Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wężyki hamulcowe - wymiana i identyfikacja



Daavid_94
06-02-14, 21:01
Civic Vi 1.4 HB 5D 90km .
Witam, mam dwa ważne pytania . Pierwsze ważniejsze gdyż jutro koło 16 musze jechać w trase .
1. Znalazłem wyciek płynu hamulcowego ( cały płyn uciekł i brak hamulca ) Wjechałem na kanał i pod autem znalazłem rynienke w której jest 5 przewodów 2 hamulcowe i 3 paliwowe(?) (paliwowe lekko grubsze) ułożone są one 2 cienkie i 3 grubsze(Od strony lewej tzn kierowcy gruby gruby gruby cienki cienki ). Chodzi o to że pękł pierwszy od strony pasażera i teraz pytanie . Który to jest w tym rozgałęźniku przewodów
http://www.civic5g.pdg.pl/foty/przewody_ham/przewod_2.jpg
(chodzi o lewą część zdjęcia [tak wiem że to, 5g ale jest to podobne]). Chce go na szybko jutro zaślepić (niestety na jedno koło nie będzie hamulca) do czasu aż wrócę z roboty czyli do wtorku . Proszę o szybką informacje ktoś kto wymieniał .

2. Drugie pytanie to czy jeśli w zbiorniczku wyrównawczym znajduje się czarna maź ( pewnie olej bo nic innego tam nie dojdzie ) to jest to ewidentna winy uszczelki pod głowicą , czy szukać innych mniejszych awarii ; ) ?

mirasek
06-02-14, 21:19
Kumpel skasował hondę, jadąc z zaślepionym jednym przewodem na tył, powodzenia :) Co do przewodów masz ładnie rozpisane na rysunku, zobacz sobie jak wchodzą między budę a sanki z przodu, dalej się nie przeplatają.

Daavid_94
06-02-14, 21:36
Aha czyli napewno się nie przeplatają ?
No niestety do wtorku będe musiał dojeździć z zaślepionym jednym ;// .
Jeśli one się nie przeplatają dalej to znaczy że pierwszy przewód od strony pasażera prowadzi do koła tylniego od pasażera.
Czyli na zdjęciu jest to right rear breake ?

A i jeszcze pytanie , bo to jest rozejście się kabli w 5g a ja mam 6g (czy wygląda to tak samo ? )

mirasek
06-02-14, 21:53
Wygląda to tak samo, jak masz right rear to jest tył od pasażera, tak jak wchodzi przy grodzi między sanki, tak idzie do końca po tej stronie. Przygotuj się na wymianę wszystkich przewodów, bo to się posypie przy próbie demontażu tej plastikowej osłony na podłodze w której biegną przewody do tyłu. Ja radze Ci teraz nie jeździć, zrobisz jak uważasz...

Daavid_94
06-02-14, 22:19
W sumie to przemyślałem i auto zostanie w garażu .
Pytanie jeszcze 4m na jeden przewód tylni starczy ?
Ponieważ zamówiłem na tył 2x 4m

Szczur[R]
07-02-14, 11:53
W sumie to przemyślałem i auto zostanie w garażu .
Pytanie jeszcze 4m na jeden przewód tylni starczy ?
Ponieważ zamówiłem na tył 2x 4m

Do wymiany masz wszystkie przewody, łącznie z paliwowymi - więc nie starczy. Przy próbie demontażu osłony na bank rozlecą Ci się w rękach.
Czarny nalot w zbiorniku to na 90% UPG właśnie

kamil39
07-02-14, 12:49
Jak to jest z tymi przewodami? Gotowe 3,6 m starczy ? (wtedy trzeba 2x hamulec po 3,6 m 8mm , +1 8mm na paliwo doprowadzajace i kolejne od paliwa 2x 6mm ?)wsumie trzeba 5 x okolo 3,6 metra? Jak wyglada to z koncowkami? W naszuych cifach sa jakies uniwersalne ?Czy jest z tym problem ?


Wogole mam taki problem , ze znika mi po trochu plynu hamulcoweg od jakis 2 msc:P( zbiorniczek ponizej minimum dolewam raz na tydzien(kolo400 km), pod spodem wszystko wydaje sie suche, zadnej elstyyczny nie cieknie, z pod tej listwy plastikowej nic nie widac by cieklo, pompa hamulcowa troszke jest przypocona, ale jak wytarlem tak juz zostalo a plyn znika... serwo na grodzi tez jest suche, ma ktos jakies pomysly?Aura troche dziadowa na szukanie wyciekow wrr.

bartek_levis
07-02-14, 13:41
pewnie Ci podciekał płyn hamulcowy i ubywało na tym uszkodzonym przewodzie
co do długości przewodów to pytanie pierwsze czy masz ABS?
jeśli tak to: http://pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=prod&co=spz&marka=Honda&model=Civic&rok=97%3E
co do reszty to najlepiej wymienić wszystko za jednym zamachem nie wiele drożej a masz spokój i pewność że nie puści
kolejny problem obejrzyj przewody elastyczne jak są sparciałe to do wymiany na tym temacie nie warto oszczędzać a jeździć z taką bomba tym bardziej

kamil39
07-02-14, 13:49
No wlasnie nie mam nigdzie uszkodzonego przewodu:p a plyn ucieka i kij wie gdzie.. a o dlugosci pytam, bo wiosna chce sobie na spokojnie porobic, by nie miec przygody , mam abs i tarcze z tylu.
Dzieki za linka, dlugosci przewodow hamulcowych juz wiadomo. a paliwowe ktos wie jaka maja dlugosc?

Daavid_94
08-02-14, 17:06
JEszcze pytanie. Dziś się wziąłem za te przewody .
Wymieniłem oba tylne wężyki .
Wszystko cacy. Odpowietrzyłem wszystkie koła. poczym obeszłem znó odpowietrzyć.
Wszystko śmigało spoko do czasu . Wyjechałem na ulice, hamulce mocne jak brzytwa po czym znów problem i nie ma hamulcy. Płynu nie uciekło nic a hamulcy nie stety nie ma ;/.


Auto jak jest zgaszone pedał hamulca jest twardy , jak sie odpali to się zapada . Hamuje dopiero wtedy gdy wcisne pedał w podłoge

Zauważyłęm też że przy zgaszonym aucie jak wciskam szybko i mocno hamulec to przy zbiorniczku lub przy pompie słychać syczenie

alienek
08-02-14, 20:48
moze oring pod zbiorniczkiem sparcial

Szczur[R]
08-02-14, 21:49
JEszcze pytanie. Dziś się wziąłem za te przewody .
Wymieniłem oba tylne wężyki .
Wszystko cacy. Odpowietrzyłem wszystkie koła. poczym obeszłem znó odpowietrzyć.
Wszystko śmigało spoko do czasu . Wyjechałem na ulice, hamulce mocne jak brzytwa po czym znów problem i nie ma hamulcy. Płynu nie uciekło nic a hamulcy nie stety nie ma ;/.


Auto jak jest zgaszone pedał hamulca jest twardy , jak sie odpali to się zapada . Hamuje dopiero wtedy gdy wcisne pedał w podłoge

Zauważyłęm też że przy zgaszonym aucie jak wciskam szybko i mocno hamulec to przy zbiorniczku lub przy pompie słychać syczenie

jeśli słyszysz ten dźwięk ORAZ wciśnięty pedał stopniowo się obniża po chwili przytrzymania, to wymiana pompy lub zestaw regeneracyjny potrzebujesz

kruczekvu
09-02-14, 12:45
Zauważyłęm też że przy zgaszonym aucie jak wciskam szybko i mocno hamulec to przy zbiorniczku lub przy pompie słychać syczenie
No to wiesz gdzie szukać awarii
Nie ma na co czekać i robić bo na trasie się można zdziwić

bartek_levis
09-02-14, 22:29
No wlasnie nie mam nigdzie uszkodzonego przewodu:p a plyn ucieka i kij wie gdzie.. a o dlugosci pytam, bo wiosna chce sobie na spokojnie porobic, by nie miec przygody , mam abs i tarcze z tylu.
Dzieki za linka, dlugosci przewodow hamulcowych juz wiadomo. a paliwowe ktos wie jaka maja dlugosc?
może pampa cieknie do serwa no musi gdzieś uciekać trzeba dokładnie obejrzeć głównie przy zbiorniku tam gdzie się rozchodzą i przy kołach rdzewieje, co do paliwowego to słyszałem że gazownicy dorabiają taki przewód z miedzi chyba

lookaty
10-02-14, 00:27
Odpowietrzyłeś wszystkie koła czy tylko tylne?

Daavid_94
10-02-14, 14:04
Niewiem do kogo to pytanie ponieważ dróga osoba zadaje pytania w tym temacie ;/ .
Odpowietrzałem prawy tył, lewy tył, prawy przód i lewy przód . I tak z 3 razy odpowietrzałem.

alienek
10-02-14, 15:35
..

kamil39
12-02-14, 07:37
Niewiem do kogo to pytanie ponieważ dróga osoba zadaje pytania w tym temacie ;/ .
Odpowietrzałem prawy tył, lewy tył, prawy przód i lewy przód . I tak z 3 razy odpowietrzałem.
Numer zestawu naprawczego D1-732 (autofren),


A mi zaczelo bardziej spierdzielac plynu:P ale dalo juz znaki, plama pod tylnym, lewym kole, dzis po pracy bede ogladal co i jak, mam nadzieje ze zacisk lub elastyczny przewod a nie te sztywne buu,
takie pytanko, przewod sztywny idzie od pompy ABS w grodzi, az do elastycznych przewodow?

bartek_levis
12-02-14, 09:25
Numer zestawu naprawczego D1-732 (autofren),


A mi zaczelo bardziej spierdzielac plynu:P ale dalo juz znaki, plama pod tylnym, lewym kole, dzis po pracy bede ogladal co i jak, mam nadzieje ze zacisk lub elastyczny przewod a nie te sztywne buu,
takie pytanko, przewod sztywny idzie od pompy ABS w grodzi, az do elastycznych przewodow?
niestety tak

Szczur[R]
12-02-14, 09:27
Numer zestawu naprawczego D1-732 (autofren),


A mi zaczelo bardziej spierdzielac plynu:P ale dalo juz znaki, plama pod tylnym, lewym kole, dzis po pracy bede ogladal co i jak, mam nadzieje ze zacisk lub elastyczny przewod a nie te sztywne buu,
takie pytanko, przewod sztywny idzie od pompy ABS w grodzi, az do elastycznych przewodow?

jeśli dobrze rozumiem pytanie - tak, przewód "sztywny" idzie od pompy abs, wchodzi pod sanki, następnie w rynienkę i idzie wzdłuż auta podwoziem aż do nadkola, gdzie przechodzi w elastyczny

bartek_levis
13-02-14, 07:06
;2202969']jeśli dobrze rozumiem pytanie - tak, przewód "sztywny" idzie od pompy abs, wchodzi pod sanki, następnie w rynienkę i idzie wzdłuż auta podwoziem aż do nadkola, gdzie przechodzi w elastyczny
dokładnie a jak nie ma ABS to od korektora siły hamowania zamiast pompy reszta tak jak napisałeś

Szczur[R]
13-02-14, 11:11
Mam pytanie odnośnie pompy hamulcowej - może ktoś będzie wiedział:
w MB2 z 99 roku jest pompa z wytłoczonym logiem producenta Lucas, ale nie ma oznaczenia czy jest to pompa 1 cal czy 15/16 - kompletnie nic poza tym napisem.
Ktoś wie jaka to pompa jest ?

kamil39
14-02-14, 11:31
http://www.przewody-hamulcowe.pl/honda/201-honda-civic-eg3-eg4-zestaw-przewodow-hamulcowych-miedzianych.html , takie moge wziasc gotowe przewody majac z tylu tarcze(239mm)? Wnioskuje po tym ze uklad hamulcowy tarcza - bebny roznia sie tylko elastycznym przewodem przy kolach ?