Zobacz pełną wersję : Radio i prąd (zeżarło caly aku)
Witajcie!
Zakupiłem radyjko Pioneer-a DVH-3900 (http://www.pioneer.pl/pl/products/25/109/281/DVH-3900MP/index.html) podciągnąłem zasilanie z akumulatora coby nie mieć strat.. z przyzwyczajenia zmostkowałem czerwony z żółtym.. czy coś źle zrobiłem? Czy to jest powód wyssania mojego akumulatora w 2-3 dni? Czy może mam szukać gdzie indziej.. ewentualnie co sprawdzic/pomierzyć..? Seryjne kabelki zabezpieczyłem odcinając, zaginając i nakładając termokurczliwkę..
Help! Wystarczy tylko czerwony? Czy tylko żółty..? Czy mam w ogóle radio nosić w plecaku..?
pzdr i dzięki za wszelka pomoc :)
niczego nie mostkuj tylko podłącz tak jak jast w kostce ISO, radio będzie CI działało tylko z kluczykiem w stacyjce ale przynajmniej nic z akumulatorem sie nie będzie działo.
karpik85, Radyjko jest podpiete bezposrednio pod akumulator.. wiec z ominieciem stacyjki.. a kabelki żółty i czerwony są właśnie w kostce ISO..
Moze to nie radio wyciaga prąd? Przed montażem bylo wszystko OK.. :(
no właśnie radio. Radio w normalnej fabrycznej instalacji jest całkowicie odłączane od akumulatora jak wyjmiesz kluczyk ze stacyjki.
karpik85, Czyli sugerujesz powrot do instalacji seryjnej? Troche maly przekroj tych kabelkow jest..
nie wiem co Ty tam namodziłeś, ale jest opcja, zeby nie mostkować zółtego i czerwonego przewodu tylko można stałe Batery+ dać prosto z akumulatora, a z kostki ISO wykorzystać tylko przewód ACC i wtedy radio powinno wyłączać sie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, a zasilanie pójdzie nowym, grubszym przewodem prosto z akumulatora. Wydaje mi się, ze powinno to zadziałać.
no niewiem, ja kiedys miałem tak podłączone radyjko i nie było problemów z aku nawet po tygodniu czy dwóch nieodpalania. chyba że go nie wyłanczasz a tylko zdejmujesz panel? nie każde radio sie wtedy wyłancza.
karpik85, dzięki za pomoc, cenne pomysły :)
zeby sie upewnic czy radio Ci zjada akumulator kiedy Ty spisz .... bierz miernik albo kolege z miernikiem... miernik miedzy ten kabelek co go zmajstrowales a kleme akumulatora... przepraszam ze pisze rzeczy oczywiste ale mierzymy pobor pradu :) i wyjdzie szydlo z worka :)
Witam.
Obecnie wiele modeli odtwarzaczy nie może być podłączona z pominięciem stacyjki ( jak to drzewiej bywało ), ponieważ wtedy cały czas ciągnie prąd rzędu 0,15 - 0,30 A.
@qmick
Podłącz tak jak napisał Ci karpik85 a wszystko będzie prawidłowo działało i akumulator ocaleje :)
Żółty - podtrzymanie - prosto do akumulatora
Czerwony - ACC - do kostki, pod stacyjkę.
Pozdrawiam :)
to trochę żal.. czytać co piszesz.. bo nie lubie kluczyka w stacyjce kiedy auto stoi.. Właśnie pierwszy raz mi sie to zdarzyło i stad zdziwienie.. dzięki wielkie za zainteresowanie tematem..
Możesz zrobić dodatkowy włącznik (pstryczek elektryczek) na kabelku czerwonym i zmostkować go z żółtym jednak ma to swoje zalety i wady:
+ Kluczyk w stacyjce nie ma znaczenia,
- za każdym razem przed wyjściem z autka musisz wyłączyć prąd przełącznikiem.
Czyli większa wada (utrudnienie) niż zaleta.
to trochę żal.. czytać co piszesz.. bo nie lubie kluczyka w stacyjce kiedy auto stoi.. Właśnie pierwszy raz mi sie to zdarzyło i stad zdziwienie.. dzięki wielkie za zainteresowanie tematem..Ja też nie mogłem się przyzwyczaić - ale trudno, nie ma rady. :/
Pozdrawiam :)
Żeby się upewnić polecam zmierzyć po prostu pobór prądu przy wyłączonym radiu i wtedy sie okaże na 100% czy to wina radia.
to raczej oczywiste ale napisze.
po stacyjce nie oznacza ze kluczyk musi byc przekrecony do kontrolek(zapłon) tylko pierwsze pstrykniecie. wtedy pojawia sie + na zapalniczce i mozna stamtad puscic red do radia.
slawek03 najprawdopodobniej wie co pisze a potwierdzenie jego slow masz tutaj
http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/instrmanuals.nsf/0/E81D76745484011FC125734C004A7E49/$File/MFL37340877_DVH-3900MP.pdf
strona 45
...wtedy pojawia sie + na zapalniczce i mozna stamtad puscic red do radia.Masz rację ale, jaki jest sens kombinować z zapalniczką jeżeli ta sama zasada jest w oryginalnej wtyczce, jeżeli tylko stacyjka samochodu posiada pozycję ACC (nie dotyczy m.in. modeli Fiata)?? Przecież to na jedno i to samo wychodzi.
Nic nie zyskujesz takim podłączeniem oprócz zbędnej roboty i kombinowania.
Pozdrawiam
zapalniczka tak na wszeli wypadek. w niej płynie wiekszy prad niz po stacyjce a nie pamietam ktorym radio ciagnie prad do zasilania(ACC czy +)?
ACC (kabel czerwony) to tylko sterowanie odtwarzaczem - coś jak kabel REMOTE do wzmacniacza.
W przypadku zasilania głośników z samego radia, bez wzmaka - dobrym rozwiązaniem jest bezpośrednie podciągnięcie grubszego kabla z aku do żółtego kabelka od radia zwanego podtrzymaniem, choć nazwa ta może być mylącą - ponieważ jest to kabel zasilająco - podtrzymujący.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.