Zobacz pełną wersję : Samodiagnostyka
Witam
Ponieważ od jakiegoś czasu czasami przy dłuższej jeździe zapala mi się kontrolka chceck engine, postanowiłem zrobić samodiagnostyke. Jednak nie moge odczytać kodu usterki ponieważ check ciągle miga. Naliczyłem 120 mrugnięć i dałem spokój. Co jest grane? Dodam że kontrolka miga cały czas co jakieś 2-3 sekundy
Miga cały czas, bo powtarza ten sam błąd. Wyczaj dłuższą przerwę w mrugnięciach, po niej błąd (błędy) wyświetlą się ponownie- spisz, i zobacz co oznacza.
Hmm jakoś nie zauważyłem dłuższej przerwy, ale ok zwróce uwage dokładnie
A czy takie szybkie mrugnięcie tuż po przekręceniu stacyjki też mam liczyć ?
Jesli mruga caly czas tak samo to z ecu jest cos nie tak moze byc przy samej kostce luzno albo ecu padł :hinczyk:
ecu padł
To by nie jeździł normalnie :)
Może go zresetować ?
Tak, wyciągnij bezpiecznik backup.
To by nie jeździł normalnie
dodam że jak się zapala check w trasie to kompletnie nie zauważam żadnej różnicy w prowadzeniu, ani złych objawów
aha.. ostatnio byłem na wiosennym przeglądzie w ASO i wyszły mi do wymiany świece, płyn sprzęgła i hamulcowy - przez to się może zapalać check ?
normalnie by jezdzil to znaczy ze niezapalala by sie lampka check engine :d pozatym z tego co tu widze po opisie to sugeruje kod nr. 1 czyli sonda lambda i jej obwód to by nawet sie wiazalo bo juz ktos mial z tym problem ze w czasie dluzszej jazdy swiecil sie check :afro:
http://www.youtube.com/watch?v=MaL0BT02hw8
luknijcie, jak mam interpretować to pierwsze mrugnięcie check'a ? jak widać dalej, wg. mnie nie ma żadnych odstępów dłuższych i krótszych
wyłączanie i włączanie się lampki srs coś znaczy ?
Błąd nr 1 sonda lambda lub jej obwód najprawdopodobniej padła ci sonda
rozumiem że cały czas powtarza błąd nr 1 ? Czyli w przypadku innych błędów ta lampka powinna dużo szybciej mrugać ? Tak pytam na przyszłość
[ Dodano: Wto 15 Kwi, 2008 ]
czy jazda z walniętą sondą (przynajmniej zanim naprawie) grozi jakimiś poważniejszymi usterkami ? Bo spalanie w normie, obroty też jakby nigdy nic
rozumiem że cały czas powtarza błąd nr 1 ? Czyli w przypadku innych błędów ta lampka powinna dużo szybciej mrugać ? Tak pytam na przyszłość
[ Dodano: Wto 15 Kwi, 2008 ]
czy jazda z walniętą sondą (przynajmniej zanim naprawie) grozi jakimiś poważniejszymi usterkami ? Bo spalanie w normie, obroty też jakby nigdy nic
Jak wywali ci w przyszłości inny błąd to na pewno rozpoznasz i będziesz wiedział jak odczytać. A co do sondy to wysokie spalanie itp.
djtomikowal
11-05-08, 20:09
Mam pytanko odnośnie odczytania kodu błędu. A co jeśli kontrolka podczas samodiagnostyki świeci się cały czas i nie gaśnie?
Ja robię tak:
1.zapalam silnik
2.Mostkuję przewód
........po zmostkowaniu kontrolka zapala się i nie gaśnie...... Ktoś wie co to??
i druga sprawa: samodiognostykę wykonuje się na włączonym czy wyłączonym silniku? i jaka jest kolejność? najpierw mostkuję później zapalam czy najpierw zapalam a później mostkuję?
ma to znaczenie czy włączę silnik i diagnozuję na włączonym silniku czy tylko na przekręconym zapłonie?
Jak wygląda błąd 0 ? To świecenie się kontrolki bez przerwy czy w ogóle ma się nie zaświecić?
Tabela z kodami: http://www.hondapl.org/samodiagnostyka/samodiagnostyka.html
Wie Ktoś?
1.zapalam silnik
2.Mostkuję przewód
........po zmostkowaniu kontrolka zapala się i nie gaśnie...... Ktoś wie co to??
pierwsze co robisz to mostkujesz przewód, a potem włączasz tylko zapłon (a nie cały silnik) Patrz jak ja mam na filmiku zrobione - widać że silnika nie odpalam ;]
djtomikowal
12-05-08, 19:33
Ponawiam pytanko! Jeśli mi podczas samodiagnostyki kontrolka pali się bez przerwy to znaczy że nie ma błędów? Bo ja to jest? według tabeli 1 to sonda lambda a 0 to błąd kompa...to w takim razie jak wszystko jest ok to co się dzieje w kontrolką???
jeśli dioda świeci się bez przerwy to znaczy że nie ma blędów, mi się świeciła bez przerwy :d http://dagg3r.republika.pl/samodiagnostyka.htm
djtomikowal
13-05-08, 17:50
dzięki
Hej. Tyle już tematów przekopałem o tej samodiagnostyce, ale nie trafiłem na mój problem, więc odkopie kotleta ;). Sytuacja wygląda tak: Po odpaleniu auta świeci mi się SRS i check (cały czas jedno i drugie). Robię więc samodiagnostyke. Mostkuje kostke 2-pinową koło kompa, włączam zapłon i... kontrolka SRS pokazuje błąd 11 i ciągle powtarza sekwencje bez końca, natomiast check świeci i nic nie mruga. O co kaman ?
piotreek23
16-08-13, 11:44
Jeśli dobrze znalazłem w archiwum forum to kod 11 to "Poduszka kierowcy - przerwa w obwodzie"
http://www.civicklub.pl/forum/archive/index.php/t-85800.html
Tak, to wiem .Głównie chodzi mi o to dlaczego check cały czas się swieci... podczas pracy silnika - ok coś jest posypane, ale dlaczego przy samodiagnostyce też ciągle świeci ?
piotreek23
17-08-13, 09:10
Resetowałeś ECU?
Tak, cały czas to samo. Zresztą po zrobieniu reseta i przy pierwszym odpaleniu auta check odrazu świeci, w sumie to nawet nie gaśnie po zapłonie. Potem robie samodiagnostyke no i SRS mruga a check nie.
A mam jeszcze jedno pytanie... czy immobilizer może mieć wpływ na check ? Bo immo ciągle mruga i kontrolka wyjęta jest żeby nie wkurzało:p
piotreek23
17-08-13, 23:34
Hmm..nie grzebał ktoś czegoś w ECU? Bo tak wygląda jak by była jakaś ingerencja, choćby w wymontowanie IMMO. Jak nie to zostaje podmiana komputera. Ciężko tak wyrokować na odległość ale mogło coś paść w ECU.
@Edyta
http://civic4g.pl/phpBB3/viewtopic.php?f=24&t=26183
Mogą być też problemy z masą.
O i tutaj potwierdzają się moje przypuszczenia o wyrwaniu immo :P
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?186597-Check-engine-a-wy%B3%B1czony-immobilizer
No to niezła masakra. Jutro posprawdzam wszystkie masy i zaglądnę do kompa jak w środku wygląda, czy immo na swoim miejscu.
piotreek23
19-08-13, 23:14
No wygląda na to że ktoś się IMMO bawił i nie ogarnał tematu do końca. Ja bym na twoim miejscu do ogarniętego elektronika podjechał.
tak pewnie zrobie, albo poszukam jakiegoś kompa już wyłączonym immo
Heja.
Wracam z tematem, bo mam problem. Kompa już naprawiłem i działa wszystko jak należy... prawie. Co jakiś czas wyskakuje mi błąd nr 9. Czyli "Czujnik wałka rozrządu". Dodam, że błąd wyskakuje najczęśćiej jak toczę się powoli na luzie i nacisne sprzęgło, choć nie wydaje mi się, żeby to miało jakiś istotny wpływ:) Wiem, że ten czujnik znajduje się w aparacie zapłonowym. Więc, styki sprawdzone, przeczyszczone. Nic się nie zmieniło. Gdzie jeszcze sprawdzać, szukać ?
piotreek23
17-11-13, 19:57
Wymienić czujnik??
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.