Zobacz pełną wersję : skrzynia b18c4 vs b16a2
kornel_no_1
17-04-08, 14:46
Wiadomo
b18c4 ma dłuzszą skrzynie i ze szperą
a od b16a2 jest krutrza i bez szpery
jaka byście polecili pod b18c4
najlepiej hybryda z tych 2 skrzyn :D B18c4 z przelozeniami od b16 i szpera :D. Jak masz kase na 1 skrzynie to zalezy czego oczekujesz jak chcesz jak najlepszych osiagow to bierz b16, a jak na trase itp. to b18c4 - te skrzynia sa ogolnie w lepszym stanie, duzo gorzej jest z b16 - czesty problem z synchronizatorami bo juz swoje przebiegi maja a b16a2 raczej nie jest samchodem do spokojnej jazdy :P
To wcale nie jest tak, że S9B jest dłuższa, ma tylko dłuższe 2 i 3, natomiast 5 chyba nawet krótsze, jest fajne bo elastyczne, ale przy dużych prędkościach spalanie znacznie wzrasta.
Rzeczywiście najlepiej zrobić hybryde, założyć S9B wymieniając pierwsze 3 biegi z y21 (wymiane jedynki wymusza zmiana dwójki)
piątka jest dłuższa w S9B. albo FD jest inne. na skrzynce z B16 przy 5000 mialem ze 140, na S9B mialem ze 150. vmax trudno ocenić
http://img151.imageshack.us/img151/174/zdjcie016ss5.th.jpg (http://img151.imageshack.us/my.php?image=zdjcie016ss5.jpg)
z przyczyn natury obiektywnej ;)
tu jeszcze na skrzyni z B16
pierwsze trzy biegi z y21 do s9b. masz wszystko co najlepsze: dobre i szybkie trzy pierwsze przełożenia i bardzo przyjemną czwórkę, a do tego wszystkiego lsd
Pytanie do użytkowników hybryd:
Czy przy zmianie przełożenia z 3 na 4 nie ma zbyt dużej różnicy, tj. czy czwórka nie zamula ?
piątka jest dłuższa w S9B. albo FD jest inne.mialem MB b18c4 a teraz mam ek4 b16a2 i jestem pewien ze piatki sa takie same zarowno w jednym jak i drugim 3000tys/obr to 90km/h ,4000 to nie cale 120km/h i 5000tys to ok150 .pamietam bo na trasie wku...mnie tak wysokie obroty.
No właśnie stempel, wydawało mi się tak samo.
FD, 1,4 i 5 są takie same w obu skrzyniach, krótsze są 2 i 3 w y21
Konrad -> to samo pytanie zadawałem, przed robieniem hybrydy, ale nie ma problemu, gdy ciągniesz 3 do końca 4 łapie się na vteca i elegancko przyspieszasz dalej, jednak to już jest 150 więc wiadomo, że w fotel to to nie wbija :d
piątka jest dłuższa w S9B. albo FD jest inne.mialem MB b18c4 a teraz mam ek4 b16a2 i jestem pewien ze piatki sa takie same zarowno w jednym jak i drugim 3000tys/obr to 90km/h ,4000 to nie cale 120km/h i 5000tys to ok150 .pamietam bo na trasie wku...mnie tak wysokie obroty.
tak wysokie obroty na piatym biegu?? cos chyba nie tak :/
wszystko jak najbardziej tak
To widze ze nie tylko mnie to wk.... Jak leciałęm do londynu w marcu cały czas 150+ Vtec 90% czasu zapiety. 33 litry na 340 km autostrady wyszło :aloha: .
Chciałbym dłuższą piątke lub 6 bieg miec. Wg mnie 5 bieg powinien byc bardziej eco skoro 4 bieg konczy sie kolo 200 licznikowego. Ale wtedy 5 by sie konczył koło 300 by patiemu wskazówka weszła na 10 :aloha:
szóstka byłaby świetna na autostradę, autko by już nie przyspieszało, ale do stałej predkości powiedzmy ok 160-180 byłaby idealna.
Niestety nie te czasy...
lekki odkop, ale zainteresowała mnie sprawa... nie da sie włożyć przełożenia 5tego biegu z serii D? mam na myśli D15Z6/Z8 - tam jest dłuuuga piątka, wtedy jazda na trasie była by przyjemniejsza i tańsza... :)
ot
ile spali b18c4 przy 150kmh (bez vteca jeszcze)?
pzdr
z d serii, nie. Można włożyć 5 z integry LS, będzie długo.
Gdzieś na forum podobno są obliczenia różnych zestawów przełożeń, ale nie mogę znaleźć :/
Interesuje mnie rpm/kmh przy zestawie FD4,7 i 5 z LSa, jestem lamus z matmy :/ Ktoś coś podrzuci ?
prosze bardzo :) (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2929) tylko ze D seria no i nie wiem czy sie przyda bo nie ma takiego FD...
wiem, wiem już szukałem choć podobnych, ale w d nie ma fd 4,7.
konrad a jakie przełożenie ma ta 5tka w LSie? bo nie moge znaleźć. sie policzy jakoś :)
0,714 - S80 (US Integra LS/GS 1994)
FD 4.785 - S80 (JDM Integra Type R 1998 2001)
:)
hmmm wychodzi, że przy 3tys by było 99km/h przy kołach 195/55R15
tu można se policzyć:
http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/getriebeberechnung4.php
myśle, że wiarygodny ten kalkulator...
pzdr
spx. skąd można wyczaić takie graty do swapa 5tki? :)
chyba tylko troche dłuższa ta 5tka wychodzi? standardowo coś koło 90kmh jest przy 3tys?
aha. jeszcze ile może spalić b18 przy stałej ok 150kmh (bez vteca)?
pzdr
skąd można wyczaić takie graty do swapa 5tki?
Kupić w USA, czasem na forum.
Tu masz numery potrzebnych części: http://img183.imageshack.us/my.php?image=img0119400jz0.jpg
Na jakiś ostatnich 2 stronach auta Konrada (tego, co pisał posta przed Tobą ;) ) jest opis, jak wygląda jazda na takim 5 biegu.
b18 przy jeździe 150 pali koło 10l w trasie. A i tak wszystko zależy od gęstości ruchu i kół :D
dzieki bardzo za info :D
2800rpm przy paczce to już znośnie :D można trasy robić :) no to już wiem na co zbieram kasiore :D.... MB6 bedzie jak znalazł :)
pzdr
ta piątka nie jest krótka, zwróć uwagę że FD jest 4,7.
Tutaj jest coś ciekawego na ten temat: http://www.jhm.com.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=74&start=10
no przy tym FD nie jest :) ale ogólnie to podobnie jest np w D13B2 :) ale zdecydowanie w twoim przypadku będzie to dobre rozwiązanie... :)
to z linku mądrze powiedziane :)
pzdr
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.