Zobacz pełną wersję : Honda Civic VI 5D 1.5 90KM Vtec 97r.
bialko1994
05-02-14, 10:45
Siemano. Pisze z dość nie typowym pytaniem ale uciążliwym. Otóż mam dość duży problem z moja hania jeśli chodzi o szczelność. Wydaje mi się że jest bardzo źle uszczelniona. Przy szybie, na drzwiach lub gdzies jeszcze. Problem pojawia się gdy teraz przyszła zima to wchodząc do auta mam szron OD ŚRODKA nawet na szybach.. Strasznie mi paruje nawet w lato, czy w taki przecietny dzien (troche deszczu, ciepła). Pytanie moje czy mogę coś z tym zrobić co zaskutkuje ? Preparaty swoją drogą chodzi mi o drogę mechaniczną. Jakieś uszczelki powymieniać ? Na jakie? Kto takim czymś sie zajmuje ? Doradzcie bo to staje się na prawde nie przyjemne w trakcie jazdy :) PozdR
Niestety taki urok tego auta:)
makaveliooo
05-02-14, 11:15
Najczęstsze przecieki w naszej hondzinie:
1. nad nogami pasażera- wymienić uszczelkę na podszybiu i wygiąć blaszkę, było na forum
2. od strony pasażera z dachu.- pod tą listwą na dachu potrafi się zrobić małe co nieco i cieknie
3. w bagażniku- tutaj jedni mówią, że gdzieś z nadkola inni, że koło lampy gdzieś
Polecam ten osuszacz , PINGI I-DRY XL (http://www.leroymerlin.pl/klimatyzacja-i-wentylacja/klimatyzatory-wentylatory-osuszacze/osuszacze-powietrza/opinie-pochlaniacz-wilgoci-dry-xl-pingi,p193068,l1041.html) , również miałem bardzo duże problemy z parowaniem, wrzuciłem pod tylny fotel taki osuszacz i problem parowania od wewnątrz zniknął całkowicie.
mam szron OD ŚRODKA nawet na szybach.. Strasznie mi paruje nawet w lato, czy w taki przecietny dzien (troche deszczu, ciepła)
Skoro masz szron i parę na szybach oznacza to że masz wilgoć w aucie. Jeśli woda nie wlewa się nigdzie samoczynnie (opisane przez makaveliooo powyżej) to musisz sobie kupić osuszacz.
Warto też wymienić dywaniki z welurowych na gumowe a pod dywanik wrzucić starą "Wybiórczą" - będzie chłonąć wilgoć.
Tak już te auta mają.
Do tego co napisał makaveliooo jeszcze dodałbym uszczelki przy szybach bocznych, ale tutaj jest trochę zabawy z naprawieniem tego (drzwi są z miękkiej blachy i się wyginają).
U mnie na początku zaraz po kupnie lekko przewiewało uszczelkę przednich drzwi pasażera, wystarczyło opuścić szybę, otworzyć drzwi, siłą odgiąć górę ramy okna aby mocniej dociskała do uszczelki (oczywiście z wyczuciem). Niemal rok już tak jeżdżę i jest ok.
Co do parowania, początkowo również miałem taki problem, ale zmniejszyłem go nieco poprawiając uszczelkę podszybia i odginając blachę na wlocie nawiewu, dodatkowo wyczyściłem nawiew z liści i wymieniłem filterek pyłkowy. Dodatkowo nauczyłem się, jak wysiadam z auta w zimie (w aucie dość porządnie nagrzane) otwieram na przestrzał drzwi aby się wywietrzyło (wyrównała się temperatura) wtedy okna w środku nie parują i na mrozie nie zamarza to.
Był plan również zapodać osuszać (choć chciałem go umieścić gdzieś w nawiewie), jednak na razie problemu nie odczuwam.
Poza tym jako że w pracy zamawiamy dużo sprzętu komputerowego itp mam łatwy dostęp do osuszaczy na bazie silki gelu lub diatomitu, więc podejrzewam że w wolnej chwili taki zastosuję gdzieś w nawiewie, tak, aby po przełączeniu na cyrkulację wewnętrzną osuszał chociaż częściowo przelatujące tam powietrze.
Wiele osób z tym parowaniem ma problem i nie tylko w civicu, ale do rzeczy.Ją także mam problem z wilgocia a co za tym idzie z parowankiem szyb. Koledzy wyżej wymienili kilka opcji, ale moim zdaniem problem u Ciebie jak i u mnie leży też po stronie wilgoci pod tapicerką. U mnie pochlaniacz pingi czy podobny pomaga minimalnie. A wręcz nie pomaga wogóle mimo że mam w aucie dwa pochlaniacze. Robiąc podgrzewane lusterka odkryłem trochęmateriału pod pedalami by dostać się do kabla podgrzewania szyby tylnej i zauwazyllem że tam jest taka gąbka która pochłania całą wilgoć w dodatku przy mrozie woda. Z podłogi zamarła i była taka tafla. Mając nawet dynamiki gumowe zawsze wody poleci gdzieś czy śniegu tego się nie da uniknąć. Moja rada to kupić ten pochlaniacz próbować z tym walczy. Ja czekam do lata i będę wyrzucal całą wykladzine i suszyl auto z tego co się przez lata nazbieralo tam
Panowie, w 8 na 10 przypadków pomaga zastosowanie się do wątku pt. pozbycie się kapania wody - który jest na forum. Nawet jeśli woda Wam nie kapie na wycieraczkę pasażera, to pewnie jest obecna w komorze wentylatora i stąd w aucie ciągle się bierze.
Wymieńcie uszczelkę podszybia, dognijcie tą ciulową blaszkę i będzie poprawa
Wiele osób z tym parowaniem ma problem i nie tylko w civicu,
Jak to mówi pani minister - "sorry, taki mamy klimat". Bo wiele zależy także od pogody, gdy wilgotność zbliża się do 100% i jest spora różnica temperatur to także będzie parować. Mniej ale będzie. Wilgoć będąca już w aucie to to, czego należy się pozbyć przede wszystkim.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.