Zobacz pełną wersję : Regulacja spryskiwaczy szyby
Witam
W poprzednich autach było to banalnie proste, tutaj jestem nieco zaskoczony konstrukcją spryskiwacza - chodzi o UFO '06.
Proszę o podpowiedź w jaki sposób można wyregulować ten spryskiwacz - czy trzeba coś rozbierać, czy może po prostu włożyć płaski śrubokręt i próbować ruszać tym całym ustrojstwem?
pozdrawiam
Witam
Tu jest wszystko opisane ogólnie regulacja jest tylko pionowa.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?33169-Spryskiwacze-przedniej-szyby&highlight=spryskiwacz
dzięki! czyli regulacja lewo-prawo to abstrakcja :/ a mnie akurat lewy dolny róg szyby interesował bo wycieraczka mi go nie oczyszcza gdyż płyn tam nie dochodzi echhh
4gotten opisuje ze po rozebraniu podszybia jest jakaś szansa na regulacji prawo-lewo ale nie wielka.
dzięki! czyli regulacja lewo-prawo to abstrakcja :/ a mnie akurat lewy dolny róg szyby interesował bo wycieraczka mi go nie oczyszcza gdyż płyn tam nie dochodzi echhh
Zgadza się, lewy dół niestety nie jest spryskiwany. Też tak mam u siebie.
A ja myślałem, że to wina wycieraczki.
To samo - lewy dolny dół nie jest spryskiwany :/
po zdjęciu podszybia mozna przesunąć na bok spryskiwacz (poluzować 2 śrubki mocujące) ale nawet po tej operacji lewy dolny róg jest bardzo słabo spryskiwany.
A jeśli chodzi o ogólna widoczność to ja oprócz tego przestawiłem wycieraczkę kierowcy żeby dochodziła maksymalnie blisko bocznej krawędzi szyby bo z moich obserwacji wynika że wiekszość ufoków zostawia dość spore nieoczyszczone pole przy słupku kierowcy
A jeśli chodzi o ogólna widoczność to ja oprócz tego przestawiłem wycieraczkę kierowcy żeby dochodziła maksymalnie blisko bocznej krawędzi szyby bo z moich obserwacji wynika że wiekszość ufoków zostawia dość spore nieoczyszczone pole przy słupku kierowcy
Przestawienie tej wycieraczki jest jakieś skomplikowane? Bo faktycznie cały szeroki słup brudny na szybie zostaje...
Paluch_tcw
03-02-14, 23:36
Przestawienie tej wycieraczki jest jakieś skomplikowane? Bo faktycznie cały szeroki słup brudny na szybie zostaje...
Odkręcasz ramię wycieraczki (jedna nakrętka pod zaślepką), ściągasz ramię (czasami bardzo mocno trzyma) i przestawiasz o ząbek, następnie lekko skręcasz i patrzysz czy jest dobrze, jak nie to jeszcze o ząbek a jak tak to dokręcasz ramię.
Jeśli są takie problemy ze spryskiwaczami, można pomyśleć o zastosowaniu z jakiegoś innego samochodu, wystarczy wejść na allegro i porównać dostępne dysze.
Jeśli są takie problemy ze spryskiwaczami, można pomyśleć o zastosowaniu z jakiegoś innego samochodu, wystarczy wejść na allegro i porównać dostępne dysze.
Pamiętam, że w np. Civicu 6 gen. montowano (plug&play) jakieś od Citroena, które świetnie się sprawdzały.
Odkręcasz ramię wycieraczki (jedna nakrętka pod zaślepką), ściągasz ramię (czasami bardzo mocno trzyma) i przestawiasz o ząbek, następnie lekko skręcasz i patrzysz czy jest dobrze, jak nie to jeszcze o ząbek a jak tak to dokręcasz ramię.
Przed ściąganiem warto podnieść ramię wycieraczki. Powinno wtedy zejść dużo łatwiej.
Pamiętam, że w np. Civicu 6 gen. montowano (plug&play) jakieś od Citroena, które świetnie się sprawdzały.
Citroen C3
Wysłane z mojego LG-E610 przy użyciu Tapatalk 4
Pamiętam, że w np. Civicu 6 gen. montowano (plug&play) jakieś od Citroena, które świetnie się sprawdzały.
w 7g tez, ale w ufo jest zupelnie inaczej rozwiazany system. Poza tym z podmianka w poprzednich generacjach chodzilo o to, zeby spryskiwacze byly mglowe a nie oldschoolowe jak w polonezie ;)
Można poszukać takich, które mają regulację w kilku kierunkach, wg mnie już nawet lepsze byłyby "oldschoolowe", kilkustrumieniowe, które można by odpowiednio nakierować aby spryskiwały całą szybę.
A jak jest rozwiązana sprawa spryskiwaczy w nowym civicu, może do radę zrobić podmianke? Chętnie bym zamienił.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.