PDA

Zobacz pełną wersję : D15B2 z głowicą D16Y7 brak mocy



mateuszafro
09-02-14, 10:30
Witam.
Przeglądając temat "jak zbudować szybkie D15B7" postanowiłem zrobić takie mody u siebie.Najpierw przeszedłęm z B2 na B7 a nie dawno wrzuciłem głowicę od D16Y7, problem z tym ze nie czuć żadnej poprawy w przyśpieszaniu auta,wyregulowałem luzy zaworowe,ustawiłem zapłon lampą i auto nie chce jechać;/ Ostatnio się z pół dnia bawiłem ChronoGPS i mi czas do 100km/h wychodził powtarzalne 10 sek, a jak idealnie ruszyłem to w porywach 9sek;/ tyle samo miałem po przejściu na B7.Próbowałem też tym programem zmierzyć czas na 400m i mi wyszło 23sek. A teraz co poczyniłem w aucie:
-blok B2
-głowica D16Y7 wlot i wylot trochę rozwiercony,głowica po regeneracji
-ssący D16Z6 spasowany do głowicy
-wylot 4-2-1 chinol
-układ wydechowy 2 cale na 2 tłumikach środkowych,na końcu allegrowy tłumik z siencerem
-szkrzynia została z B2 więc jest w miarę krótka
Jedynie co to został mi do wymiany układ dolotowy bo na razie zostawiłem serie od B2
Może ktoś ma jakieś pomysły co zrobiłem źle?

Jetson
09-02-14, 10:44
Przejscie z głowicy b7 na y7 wymagalo na pewno wymiany paska rozrządu na inny - zakladajac ze pasek został prawidłowo zalozony ze znakami może wystepowac przesuniecie w fazach co nalezalo by skorygować regulowanym kolkiem rozrządu. Dodatkowo jeśli siedzi tam już osprzęt z B7 czyli obd1 to stojenie bardzo pomoze

mateuszafro
09-02-14, 11:14
Tak użyłem krótszego paska 104 zęby, najpierw ustawiłem rozrząd na znaki i nie mogłem ustawić zapłonu,po przestawieniu rozrządu i jeden ząbek zapłon dało radę ustawić.

mlodyxx
09-02-14, 12:12
zaloz kolko rozrzadu z walka b2 to z y7 jest przesuniete o pol zeba bo d16ma blok wyzszy pewnie dlatego masz zamule przyloz kolka rowno jedno na drugim podlug klina to zobaczysz roznice

mateuszafro
09-02-14, 13:03
Autor tematu "jak zbudować szybkie D15B7" użył kółka Y7 tak jak i ja i osiągnął 140km 160Nm. Teraz przeszła mi taka myśl przez głowę że ktoś sprzedał mi nie tą głowicę co chciałem. Na głowicy jest oznaczenie P2A-5 ale nigdzie nie mogę w necie znaleźć co to za silnik.

Karroll
09-02-14, 13:45
http://www.d-series.org/forums/engine-building/174553-head-codes.html

D16Y7 97 LX D16Y7 5sp-----------------P2F-HA-2 97 LX
D16Y7 Automat----------------P2F-HA-4 also had USA and (9/6) stamped on it 98 DX
D16Y7 5b.manual----------------P2F-HA-3 also has USA and (9/7) stamped on it 00 DX
D16Y7 Automat --------------P2F-HA-7
D16Y7 (EDM) D16y7 -----------------P2A-06

ur8an
09-02-14, 13:45
12100-P2A-XXXs would belong to a D16Y7 ('96-'00 Civic DX/LX or '96-'97 del Sol S).


Wynika z tego ze głowica prawdopodobnie dobra - D16Y7.

Karroll
09-02-14, 13:48
mam z d14 głowice oznaczenie - P2A-10 .... samo P2A nie robi

zawory ssące z Y7 mają mieć 30mm

mateuszafro
09-02-14, 14:15
Takie też ma zawory,bo jeden ssący wymieniałem i miał 30mm.Kurde nie mam pomysłu co może być nie tak;/

mlodyxx
10-02-14, 01:31
kompresje mierzyles:? jak sie podnioslo cr po zmianie glowicy to i troche bar powinno wykukac jak bedzie ok to sprawdz czy masz na kolku napis 1.6 na jednej z 5 ramion kolka a oznaczenia walka gdzie szukac to nie wiem albo zmierzyc ewentualnie bym zajrzal pod kolko czy klina nie przesunelo albo cos ,

wiesko1261
10-02-14, 07:21
Przejscie z głowicy b7 na y7 wymagalo na pewno wymiany paska rozrządu na inny - zakladajac ze pasek został prawidłowo zalozony ze znakami może wystepowac przesuniecie w fazach co nalezalo by skorygować regulowanym kolkiem rozrządu. Dodatkowo jeśli siedzi tam już osprzęt z B7 czyli obd1 to stojenie bardzo pomoze

też uważam ,że powinno się to wystroić ;),szczególnie że u Ciebie głowica po obróbce (porting) wydech przelot 2cale
samą podmianą głowicy nie wyczujesz zwiększenie mocy :) , a możesz zaszkodzić :confused: ciekawe jaki masz AFR obecnie (ja załatwiłem zawory jazdą bez strojenia) :p

mateuszafro
10-02-14, 08:39
kompresje mierzyles:? jak sie podnioslo cr po zmianie glowicy to i troche bar powinno wykukac jak bedzie ok to sprawdz czy masz na kolku napis 1.6 na jednej z 5 ramion kolka a oznaczenia walka gdzie szukac to nie wiem albo zmierzyc ewentualnie bym zajrzal pod kolko czy klina nie przesunelo albo cos ,

Właśnie byłem sprawdzić i na kółku mam 1.6 ,kompresji nie mierzyłem ale pożyczę przyrząd i zmierze.


też uważam ,że powinno się to wystroić ;),szczególnie że u Ciebie głowica po obróbce (porting) wydech przelot 2cale
samą podmianą głowicy nie wyczujesz zwiększenie mocy :) , a możesz zaszkodzić :confused: ciekawe jaki masz AFR obecnie (ja załatwiłem zawory jazdą bez strojenia) :p
Wiem że strojenie jest wskazane,ale w tym temacie http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?6078-Jak-zbudowa%E6-szybkie-D15B7-opis-dowiadczenia-wykresy użytkownik bez strojenia uzyskał dużą moc i moment.

Jeszcze mam pytanie czy na osiągi ma wpływ pompa paliwa? bo często zdarza mi się że nie chce odpalić,przekręcam kluczyk a pompa nie pompuje.Przekaźnik wykluczam bo podmieniłem na dobry i tak nie chciała zadziałać.Dopiero po kilku czasami kilku nastu przekręceniach zapłonu pompa pompuje.

mlodyxx
10-02-14, 15:27
ma u mnie jak przeszedlem na d13b7 tez byla kiszka gora brakowalo jak depnalem odrazu w podloge , zaczalem spraawdzac zdjalem wezyk z regulatora tam gdzie idze powrot a tam anikropli czyli ponizej 3 bar ale kiedys tez tak mialem ze na wolnych z powrotu lecialo a przy gwaltownym depnieciu pedalu w podloge paliwo na powrocie zanikalo , jak bedziesz kladl pompke to pakuj od b18c4 cena podobna a wydajnosc lepsza nadmiar i tak wroci powrotem a zapas zawsze sie przyda

remi_k
13-02-14, 06:12
przerabiałem ten temat parę lat temu, ale u mnie to wogóle był mix. Blok b2, głowica y7+uszczelka y8, ssący z d16a6, MPFI d16a6/z2 obd0. Kółko seryjne PM3 było i pamiętam że wałek miałem przyśpieszony o ten 1 czy 0,5 ząbka. Dolot seria eg4, wydech: kolektor 4-2-1 z6 reszta słomka seria b2 (fi 40mm wew) i na hamowni wypluło 122km i 140Nm bez żadnego strojenia.
Poprawa w stosunku do głowicy b2 była napewno, y7 ma mniejszą o kilka cm3 objętość co zwiększa stopień sprężania.

mateuszafro
13-02-14, 09:21
No właśnie powinno być lepiej na tej głowicy a jest gorzej;/ o dziwo udało się ustawić dziś rozrząd na znaki na kółku od Y7, GMP na pasowym jest w celowniku a oznaczenia na kółku na bokach pokrywają się z strzałkami na osłonie głowicy i nadal jest kupa;/ odpaliłem auto poczekam aż się nagrzeje i idę sprawdzić kompresje.

remi_k
13-02-14, 09:44
spróbuj zamontować kółko PM3, boczne kreski ustaw tak aby się nie pokrywały z głowicą tylko były 'przyśpieszone' (czyt. patrząc na kółko przeciwnie do ruchu wsk. zegara ok 2...3min), ustaw aparat na 16st. U mnie to była najlepsza opcja.

mateuszafro
13-02-14, 09:58
Czyli te od B2 tak? właśnie idę mierzyć kompresje zaraz się wyjaśni czy to wina kółka czy już nie najlepszego bloku;/

remi_k
13-02-14, 10:01
Czyli te od B2 tak?

tak

mateuszafro
13-02-14, 10:20
Zmierzyłem ciśnienie na każdym cylindrze 14 bar, więc jest chyba ok. Zaraz zobaczę przełożyć te kółko i zobaczymy co będzie.

mateuszafro
13-02-14, 15:11
Ustawiłem kółko tak jak mówiłeś i całkowicie zrobił się muł;/ nie mam już na to sił.

mlodyxx
13-02-14, 17:43
zdejmij waz powrotny od paliwa zaloz jakis wezyk poprowadz w baniak i odpal zobacz czy ci z powrotu paliwo leci a jesli leci to depnij gwaltownie w podloge jesli paliwo na powrocie zanika pompka kkaput . z tym kolkiem to nie pamietam jak to do konca bylo ale kolko powinno byc przy tym pm3B zeby zniwelowac roznice wysokosci bloku tylko pytanie czy ustawione na znaki czy o jeden zab w ktoras strone przesuniete, kiedys z tym walczylem ale nie pamietam jak to szlo

mateuszafro
13-02-14, 17:51
Założyłem kółko od B2 i ono jest pm3B. Jutro sprawdzę jeszcze tak jak mówisz ten wężyk.I zobaczymy co i jak.Mam nadzieje że w końcu mi się uda coś zrobić.Bo ostatnio mnie objechał znajomy 1 generacją scenica z 1.6 w benzynie;/

mlodyxx
13-02-14, 17:51
wpadlo mi do glowy jak jest mul gora to przesun walek o jeden zab w tyl tak jakbys go opoznil na przyspieszonym walku nie bedzie mocy na gornych RPM

i z tego co pamietam zaplon prawie na max do tylu jak opoznisz walek
czyli walek tak jakbys przesunal z godz 12 na 12,30 a aparat ma max w strone grodzi gora do tylu

mateuszafro
13-02-14, 18:09
W tej chwili mam tak ustawiony,że znaki na kółku nie zgrywają się kilka mm z strzałkami na obudowie głowicy,kółko przesunięte o 1 ząbek w przeciwną stroną do ruchu wskazówek zegara.Aparat mam maksymalnie górą przesunięty do przodu auta.Muszę tak ustawić aparat by środkowa kreseczka z 3 zgrywała się z celownikiem w obudowie rozrządu.

mateuszafro
13-02-14, 19:11
zdejmij waz powrotny od paliwa zaloz jakis wezyk poprowadz w baniak i odpal zobacz czy ci z powrotu paliwo leci a jesli leci to depnij gwaltownie w podloge jesli paliwo na powrocie zanika pompka kkaput . z tym kolkiem to nie pamietam jak to do konca bylo ale kolko powinno byc przy tym pm3B zeby zniwelowac roznice wysokosci bloku tylko pytanie czy ustawione na znaki czy o jeden zab w ktoras strone przesuniete, kiedys z tym walczylem ale nie pamietam jak to szlo

Jeszcze mam pytanie,czy chodzi o ten wężyk przy tej "bańce" na listwie paliwowej? mam ściągnąć ten cieniutki co idzie do bańki kolektora czy ten grubszy od dołu?

QowaX
13-02-14, 20:24
ogarnij skrzynke to podesle ci kilka pomysłów :)

mateuszafro
13-02-14, 20:32
ogarnij skrzynke to podesle ci kilka pomysłów :)

skrzynka ogarnięta;)

mlodyxx
13-02-14, 23:02
ten od dolu jak juz tylko zaloz cos zamiast niego wezyk i do jakiejs banki bo jak pompka dobra to napompuje 5 l w 5 minut

mateuszafro
14-02-14, 12:19
właśnie zrobiłem test z tym wężykiem i paliwo leci na wolnych obrotach,jak przygazowałem to trochę słabiej leci,nie wiem czy powinno całkowicie przestać jak by pompa siadała?

mlodyxx
14-02-14, 15:13
jak depnesz do odciecia i nie zanika to jest jeszcze w miare u mnie byla na tyle zajechana ze nie leciala z powrotu wogole ;)no i byl mul od 4 tys w gore to jechalo jak by chcialo a nie moglo

mateuszafro
14-02-14, 15:36
no u mnie też jest muł przy wysokich obrotach,niskie i średnie jedzie jak diesel.A czy może to być któryś czujnik na kolektorze ssącym? lub może jakiś wężyk podciśnienia?

mlodyxx
15-02-14, 01:50
hmm jesli wczesniej chodzilo normalnie to mysle ze czujniki na ssacym masz w miare wporzadku , wezyk od podcisnienia jakbys mial dziurawy to by na wolnych rpm obroty poszly w gore <lewe powietrze> ciezki temat jak masz powyzej 9 sek do setki ja mialem w d13b7 9,1 do setki a z tym rozrzadem co tam wywalczyles:?

remi_k
15-02-14, 06:47
no u mnie też jest muł przy wysokich obrotach,niskie i średnie jedzie jak diesel.A czy może to być któryś czujnik na kolektorze ssącym? lub może jakiś wężyk podciśnienia?

no właśnie tak to niestety wygląda jak masz głowicę bez vtec'a, można jeszcze zmierzyć AFR w całym zakresie obrotów i wyjdzie gdzie za mało lub za dużo paliwa

jogal
15-02-14, 21:59
a ja miałem kiedyś przypadki, ze mimo dobrze ustawionego rozrządu (na znaki) brakowało skali aby ustawić aparat na znaki, pomagało tylko dodanie 10 stopni w całym zakresie do mapki w crome. Nawet chyba w swoim d13b7 tak miałem, jak przeszedłem na d13z6 to już tego nie było. Wydaje mi się, że może jest to kwestia aparatu zapłonowego. Jak piszesz że dołem jedzie jak diesel, to masz teraz przyspieszony rozrząd. Ja bym ustawił rozrząd poprawnie na znaki (jeśli udaje CI się to na kółku od y7 to to kółko bym zastosował), oraz zastosował mapkę z przyspieszonym zapłonem, aby dało się już ustawić na lampę poprawnie. Wtedy wszystko powinno już działać dobrze.

mlodyxx
15-02-14, 23:30
tez tak moze byc kiedys jak sie z bawilem walkiem rozrzadu metoda prob i bledow to wycinalem z jednej strony lapki w aparacie zeby zgrac zaplon z reszta ale to bylo takie dlubanie z nudow bardziej do celow naukowych niz do jazdy , wiec apartu nikomu ciac nie polecam

mateuszafro
18-02-14, 16:51
z tym rozrzadem co tam wywalczyles:?

Na kółku od Y7, zgrało się na znaki,aparat na środku regulacji,zapłon ustawiony lampą i nadal muł,znów bawiłem się gps i mi wychodziło powtarzalne 10sek do 100km/h.Na tym kółku przetestowałem ustawienie rozrządu 2 ząbki w jedną i 2 ząbki w drugą i na tym ustawieniu na jakim jest teraz jedzie najlepiej.

mlodyxx
18-02-14, 23:45
9.1 do setki to bylo u mnie w d13 plus b7:/ na swoi chlopski rozumek to jak masz glowice y7 to powinno byc kolko od d15 z tym ze nie na fabryczne znaki tylko w ktoras strone przesuniete o zab nie mam obu kolek do poruwnania bo bym ci powiedzial w ktora skoro blok jest nizszy o te kilka mm to i i walek trzeba przesunac bo nie bedzie to jezdzic

mateuszafro
19-02-14, 01:48
tu jest zdjęcie o ile jest przesunięty klin względem znaku up w kółku Y7 http://img268.imageshack.us/img268/5861/koloy71.jpg

mlodyxx
19-02-14, 17:35
a w seryjnym pm3b jest klin prosto w znak up:?

mateuszafro
19-02-14, 17:48
Tak jest na idealnie tak jak up,gdzieś tu na forum było porównanie kółka od Y7 i PM3B,i Y7 ma przesunięty klin o 4,5 stopnia.

mlodyxx
19-02-14, 21:13
niech pomysle
skoro w d16 ta glowica lezy kilkamm wyzej
opuszczajac ja na blok d15 walek powinien sie o tyle samo mm cofnac w tyl <liczac po obwodzie kolka rozrzadu
czyli wychodzi na to ze powinnismy go dac o te kilka stopni w przod <okolo pol zeba>
tylko diabel tkwi w tym ze na kolku od y7 znaki nie powinny ci pasowac na bloku d15

ja jak kombinowalem polepszyc gorne rpm to do d15 kladlem kolko y7 ale ustawialem o zabek pozniej walek od walu<w sumie opoznialem walek o 4 stopnie z dolu byl mul ale gora do odciecia dobijala godnie>

no i kolko y7 na znaki mi nie pasowalo tzn tak jakos o te pol zeba nie w serek bylo wedlug znakow mialem chyba 1,5zeba w w lewo walek od znaku

w sumie jakbys zalozyl kolko odd15 na znaki to by ten walek o pol zeba poszadl w tyl i byc moze by bylo dobrze, tylko jedno mnie jeszcze ciekawi czy ten twoj walek napewno jest od d16y7?

moze ci ktos od d14 wcisnal;/ i za to masz takie jaja

mateuszafro
19-02-14, 21:40
Też mi taka myśl przeszła przez głowę,że głowica nie jest od Y7;/ tylko z drugiej strony mierzyłem kompresje i wzrosła znacznie,na każdym jest po prawie 15 bar.

mlodyxx
19-02-14, 22:39
na glowicy z d14 tez wzrosnie nie wiem co kazdy w tej y7 widzi jak mierzylem kiedys walek to d14 mialo ostrzejszy wyzszy nie wiem jak czasy otwarcia , glowica z d14 tez doprezy a ta z d16w3 jeszcze bardziej ;)

zaloz kolo pm3b i ustaw tak jak na znaki pasuje jak bedzie na tym jezdzic podobnie do serii to walek masz d14

kolo pm3b jest tak samo w d14 i wysokosc blokow d15 d1 taka sama i pewnie na tym sie skonczy ze na znakach i seryjnym kolko bedzie najlepiej chociaz jesli to nie jest y7 to i tak doprezenie cos da

mlodyxx
20-02-14, 01:56
jak ci sie bedzie chcialo to zmierz krzywki na walku mam walek od d14 to ci pomierze i bedziesz mial jakies porownanie

mateuszafro
20-02-14, 05:08
Dziś po pracy ostatni raz wrzucę kółko pm3b i spróbuję ustawić na znaki i zobaczymy co będzie.W weekend zmierzę krzywki na wałku.Na kołku pm3b próbować ustawić te boczne kreski równo z strzałkami na obudowie głowicy tak?

wiesko1261
20-02-14, 07:10
D14
IN 34.8
EX 36.019
D16Y7
IN 35.27
EX 37.28


niech pomysle
skoro w d16 ta glowica lezy kilkamm wyzej
opuszczajac ja na blok d15 walek powinien sie o tyle samo mm cofnac w tyl <liczac po obwodzie kolka rozrzadu


:confused: dlatego jest pasek o 1 ząb dłuższy(d16) ,każdą głowicę powinno się ustawić
na znaki :p
jak nie masz kółka z seryjnej głowicy to najlepiej regulowane ;)
u siebie na wałku Y7 miałem przestawione (najlepsze ustawienie) o 2 stopnie

mlodyxx
20-02-14, 13:33
kurcze ja jak ustawialem to sygerowalem sie tym znakiem na dole nie bocznymi dolnej obudowy nawet nie sciagalem jak sie bawilem z kolkami tylko ustawialem podlug tego cycka na obudowie co sie zaplon sprawdza lampa zeby sobie roboty nie robic i dolu 5 razy nie ruszac,
w sumie skoro kolko d16y7 przyspiesza o pare stopni to na kolko od d15 powinno byc okwiem ze jak zalozylem pm3b do d16 to byl walek opozniony kolko na znaki czyli na bloku d16 kolko d15 i powinno banglac,
zawsze jak ustawialem rozrzad to dolne kolko klin do gory na pasowym tez jest znak jedna kreska a na gornym kolko ta dolna zgrywala sie z ta na obudowieboczne nie zawsze pasowaly

mateuszafro
20-02-14, 17:55
założyłem pm3b i ustawiłem na znaki,może minimalnie się nie zgadza trudno tak dojrzeć ale myślę że jest ok ustawione,i żeby ustawić zapłon lampą aparat zapłonowy musiałem górą przesunąć na maksa w stronę kabiny.Jutro sprawdzę jak to teraz będzie jeździć i zdam relacje;)

mlodyxx
20-02-14, 20:51
u mnie teraz tez jest na maxa w strone kabiny moze z 1mm do konca brakuje i z takim zaplonem gora ciagnie do odciny dobrze chociaz wedlug lampy pewnie jest przyspieszony ale kit z tym:)ma zapitalac a nie byc podlug ksiazki:D

mateuszafro
24-02-14, 09:48
Już chyba sprawdziłem wszystkie możliwe konfiguracje ustawienia rozrządu na obu kółkach,więc chyba wina leży po stronie głowicy.Jutro przed pracą wyjmę wałek i sprawdzę wysokość krzywek.

mateuszafro
25-02-14, 10:05
Wałek zmierzony, dolot 35,65 wydech 37,27 Ma ktoś może wymiary D14A7/8 lub D14Z3/4?

mlodyxx
26-02-14, 02:42
d14a3 mam jutro zmierze jak mi znow nie wyleci z glowy;/

mlodyxx
27-02-14, 22:45
mierzylem zwykla suwmiarka walek z d14a3 jedne maja 35 drugie 37 poszgdzies poszukam jeszcze elektronicznej bo sie gdzies zapodziala i zrobie dokladniejszy pomiar

mateuszafro
28-02-14, 13:27
Czyli jednak mam głowice 1.4 ;/

mateuszafro
28-02-14, 16:28
tu link jak auto jedzie, kręcone starym kapciem;) http://www.youtube.com/watch?v=vxEdeU-XrV8&feature=youtu.be

wiesko1261
28-02-14, 17:38
Czyli jednak mam głowice 1.4 ;/

ale te wymiary pasują do wałka Y7

Wałek zmierzony, dolot 35,65 wydech 37,27 Ma ktoś może wymiary D14A7/8 lub D14Z3/4?

:p

tu link jak auto jedzie, kręcone starym kapciem;) http://www.youtube.com/watch?v=vxEdeU-XrV8&feature=youtu.be
0-150 moje d14 z wałkiem Y7 miało podobny czas i na 16 kołach ;)
http://www.youtube.com/watch?v=iASpXo0ig4w

mateuszafro
28-02-14, 17:48
To ja już nie wiem co jest z tym samochodem nie tak;/ jak jedzie równo z d14. Pytam o wymiary D14A7/8 Z3/4 ponieważ tak szukałem na necie,i widzę że te silniki również mają takie same zawory jak D16 oraz te same oznaczenia świec w nich stosowanych.

wiesko1261
28-02-14, 18:02
a mi się udało_(5min szukania )

d14a7-a8
ssące 34.27
wyde 36.59

d14a4-a3
IN 34.8
EX 36.019

mateuszafro
28-02-14, 18:25
Dzięki za poszukanie ;) No to jeszcze lepiej teraz wiedząc że mam głowę Y7 tym bardziej nie wiem co z autem jest nie tak;/

wiesko1261
28-02-14, 18:29
poszukaj kogoś z twoich stron ,co by ci wystroił ,
bez strojenia nić więcej nie zdziałasz , a możesz zaszkodzić ;) ale to moje zdanie

mlodyxx
28-02-14, 22:30
to moj walek z d14 jest jakis dziwny na wydechowych jest dobre 37mm ssacy jakies 34,9 albo ta suwmiarka taka zeje;p ale w sumie duzej roznicy miedzy walkami nie ma moze dlugosc czasow otwarcia d16 ma dluzsze ze ta glowica niby taka lepsza

mateuszafro
01-03-14, 10:40
Dla porównania tak jechało auto po mpfi plus 4-2-1 reszta seria http://www.youtube.com/watch?v=KEsF0Wb7EwU&feature=youtu.be

Jeszcze pożyczę multimetr i zobaczę czy wszystkie czujniki typu sonda lambda mają wartości takie jakie powinny.Bo innego pomysłu nie mam.

wiesko1261
01-03-14, 14:32
podam ci mój przykład
1. d14a4 dolot i 4.2.1 seryjny kol.wydech 101.8km i 124nm
2. + wałek Y7 101,7 km i 132nm
3 to samo po strojeniu 114km i 133.2nm
tak więc po wałku nieodczuwalne ;) poza brzmieniem dolotu (ładny pomruk po 4tyś/obr)
więc nie chce się powtarzać :D wystrój autko , poczujesz różnice

mlodyxx
01-03-14, 21:12
z tym strojeniem to jest duzo duzo racji , dla przykladu wsadzilem kiedys do coupety d16b2 116hp na graty od b7 przyspieszenie do setki na seryjnym silniku d15b7 bylo 9,3 po wlozeniu d16b2 9,6 sek ,chociaz niby we fotel pchalo<Nm> lepiej to mapa paliwa od innego silnika nie dawala rady tego ogarnac, po zmianie ecu dopiero zaczelo zapier;p:p;D

mateuszafro
02-03-14, 10:04
Wiem że strojenie wskazane, ale bez przesady by auto po takiej przeróbce jechało jakby miało z 90 koni;/

wiesko1261
02-03-14, 10:21
Wiem że strojenie wskazane, ale bez przesady by auto po takiej przeróbce jechało jakby miało z 90 koni;/
zmierz AFR, i się nie zdziw ,jak wypalą się zawory i gniazda (wiem coś o tym) :p
każda większa modyfikacja powinna być wystrojona
masz u siebie w temacie auta -porting głowicy, dolot i wydech 2cale
komp seryjny nie jest już wstanie nanieść korekty :p

znalazłem stary wydruk a było ubogo
po miesiącu jazdy
głowica d16y7
porting głowicy
dolot ze zderzaka
kolssący d15z6
ser wyd 4.2.1
http://images41.fotosik.pl/2049/daa22e7bcef0bb62.jpg

mateuszafro
02-03-14, 10:32
Tylko czemu autor tego tematu http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?6078-Jak-zbudowa%E6-szybkie-D15B7-opis-dowiadczenia-wykresy bez strojenia miał duże przyrosty? nie chciałbym znów wydać kilku setek i nie mieć żadnej poprawy;/

wiesko1261
02-03-14, 10:40
też brałem przykład z tego tematu:o
na pewno strojone :p po za tym oni się zajmują tym :)
ale napisz do autora tematu , będzie wiadome:)

mateuszafro
02-03-14, 11:53
napisałem do niego zobaczymy co odpisze;) aha jeszcze pisałem z innymi użytkownikami z forum którzy mają głowicę Y7 i są zadowoleni z przyrostów i żaden nie stroił auta.

mlodyxx
02-03-14, 23:14
moze poszukaj gotowej mapy z d15y7 eprom i zawsze mozesz sie z tym pobawic ja tak robilem nieraz koszty nieduze a zawsze cos mozna ugrac gorzej byc nie powinno a zawsze mozesz wylutowac zworke i masz serie w razie draki

mateuszafro
03-03-14, 18:38
Tylko gdzie takie coś znajdę?

JulekCIVIC
03-03-14, 18:56
Na allegro bodaj że 100zł takie coś kosztuje, kolega sroi ci eprom pod podany mod i wysyła kompa w zamian za twojego i dopłacasz 100zł
Ja kiedyś osobiście przerabiałem temat d15 z głowicą y7 ale z tego co pamiętam musisz dobrze ustawić aparat bo to ma wielkie znaczenie :) ogólnie zapłon spr dobrze
Teraz np mam D15B JDM na osprzęcie z B7 bo taki akurat miałem i jak miałem źle aparat ustawiony to szło gorzej niż b7 a komp był P28 ;)

mateuszafro
03-03-14, 19:29
Muszę poszukać na allegro dokładniej,bo nie mogę znaleźć. A pamiętasz może jakiego kółka użyłeś? Y7 czy D15? aparat usatwiam na lampe,tanią z allegro ale daje radę;)

JulekCIVIC
03-03-14, 20:18
miałem całą kompletną głowice od Y7 a aparat od B7 i było na prawdę *****iście :)

mateuszafro
03-03-14, 20:20
no ja też mam tak ale samochód jedzie jakby chciał a nie mógł.

ps. a stroiłeś auto zmianie głowicy na Y7?

mateuszafro
09-03-14, 03:02
Dziś mi wyskoczył błąd nr 43 układ paliwa lub jego obwód;/

mlodyxx
09-03-14, 10:36
z tym bledem to sa jaja tez go kiedys mialem wymienilem pol gratow i znikl ale nie wiem mkoncu od czego go wyrzucalo znajomek ma to w jajku wymienil sonde pompe wtryski blad jak byl tak jest , takze wspolczje szukania

mateuszafro
09-03-14, 15:02
Zacznę od głównego podejrzanego czyli pompy paliwa która raz po raz nie pompuje,czasami nawet po przekręceniu kluczyka słychać ją ale odpalę pochodzi z 5 sekund i auto gaśnie.Potem przełożę na próbę wtryski od drugiego civica,bo te co ja mam to mi koleś sprzedał niby kolektor ssący od D16Z6 a okazało się że jest od B7 a na dodatek były w nim po ułamywane wtryski od gazu więc może wtryski od benzyny dostały trochę.

mlodyxx
09-03-14, 18:11
moze rzekaznik glowny pompy paliwa szwankuje dlatego pompa raz chodzi raz nie z lewej strony znajdziesz pod nogami kierowcy od strony slupka takie cos
http://images10.fotosik.pl/303/4831ff705f25a541.jpg

mateuszafro
09-03-14, 18:18
W przekaźniku za każdym przekręceniem słychać charakterystyczne "pyknięcie" więc jest raczej ok.Dziś zresetowałem błąd i zrobiłem może z 15km i się nie pojawił jak na razie.Już mnie denerwuje ten samochód zwłaszcza to że odpycha się o wiele gorzej niż jak miałem B2;/

mlodyxx
09-03-14, 20:36
tylko ze w tym przekazniku sa zintegrowane 3 przekazniki:) zajrzyj chociaz do niego i przelutuj luty czasami puszczaja <tzw zimne luty>
wspolczuje meczarni stale cos sam sie zastanawiam nad zmiana na inna marke bo u mnie bude szlak trafil a kupic drugie hondowskie <cacko> i grzebac od nowa juz mi sie nie chce

mateuszafro
14-03-14, 10:51
Dzisiaj sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie i jest 4 bar to chyba trochę za dużo? podmieniłem regulator i jest to samo;/ na odłączonym wężyku podciśnienia wzrasta do 4,5 bar.

Sprawdziłęm przy drugim civic i tam jest wzorowo 2,5 bara. A u mnie 4 bary;/ możliwe że wtryski siadają?

mateuszafro
14-03-14, 16:39
dobra dziś się trochę pobawiłem.Wymieniłem pompę paliwa.Podmieniłem listwę z wtryskami po tym zabiegu ciśnienie spadło na 2,5 bar.Wzrostu mocy żadnego.Podmieniłem cewkę zapłonową i moduł i to samo.Pomierzyłem kable zapłonowe i są ok.Zauważyłem że przy ustawianiu zapłonu raz po raz wypada zapłon.Lampa zgaśnie lub 3 kreseczki do ustawiania całkowicie znikną z celownika na obudowie rozrządu.

mlodyxx
14-03-14, 23:35
czyli iskre gubi a z wiakami masz wszystko ok:?

mateuszafro
15-03-14, 00:03
Wiązki przekładałem całe kompletne,choć ich stan był nie za ciekawy.Dodam że silnik jak dobrze pamiętam jak był B2 potem mpfi to też wypadał zapłon.Nawet wymieniłem świece wtedy i tak nie pomogło.

mateuszafro
22-03-14, 14:42
Dzisiaj chciałem się zabrać za wlutowanie podstawki pod pamięć przy kompie,i z ciekawości rozpiąłem tą czarną osłonkę co jest przy kompie i jest w wiązce przy wtyczkach polutowanie i po izolowane czy to jest normalne?
http://images64.fotosik.pl/790/6bfcb2a80298bc5amed.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images63.fotosik.pl/788/6057a38d6d583d3cmed.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images65.fotosik.pl/789/4d3d3b6d063753b5med.jpg (http://www.fotosik.pl)
http://images62.fotosik.pl/789/65cf96081d09341bmed.jpg (http://www.fotosik.pl)