stosunek do tej ilości powietrza, która Ci teraz wpada do gaźnika.
Dobra a gdzie ta srubka jest i jak ją regulowac?
http://images65.fotosik.pl/664/efed2a5649a59ea5m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=efed2a5649a59ea5)
Regulować na analizatorze śrubokrętem.
gaz wlasnie ustawil mi gazownik i jest dobrze.
Gazownik wlasnie ustawil mi gaz i jest dobrze.
A powiedzcie mi czy jak mi slychac jak zawory klekocza i jak je ustawie to bedzie hania mocniejsza?
Na pewno nie zaszkodzi, jeśli ktoś to zrobi porządnie czyli dobrymi szczelinomierzami i na zimnym silniku.
A jakie luzy? Moze sie poprawi praca silnika na jalowych?
Ssące - 0,20
Wydechowe - 0,25
A poprawi sie po tym praca silnika ?
Sam sprawdź. Nie powinno zaszkodzić.
Siemka. Postanowilem wymienic zawor EACV bo obroty mi skakaly na cieplym silniku na benzynie,pojechalem na szrot wymienilem zawor eacv zrobilem reset kompa i bylo dobrze przez jakies dwa dni a po dwoch dniach obroty schodzily do 500 albo gasł wiec chcialem mu je podkrecic ale to nic nie dalo za bardzo bo teraz ma 900obrotow ale falują mu. Co moge zrobic ?
Na odpalonym silniku zdejmij rurę dolotową, zasłoń wlot do filtra - powinien zgasnąć. Jeśli będzie syczeć a silnik będzie nadal chodził, to łapie gdzieś lewe powietrze i pod tym kontem należy szukać.
Jutro tak zrobie ale dlaczego od razu po wymianie EACV bylo dobrze przez 2 dni i dopiero potem sie rozwalilo ? Oddac ten EACV co kupilem ze szrotu ?
Może sam EACV jest nieszczelny. Uszczelka pod nim ma z 20 lat. Posmaruj ją czymś uszczelniającym a'la Curil T.
Juz smarowalem. Bez zmian.
Siemka. Postanowilem wymienic zawor EACV bo obroty mi skakaly na cieplym silniku na benzynie,pojechalem na szrot wymienilem zawor eacv zrobilem reset kompa i bylo dobrze przez jakies dwa dni a po dwoch dniach obroty schodzily do 500 albo gasł wiec chcialem mu je podkrecic ale to nic nie dalo za bardzo bo teraz ma 900obrotow ale falują mu. Co moge zrobic ?
Jak ma oryginalna patelnie to to nic nie da, w dolnej czesci patelni sa odplywy porobione wiec bedzie tamtedy ciagnac powietrze tak czy siak. Puki nie zdejmie ogranicznika doplywu powietrza to to nie moze dobrze chodzic.
To co mam zrobic? Oddac ten zawor EACV i kupic inny czy co ?
Juz nie mam zaslonietego dolotu.
Fakt - zapomniałem o pobieraniu ciepłego powietrza znad kolektora. Trzeba zdjąć przy sprawdzaniu szczelności wężyk podciśnienia z grzybka regulującego dopływ zimne/ciepłe powietrze i go zaślepić.
Odpływy w patelni są za małe, żeby same mogły dostarczyć powietrze do pracy silnika na jałowym. Powinien zgasnąć, jeśli cała reszta jest szczelna.
Co do EACV - masz teraz dwa, prawda? Ten co masz zamontowany zostaw jak jest a ten stary podepnij do wtyczki i pogazuj lekko trochę, żeby zobaczyć czy się otwiera w ogóle.
A zapłon sprawny? Kiedy wymieniałeś świece?
Swiece kopolke palec wymienilem 2tys temu
Chyba znalazlem przyczyne. Gazownik odpial mi sonde bo niby lepiej na gazie chodzi a dzis podlaczylem sonde i na benzynie jest znacznie lepiej. Teraz gazownik ma mi zalozyc przekaznik ze jak na gazie to sonda nie bedzie dzialac.
Sluchajcie chlopaki. Dzis w poludnie na rozgrzanym silniku(zgaszonym)podpialem ta sonde i byla rewelacja na benzynie zadnych falowan. Teraz jechalem do sklepu i auto na ssaniu chodzilo prawidlowo ale gdy ssanie opadlo to obroty znowu za niskie. Jakies propozycje?
Sprobuje jeszcze wyregulowac te zawory a jak to nie pomoze to kupie inny gaznik.
Ja tez mam takie drgania na wolnych a dotego na ciepłym zapali jedynie jak nacisne raz pedał gazu, nie wiem czy to normalne :)
Mi jak regulacja zaworow nie pomoze to sie poddaje.
Pytanko : do gaznika jak wchodzi paliwo w ten krucie tam w srodku przed zaworkiem iglicowym jet taki mały filterek? Oraz czy ta srube co reguluje sie połozenie pływaka da sie wykrecic?
na ciepłym zapali jedynie jak nacisne raz pedał gazu, nie wiem czy to normalne :)
Tak stoi w instrukcji obslugi civica z gaznikiem :]
Tak stoi w instrukcji obslugi civica z gaznikiem :]
Czyli norma...tylko dlaczego poprzedni gaznik palił na ciepłym od strzała ? tylko ze na tamtym min spalanie paliwa 8-9l nawet eko, a na tym nowym moj rekord 6.5l na odcinkach max 12km, przy czym za kazdym razem ssanie sie włanczało...
Ale mniejsza z tym...wazniejsze dla mnie jest czy przed zaworkiem iglicowym jest taki mały filterek na wejsciu paliwa do gaznika...
Śrubki od regulacji poziomu paliwa nie da się wykręcić. Filtr paliwa można mieć na wężu między pompą paliwa a gaźnikiem (w niektórych D13B2 występowały dwa filtry paliwa).
Co do odpalania - w instrukcji napisali, żeby odpalać na ciepłym silniku z wciśniętym pedałem gazu. Wystarczy raz wcisnąć, żeby wtrysnąć odrobinę paliwa do gardzieli.
A w temacie - odłączanie lambdy na LPG nie ma większego sensu. Lepiej odłączać silniczek krokowy przekaźnikiem. Jeśli obroty na jałowym falują pomimo odłączenia silniczka krokowego, to obstawiam że coś jest zapchane. Można zacząć od wyczyszczenia kanału paliwa dla wolnych obrotów (na zdjęciu na zielono):
http://images65.fotosik.pl/689/fd877f54c0c63d6am.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fd877f54c0c63d6a)
chcacy wyczyscic wystarczy sciagnac gorna czesc gaznika? jest to wykonalne? oraz dysze przepustnic tych dwoch jak wyjac?
Chodzi o to czy cały gazni musze rozbebeszyc czy da sie to zrobic na aucie ?
To, co pokazałem można wyczyścić ściągając tylko górną cześć gaźnika.
Czyszczenie dysz to już sporo zachodu i tu bez ściągania całego gaźnika jest bardzo trudno to zrobić niemniej jednak nie jest to niewykonalne.
Wczoraj jezdzilem na benzynie i obroty byly ustawione na 1200 i falowaly jak zwykle i potem jezdzilem na lpg . Dzis odpalilem auto i jezdzilem na benzynie to obroty 800 i tez skacza. Na gazie jest ok. Co jest grane ?
Pomoze ktos ? Bo juz sie poddaje
Coś z silniczkiem krokowym?
Wymieniony byl. Zresetowalem kompa i bylo dobrze jeden dzien potem jezdzilem na gazie na drugi dzien wlaczylem na benzyne i juz lipa,skacza.
A jak odepniesz krokowy, to też skaczą?
Tak na odlaczonym EACV tez skacza. Trzyma sekunde 1200 i spadnie na 900 i tak w kolko. Nie wazne czy krokowy podlaczony czy nie.
A czyściłeś silniczek krokowy? Bo jak wymieniłeś na używkę to też nie wiadomo w jaki ona jest stanie.
Zobacz czy kable zapłonowe ok. Możesz zrobić też reset kompa i dać czas żeby nauczył się obrotów, na biegu jałowym. W d13b2 też jest gdzieś z tyłu gaźnik pokrętło do regulacji obrotów.
W takim razie obstawiam raczej coś z elektryką. Masz możliwość podmienienia aparatu zapłonowego?
Reset kompa robilem,silniczek krokowy czyscilem i nic. Mowie ze nie ma wgl reakcji na to czy silniczek podlaczony czy odlaczony. Jak zalozylem ten ze szrotu to jeden dzien bylo dobrze. Nie nie mam mozliwosci podmiany aparatu zaplonowego.
A co moze byc z elektryka ? Mam 2 krokowce i jeden podlaczylem i patrzylem czy sie rusza. Gazowalem i ruszal sie ale tak max 3mm takie male drgniecia
Takie zachowanie jest OK.
lpg dopiero zalozone?przed zalozeniem na pb bylo dobrze?
gaz był już założony ale na gazie jest ok więc elektryka chyba odpada jutro jeszcze gaznik wyczyszcze zgory
Wyczyscilem gaźnik troche i obroty sa ok teraz,narazie nie przelaczalem na gaz bo sie boje ze znowu ustawienia beda zle i obroty beda falowac,co mam zrobic ? Zalozyc przekaznik na sonde i zawor EACV ?
A ja przypuszczam co mozesz miec zepsutego :D Wykrec swiece i sprawdz jakie sa barwy. Chodzi mi o to czy na 2 i 3 cylindrze nie sa jasniejsze niz na 1 i 4 cyl. Jezeli tak to napisz i powiem ci co masz zepsutego i jak to naprawic :P
Tak sa jaśniejsze 2 świece. To co jest zepsute ? I jak to naprawic ?
hehehe miałem to samo u siebie i to jest problem z roznymi obrotami itd. Oraz za uboga mieszanka. Dosłownie chodzi tu o odpowietrzenie skrzyni korbowej, na srodku ssacego jest zaworek i waz co idzie od tyłu silnika. Masz przetarty ( zatkany ) waz gumowy co idzie od zaworka do tyłu silnika takiej czarnej puszki albo zaworek został na otwartej pozycji.
Sa dwa wyjscie :
1: Jak chcesz szybko sprawdzic czy to jest tym to : odpinasz ten wezyk odstawiasz na bok ( sprawdz czy na 100% jest drozny ) a zaworek zaslepiasz ( ja go zaspawałem na amen migomatem, a wezyk dałem narazie na bok ).
2: Wymienic cały ten waz jezeli jest przetarty miekki lub cos innego oraz wykrecenie zaworka ( długa nasadka 14 ) umycie go w benzynie ( dmuchnij powietrzem ) i sprawdzenie w ustach czy zamyka otwiera ( lecz sprezynka w nim moze byc juz wyrobiona i nie działac jak powinna ).
Ja zrobiłem sposobem 1 , tylko na wezyk załoze taki mały filterek by czasem cos nie wleciało do niego. Po tym obr sie unormowały ( brak lewego powietrza ), swiece sa wszystkie takie same a nie ze srodkowe jasniejsze bo napewno u ciebie były jasniejsza :D
Daj znac czy pomogłem jezeli tak to napisze ci jeszcze jak usprawnic działanie zaworka POWER VALVE ( wzbogacenie mieszanki ) dzieki temu mniej pali a jak trzeba i depnie sie lepiej sie wkreca :)
Ten wezyk jest pod obudowa filtra powietrza na kolektorze ssacym tak ? taki dosc gruby wąż. Narazie jest ok tylko musze zamontowac przekaznik na EACV i sonde i mam jeszcze taki problem ze jak jezdze na gazie i auto jest rozgrzane potem je zostawie na ok godzine i odpalam to obroty sa jakies 750 dopiero jak sie rozgrzeje to wchodzi na wlasciwe. Dodam ze mam odłączony grzybek na filtrze powietrza. Co mam zrobic ?
Tak ten wezyk, w ssacym jest zaworek ktory lubi sie zabrudzic i przywiesic, czy na otwartym czy na zamknietym zaworku jest zle...czemu na sonde? przeciez sonda poczebna do gazu nie?
Do gazu nie jest potrzebna.Co moze byc jak ma niskie obroty gdy postoi okolo godziny i potem odpalam znowu. Ma za niskie,podnosi dopiero do wlasciwych jak sie silnik dobrze nagrzeje. Jest tak na benzynie i gazie. Mam odlaczony grzybek na filtrze powietrza. Podlaczyc go czy jak ?
grzybka nie podlaczaj,przy lpg wezyk ma byc przeciety i zaslepiony,
a moze co do tych obrotow to trzeba pojezdzic troche na benie bo sie gaznik zabrudzil?czesto na pb jezdzic?
na pb jezdze bardzo rzadko. Tylko dziwne ze jak auto postoi godzinke i je zapale to ma niskie obroty a jak sie rozgrzeje to ma wlasciwe. Moze cos ze ssaniem ? Rano zobacze jak bedzie na ssaniu.
Normalne jak ci sie ssanie nie właczy to na zimnym bedzie nisko, dostanie swej temp to jest ok...na zimnym przed odpaleniem nacisnij raz pedał gazu by odblokowac mechanizm ssania tej blaszki rozruchowej...ewentualnie pokrec troche sruba z tyłu gaznika od ssania ( nie od wolnych ta czarna ) wkrecajac podnosisz pierwszy etap ssania i wdłuzasz czas drugiega...ja u siebie mam tak ze włącze na zimnym to mam 1400 obr. po paru sekundach leci na 1000obr. reszta spada razem z temp w czasie jazdy na 850 obr/min.
Dzis odpalilem rano auto i obroty wlecialy na 1900 po chodzil okolo 2minut i spadly na 1300 i potem na 900 wiec jest dobrze ale gdy postoi okolo 20 minut i odpalam to ma niskie obroty na poczatku dopiero jak sie rozgrzeje to wchodzi na wlasciwe wiec jeszcze cops jest zle. Tylko co ? Kreciłem ta sruba od ssania co jest pod filtrem powietrza patrzac od przodu auta,taki dlugi srubokret potrzebny krzyzak. Wydaje mi sie ze jak auto postoi okolo 20 minut to wtedy nie zalacza sie ssanie i dlatego obroty sa niskie a dopiero jak sie rozgrzeje to wchodza na wlasciwe. Co mam zrobic ?
Na ciepłym - zapalonym odepnij wezyk od tego siłownika gdzie kreciłes długim srubokretem...ustaw 1200 obr z odpietym wezykiem i go włóz spowrotem...odczekaj z 1h i sprawdz...
wezyk nr 6
Zrobiłem tak jak kazałes. Teraz poczekam godzine i zobacze. Napisze co i jak ale watpie ze to pomoze.
Odpalilem auto ale nic to nie dalo
thermowale sie cos zacina...poczekaj znowu i przed odpaleniem nacisnij raz pedał gazu i odpal, napisz czy sie poprawiło lub inaczej odczekaj znowu i do thermowale idzie wezyk nr 17 do trojnika i z trojnika do thermowale, rozepnij wezyk nr 17 od trojnika i sprubuj...rozepnij nic nie zatykaj !
Co to jest ten thermowale ? Ja mam zdjety wezyk z tego grzybka na puszcze filtra powietrza i jest zaślepiony i taam tez jest taki trojnik bo jeden weyzk idzie do grzybka a drugi do takiego czegos w filtrze powietrza. Z naciśnieciem pedalu gazu nic nie pomaga. Woczraj auto stalo 4,5godz i podchodze odpalilem ladnie wszedl na ssanie ,przejechalem 3km i obroty byly na ok 700 wiec za male. Dodam ze jak naciskam pedal hamulca to obroty wzrastaja.
A na prawidlowe obroty wchodzi dopiero jak osiagnie wlasciwa temperature
Nie o tym wezyku piszemy...jezeli bedziesz miał zaslepiony wezyk nr 17 to nie bedziesz miał ssania tak jak powinno byc... thermowale to takie cos niebieskie na 4 wezyki zamontowane z tyłu ssacego...
http://sgimg.sky-games.pl/di/YLKX/vaccum.jpg
Jezeli masz przytkany wezyk nr 17 co odchodzi od tego thermowale to nie masz sania, masz tylko pierwszy etap sterowany bitmetalem na 12V...na schemacie widac ze z thermowale wychodza dwa wezyki nr 17 i łacza sie z trojnikiem a pozniej 17 leci do gory...wywal trojnik nic nie zatykaj i sprobuj...
Mi sie to zacisna na 10 razy mam z 6-7 razy ssanie, mozesz psiknac do niego WD i dmuchnac powietrzem, mi to pomaga i na jakis czas jest spokuj...
Dzis podlaczylem eacv bo na gazie to jezdzilem z odlaczonym i zobacze co bedzie jak auto sie wystudzi. Jesli bedzie nadal źle to zrobie tak jak piszesz i wtedy dam znac co i jak.
Ale wydaje mi sie ze to nie o to chodzi. Odpalam auto rano i ssanie dziala przejade jakies 3 km i ssanie sie wylacza a obroty na 700 i dopiero jak sie rozgrzeje to wchodza na właściwe. Wiec problem chyba tkwi w tym ze po ssaniu obroty sa za niskie i wchodzi na normalne dopiero jak sie rozgzeje. Tylko co jest tego przyczyna ?
Powody mogą być dwa w kumulacji:
- masz zbyt skręcone ssanie i się za szybko wyłącza,
- masz gdzieś zaciągane lewe powietrze (uszczelka pod gaźnikiem?) i po wyłączeniu ssania jest zbyt ubogo, żeby utrzymać prawidłowe obroty aż do rozgrzania (materiał się rozszerza, nieszczelność robi się mniejsza i wszystko się stabilizuje).
To na ile ustawić ssanie ? Rozgrzeje silnik zdejme ten wezyk z silownika wtedy wejdzie na takie obroty jak na ssaniu i na ile mam ustawic ?
Powody mogą być dwa w kumulacji:
- masz zbyt skręcone ssanie i się za szybko wyłącza,
- masz gdzieś zaciągane lewe powietrze (uszczelka pod gaźnikiem?) i po wyłączeniu ssania jest zbyt ubogo, żeby utrzymać prawidłowe obroty aż do rozgrzania (materiał się rozszerza, nieszczelność robi się mniejsza i wszystko się stabilizuje).
x2
pierwszy etap ssania ustawia sie na zimnym...ta srubke od tyłu z ssania odkrec o jakies 1 - 1.5 obr i sprawdz rano...bedzie znowu za mało to z jakies 0.5 obr...inaczej sie nie da...
Ten wezyk co odpinasz to ustawiasz drugi etap lecz jezeli pierwszy bedzie zbytnio skrecony to drugi sie wczesniej wyłączy :D
czyli odkręcić tą srobke co jest na dlugi srobokret krzyzak? i ile ma wynosic na zimnym?
na krzyzak ale od tyłu gaznika ...
Mogłbys mi pokazac ktora to jest ? Bo ja wiem ze tylko jedna jest od przodu ta co dlugi srubokret potrzebny i druga z tylu ta czarna od wolnych obrotow.
I z tylu jest jeszcze od regulacji skladu mieszanki ale tej nie ruszam i tej od wolnych obrotow chyba tez nie bo wolne sa ładne a drugiej od ssania to chyba nie ma
I z tylu jest jeszcze od regulacji skladu mieszanki ale tej nie ruszam i tej od wolnych obrotow chyba tez nie bo wolne sa ładne a drugiej od ssania to chyba nie ma Jest z tyłu jeszcze jedna od ssania, jak znajde fotke to podesle, ona jest z tyłu naprzeciwko tej z przodu na długi krzyzak, dostep do niej tylko po zdjeciu puszki bo inaczej ciezko...
No to nie wiedzialem o niej. No dobra jak ją znajde to na zimnym silniku na ile ustawic te obroty ?
gdzies 1500 tylko musisz to robic szybko bo pierwszy etap przy takich temp szybka sie wyłączy :D
Szukalem tej srubki no ale nie widze jej. Daj jakies foto
http://sgimg.sky-games.pl/di/KONG/20140310-211708.jpg
Jestes pewny ze ona jest od ssania ? Znajde ją bez sciągania filtra ?
Chlopaki sorki za pomylke. Na benzynie dobrze trzyma obroty tylko problem ze gdy zejdzei z ssania to ma niskie obroty jest ale na gazie. Wie ktos moze jak to ustawic ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.