Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Radio i prąd (zeżarło caly aku)



qmick
16-04-08, 00:00
Witajcie!

Zakupiłem radyjko Pioneer-a DVH-3900 (http://www.pioneer.pl/pl/products/25/109/281/DVH-3900MP/index.html) podciągnąłem zasilanie z akumulatora coby nie mieć strat.. z przyzwyczajenia zmostkowałem czerwony z żółtym.. czy coś źle zrobiłem? Czy to jest powód wyssania mojego akumulatora w 2-3 dni? Czy może mam szukać gdzie indziej.. ewentualnie co sprawdzic/pomierzyć..? Seryjne kabelki zabezpieczyłem odcinając, zaginając i nakładając termokurczliwkę..

Help! Wystarczy tylko czerwony? Czy tylko żółty..? Czy mam w ogóle radio nosić w plecaku..?

pzdr i dzięki za wszelka pomoc :)

karpik85
16-04-08, 07:25
niczego nie mostkuj tylko podłącz tak jak jast w kostce ISO, radio będzie CI działało tylko z kluczykiem w stacyjce ale przynajmniej nic z akumulatorem sie nie będzie działo.

qmick
16-04-08, 09:38
karpik85, Radyjko jest podpiete bezposrednio pod akumulator.. wiec z ominieciem stacyjki.. a kabelki żółty i czerwony są właśnie w kostce ISO..

Moze to nie radio wyciaga prąd? Przed montażem bylo wszystko OK.. :(

karpik85
16-04-08, 10:53
no właśnie radio. Radio w normalnej fabrycznej instalacji jest całkowicie odłączane od akumulatora jak wyjmiesz kluczyk ze stacyjki.

qmick
16-04-08, 11:19
karpik85, Czyli sugerujesz powrot do instalacji seryjnej? Troche maly przekroj tych kabelkow jest..

karpik85
16-04-08, 11:22
nie wiem co Ty tam namodziłeś, ale jest opcja, zeby nie mostkować zółtego i czerwonego przewodu tylko można stałe Batery+ dać prosto z akumulatora, a z kostki ISO wykorzystać tylko przewód ACC i wtedy radio powinno wyłączać sie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki, a zasilanie pójdzie nowym, grubszym przewodem prosto z akumulatora. Wydaje mi się, ze powinno to zadziałać.

javor
16-04-08, 11:24
no niewiem, ja kiedys miałem tak podłączone radyjko i nie było problemów z aku nawet po tygodniu czy dwóch nieodpalania. chyba że go nie wyłanczasz a tylko zdejmujesz panel? nie każde radio sie wtedy wyłancza.

qmick
16-04-08, 11:25
karpik85, dzięki za pomoc, cenne pomysły :)

fafik79
16-04-08, 21:45
zeby sie upewnic czy radio Ci zjada akumulator kiedy Ty spisz .... bierz miernik albo kolege z miernikiem... miernik miedzy ten kabelek co go zmajstrowales a kleme akumulatora... przepraszam ze pisze rzeczy oczywiste ale mierzymy pobor pradu :) i wyjdzie szydlo z worka :)

slawek03
16-04-08, 22:00
Witam.

Obecnie wiele modeli odtwarzaczy nie może być podłączona z pominięciem stacyjki ( jak to drzewiej bywało ), ponieważ wtedy cały czas ciągnie prąd rzędu 0,15 - 0,30 A.

@qmick
Podłącz tak jak napisał Ci karpik85 a wszystko będzie prawidłowo działało i akumulator ocaleje :)
Żółty - podtrzymanie - prosto do akumulatora
Czerwony - ACC - do kostki, pod stacyjkę.

Pozdrawiam :)

qmick
16-04-08, 22:37
to trochę żal.. czytać co piszesz.. bo nie lubie kluczyka w stacyjce kiedy auto stoi.. Właśnie pierwszy raz mi sie to zdarzyło i stad zdziwienie.. dzięki wielkie za zainteresowanie tematem..

slawek03
16-04-08, 22:52
Możesz zrobić dodatkowy włącznik (pstryczek elektryczek) na kabelku czerwonym i zmostkować go z żółtym jednak ma to swoje zalety i wady:
+ Kluczyk w stacyjce nie ma znaczenia,
- za każdym razem przed wyjściem z autka musisz wyłączyć prąd przełącznikiem.

Czyli większa wada (utrudnienie) niż zaleta.


to trochę żal.. czytać co piszesz.. bo nie lubie kluczyka w stacyjce kiedy auto stoi.. Właśnie pierwszy raz mi sie to zdarzyło i stad zdziwienie.. dzięki wielkie za zainteresowanie tematem..Ja też nie mogłem się przyzwyczaić - ale trudno, nie ma rady. :/

Pozdrawiam :)

Cubus
17-04-08, 18:15
Żeby się upewnić polecam zmierzyć po prostu pobór prądu przy wyłączonym radiu i wtedy sie okaże na 100% czy to wina radia.

NFS
17-04-08, 23:30
to raczej oczywiste ale napisze.

po stacyjce nie oznacza ze kluczyk musi byc przekrecony do kontrolek(zapłon) tylko pierwsze pstrykniecie. wtedy pojawia sie + na zapalniczce i mozna stamtad puscic red do radia.

fafik79
19-04-08, 21:45
slawek03 najprawdopodobniej wie co pisze a potwierdzenie jego slow masz tutaj
http://www.service.pioneer-eur.com/peeservice/instrmanuals.nsf/0/E81D76745484011FC125734C004A7E49/$File/MFL37340877_DVH-3900MP.pdf
strona 45

slawek03
19-04-08, 22:39
...wtedy pojawia sie + na zapalniczce i mozna stamtad puscic red do radia.Masz rację ale, jaki jest sens kombinować z zapalniczką jeżeli ta sama zasada jest w oryginalnej wtyczce, jeżeli tylko stacyjka samochodu posiada pozycję ACC (nie dotyczy m.in. modeli Fiata)?? Przecież to na jedno i to samo wychodzi.
Nic nie zyskujesz takim podłączeniem oprócz zbędnej roboty i kombinowania.

Pozdrawiam

NFS
19-04-08, 23:14
zapalniczka tak na wszeli wypadek. w niej płynie wiekszy prad niz po stacyjce a nie pamietam ktorym radio ciagnie prad do zasilania(ACC czy +)?

slawek03
19-04-08, 23:31
ACC (kabel czerwony) to tylko sterowanie odtwarzaczem - coś jak kabel REMOTE do wzmacniacza.
W przypadku zasilania głośników z samego radia, bez wzmaka - dobrym rozwiązaniem jest bezpośrednie podciągnięcie grubszego kabla z aku do żółtego kabelka od radia zwanego podtrzymaniem, choć nazwa ta może być mylącą - ponieważ jest to kabel zasilająco - podtrzymujący.