Zobacz pełną wersję : Doprezone B184 jaki uklad wydechowy?
Witam planuje zmienic kpl uklad wydechowy w Doprezonym(tloki PCTX) B18C4.Teraz pytanie jaka srednica 2,25 czy 2,5? Myśle na kolektorem Toda 4-2-1,srodkowy m-tech a koncowy TwinLoop?Doradzi ktos cos co do rozmiaru i koncowego?;p
Ktoś jeszcze moze cos doradzi? ;p
co tu doradzać :P
średnice już ci qowax napisał :)
Teraz trzeba poczekać jeszcze z 9 postów i zrobić statystykę ile ludzi powie 2,25, a ile 2,5. Może też się znajdą dwucalowcy, żeby poprawić dół...
Słyszałem teorie od niektórych magików ze 2,25 w zupełności wystarczy..
Słyszałem teorie od niektórych magików ze 2,25 w zupełności wystarczy..
Nie rozmawiaj więcej z tymi magikami w takim razie.
haha, a nie mówiłem...czekamy jeszcze tylko na oferty "dwucalowców".
haha, a nie mówiłem...czekamy jeszcze tylko na oferty "dwucalowców".
Dawaj 2" będzie ok :o
To nie hi hi powazny temat panowie. A tak na powaznie to kolektor 2,5>srodkowy 2,5(czy cos wiekszego) i koncowy twinloop 2,5? slyszalem tez ze robia zwężki jakies do poprawieni Nm..;p
Boże święty.....to daj kolektor z wyjsciem 2,5" jak planujesz a wydech zrób na 2,36",bedziesz miał za razem zwężkę o której słyszałeś i kompromis po miedzy 2,25" a 2,5" między którymi się zdecydować nie możesz....dla przykładu taki właśnie układ stosuje chociażby Mugen gdzie jego kompletny wydech ma takie parametry jak ci przedstawiłem...chyba że ktoś ma jednoznaczny wykres z różnicą miedzy 2,36" a 2,5" gdzie widać jak na dłoni wyższość 2,5"...takie moje zdanie...
Mike Kojima pisze o 2,25' do B18 :p . Aczkolwiek widzialem zarowno projekty na 2,25, 2,36 i 2,5 w NA ktore prekraczaly 220KM i mysle ze roznice nie byly by kolosalne pomiedzy tymi srednicami. Z porownaniem typu ten sam sailnik na 2,25 a potem tylko zmiana wydechu na 2,5 sie niestety nie spotkalem nigdzie.
Kolektor na 2.5, wydech 2 1/4. Wystarczy, pozdrawiam.
Z porownaniem typu ten sam sailnik na 2,25 a potem tylko zmiana wydechu na 2,5 sie niestety nie spotkalem nigdzie.
Jeden z użytkowników forum pisał o tym ( srebrne mb4/6 chyba..), że po zmianie z 2.5 na 2,25 parę KM i NM uciekło
Tak samo jak D15B uciekło po zmianie z 2,36 na 2". A to przeciez 140konne 1.5...ale jak ktos chce kultywować mit ratowania Nm mniejszym wydechem to "szerokości".
moje stare ek4 b16a2
https://lh6.googleusercontent.com/-9TkROOpF9rc/UV29ZhH2LWI/AAAAAAAAAlw/3aqBPFGNTL8/w539-h804-no/scan0001.jpg
pierwszy pomiar kolektor wydechowy narrow wyjscie 2.5 cala reszta 2.5 cala + parowa temp 26 stopni
drugi pomiar kolektor ten sam wyjscie 2.5 cala i dalej 2.25cala + parowa temp 16 stopni
ciekawe co by pokazalo po strojeniu
fajny test, ale trzeba zdawać sobie sprawę, że są tu pogrzebane wręcz 3 psy:
1. RMF Narrow (na pewno kopia) jest W CH*J za duzy do 1.6, co widać ogólnie po ilości Nm - jak w serii.
2giego i 3go psa opiszę, jeśli wrzucisz wykres we większej rozdziałce, bo linia strat jest nieprawidłowa - pytanie tylko dla którego pomiaru.
jak znajde jeszcze wykres to wrzuce w wiekszej
edit tak replika narrowa z wyjsciem 2.5cala od razu na laczeniu 4 rur 2.5 cala
linie wyszly tak i predkosci koncowe bo pierwszy pomiar byl na 16 cali a w drugim na 15 cali gosc przestawial ale itak wyszlo nie tak jak ma byc
jeden z pomiarów (podejrzewam, ze to ten na 170KM) ma taki malutki peak na samej górze, dzięki któremu własnie to 170 jest mocą maksymalną, ale zadziało sie tak tylko i wyłącznie dlatego, ze zapikowal wykres strat - jakiś błąd w pomiarze. Nie bez potrzeby pewnie byl zrobiony kolejny, ale nikt Cię raczej o tym nie poinformował..
Moje podsumowanie tego porównania - nawet biorąc pod uwagę nieodpowiedni (za duży) pod B16 kolektor, oba wydechy wyszły w wynikach dokładnie tak samo. Dla mnie byłaby to informacja, że po strojeniu 2,5" będzie mocniejsze. Tym bardziej, że mam to potwierdzone na moim aucie, gdzie przy seryjnym wydechowym ze zwężką i strojeniem udało się z moim dolotem (strojenie było pod parówę) uzyskać 181KM i 167Nm, czyli 20Nm! więcej, niż tutaj. A hamownia Wojtreka należy do BARDZO prawidłowych z nastawieniem na pesymistyczne, bo B20 pokazało mi w Wawie 262, a po dwóch dniach u Wojtka 240. I na prawdę jeździ jak na 240KM, a nie 260 :)
Nie chce mi się dalej uzewnętrzniać na temat średnic wydechów Hondach. Zostało powiedziane już tyle (na forum tutaj i innych Hondowych), że każde pytanie o odpowiednią średnicę wydechu powinno byc z góry nagradzane banem..
Moje B18+ jezdzilo na replice Tody od nouda i calym wydechu 2.5" i 2 srodkowych tez od nouda.
Teraz bedzie zmiana walkow , ssak edelbrocka i wydech 2.36". Pojade na ta sama hamownie choc wiele to nie da.
Ale mam w planie wlasnie zrobic test na 2 wydechach i na 2 innych dolotach ;) Zajme sie tym na poczatku kwietnia :D
Ale mysle ze 2.36 jak i 2.5 sprawdzi sie tutaj jak trzeba z racji ze auto nie bylo pisane czy bedzie strojone.
Auto bedzie strojone i mam kompa P30
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.