fakir
07-02-14, 17:54
Cześć, czy może ktoś wie na jakiej zasadzie pracuje zawór EVAP - ten od par paliwa, znajdujący się pod maską na ściance grodziowej.
Ponieważ u mnie występuje problem tego typu że tylko w zimne dni kiedy temperatura jest kilka stopni na minusie albo niższa, i kiedy silnik jest już w miarę ciepły, ale jeszcze nie tak bardzo jak podczas dłuższej jazdy, pojawia się słyszalne stukanie, bardziej plastikowe furkotanie, w rytm pracy silnika - identycznie jak wtryskiwacze od gazu (nie mam podtlenku elpidżi:p) jest to słyszalne przy delikatnym wciśnięciu gazu, na obrotach jałowych i przy mocniejszym depnięciu tego nie słychać.
Czy normalnym jest że to tak głośno stuka? W cieplejsze dni i latem kompletnie tego nie słychać.
Jaki jest algorytm działania tego stukającego zaworu?
Już wiem że on wpuszcza pary paliwa do "parówki" - kolektora ssącego, czy to dlatego że niska temperatura otoczenia powoduje że w zasysanym powietrzu jest więcej tlenu -> więcej tlenu - uboga mieszanka -> dostarczenie oparów paliwa do silnika -> zrekompensowanie dużej ilości tlenu w zasysanym powietrzu -> mieszanka paliwowo-powietrzna o odpowiednim składzie.
Dlaczego tylko w zimne dni go słychać?
Ponieważ u mnie występuje problem tego typu że tylko w zimne dni kiedy temperatura jest kilka stopni na minusie albo niższa, i kiedy silnik jest już w miarę ciepły, ale jeszcze nie tak bardzo jak podczas dłuższej jazdy, pojawia się słyszalne stukanie, bardziej plastikowe furkotanie, w rytm pracy silnika - identycznie jak wtryskiwacze od gazu (nie mam podtlenku elpidżi:p) jest to słyszalne przy delikatnym wciśnięciu gazu, na obrotach jałowych i przy mocniejszym depnięciu tego nie słychać.
Czy normalnym jest że to tak głośno stuka? W cieplejsze dni i latem kompletnie tego nie słychać.
Jaki jest algorytm działania tego stukającego zaworu?
Już wiem że on wpuszcza pary paliwa do "parówki" - kolektora ssącego, czy to dlatego że niska temperatura otoczenia powoduje że w zasysanym powietrzu jest więcej tlenu -> więcej tlenu - uboga mieszanka -> dostarczenie oparów paliwa do silnika -> zrekompensowanie dużej ilości tlenu w zasysanym powietrzu -> mieszanka paliwowo-powietrzna o odpowiednim składzie.
Dlaczego tylko w zimne dni go słychać?