PDA

Zobacz pełną wersję : Świece żarowe w iCTDI



zandir
15-02-14, 16:39
Co ile wymieniać świece żarowe w 2.2 iCTDi oraz jaki model zamontować?

fireman1014
15-02-14, 20:40
Jak silnik odpala w zimie, to nawet jakby te świece miały 10 lat to ..... NIE WYMIENIAĆ! to nie świece zapłonowe tylko żarowe.

zandir
16-02-14, 08:56
a czy nie jest tak jak przy zapłonowych, że potrafią mieć zuzycie niezauważalne gołym okiem?

irecki26
16-02-14, 09:14
a czy nie jest tak jak przy zapłonowych, że potrafią mieć zuzycie niezauważalne gołym okiem?
Musisz spr czy wszystkie grzeją.. Nie ma tak,że jak odpala w zimie to ok bo mogą nie grzać wszystkie.W moim poprzednim dieslu grzały tylko 2 i do -10 stopni odpalał tyle,że ciężej. Świeczki możesz spr. nie wyjmując ich.

Lucas.FK2
16-02-14, 10:02
Jak silnik odpala w zimie, to nawet jakby te świece miały 10 lat to ..... NIE WYMIENIAĆ! to nie świece zapłonowe tylko żarowe.
Tak? A to ciekawe jak po takim czasie bedziesz chciał je odkręcić z głowicy.

fireman1014
16-02-14, 11:38
Świece żarowe potrafią się ukręcić podczas wykręcania bez względu na to ile siedziały w głowicy. W żadnym poradniku, instrukcji obsługi producenci diesli nie zalecają profilaktycznego wykręcania świec żarowych aby wyeliminować ich ukręcenie, zapieczenie czy jak to ktoś nazwie. Tak więc jak ktoś chce może sobie wykręcać świece żarowe co tydzień, miesiąc lub rok aby mu się nie "zapiekły" - nie wiem tylko jak takie "manewry" wytrzymają gwinty w głowicy i na świecy. Ja swoją poradę dla kolegi >zandir> oparłem na wiedzy książkowej i praktycznej tzn. miałem kilka diesli i świece wymieniałem wtedy gdy były problemy z odpaleniem a pomiar miernikiem lub "na żarówkę" wskazywał przerwę w obwodzie świecy. Forum jest po to aby wymieniać się wiedzą doświadczeniem, więc chętnie usłyszę od Ciebie kolego >Lucas.F2< co jaki okres należy wymieniać świece żarowe, jeżeli nie występują żadne objawy ich uszkodzenia.
****
Kolego >irecki26< napisałem jak odpala w zimę mając na myśli, że odpala bez problemów, w przypadku jakichkolwiek zastrzeżeń do procesu odpalania, w pierwszej kolejności sprawdzamy świece żarowe (jest to najprostrza i chyba najtańsza czynność) i oczywiście uszkodzone wymianiamy. Jest też druga szkoła, że świece zawsze wymienia się w komplecie jak choćby jedna padnie, ale to już zależy od zasobności portfela do jakiej szkoły chodzi. :). Ale widzę, że też proponujesz sprawdzenie świec bez ich wykrecania i tu się zgadzam z Tobą.

zandir
16-02-14, 13:11
a czy moze byc tak ze teoretycznie beda sie nagrzewac ale nie do tej temperatury co trzeba? i tego juz chyba golym okiem nie ocenie?

fireman1014
16-02-14, 13:41
Gołym nie, ale mozesz miernikiem zmierzyć opór świecy. Zwykle nowe mają 0,8-1,4 ohma, z biegiem czasu oporność rośnie. Jak jest więcej niż 2 ohmy to raczej świece do wymiany. Czytałem jednak, że oporność świecy może się zmienić po jej wykręceniu z głowicy.. Pomiar w głowicy daje wstępny obraz sprawności świec żarowych Przy okazji zapytam się, co Ciebie tak przypiliło z tymi świecami, zauważyłeś problem z odpalaniem po nocy, czy jakaś mniej lub więcej fachowa literatura wzbudziła w Tobie chęć eksperymentowania ze świecami. Znam użytkowników co po 200 kkm robili bez dotykania się do świec.

zandir
16-02-14, 13:53
nierówna praca silnika ciągle eliminuje różne rzeczy i dalej źle pracuje. jutro ida kolejne 2 wtryskiwacze do regeneracji i myślę o świecach

fireman1014
16-02-14, 14:45
Nierówna praca tylko po odpaleniu max 10-15 sek czy cały czas. Jak tak krótko to jak najbardziej trzeba "obejrzeć" miernikiem świece. Jak nierówna praca utrzymuje się dłużej, to świece na samym końcu bym oglądał. Czy nierówna praca występuje do osiągnięcia normalnej temp. pracy, czy również na rozgrzanym silniku, czy na wolnych obrotach czy w całym zakresie. Na początek (nie wiem jakie w Hondzie są możliwości komputera diagnostycznego) sprawdziłbym błędy a potem to jak to w dieslu ......wtryskiwacze (prawidłowość rozpylenia, dawki wtrysku), czujnik temperatury sterujący grzaniem świec i dawkami wtrysku, przeplywomierz, EGR. No niestety, diesel jest oszczędny - zwykle do pierwszej awarii, tak wszyscy mówią i chyba to prawda. W każdym razie życzę sukcesu w szybkim wyeliminowaniu usterki.

zandir
16-02-14, 18:49
w tym temacie opisalem:
Drgania/wibracje od 1500 obrotów Civic 2.2 i ctdi

fireman1014
16-02-14, 20:23
Wg mojej wiedzy: świece na pewno odpadają, EGR - gdzieś czytałem, że powoduje zakłócenia od obrotów biegu jałowego do max 1700/min, więc też dałbym mu spokój. Wtryski też chyba nie, raczej elektroniczne sterowanie dawkami, ale skoro zrobiłeś dwa do już dużo Ci nie zostało do sprawdzenia. Ja na początek sprawdziłbym wszystkie wężyki i czujniki od podciśnienia i nadciśnienia, w nowoczesnych dieslach to one zwykle powodują dużo błędów.
Sprawdzenie wymontowanych wtryskiwaczy może nic nie wykazać, wadliwe bywa sterowanie dawkami. Ponieważ Twoje problemy zaczynają się od 1500obr/min tj. wtedy gdy turbina zaczyna swoją właściwą pracę (poniżej tych obrotów wpływ turbiny na pracę silnika jest pomijalny, a turbina właśnie jest uruchamiana podciśnieniem). Więc jak pisałem wyżej, czujniki i przewody nad- i podciśnieniowe na początek.

uniu1
16-02-14, 20:29
Watro też wziąć pod uwage poduszki silnika , skrzyni

zandir
16-02-14, 21:25
wszystko to juz sprawdzalem z reszta osobny temat jest na to:) wtrysk jeden zregenerowalem i jutro dwa kolejne a tu chcialem tylko o swiece zapytac.....po podlaczeniu do kompa mozna sprawdzic czy te swiece sa w porzadku?