Zobacz pełną wersję : pedał sprzęgła ciężko chodzi b18c4
Kazik_h9w3
02-02-14, 14:38
Do tej pory mi to nie przeszkadzało ale ostatnio pojeździłem civikiem z b16a2 i zauważyłem że u mnie trzeba użyć o wiele większej siły przy naciskaniu sprzegła , co może być tego przyczyną bo ze starej instalacji sprzęgłowej tj z d16z6 został mi przewód stalowy idący od pompy + przewód elastyczny idący do wysprzęglika oraz sam pedał sprzęgła, dodam że mam takie wrażenie od kiedy swapowałem silnik
Odkręcić wysprzęglnik od korpusu skrzyni i za pomocą drugiej osoby która wciska tłoczek wysprzęglnika sprawdzić opory, jeśli wszystko działa ok to sprężyna talerzowa nie pracuje już w zakresie miękkiej pracy, lub łożysko oporowe trze ze zbyt dużą siłą po prowadnicy.
Skoro od swapa to obstawiam, że sprzęgło do wymiany po prostu.
Kazik_h9w3
02-02-14, 16:26
OK ale jak silnik był jeszcze w dawcy to jak nim jeździłem to też lekko chodziło więc to nie bedzie raczej kończące się sprzęgło
Potwierdzam, sprzęgło padnie w niedługim czasie, ewentualnie zalej nowy płyn, ale przy swapie pewnie był wlewany...
Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Ja w C4 też mam twarde sprzęgło, po 10 tkm upalania nadal żyje, nigdy się nie ślizgało, więc niekoniecznie oznacza to, że sprzęgło pada. Choć trochę mnie tym zmartwiliście...
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Kazik_h9w3
02-02-14, 21:11
Moje oem sprzęgło też nie ma lekko od swapa dodatkowo jeszcze musi znieść trochę więcej nm niż seria :) i moje też się kończy ale to w sumie nie powinno moim zdaniem mieć wpływu na opór jaki stawia pedał , jeszcze co mi do głowy przychodzi to różnica długości dzwigni pedałów np eg5 vs mb6 ktoś to może potwierdzić czy raczej są takie same ?
ale to w sumie nie powinno moim zdaniem mieć wpływu na opór jaki stawia pedał
Oczywiście że ma wpływ... z marą ubywania grubości tarczy, sprężyna talerzowa wychodzi poza zakres tej właśnie miękkiej pracy.
Zresztą co tu tłumaczyć zerknąć jak wygląda wykres siły od ugięcia dla takiej sprężyny...
U mnie też chodziło ciężko.
Jeździło dobrze aż pewnego razu przy ruszeniu zaczęło wyć ,okazało się że zjechałem sprzęgło aż nity pozrywało.
Kazik_h9w3
04-02-14, 21:02
Skoro wszyscy jednogłośnie mówią że to końcówka sprzegła to zaczynam odkładać na nowe :) dzięki wszystkim za zainteresowanie
mi też ciężko chodziło, przy wymianie skrzyni nasmarowany został wałek sprzęgłowy i teraz chodzi jak nowe;) sprzegło zostało stare z przelotem ok 100tyś a tarczy jeszcze dużo zostało:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.