Zobacz pełną wersję : Pozamieniane sprężyny i krzywe zawory
Witam. Rozbieram właśnie głowicę D16W4 i się lekko spieniłem:
Są pomieszane sprężyny między ssącymi a wydechowymi. Mam dwa kolory - jedne są maźnięte na brąz a drugie na taki jakby pomarańcz wpadający w czerwień.
Twardości nie mam czym zmierzyć, gabarytowo na oko są takie same. Jak ustalić które są na wydech ?
Druga sprawa to wszystkie (!) zawory wydechowe są pogięte - mają znaczne bicie które widać gołym okiem przy obrocie w prowadnicach. Jakie kupić na wymianę ? Silnik raczej seria, ale fajnie by było żeby drugie 170tyś km przejechał ;)
Zmierz suwmiarka srednice drutu sprezynek. Jest roznica 0,2mm pomiedzy ssaniem a wydechem. Ssanie oczywiscie jest grubsze:-)
Zawory raczej nie ma znaczacej roznicy jezeli to ma byc seria ale daj do sprawdzenia prowadnice wydechowe. Prawdopodobnie masz je do wymiany.
Jest roznica 0,2mm pomiedzy ssaniem a wydechem. Ssanie oczywiscie jest grubsze:-)
Pytanie czy jesteś absolutnie w 100% pewny tego czy Ci się tylko wydaje ? Po powrocie z pracy pomierzę dokładnie.
Zawory raczej nie ma znaczacej roznicy jezeli to ma byc seria ale daj do sprawdzenia prowadnice wydechowe. Prawdopodobnie masz je do wymiany.
Masz na myśli że luz poprzeczny po założeniu nowych zaworów będzie zbyt duży, czy że to są one powodem ich skrzywienia ?
Jeśli luz z nowymi zaworami przekroczy dopuszczalną wartość ( 0.22 ?) to jakie prowadnice warto brać - żeliwne czy z brązu ? Supertech ?
Tak, jestem absolutnie pewien.
Powodu skrzywienia nie znam poniewaz nie znam historii auta ale jezeli sa krzywe to na 90% masz zajechane pprowadnice. Jak krzywy zawor wspolpracuje z prowadnica to ja wykrzywia. Nawet jezeli zawor jest wykrzywiony w innym miejscu niz trzonek gdzie wspolpracuj z prowadnica. Wynika to z nierownomiernego przylegania zaworu do gniazda. Poza tym nie widzialem glowicy ktora po przejechaniu 170tys km miala dobre prowadnice wydechowe a widzialem i robilem ich sporo:-)
Brazowe ale nie koniecznie supertecha. Ten kto bedzie ja remontowal Ci doradzi.
W takim razie zaj...ście Ci dziękuje za pomoc kolego :)
Poza tym nie widzialem glowicy ktora po przejechaniu 170tys km miala dobre prowadnice wydechowe a widzialem i robilem ich sporo:-)
moje obecne d14z4 ma 247tyś i jest jak nowe - wszystko nominał, przy 220tyś wysrało uszczelkę, więc dałem oem'ową + nowe szpilki, uszczelniacze i głowica -0.10mm
Luz poprzeczny wałka i zaworów mieścił się w normie. Natomiast do d16 jest w dużo gorszym stanie. Zaryzykuje że jest wykonane z gorszych komponentów - widać to doskonale na wszelkich odlewach (głowica, blok, obudowa termostatu itp) - były pęcherzyki powietrza w formach, odlewy są bardzo niechlujne, pod paznokciem odrywają się spore kawałki metalu przy kanałach wodnych i olejowych. Zawory też jakieś "miekkie" skoro wszystkie krzywe, a śladów kolizji brak.
Dosłownie jak bym opla rozbierał...
moze bylo konkretnie pałwane ja kiedys rozbieralem jedno d16z6 z ktorego wyleciala korba bokiem to tez sie troche dziwilem bo wygladalo jakby mialo przejechane z milion km;D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.