Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : czasem brak mocy :|?



spiidy
16-04-08, 21:55
mam pytanie.. co to moze byc ze czasem auto zbiera mi sie w miare dobrze.. a czasem idzie gozen niz mamy jazz1,2 ;/ na zimnym na ogoł idzie lepiej.. po rozgrzaniu tak jak by troche traci moc...
zastanawiałem sie ze przyczyną moze byc za mało powietrza zimnego dopływającego do stożka.. bo odgrodziłęm go skrzynką od komory silnika.. chociaz wczesniej tez mialem wrazenie ze stracił moc..
co to moze byc ?

karpik85
16-04-08, 22:12
na zimnym na ogoł idzie lepiej.. po rozgrzaniu tak jak by troche traci moc...

źle ustawione zawory ? zbyt mały luz i po rozgrzaniu nie domykają się. Jedna z możliwości.

barnie
17-04-08, 09:15
...co do zaworów w D15Z6, to czy one nie regulują się same hydraulicznie?

karpik85
17-04-08, 09:36
co do zaworów w D15Z6, to czy one nie regulują się same hydraulicznie?
Na pewno nie.

WaSSIL
17-04-08, 10:25
też tak miałem i przy kontroli zaworów i aparatu zapłonowego wyszło że jest wszystko OK
do dziś mam wrażenie że czasami nagle słabnie i dupa :/ jadę dziś do ASO na darmowy przegląd a później do warsztatu co zajmuje się japońcami. Zobaczymy czy coś wymyślą...

drypaul
17-04-08, 16:25
Ja też mam wrażenie że czasem jeździ lepiej a innego dnia trochę gorzej :)
Powymieniałem i poregulowałem już chyba wszystko co mogło mieć wpływ na spadek mocy i nadal mam takie odczucia, więc może tak po prostu jest, że np. w poniedziałek autko jeździ lepiej, a w czwartek trochę mu się nie chce :d

karpik85
17-04-08, 22:05
Ja mam to samo. A co powiecie o ciśnieniu atmosferycznym i temperaturze powietrza ? To by mogło tłumaczyć to zjawisko...

drypaul
18-04-08, 09:33
Może i tak. W końcu Hania to też człowiek... :d

skolopendra
19-04-08, 08:05
zastanawiałem sie ze przyczyną moze byc za mało powietrza zimnego dopływającego do stożka.

tak będzie zapewne

spiidy
19-04-08, 14:19
Może i tak. W końcu Hania to też człowiek...
co racja to racja :D

skolopendra, mowisz serio czy brechtasz:P? bo w 6g ciezko jest doprowadzic zimne powietrze nie wiercąc niczego ..:( moze wiatrak od kompa zamontuje <lol2> xD

podjade z tymi zaworami zobaczyc..
ale moze rzeczywiscie tak poprostu musi byc..

6h057
28-07-12, 13:52
i ja jestem wśród tych szczęśliwców którzy mają ten problem, rano jak jade do pracy autko jest schłodzone w garażu to elegancko śmiga wszystkich po drodze wyprzedzam sobie a o 14 jak wychodzę z pracy to auto w sumie jeszcze gorące bo nie ostygło i na słońcu stoi to już na powrocie idzie kiepsko aż mi się nie chce cisnąć i jadę spokojnie;) stożek odgrodzony, powietrze ze zderzaka więc raczej jest ok z chłodnym powietrzem, wydaje mi się że to jakiś czujnik musi być bo i silnik był wymieniony więc odpada, może ten biały na ssącym? od temperatury powietrza? czy od czego on tam jest

TomekNS
29-07-12, 19:49
Mam ten sam problem i chcialbym sie podpiąc pod temat:D Mechanik mi powiedzial że to wina czujnika temperatury wtrysku, nie wiem ile w tym prawdy ale taki czujniczek to nie jest duzy koszt więc można spróbowac.

jasiek09
29-07-12, 20:26
Myślę że to nic nie pomoże, może dlatego że takiego czujnika nie ma

fojteck
02-08-12, 14:36
podpinam sie, mam to samo u siebie b16a2 . raz jest okej raz nie, czasami to nawet nie dni tylko minuty. jedzie okej, mija chwila i jedzie gorzej.

6h057
02-08-12, 17:21
jak ktoś ma na podmianke ten biały czujnik w ssącym od strony kabiny to niech zamieni i zobaczy jaki efekt, ja szukam ale na razie nie mam żeby sprawdzić, najlepiej byłoby wszystkie czujniki od ssącego zamieniać i eliminować

@lbi
02-08-12, 22:48
Ja również mam podobny problem w d16w4. Filtr powietrza nówka, świece i kable nowe. Nie ma zasady jaki dzień. 4500 jest moc i potem około 5tys jest tak jakby sie czymś udławił i nie ciągnie tak ładnie.
Poprawę widzę kiedy zatankuję paliwo 98 na dobrej stacji. Niestety BP drugiej BP nie jest równa i ciężko znaleźć dobre paliwo.

6h057
11-10-12, 12:41
UWAGA UWAGA, będę udzielał odpowiedzi na rozwiązanie mojego problemu a być może i waszych:) tak więc moja odpowiedź to: czujnik temperatury powietrza, czy jakoś tak;) w każdym razie ten biały z tyłu kolektora ssącego. Jednocześnie wymieniłem map sensor i ten biały czujnik i na razie jest ok, wczoraj założyłem stary map sensor i na razie jest ok, więc wychodzi na to że winny był ten biały, także wymieniajcie i śmigajcie;) jak moją euforię stłamsi ponowne pojawienie się problemu to się odezwę;) a tymczasem idę jeździć:o

birchie
11-10-12, 14:18
A ile kosztuje taka przyjemnosć?

Boniek87
11-10-12, 22:37
napisz cenę tego świństwa i gdzie to dostać nowe, czy to dostępne bez problemu?

6h057
12-10-12, 15:01
nie wiem ja miałem od kumpla całego ssaka, myślę że prędzej szukajcie używki

Guscioren
12-10-12, 15:06
Dołaczam sie do pytania. Tez tak czasami mam w b18 ze vtec wchodzi i nie ma tego co kiedyś. Albo się po prostu przyzwyczajam ?

6h057
04-12-12, 14:35
cofam moje rozwiązanie:) po wymianie tego białego czujnika ewidentnie było ok ale po czasie znowu się zaczął dramat:o no więc wymieniłem przepustnice i znowu przez jakiś czas wszystko było ok, ale kilka dni temu po zmianie kół na zimowe z 15 195 na 13 155, koszmar minionego lata powrócił:| już nie wiem co myśleć, może to komp ma coś walniętego i raz działa raz nie działa, no bo takie dziwne objawy:/

dixo
04-12-12, 19:35
a dławi Ci sie Hanka dusi ?

6h057
06-12-12, 19:38
nie, silnik generalnie pracuje normalnie, nie ma objawów tego typu jakbym odpiął jakiś kabel wn, po prostu tak jakby za uboga mieszanka była, głośniej go słychać i słabszy

dixo
06-12-12, 21:11
a wez spróbuj wypiąć sonde .... i zrobic troche km sprawdzic nie zaszkodzi ... moze walnieta sonda, ja miałem ten sam kłopot z tym ze umnie dochodziły jeszcze szarpania ...
Pozdro

6h057
08-12-12, 13:28
spoko, sprawdzę, z tym że na początku wymieniałem ze 3 sondy i mniej więcej około roku było ok:) tylko że wtedy check wywalał chyba 43 - układ paliwa lub obwód czy cuś takiego, potem już zmiany sond nie pomagały:) i błędu tez nie było, wypne pojeżdże i dam znać, dzięki

6h057
10-12-12, 16:47
no na razie widzę że po odpięciu sondy jest poprawa, może nie jest tak jak być powinno ale jest dużo lepiej, teraz pytanie czy za jakiś czas znowu nie zacznie się chrzanić tak jak było z podmianą innych czujników:). Na początku tj. około 3 lata temu, wymieniłem sondę i około roku było ok, potem znowu się spiepszyło więc znowu wymieniłem i znowu było ok i tak chyba ze 4 sondy już wymieniałem 2 nowe 2 używki oryginalne, co by mogło je ewentualnie uszkadzać? teraz mam ngk jakąś taką do hondy dedykowaną.

dixo
11-12-12, 01:32
tak jak obstawiałem ;)

6h057
11-12-12, 19:02
no i jakie proponujesz rozwiązanie?:) bo wolałbym nie wymieniać co rok sondy:)

chrupek
11-12-12, 19:15
Ciekawa sprawa, mam tak czasami w D16Y7 i tylko kiedy silnik jest juz rozgrzany. Zawory dopiero regulowane, przegląd zrobiony.. Czy orientujecie się może ile kosztuje przyjemność podpięcia hanki pod komputer w ASO? WaSSIL możesz coś o tym powiedzieć? ;)

ma1ster
11-12-12, 19:35
:D

6h057
01-01-13, 22:00
tak jak myślałem, po odpięciu sondy problem znowu się pojawił, przez jakiś czas było w miare ok ale tak jak ze wszystkim innym po czasie znowu się skopało, na ssącym pozostał tylko krokowy do sprawdzenia bo wszystkie inne czujniki które mają jakąś elektrykę zostały już sprawdzone, potem pozostaje mi pompa paliwa, aparat zapłonowy, wiązka? bo te elementy pojawiły się po mpfi a problem po mpfi zaczął się pojawiać:)

edit: krokowy podmieniony, pompa paliwa podmieniona - brak zadowalających efektów:)