PDA

Zobacz pełną wersję : Zapomniałem podłączyć 3 przekaźników- auto nie kręci



teh42eem00
13-02-14, 10:00
Witam, pacjent to Honda Civic VI EK3 D15Z8.
Niestety skleroza u mnie objawiła się w bardzo niefortunnym momencie, a dokładnie wczoraj poprawiałem styk bezpiecznika numer 41 (zaznaczony na czerwono, tego od prądu w całym aucie).
Żeby mi się wygodniej robiło to zdjąłem 3 przekaźniki (zaznaczone na niebiesko), lecz cały problem tkwi w tym, że nie włożyłem ich z powrotem.

http://serwis-nh.pl/fotki/hania/bezpieczniki.png

No i tak dzisiaj dzień jak codzień rano wyruszam do pracy i jadę i po kolei:
- padł obrotomierz
- padł prędkościomierz
- padło oświetlenie wewnętrzne
- padło radio
- auto zaczęło dostawać muła przy ruszaniu z miejsca

I wtedy właśnie doznałem olśnienia- TY IDIOTO, nie wsadziłeś przekaźników, więc szybko otwieram maskę na poboczu i szukam przekaźników, na szczęście leżały obok akumulatora, więc szybko je włożyłem i próbuję odpalić i nic, cisza, rozrusznik nawet nie zakręci. Kontrolki się świecą, po przekręceniu zachowują się tak jak to było do tej pory, tylko brak reakcji na przekręcenia kluczyka. Co do samych elementów które padły wyżej to wszystko działa na kluczyku przekręconym na zapłon, tj: oświetlenie i radio, ale obstawiam, że reszta też.

No i tu pytanie do was, od czego dokładnie są te przekaźniki i jakie mogą być konsekwencje mojej głupoty, gdzie szukać problemu? Nie ukrywam, że zależy mi na czasie, a wszyscy mechanicy hondziarze mają tygodniowe terminy w tej chwili. :/

hacker120
13-02-14, 11:25
W V gen przekaźniki są tam od: dmuchawy, podgrzewania tylnej szyby oraz wentylatora chłodnicy, myśle że w 6 jest tak samo ;) a co do objawów miałem identyczne jak zerwał się pasek alternatora i zaczęło brakować prądu, więc sprawdziłbym ten styk jeszcze raz ;)

teh42eem00
13-02-14, 11:54
Styk nr 41 jest na pewno ok, także problem musi być w czymś innym. Na razie zbieram pomysły, bo po pracy będę działał.

dymek91
13-02-14, 12:36
A moze reset kompa? Albo samodiagnostyka?

teh42eem00
13-02-14, 12:51
Reset był, check nie świeci, ale spróbuję samodiagnostykę.

piotreek23
13-02-14, 16:41
Sprawdź akumulator :-) u mnie jak padał miałem dokładnie te same objawy. Odpal na kable jak zaskoczy masz winowajce.
A i przy okazji jak odpali sprawdź ładowanie.

teh42eem00
14-02-14, 00:00
W V gen przekaźniki są tam od: dmuchawy, podgrzewania tylnej szyby oraz wentylatora chłodnicy, myśle że w 6 jest tak samo ;) a co do objawów miałem identyczne jak zerwał się pasek alternatora i zaczęło brakować prądu, więc sprawdziłbym ten styk jeszcze raz ;)

Zajechałem pod auto i próbowałem zakręcić i usłyszałem rozrusznik, więc myślę, że akumulator, no i sprawdzam, a tu 12,2 na akumulatorze, coś mało... No więc wezwałem wsparcie i na kable odpaliłem, ładowanie skakało jak szalone, od 8-11V, czyli odpalony silnik rozładowywał mi akumulator. Ale stwierdziłem, że podjadę bliżej domu no i po drodze aku się rozładował znowu. Skoczyłem po drugi akumulator i na nim dojechałem już pod dom, tym razem już nie bawiłem się w zabawę na zewnątrz jak poprzednio tylko odpiąłem całą puszkę bezpieczników pod maską i zabrałem do domu, wszystkie styki wyczyściłem i zeszlifowałem papierem, śruby od bezpieczników 41 i 42 skręciłem na amen i założyłem z powrotem. Efekt, stabilne ładowanie na poziomie 14,40-50 i wszystko gra i huczy. Bardzo dziękuję, jednak ze stykiem przy numerze 41 był problem. Jak kiedyś trafisz z Bochni do Krakowa to zapraszam na piwko. :)

Problem rozwiązany, dziękuję wszystkim za rady i temat do zamknięcia.