Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Prawda o Lekkim kole zamachowy,- poprawia osiągi?



bednar_skc
15-02-14, 18:03
Witam,
Chciałbym wyjaśnić jedną sprawe, ponieważ jestem w trakcie budowy hybrydowej skrzyni i montażu lekkiego kólka zamachowego.

Słyszalem opinie, że samochód traci na tej modernizacji ( mówie o kole) , traci moment, szybko wytraca prędkość, i przy zmianie biegu traci energię by znów sie wkręcic...
W internecie piszą , że sa problemy z zapłonem, kupa innych problemów , opini jest bardzo dużo ...że uciążliwe...

i teraz nie wiem czy je wkladać czy nie...
może ktoś kto montował lekkie kolo się wypowie? Jakie są plusy a jakie minusy ? Co i w jakim stopniu się zmieniło? jak samochód zachowuje sie podczas wrzucania biegu 5tego?

Dodam że koło waży teraz niecałe 4.4kg

adam11d
15-02-14, 18:39
Tez jestem ciekawy jak to jest bo nie wiem czy się skusić :D

Chipsy2
15-02-14, 18:47
a opcja szukaj nie działa jest dość długi temat na temat lekkiego koła jeśli nie dwa

Muzyk-Grzes
15-02-14, 18:49
Bednar, kolega grubyalf załozył ostatnio ,niebawem pewnie napisze o swoich odczuciach, ale jesli chcesz zapytaj go na PW.

lozek
15-02-14, 19:00
Najwięcej bajek o tym piszą Ci co nie mieli nic wspólnego z tym tematem

Po 1) filmik z przyspieszenia mojego poprzedniego silnika (pomodzone b18c4 z lekkim kołem). Na tej podsatwie sam sobie zaprzecz tym głupotom co je wypisałeś


http://www.youtube.com/watch?v=U9cyQiZWrd8

Po 2) w EP3 czyli VIIgen type-r (tyle że po lifcie) fabrycznie montowano lekki zamach, w FN2 od początku do końca montowano lekki zamach.

po 3) - miałem lekki zamach w 4 silnikach - D14, D16, B18 i teraz k20 i w zadnym nie stwierdziłem problemów.

bednar_skc
15-02-14, 19:17
a opcja szukaj nie działa jest dość długi temat na temat lekkiego koła jeśli nie dwa

Działa , i dużo czytałem, jest duzo roznych zdan na ten temat...dlatego chcialbym wiedziec od uzytkownikow lekkie kola jakie sa ich odczucia...

skolopendra
15-02-14, 19:19
szukaj !

Grzegunio
15-02-14, 19:32
na lekki zamach narzekają tylko osoby, które nie jeździły autem wyposażonym w takie coś, a wszystkie "minusy" znają od kolegów, sąsiadów, wujków, dziadków itd, którzy także tego nie używali.

bednar_skc
15-02-14, 19:36
a możesz coś wiecej napisac cos na plus? a jakies minusy zauwazyles?

znajomowy ma w B18C4 i mowil ze mu sporo momentu spadlo ;/ i zrezygnowal...

Jookoozzz
15-02-14, 19:37
na lekki zamach narzekają tylko osoby, które nie jeździły autem wyposażonym w takie coś, a wszystkie "minusy" znają od kolegów, sąsiadów, wujków, dziadków itd, którzy także tego nie używali.

X2

miałem okazje sie przejechac takim autem z lekkim kołem...wrazenia tylko na + , sam takie cus planuje zamontowac do nastepnej hani :D

lozek
15-02-14, 20:51
a możesz coś wiecej napisac cos na plus? a jakies minusy zauwazyles?

znajomowy ma w B18C4 i mowil ze mu sporo momentu spadlo ;/ i zrezygnowal...

Po*ebało go chyba... nie wiem jak stwierdził, że mu moment spadł. Może zwyczajnie silnik za*ebał to sie nie dziwie.

Poza tym czy ty jesteś Ślepy? wyżej Ci napisałem całego posta w tym temacie - posta od siebie - osoby co miała lekki zamach w 4 silnikach. Dodatkowo dałem filmik (MÓJ). Czy ty serio nie umiesz wyciagnąć z tego wniosków?

Shakur
15-02-14, 20:59
Miałem w d16 lekkie koło, teraz mam b18 i tam lekki zamach będzie na bank. Tak, są opinie że niby auto męczy się pod górkę, albo że szybciej wytraca prędkość obrotową, ale to dotyczy chyba ludzi co biegi zmieniają jak emeryci w Tico. Ja uważam, że to *****isty mod :-P

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

bednar_skc
15-02-14, 21:03
Po*ebało go chyba... nie wiem jak stwierdził, że mu moment spadł. Może zwyczajnie silnik za*ebał to sie nie dziwie.

Poza tym czy ty jesteś Ślepy? wyżej Ci napisałem całego posta w tym temacie - posta od siebie - osoby co miała lekki zamach w 4 silnikach. Dodatkowo dałem filmik (MÓJ). Czy ty serio nie umiesz wyciagnąć z tego wniosków?

Dałes film- dziekuje , ale nie mam porownania jak chodzi b18 z kolem a jak bez.

widze ze 4 osoby pisza na + , wiec chyba juz decyzja zapadla ;)

GT-R
15-02-14, 21:06
U siebie w B16 żadnego minusu nie widzę, same pozytywne odczucia, polecam ! :)

lozek
15-02-14, 21:12
Dałes film- dziekuje , ale nie mam porownania jak chodzi b18 z kolem a jak bez.

widze ze 4 osoby pisza na + , wiec chyba juz decyzja zapadla ;)

Pisałeś coś o zamule po zmianie biegów, o utracie momentu itd - na filmie widać, że nie zamula i moment jest bo zapier...ala ;)

SCKAPE
16-02-14, 01:46
No to jeszcze ja... zalozylem najpierw odchudzone kolo 4,1kg a teraz 3,0kg. Auto masakrycznie szybko zaczelo reagowac na gaz, przyśpiesza odczuwalnie szybciej, nie ma namnieszych problemów na 5-tce czy podczas jazdy pod góre, faktycznie spada z obrotow tez duzo szybciej (korzystne przy hamowaniu silnikiem, niekorzystne przy emeryckie zmianie biegow).
Z minusów - po zalozeniu 3kg (i przy okazji mocniejszego sprzegla i krótkie skrzyni hybrydowej) auto przy spokojnej jeździe (korki/spory ruch na ulicy) na 2-ce, 3-ce jest upierdliwie nerwowe - lekko nacisniesz na gaz i od razu szarpie do przodu odpuscisz lekko przynurkue, znowu lekko muśniesz gaz i szarpnie... - z zewnotrz moze wyglądać jak by sie ktoś uczył jeździć ;) Drugim minusem moze byc to ze bez podbicia gazu moze zgasnąć przy ruszaniu, ale to juz kwestia przyzwyczajenia.. Ogolnie ogromny plus inaczej nie zakladal bym jeszcze lżejszego..
Tu masz jeszcze filmik mojego D13 z 3kg zamachem (i kilkoma modami ;) ), nie powiesz że to 1,3 zamula... (licznik wyskalowany w milach..) :


https://www.youtube.com/watch?v=QcFHKir6oHM

markotny
16-02-14, 01:52
Tak, są opinie że niby auto męczy się pod górkę, albo że szybciej wytraca prędkość obrotową,

Jest w tym trochę prawdy. W normalnej jeździe kiedy zmienia się biegi łagodnie faktycznie silnik traci trochę na elastyczności.


ale to dotyczy chyba ludzi co biegi zmieniają jak emeryci w Tico.

Ty zapewne jeździsz non stop pod czerwone pole, więc dla Ciebie nie ma różnicy. Bo i faktycznie lekkie koło najbardziej docenią ci co więcej upalają niż jeżdżą "po bułki".

Sam osobiście miałem lekki zamach przez jakiś czas, teraz mam na powrót serię. Jakoś nie odczułem różnicy a jeżdżę czasem jak emeryt w Tico a czasem z WOT na prawie każdym biegu. Większość z nas ma te swoje Civici jako auta na codzień więc moim zdaniem większą robotę zrobi porządna hybryda lub jakaś krótka seria niż ten cały lekki zamach.

A poza tym jak już koledzy wcześniej pisali był już o tym temat. Szukanie nie boli.

Tyle ode mnie. Pozdro600