Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Sonda Lambda, ECU, Samodiagnostyka Potrzebny Help



ambasador
14-02-14, 20:41
Koledzy, świeciła się kontrolka ECU - samodiagnostyka melduje, że błąd 1. Popatrzyłem, popatrzyłem w kolektorze siedzi 4MAX (zamiennik) pomyślałem, ok padł, miał prawo, trzeba wymienić. Kupiłem używkę, z y8 (w dawcy błąd żaden się nie zgłaszał). Lambada zamontowana, wieczorem wyjąłem bezpiecznik, rano wsadziłem i uczymy, ale błąd po przekręceniu kluczyka nie zgasł. Po odpaleniu, obroty nie falowały wszystko w porządku po 35 min włączył się wentylator i wyłączył. A błąd jak był tak jest. Samodiagnostyka melduje że dalej błąd 1. Podejrzewam błąd ECU i komp do d***.

Wydaje mi się, że przy walniętej sondzie i resecie powien błąd zgłosić dopiero po przejechaniu paru KM, a on jakby kompa nie zresetował. Zegarek i radio zresetowane. Tak się zastanawiam.... a co się stanie jak odłącze akumulator ? - Będzie Hard Reset. :P?

Koledzy jakieś rady lub podpowiedzi? o czymś zapomniałem ?

Silnik D16z6, wrzucam filmik bo sam już zgłupiałem ....

http://w999.wrzuta.pl/film/57OYwda9owL/cam00632

piotreek23
14-02-14, 21:27
Co się stanie..silnik eksploduje a ty dostaniesz gorącym kwasem po oczach...ludzie na reset kompa wystarczy maks 15 sekund odłączenia klemy czy bezpiecznika..tam nie ma czarów.
Nauka kompa temat szeroki pomijam dla mnie to tylko nie potrzebne.
Błąd jest Sonda lambda lub jej obwód. Jeśli ciągle świeci znaczy że coś nie styka albo używana sonda jest uszkodzona. Weź woltomierz i pomierz napięcia na niej będzie wiadomo.
:

sebastanlec
14-02-14, 23:11
jesli komp bedzie uwalony to bedzie błąd "0", miałem taki przypadek a tu to raczej wile do roboty nie masz, tak jak kolega pisze. A jeszcze mozesz pomierzyc miernikiem na zwarcie czy przewód od kompa do samej sondy ma przejscie

piotreek23
14-02-14, 23:24
@Sebastialec nie koniecznie błąd 0 :) był przypadek na forum gdzie wymiana sond nic nie dawała, przejście było etc..dopiero wymiana kompa pomogła. Ale to ostateczność. Najpierw przejście, napięcia a potem motyw z grzałką i rezystorem ;)

ambasador
14-02-14, 23:26
Że czarów nie ma to wiem.... i reset i samodiagnostykę robiłem już kilka albo naście razy, ale zawsze przez bezpiecznik, ktoś mi mówił o możliwej awarii kompa w przypadku odpinania klem..... stąd ciekawość kolego, a swoją drogą strasznego focha wyczułem w twojej wypowiedzi..... mimo to dzięki za sugestię z woltomierzem. Jestem ciekawy w tym przypadku, bo zdziwiło mnie nie zniknięcie błędu.
Jak jest sygnalizowany błąd "0" ?? nie zapala się kontrolka ?

piotreek23
14-02-14, 23:46
Wystarczy że jest przerwa w obwodzie to komputer nie wykrywa sondy zupełnie jak byś ją odpiął :-). Nie focham się ;)
Tu masz do poczytania podobny problem.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?191982-%A6wiec%B1cy-sie-check-engine-Nie-da-rady-skasowa%E6

Muzyk-Grzes
15-02-14, 09:28
A skąd wynalazłeś że błąd 1 to sonda??? Z tego co wiem to błąd 41 - grzałka sondy a przy padniętej sondzie jest błąd 43
1 oznacza czujnik temperatury powietrza dolotowego.

Genax
15-02-14, 13:01
Ja walczyłem ze świecącym się checkiem przez długi czas. Wymiana sondy nic nie dała nawet na nówkę NGK. Nie baw się w nic tylko pierw podmień ECU bo zapewne masz walnięte jak ja wcześniej :D Ja mierzyłem napięcie grzałki i wszystko było w normie. Jeśli będziesz wymieniać ECU to daj komuś do przelutowania płytkę od immo bo jeśli wpadniesz na pomysł aby go wyłamać to na 50% będzie Ci się świecić check. Ja za przelutowanie płytki immo zapłaciłem 30zł. :)

ambasador
15-02-14, 14:13
piotreek23 dzięki za temat przewertuje :P
Kolego Muzyk-Grzes - zawsze mi się tak jakoś wydawało a poza tym dlatego pewnie że :https://www.google.pl/searchq=oxygen+sensor+A+civic&rlz=1C1ASUT_enPL551PL551&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=tGX_Ut6lNcittAbJ0ID4CQ&ved=0CCoQsAQ&biw=1366&bih=630 (https://www.google.pl/search?q=oxygen+sensor+A+civic&rlz=1C1ASUT_enPL551PL551&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=tGX_Ut6lNcittAbJ0ID4CQ&ved=0CCoQsAQ&biw=1366&bih=630), ale wielkie Ci dzięki za sugestię sprawdziłem rano i ten czujnik w układzie dolotowym jeden kabelek jest uwalony z jakiegoś dziwnego powodu.... trzeba polutować, nie mierzyłem napięcia muszę do kumpla podjechać bo nie mam "jeszcze" takiego cudnego urządzenia.
Genax dzięki za radę za immo, ale chyba komp w porządku, odpiąłem czujnik położenia przepustnicy i wywaliło MAP Sensor. Więc ogarnia błędy.

sebastanlec
16-02-14, 16:24
czyli wszystko sie sprowadziło do zle zinterpretowanego błędu ale dobrze ze poszło, błąd "0" check wywala w ten sposób ze swieci sie cały czas, nic nie miga tylko swieci i swieci, miałem taki przypadek

piotreek23
16-02-14, 17:27
A skąd wynalazłeś że błąd 1 to sonda??? Z tego co wiem to błąd 41 - grzałka sondy a przy padniętej sondzie jest błąd 43
1 oznacza czujnik temperatury powietrza dolotowego.
To chyba zależy bo google różnie podaje. http://mkh.strefa.pl/viewtopic.php?t=7561

Genax
16-02-14, 21:00
piotreek23 dzięki za temat przewertuje :P
Kolego Muzyk-Grzes - zawsze mi się tak jakoś wydawało a poza tym dlatego pewnie że :https://www.google.pl/searchq=oxygen+sensor+A+civic&rlz=1C1ASUT_enPL551PL551&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=tGX_Ut6lNcittAbJ0ID4CQ&ved=0CCoQsAQ&biw=1366&bih=630 (https://www.google.pl/search?q=oxygen+sensor+A+civic&rlz=1C1ASUT_enPL551PL551&espv=210&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=tGX_Ut6lNcittAbJ0ID4CQ&ved=0CCoQsAQ&biw=1366&bih=630), ale wielkie Ci dzięki za sugestię sprawdziłem rano i ten czujnik w układzie dolotowym jeden kabelek jest uwalony z jakiegoś dziwnego powodu.... trzeba polutować, nie mierzyłem napięcia muszę do kumpla podjechać bo nie mam "jeszcze" takiego cudnego urządzenia.
Genax dzięki za radę za immo, ale chyba komp w porządku, odpiąłem czujnik położenia przepustnicy i wywaliło MAP Sensor. Więc ogarnia błędy.

Kolego to normalne, że pokazuje inny błąd. Najlepiej to wyciągnij ECU i sprawdź czy w środku nie jest nic przepalone, a na 99% coś zauważysz przepalonego. ECU to koszt w granicach 100zł.

ambasador
17-02-14, 00:04
Koledzy już po problemie, po zlutowaniu kabelka od czujnika powietrza z układu dolotowego i resecie kompa problem znikł. Swoją drogą dziwna sprawa. Bo jak się palił błąd 2 i wymieniłem 2 sondę to błąd 2 też znikł (a 2 to Oxsygen Sensor B (secondary)).....

piotreek23
17-02-14, 08:56
Wiesz co napisz jaki masz silnik dokładnie z tego co widzę są różnice w V-tec nie V-tec. Wedle błędów dla V-teca to 1 to właśnie czujnik powietrza.

Muzyk-Grzes
17-02-14, 19:45
Ma tam D16Y8 przerabiane z D16Y7 ,tylko głowica jest Z6. Poza tym problem juz rozwiązany ma i nic nie świeci.