Zobacz pełną wersję : 8gen zawias Type-S do eRki?
Niedawno zakupiłem FN2. Z racji zimy latam na 16" i jest dość twardo. Już się obawiam jak to będzie na letnich 18". No niestety w grodzie Kraka drogi są jakie są pewnie jak w większości PL. Chodzi mi po głowie lekkie zmiękczenie tego i zastanawiam się na ile różni się zawias z Type-S lub standard cywila?
Różnica jest w całym zawieszeniu czy tylko np amortyzator / sprężyna ?
Ewentualnie co innego można by wrzucić? Oczywiście nie chcę pływającej kanapy, ale lekkie udomowienie obecnego....
Koszty w ASO zabijają? Na allegro strasznie mały wybór, do tego nie bardzo chcę ją podnosić...
Any ideas?
Kupic CTRa po czym go chciec samemu zepsuc, bajka :)
Amortyzatory i sprezyny w CTR nie sa takie same jak w TypeS ale sa zamienne, ksztalt i mocowania sa takie same.
Kupując CTR-a trzeba mieć świadomość twardego zawiasu, zresztą w Type S też jest twardy jak cholera, choć auto nie jedzie. Type R przynajmniej jedzie, więc musisz przeboleć zawias ;) A jak ktoś chce mieć komfort i osiągi w jednym to nie powinien kupować CTR-a, bo tu jednak jest ekstremalnie - głośno, twardo i na szczęście dość szybko ;)
Zwykłe 1.8 też specjalnie miękkie nie jest :)
zepsuć? lol
To Honda dała dupiany zawias w UFO, ale najlepiej się czepić użytkownika bez własnego rozeznania tematu.
Przekopałem forum UK Type-R i masa osób to potwierdza, że z zawiasem coś nie halo jest, a drogi mają niewątpliwie lepsze. Może nie tyle, że taczka co odbija się od nierówności zamiast je tłumić.
Na przykład taki gwint meisterR'a ma _twardsze_ sprężyny od UFO ale z racji lepszego tłumienia samych amortyzatorów, lepiej sobie radzi z nierównościami. Przykładów jest masa łącznie z gościem z Australii który narzekał na seryjny zawias CTR :D
ale nie... ja chcę popsuć hehe...
LOL
Co innego jest wkladac gwint za gruby hajs, ktory moze dzialac tylko lepiej a co innego pchac zawias od slabszych wersji, nie sadzisz ?
Gdyby zawias z typeS czy zwyklego 8gena byl taki swietny to by go wkladali tez do FN2.
Na litosc boska.
miałem na myśli odrobinę bardziej miękki, a nie lepszy...
latałem Prelude na Bilstein B6, było twardo ale dobrze imo lepiej niż w CTR
czepiasz sie spychu, a na litosc boska bym nie liczył
Zawieszenie wielowahaczowe z tyłu daje większy komfort ogólny, a Honda z niego zrezygnowała....ale IX gen. przynajmniej - 1.8 jest o nieeeebo bardziej komfortowy od VIII gena, który moim zdaniem był mega-twardy w każdej wersji....miałem Type S i traciłem plomby z zębiszczach, w Type R straciłbym zapewne wszystkie :D Faktycznie zawias w VIII genie słabo tłumi nierówności, za to dobija dobitnie...
Chcieć komfortu i kupić FN2.... Albo rybki albo pipki.
Myślisz, że jak zmienisz zawias to będzie komfortowo? nadal będziesz jeździć na 18 więc cudów nie będzie a auto będzie się prowadzić gorzej.
zombie - dokładnie tak
ale panowie, trochę mylicie pojęcia.... jakbyście pojeździli VIII gen to byście zrozumieli
tu nie chodzi o to żeby robić komfort w CTR który ma zapier**** a nie bujać się jak limo
chodzi o efektywność tłumienia nierówności co nie jest równoznaczne twardy/miękki. VIII gen po prostu źle tłumi, z tego co doczytałem to niezależnie czy cywilna wersja czy type-s, czy type-r
no nic, na początek wrzucę springi eibacha, podobno różnica jest mocno odczuwalna, ostatecznie gwint. Niby jeszcze niektórzy schodzą z 18" na 17" OEM, ale sam nie wiem.
Na pewno jestem zaskoczony, że tyle osób czy to w UK czy DE narzeka na ten zawias, a przecież drogi mają o niebo lepsze.
As you say, from my experience the stock ride is fairly appalling. I would describe it as crashy. It got to the point where I was wincing every time I saw even the tiniest of potholes, in anticipation of the impact it would cause.
At high speed, when really thrashing it there was some travel/floatiness as you said.
I have switched to the (30mm) Eibachs. The improvement, in my opinion is dramatic. They are progressive springs, so at low speeds are a lot more comfortable. Don't get me wrong, the ride is still hard, but it is now hard without the crashiness over the tiny little bumps.
At high speed the car feels so much better - it was good anyway but there is a lot more confidence now when turning in fast. Do a few searches for Eibachs and you will have your answer.
w takim układzie, z tego co piszecie to każdy kto w FN2 narzeka na zawias jest durniem...
hahaha ja jak jezdze po miescie to staram sie omijac nierowne drogi a jak nie moge to 20km/h ale zawias jest mega twardy hehe
nawet na autostradzie podskakuje caly czas ale do upalania jest w sam raz :p
w takim układzie, z tego co piszecie to każdy kto w FN2 narzeka na zawias jest durniem...
Nie jest durniem, najzwyczajniej w swiecie nie powinien miec tego samochodu ;) skoro zdecydowal sie na wersje TypeR z pelna swiadomoscia swojego wyboru to nie wypada pozniej plakac, ze zawias jest za twardy. Jesli tej swiadomosci co za auto kupuje i w jakiej wersji nie bylo, to pozostaje tylko wspolczuc ;)
Jezdzilem zarowno TypeS jak i TypeR, w TypeR jest tak jak na ta wersje auta przystalo i nie powinno to byc zdziwieniem dla nikogo.
Jesli twierdzicie, ze 8gen czy to zwykly czy TypeS to auta z "TWARDYM" zawieszeniem, ktore wybijaja plomby z zebow, to zapewne nie jechaliscie nigdy TWARDYM autem ;)
nadal nie wiesz o co chodzi mimo, że po polsku się pisze :D
to może in eng po zmianie na sprężyny eibach:
Don't get me wrong, the ride is still hard, but it is now hard without the crashiness over the tiny little bumps.
a jak nadal nie to trudno :)
pzdr
Doskonale rozumiem o co chodzi, nie musisz mi tlumaczyc.
Nie tylko FN2 podskakuje na nierownosciach, to przypadlosc wszystkich hardcoreowych hot hatchy i nie jest to zadna nowosc.
Nadal nie rozumiesz, ze zalozeniem takiego auta nie jest komfort a jak najlepsze wlasciwosci jezdne w esktremalnych warunkach i stad takie a nie inne zawieszenie i to jak dziala na dziurach, nie rozumiesz rowniez, ze wkladajac Eibacha czy cokolwiek innego np z TypeS, zyskasz brak podskakiwania, ktory bedzie skutkowal gorszym prowadzeniem :)
pzdr
nikogo.
Jesli twierdzicie, ze 8gen czy to zwykly czy TypeS to auta z "TWARDYM" zawieszeniem, ktore wybijaja plomby z zebow, to zapewne nie jechaliscie nigdy TWARDYM autem ;)
To wytłumacz mi dlaczego w fabrycznym S2000, którym jechałem na jeździe próbnej w 2009r. był naprawdę komfortowy, choć też nadający się do upalania zawias ? Totalnie mnie zaskoczył komfort w tym aucie, bo myślałem że to będzie taczka....Jak się przesiadłem do wozu drabiniastego z naklejką Type S to od razu plomba mi poleciała ;) Jak ktoś twierdzi, ze w VIII genie nie jest twardy zawias to ja nazwę go inaczej - jest to najzwyczajniej w świecie niekomfortowy zawias....
Doskonale rozumiem o co chodzi, nie musisz mi tlumaczyc.
Nie tylko FN2 podskakuje na nierownosciach, to przypadlosc wszystkich hardcoreowych hot hatchy i nie jest to zadna nowosc.
Nadal nie rozumiesz, ze zalozeniem takiego auta nie jest komfort a jak najlepsze wlasciwosci jezdne w esktremalnych warunkach i stad takie a nie inne zawieszenie i to jak dziala na dziurach, nie rozumiesz rowniez, ze wkladajac Eibacha czy cokolwiek innego np z TypeS, zyskasz brak podskakiwania, ktory bedzie skutkowal gorszym prowadzeniem :)
pzdr
Tyle tylko, że Type S też podskakiwał na nierównościach jak taczka, a nic ekstremalnego w nim nie było :p Jakoś S2000 to też niby hardcore, ale qrwa jakiś komfortowy !!! I qrwa np. nowy Focus ST też nie wybija plomb !!! Dali dupy z zawiasem w VIII genie niemiłosiernie, IX gen. w wersjach cywilnych jest już ok i może Type R też będzie znośny jak go w końcu złożą w 2015r. niby.....Hardocore'owy hot-hatch ma się też sprawdzać w codziennej jeździe, a nie tylko na torze.....
Zawias ma być twardy, ale sprężysty - wtedy jest jakiś komfort jak i właściwości jezdne, a nie bezwładna taczka podskakująca na najmniejszej nierówności.....
Sa hot hatche, ktore w zalozeniu sa po to, zeby wiekszosc czasu spedzac na torze i ich odpowiedniki "miejskie".
Focus ST zalicza sie zdecydowanie do tych "miejskich" i dlatego nie wybija plomb, jedyny Focus "dzialajacy" na torze to RS.
Dla przykladu chcesz hot hatcha do miasta kupujesz np zwykle Megane 3RS, Mini Coopera S czy Focusa ST.
Chcesz upalac na torze kupujesz te same auta w wersjach Megane z pakietem CUP (inny zawias, szpera, kubly), Mini JohnCooperWorks (wszystko inne) czy Focus RS(wszystko inne) a te zachowuja sie na nierownosciach dokladnie tak samo jak FN2 albo jeszcze gorzej, szczegolnie Mini ale dzieki temu wszystkie te auta na torze sprawuja sie milion razy lepiej niz te same wersje "miejskie".
Honda tego w TypeR nie wyposrodkowala tylko zrobila na maksa hardcore'owy woz i tyle. Jesli komus to nie odpowiada mozna zmieniac wszystko, wazne zeby wlasciciel byl zadowolony ale cos dzieje sie zawsze kosztem czegos.
Oczywiscie zawiasu w 8genie nie mozna nazwac komfortowym i tu sie zgadzam.
Spychu, Nie do konca jest tak jak piszesz.
W FN2 zawieszenie jest twarde i niekomfortowe a podczas zakretow auto sie dosc mocno przechyla. W zwyklych wersjach zmiana sprezyn na Eibacha ... poprawia komfort jazdy. 8gen (i to zarowno 5d jak i TypeS i R) nie radzi sobie z krotkimi nierownosciami a w zakretach wcale ekstremalnie sztywne nie jest. Mialem EP3 i uwazam, ze byl bardziej komfortowy niz obecny sadzomiot FK, mimo, ze jezdzilem na runflatach a i opony bylo troche mniej (EP3 205/45 R17, FK3 225/45R17).
Spychu, Nie do konca jest tak jak piszesz.
W FN2 zawieszenie jest twarde i niekomfortowe a podczas zakretow auto sie dosc mocno przechyla. W zwyklych wersjach zmiana sprezyn na Eibacha ... poprawia komfort jazdy. 8gen (i to zarowno 5d jak i TypeS i R) nie radzi sobie z krotkimi nierownosciami a w zakretach wcale ekstremalnie sztywne nie jest. Mialem EP3 i uwazam, ze byl bardziej komfortowy niz obecny sadzomiot FK, mimo, ze jezdzilem na runflatach a i opony bylo troche mniej (EP3 205/45 R17, FK3 225/45R17).
Skoro jest twarde na nierównych drogach a na zakrętach sie przechyla mocno to wniosek jest jeden
W FN2 zawias wyglada tak, ze jest dość miękka sprężyna i za twardy amor. Jest to pozorna twardość zawiasu.
Odgrzeję kotleta. Ktoś podmieniał zawiechę z 1.8 do Type R?
O ile mam teraz prokity to po mieście jeździ się przyzwoicie, o tyle w trasie samochód jest nieznośny. Bardzo oględnie mówiąc. Biję się z myślami czy go nie sprzedać ale powstaje pytanie czy przełożenie zawieszenia z 1.8 da różnicę?
Amortyzatory z fn2 i sprężyny prokit bym zachował - ktoś będzie chciał samochód kupić to sobie będzie mógł wybrać co mu bardziej pasuje.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.