PDA

Zobacz pełną wersję : skrzynia b18c4 vs b16a2



kornel_no_1
17-04-08, 14:46
Wiadomo
b18c4 ma dłuzszą skrzynie i ze szperą
a od b16a2 jest krutrza i bez szpery
jaka byście polecili pod b18c4

tgame
17-04-08, 14:55
najlepiej hybryda z tych 2 skrzyn :D B18c4 z przelozeniami od b16 i szpera :D. Jak masz kase na 1 skrzynie to zalezy czego oczekujesz jak chcesz jak najlepszych osiagow to bierz b16, a jak na trase itp. to b18c4 - te skrzynia sa ogolnie w lepszym stanie, duzo gorzej jest z b16 - czesty problem z synchronizatorami bo juz swoje przebiegi maja a b16a2 raczej nie jest samchodem do spokojnej jazdy :P

Cairo
21-04-08, 22:13
To wcale nie jest tak, że S9B jest dłuższa, ma tylko dłuższe 2 i 3, natomiast 5 chyba nawet krótsze, jest fajne bo elastyczne, ale przy dużych prędkościach spalanie znacznie wzrasta.

Rzeczywiście najlepiej zrobić hybryde, założyć S9B wymieniając pierwsze 3 biegi z y21 (wymiane jedynki wymusza zmiana dwójki)

Pati
22-04-08, 08:30
piątka jest dłuższa w S9B. albo FD jest inne. na skrzynce z B16 przy 5000 mialem ze 140, na S9B mialem ze 150. vmax trudno ocenić
http://img151.imageshack.us/img151/174/zdjcie016ss5.th.jpg (http://img151.imageshack.us/my.php?image=zdjcie016ss5.jpg)
z przyczyn natury obiektywnej ;)
tu jeszcze na skrzyni z B16

Pekat
22-04-08, 10:29
pierwsze trzy biegi z y21 do s9b. masz wszystko co najlepsze: dobre i szybkie trzy pierwsze przełożenia i bardzo przyjemną czwórkę, a do tego wszystkiego lsd

Konrad84
22-04-08, 12:26
Pytanie do użytkowników hybryd:
Czy przy zmianie przełożenia z 3 na 4 nie ma zbyt dużej różnicy, tj. czy czwórka nie zamula ?

stempel
22-04-08, 22:28
piątka jest dłuższa w S9B. albo FD jest inne.mialem MB b18c4 a teraz mam ek4 b16a2 i jestem pewien ze piatki sa takie same zarowno w jednym jak i drugim 3000tys/obr to 90km/h ,4000 to nie cale 120km/h i 5000tys to ok150 .pamietam bo na trasie wku...mnie tak wysokie obroty.

Cairo
23-04-08, 14:54
No właśnie stempel, wydawało mi się tak samo.
FD, 1,4 i 5 są takie same w obu skrzyniach, krótsze są 2 i 3 w y21

Konrad -> to samo pytanie zadawałem, przed robieniem hybrydy, ale nie ma problemu, gdy ciągniesz 3 do końca 4 łapie się na vteca i elegancko przyspieszasz dalej, jednak to już jest 150 więc wiadomo, że w fotel to to nie wbija :d

dark
30-04-08, 21:57
piątka jest dłuższa w S9B. albo FD jest inne.mialem MB b18c4 a teraz mam ek4 b16a2 i jestem pewien ze piatki sa takie same zarowno w jednym jak i drugim 3000tys/obr to 90km/h ,4000 to nie cale 120km/h i 5000tys to ok150 .pamietam bo na trasie wku...mnie tak wysokie obroty.

tak wysokie obroty na piatym biegu?? cos chyba nie tak :/

Cairo
30-04-08, 22:45
wszystko jak najbardziej tak

Lord_ZED
30-04-08, 23:18
To widze ze nie tylko mnie to wk.... Jak leciałęm do londynu w marcu cały czas 150+ Vtec 90% czasu zapiety. 33 litry na 340 km autostrady wyszło :aloha: .
Chciałbym dłuższą piątke lub 6 bieg miec. Wg mnie 5 bieg powinien byc bardziej eco skoro 4 bieg konczy sie kolo 200 licznikowego. Ale wtedy 5 by sie konczył koło 300 by patiemu wskazówka weszła na 10 :aloha:

Cairo
30-04-08, 23:22
szóstka byłaby świetna na autostradę, autko by już nie przyspieszało, ale do stałej predkości powiedzmy ok 160-180 byłaby idealna.
Niestety nie te czasy...

Dedis
25-11-08, 21:56
lekki odkop, ale zainteresowała mnie sprawa... nie da sie włożyć przełożenia 5tego biegu z serii D? mam na myśli D15Z6/Z8 - tam jest dłuuuga piątka, wtedy jazda na trasie była by przyjemniejsza i tańsza... :)

ot
ile spali b18c4 przy 150kmh (bez vteca jeszcze)?

pzdr

Konrad84
25-11-08, 22:08
z d serii, nie. Można włożyć 5 z integry LS, będzie długo.

Gdzieś na forum podobno są obliczenia różnych zestawów przełożeń, ale nie mogę znaleźć :/
Interesuje mnie rpm/kmh przy zestawie FD4,7 i 5 z LSa, jestem lamus z matmy :/ Ktoś coś podrzuci ?

artek0903
25-11-08, 22:38
prosze bardzo :) (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2929) tylko ze D seria no i nie wiem czy sie przyda bo nie ma takiego FD...

Konrad84
25-11-08, 22:41
wiem, wiem już szukałem choć podobnych, ale w d nie ma fd 4,7.

Dedis
26-11-08, 21:14
konrad a jakie przełożenie ma ta 5tka w LSie? bo nie moge znaleźć. sie policzy jakoś :)

Konrad84
26-11-08, 21:43
0,714 - S80 (US Integra LS/GS 1994)
FD 4.785 - S80 (JDM Integra Type R 1998 2001)
:)

Dedis
26-11-08, 21:57
hmmm wychodzi, że przy 3tys by było 99km/h przy kołach 195/55R15
tu można se policzyć:
http://www.customspeedparts.de/content/en/technic/getriebeberechnung4.php
myśle, że wiarygodny ten kalkulator...

pzdr

Konrad84
26-11-08, 22:14
dzięki bardzo.

Dedis
26-11-08, 22:17
spx. skąd można wyczaić takie graty do swapa 5tki? :)
chyba tylko troche dłuższa ta 5tka wychodzi? standardowo coś koło 90kmh jest przy 3tys?
aha. jeszcze ile może spalić b18 przy stałej ok 150kmh (bez vteca)?

pzdr

havok
26-11-08, 22:26
skąd można wyczaić takie graty do swapa 5tki?
Kupić w USA, czasem na forum.
Tu masz numery potrzebnych części: http://img183.imageshack.us/my.php?image=img0119400jz0.jpg

Na jakiś ostatnich 2 stronach auta Konrada (tego, co pisał posta przed Tobą ;) ) jest opis, jak wygląda jazda na takim 5 biegu.
b18 przy jeździe 150 pali koło 10l w trasie. A i tak wszystko zależy od gęstości ruchu i kół :D

Dedis
26-11-08, 23:04
dzieki bardzo za info :D
2800rpm przy paczce to już znośnie :D można trasy robić :) no to już wiem na co zbieram kasiore :D.... MB6 bedzie jak znalazł :)

pzdr

Konrad84
27-11-08, 15:07
ta piątka nie jest krótka, zwróć uwagę że FD jest 4,7.
Tutaj jest coś ciekawego na ten temat: http://www.jhm.com.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=74&start=10

Dedis
27-11-08, 20:13
no przy tym FD nie jest :) ale ogólnie to podobnie jest np w D13B2 :) ale zdecydowanie w twoim przypadku będzie to dobre rozwiązanie... :)
to z linku mądrze powiedziane :)

pzdr