Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : check engine po ok. 3 km



Dante
16-04-08, 21:58
Witam. Jestem posiadaczem Hondy Civic 92r silnik 1,5 90KM. Po przejechaniu około 3 km zapala się kontrolka check engine a silnik zaczyna nierówno pracować i "szarpie" samochodem przy dodawaniu gazu. Po wyłączeniu silnika i kilkuminutowym postoju samochód zapala normalnie i błąd nie występuje. Przyznam się że samochód kupiłem niedawno i sukcesywnie wymieniam wszystko to co wymienić się powinno. Zostały mi kable zapłonowe i świece. Zdaje sobie sprawę że może to być przyczyną, ale może ktoś z Was miał podobny problem i może mi powiedzieć coś więcej. Z góry dzięki za pomoc.

Sławek
16-04-08, 22:15
Zrób samodiagnostykę. szukajka u góry, ci podpowie co i jak.
Jak będziesz wiedział jaki błąd, to napisz, coś się poradzi :)

b0mbeleQ
16-04-08, 22:20
a nie wzrastaja ci poprostu obroty?bo ja mam podobny problem i braciak mowil ze to jakis czujnik powietrza(przy filtrze powietrza) i ma mi to wymienic

Dante
17-04-08, 18:38
Obroty nie wzrastają. Niedawno robiłem reset komputera i wszystko jest ok podczas jazdy oprócz tego jednego momentu gdzie auto po dodaniu gazu się dławi.

Po zrobieniu diagnostyki komputer pokazał błąd numer 4 - Niesprawny czujnik kąta obrotu wału korbowego (CKP).
Co mnie zastanawia to że przed zmianą rozrządu i ustawieniem zaworów przez mechaników problemu nie było (choć swoją drogą auto niedawno kupiłem i za wiele nim nie jeździłem przed wizytą u mechanika). Dodatkowo wymienili mi zimering wału korbowego. Zastanawiam się czy poprostu nie spieprzyli sprawy. Bardzo proszę o konstruktywne porady co o tym myślicie (proszę na zasadzie budowy cepa dla chłopa żebym zrozumiał bo żaden ze mnie znawca )

Sławek
17-04-08, 20:50
Sprawdź czy masz poprawnie ustawiony rozrząd, fachowcy mogli go źle ustawić, i stąd problem.

Dante
06-05-08, 18:46
Po długim sprawdzaniu, wielu różnych opiniach okazało się że poszedł czujnik CKP (kąta obrotu wału korbowego). Długo szukałem tego czujnika po sklepach ale okazało się że sprawa nie jest taka prosta. Mając dwa rozwiązania: albo kupić cały aparat zapłonowy do D15B2 na allegro, albo kupić od znajomego wiązke z czujnikami. Z tego co zauważyłem wiązka jest od trochę innego modelu silnika, bo kostka ma więcej bolców. I tu potrzebuje rady specjalisty. Znajomy twierdzi że te czujniki to standard i nie ma żadnej różnicy. Czy ktoś się na tym zna na tyle żeby zabrać głos?

Dante
28-12-08, 16:14
Po dłuższym czasie ale może napiszę co było przyczyną-może komuś się przyda. Po robocie z rozrządem mechanicy przykręcili na oko aparat zapłonowy. W samym aparacie znajdują się trzy czujniki, a aparat posiada możliwość pewnej nieznacznej regulacji położenia. Znalazłem mechanika który się znał na rzeczy i zmienił położenie aparatu dosłownie o kilka minimetrów. Same czujniki raczej się nie psują, mogą jedynie ulec zniszczeniom mechanicznym co przy prawidłowej pracy nie ma miejsca. Po ustawieniu problemy się skończyły na kilka miesięcy. Obecnie znów mi wyskoczył błąd 04 ale podejrzewam bardziej palec rozdzielacza lub samą kopułkę, bo mam jeszcze oryginalną.

astra
28-12-08, 20:48
witam
mam blad 10 Czujnik tempreratury dolotu, uszkodzenie sensora.gdzie znajduje sie ten czujnik?mazna z tym jezdzic?
pisalem w innym temacie ale nikt nie odpisal:(

black1234
28-12-08, 23:43
witam
mam blad 10 Czujnik tempreratury dolotu, uszkodzenie sensora.gdzie znajduje sie ten czujnik?mazna z tym jezdzic?
pisalem w innym temacie ale nikt nie odpisal:(

jak jeżdzi to można...

nie mam tego modelu, ale może to Ci pomoże...czwarty post od góry w linku poniżej...

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=475092&mode=linear&highlight=czujnik+powietrza#post475092