PDA

Zobacz pełną wersję : Piszczący nawiew



maniek26
05-02-14, 10:39
Cześć,
Witam Was serdecznie, trafiłem tu trochę przypadkowo i tak od wczoraj przeglądam tematy. Postanowiłem się zarejestrować bo potrzebuję pomocy. Jestem zielony . . .
Posiadam Civica 1.4iS z 1996. Ładnu, czerwony, trochę zgnity ale jeździ i co najważniejsze cieszy.
Ma kilka wad jednak jedna z nich denerwuje na codzień.
Po włączeniu nawiewu słychać piszczenie, na moje oko jakieś łożysko, najprawdopodobniej wystarczy psiknąć WD40 i na pół roku będzie spokój. Chciałbym prosić Was o pomoc w odnalezieniu źródła tego dźwięku. Najgorzej jest na ciepłym nadmuchu.
Pozdrawiam
Piotrek

barthek
05-02-14, 10:56
Jezeli to dmuchawa to znajduje sie za schowkiem sam musisz zajrzeć bo nikt Ci na odległość tego nie sprawdzi.Szybciej byś poprzytykał ucho i znalazł przyczyne piszczenia niz napisał tego posta:).

maniek26
05-02-14, 11:09
Wstyd się przyznać ale słucham już od lipca ;d Chciałbym uniknąć rozkręcania niepotrzebnie połowy deski rozdzielczej bo przy stanie mojej wiedzy mogłoby zostać mi kilka śrubek. Dzięki za odpowiedź.

Marek2354
05-02-14, 11:28
Ja tak miałem w swojej hance, wyjąłem dmuchawę, wyczyściłem i śmiga jak talala. tam są badajże 3 śrubki więc dasz rade:)

waldivip
05-02-14, 11:57
Ja również miałem to samo wystarczy wyczyścić z liści brudu oto i będzie malina

Wysłane z mojego PAP4044DUO przy użyciu Tapatalka

Marecki
05-02-14, 12:21
Nie musisz rozkręcać całej deski. Wystarczy, że wyjmiesz wiatrak zza schowka, bo pewnie to on jest przyczyną, i przesmarujesz go. Powinno być ok.

tapa

MikeFoto
05-02-14, 13:26
Chciałbym uniknąć rozkręcania niepotrzebnie połowy deski rozdzielczej bo przy stanie mojej wiedzy mogłoby zostać mi kilka śrubek

Wstarczy się schylić i zajrzeć pod deskę pod strony pasażera. Skrajnie z lewej strony zobaczysz wtyczkę i 3 śrubki krzyżakowe.
Odpinasz wtyczkę, odkręcasz śrubki i wiatrak masz na wierzchu. 3min roboty.

MadSkillz84
05-02-14, 18:38
ja natomiast miałem takie piszcz nie tylko na ciepłym nadmuchu ale winien nie był wiatrak tylko z przodu tu gdzie jest ta drewniana listwa...teraz to już carbonowa:D to po srodku są nawiewy i jest tam wajcha do regulacji czy ma leciec ciepłe czy zimne z tych dwóch nawiewów..jak było na maxa na ciepłe to piszczało..jak milimetr w strione zimnego nawiewu przesunałem to cisza..

ElDiablo1212
05-02-14, 18:51
Panewki w silniku nawiewu najlepiej przesmarować wazeliną techniczną :p zwykły Smar tawot wd40 itd po czasie się wypalą odparują i dalej będą piszczeć

maniek26
05-02-14, 20:23
Dziękuje Wam bardzo za taki spory odzew, nie spodziewał em się takiego miłego przywitania. Co do raczej wiatraka zrobię jak tylko wrócę do domu (sesja) i na pewno się pochwale.

pajac_am
05-02-14, 22:31
A ja się podepnę.
Mam podobny problem od... jakichś 7 lat :D (Tzn. ojciec jeździł z tym 6 lat, a mnie denerwuje to dopiero od roku)
Tylko u mnie nic nie piszczy, a czasami jak wjadę w dziurę, lub gdy auto przechyli się na zakręcie to coś zaczyna chrobotać.
Jakby coś tarło o wirnik. Zazwyczaj pomaga wyłączenie i ponowne włączenie nawiewu, lub ponowne wjechanie w dziurę, ale myślę, że po 7 latach przyszedł czas aby się tym zająć :D
I tu moje pytania:
Czy tak jak przy tym piszczeniu, mam zdejmować wiatrak od środka?
Czy może obejrzeć to od góry (z zewnątrz), zdejmując ramiona wycieraczek i plastik pod szybą?
Miał ktoś taki objaw? Co tam może chrobotać, czego się dopatrywać?
Pozdro

Endrju1
06-02-14, 09:59
Od spodu 3 śruby i wtyczka bardziej od góry (dla ułatwienia można odkręcić schowek) i masz wyjęty cały wentylator.

ElDiablo1212
06-02-14, 18:45
Możliwe że ktoś prędzej już grzebał przy wentylatorze i nie złożył podkładek dystansujących na ośkę i wirnik przesuwa się w panewkach i przyciera o obudowę, bądź odkręcił się i po prostu lata w obudowie albo coś wpadło do środka i lata luźno.

ats6
09-02-14, 13:47
Mi raz nagle dostał takich wibracji, że na 3-4 biegu trzęsło całą budą ;D
Odkręciłem a tam 30cm kawałek jakiejś gąbki był na łopatkach, co wprawiało całość w wibracje.
Najlepiej tak jak reszta pisze, odkręcić, sprawdzić stan i wyczyścić.
I wsioooo gra

ceas
18-03-14, 21:36
U mnie niestety to odkręcenie i przeczyszczenie nie pomogło... Ale już się przyzwyczaiłam i dałam sobie spokój ;)

Siekiera
20-03-14, 19:12
Nie radzę przejmować się tymi piskami a jak smarować łożyska to tylko na złożonym silniku. Po rozebraniu na części pierwsze mało prawdopodobne jest złożenie tego z powrotem do kupy. Ja w zimę rzuciłem tym wiatrakiem w ścianę po tym jak mi sie korpus rozłupał a potem musiałem przy 20 stopniowym mrozie jeździć z otwartymi szybami i po szrotach szukać drugiej. Teraz już tam nie zajrzę :/